Hi, This was not the fault of CRC or Parcel Force it was the fault of customs and as it was not Parcel Forces fault we cannot claim off them. The parcel should be with us shortly and we will dispatch the order again with parcel force this time I will keep and eye on it and make sure it is delivered to you quickly and without delay. I apologise for the inconvenience that this may have caused.
Sendte til samme customerservice... på mandag, så da er den vel i køen! Tror ikke det er noe problem med UPS, så vidt jeg forsto da jeg snakket med dem, men de ønsket å få dette fra CRC, og dermed antar jeg at noen nå har begynt å jobbe med saken. I tillegg må vel noen ta en alvorsprat med David...
mvh Knut Tore
Hva behager? Sykle for å trene??? Nei, vi sykler bare for moros skyld! Tirsdagsklubben™
Re: CRC-Hva betyr dette?
[Re: KTL]
#54576830/04/200812:30
Jeg ringte UPS. Varene var fortollet, så tollfakturaen måtte jeg betale og få refundert overskytende fra Toll og avgift. UPS kunne kansellere og fortolle på nytt mot et gebyr på kr. 600,-
Hun jeg pratet med "stoppet" min faktura i påvente av nye opplysninger/faktura fra CRC. La du frem hele saken? Vet ikke hvor lenge en slik "stopp" varer forøvrig...
mvh Knut Tore
Hva behager? Sykle for å trene??? Nei, vi sykler bare for moros skyld! Tirsdagsklubben™
Re: CRC-Hva betyr dette?
[Re: KTL]
#54577430/04/200812:43
Jeg har ringt CRC og pratet med en eller annen manager ved navn Derek Ritchie. Han bekreftet at de har en systemfeil mot UPS, beklaget så mye og skulle fikse saken for meg. Lovet å ringe tilbake i løpet av dagen.
Enda mer trøbbel med tre uker gammel ordre. Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte.
Hi,
Unfortunately your order has been brought into the office with a problem with the parts in the order..................... ..........If you could let us know what you would like to do with the order it would be appreciated. Please accept our apologies for any inconvenience caused.
Nok en CRC-sak, dog av et litt mindre dramatisk affære. Jeg har bestilt en del ting på CRC, og jeg får opp dette når jeg tracker den via parcelforce sine sider:
Hva skal jeg foreta meg for noe nå eller i nærmeste fremtid? Burde jeg nå ringe en eller annen og oppgi personnummer osv?
Jeg må bare si at jeg synes søkemotoren på forumet er under pari, dette vet jeg at har vært oppe flere ganger før, men jeg klarer ikke finne noe vettugt om det når jeg søker dessverre.
Dette kommer så og si alltid av at tollavdelingen ikke finner deg i systemet sitt, og setter pakken på lager til de har sendt deg, og fått svar på, skriftlig søknad om tillatelse til å få fortolle ting for deg.
Hvis du har gitt dem dette fra før, ringer du posten, ber om å få snakke med tollavdelingen, og hjelper dem til å finne deg og personnummeret ditt i systemet sitt, så sender de pakka videre i systemet.
Denne mølla må jeg gjennom hver gang jeg bestiller noe som er for dyrt (>1000) til at det fortolles på postkontoret. Det holder at det er ett eneste tegn i navnet som er forskjellig fra det de har registrert for at de ikke finner deg - selv om det bare er en ekstra space eller et komma.
...Men det er ikke sikkert det er problemet ditt enda.
Det er powerreading av terrengsykkel.no mellom slagene på jobb, og søkemotoren kom ikke opp med noe fornuftig, derav spørsmålet. Da er det bare å smøre seg inn med tålodighetskrem og vente litt til da
Jeg la inn bestilling på onsdag, og i dag fikk jeg varene på døra. Brukte UPS Express Saver. De lovte 4-5 dager, men pakket varene i går og leverte i dag. Imponerende.
Ja, jeg jeg fikk jo en stor krukke med forrige levering. Derfor står det nå et stort rødt VPP-flagg ved siden av mitt kundenummer - VERY PATIENT PERSON. Og er det en ting de folka er gode på, så er det å skille mellom VIP og VPP.
Ja, jeg kjøpte en hel krukke og gleder meg til å smøre min vinterbleke kropp inn i et tjukt lag når ordren kommer....
Så over til noe triveligere, er det noe jeg kan gjøre for å kjappe på prosessen med registrering av fødselsnummer osv. Kan jeg ringe Posten, GLS, parcelforce eller noen av de andre?
Litt avhengig av hvilket fraktalternativ du har valgt. Følg med på sporingen. Kommer det en entry med "Til Lager" er det på tide å ringe Posten og fortelle dem at pakken skal ut av lageret.
Hvis du aldri har gitt posten lov til å fortolle pakker for deg, så er det bare å vente på brev. Hvis du har, er det på tide å ringe dem og hjelpe dem med å finne deg i systemet sitt (vha. personnummer) så de kan sende pakken videre. Du kan jo alltids ringe og sjekke for sikkerhets skyld likevel. Du skal til tollavd.
Hmm, da ser det ut til at det har skjedd ting uten at jeg har løftet en finger...
Sånn ser nå status ut og jeg har som sagt ikke godkjent noe og har tidligere kjøpt varer til under 200 kroner. Kan jeg vente en pakke på døren i morgen eller må jeg nå begynne å rote med posten...
Eg har aldri måtte godkjenne noko som helst når eg har fått pakker frå det store utland som må fortollast. Må berre smøre meg med ventekrem. Temmeleg mykje ventekrem
Eg har aldri måtte godkjenne noko som helst når eg har fått pakker frå det store utland som må fortollast. Må berre smøre meg med ventekrem. Temmeleg mykje ventekrem
Hmm, jeg har snart brukt opp krukka mi, kanskje jeg skulle smurt det tynnere. Jaja, nå får jeg bare smøre meg en gang om dagen da så kanskje det holder
Mine detaljer: 05-05-2008 11:32 Delivery Agent - NORWAY Left origin country 05-05-2008 09:53 Delivery Agent - NORWAY Parcel in warehouse 05-05-2008 03:22 Delivery Agent - NORWAY Arrived at destination country 02-05-2008 15:01 Delivery Agent - NORWAY Addressee clearance required 01-05-2008 12:12 Delivery Agent - NORWAY DATA AWAITING TRANSFER 01-05-2008 00:55 Delivery Agent - DENMARK Left origin country 01-05-2008 00:12 Delivery Agent - DENMARK Arrived at destination country 30-04-2008 01:19 International Hub Left origin country 29-04-2008 22:08 International Hub Export item accepted into network 29-04-2008 00:57 International Hub Arrived at outward Office of Exchange
Men ikke helt sikker på om jeg liker siste trackingen her: "Left origin country". Hva kan det bety da?
Hehe, den var nesten prikk lik min gitt! Men det skal sier jeg er mer beroliget av realeased from customs enn left origin country...
Jeg lurer riktignok på om det blir en telefon til parcelforce i morgen med et spørsmål om det er noe jeg bør gjøre videre slik at jeg unngår mest mulig rot iallefall