Til thue: Veier ca. 8.2kg med den nye pinnen. Drar av noen gram med slangeløst og har mye å spare på bremsene, så kommer under 8 hvis jeg vil. Er derimot fadern som skulle ønske den var under, ikke fullt så viktig for meg;)
Til holejos: Riktig som skibum presiserer. Mongo å tråkke med, fin å pose med.
Til Klean: Egner seg nok bra som SS de her ja;) Med lange bein og kort overkropp må det bli sånn som det er, skule egentlig vært litt lengre pinne, men tør ikke tyne noe mer og gidder ikke kjøpe ny. Fikk sykkelen da jeg gikk i 4. eller 5. klasse og synes fortsatt den er litt lang:D Nå har jeg lang originalstem på også da, så den strekker nok ut enda mer.
Re: Hva sykler du på i 2008 sesongen?
[Re: thue]
#54361825/04/200822:10
Har en Corratec Superbow. Er vel den første sykkelen jeg har og bruker på cirka 8 år. Sammenligna med den gamle støpejerns-DBS'n jeg tråkka på i "gamle dager" var jo denne fantastisk da jeg kjøpte den sent i fjor sommer, men etterhvert som jeg har sykla litt begynner jeg jo å se behovet for litt grommere komponenter her og der, men foreløpig er det andre ting, både med og uten hjul pengene går til, så sykkelen har det utstyret den ble levert med (Shimano, ZZYZX, Alex og Marzocchi)
Redigert av Corratec; 25/04/200822:12.
[Re: RobinB]
#54379926/04/200814:56
Jeg er også rimelig ny her på forumet. Ble først for alvor bitt av sykkel basillen i fjor. Noe som langt på vei skyltes denne sykkelen: Jeg byttet til meg denne sykkelen fra en Ebay og skru gral kar som jobbet i ett flyselskap som kom flyenes med den til Gardermoen. Den var alt for liten til meg, men jeg likte og sykle på den, så det var med ett meget tungt hjerte jeg solgte den i går... Den har XTR skifter bak, og deore forran, Magura Raceline hydrauliske bremser, pluss mye annet forholdsvis normalt snaks. Min gode venn som er endel lavere en meg fikk kjøpe den med ny krank og med sterke formaninger om å sykle masse slik att han kan bli med på tur. Jeg tror ramma er av merket Maui, som jeg aldri greide å finne ut noe om, (surfbrett og skateboard produsent) men den har så absoultt gjort nytta si sålangt.
Så var det da årets sykkel som denne tråden jo handler om, bildene, som kunne vært litt bedre, er hentet fra anonnsen siden jeg ikke har fått tatt noen ok bilder av den ennå selv: Spesifikasjoner: * Ramme; NUTS 4 Hyperlight (Lettere en standard Flame). * Farge; SORT sand anodisert. * Forgaffel; Manitou R - 7, Seven Super TPC med remote lockout (Fra styre) og rebound. * Bremser; Magura Martha SL m/Carbonhendler komplett. * Skiftere; SRAM XO Carbon. * Gir F.; Shimano XTR. * Gir B.; SRAM XO Carbon Blackbox Tech. * Krank; Race Face Deus XC, X - Type med Race Face utenpå - liggende lager. * Kassett; SRAM PG 990 (Blank/rød). * Kjede; KMC GOLD.(Verdens letteste serieproduserte kjede, som lett kan tas fra hverandre for rengjøring). * Styre, Guizzo Carbon Riser Bar. * Styrestem; Guizzo 115 g med Titanskruer. * Styrelager; Tange/Cane Creek 1 1/8". * Mellomleggsringer; BBB Carbon. * Setepinne; Bontrager Race X - Light, Carbon. * Sete; Selle Italia SLR Carbon/Titan,135 g. * Hjul; Mavic XC 717 med American Classic nav og SKF maskinlager. * Hurtigkoplinger; A2Z Carbon med Titan - akslinger. * Dekk; Maxxis TT Larsen
Den var svært lite og pent brukt av en proff velikeholder så jeg tror jeg fikk mye for pengene. Jeg har senket setet litt og tror jeg må heve styret litt, jeg har foreløpig bare syklet snaue 5 mil på den fordi det ikke er bart i skogen hvor jeg bor ennå og fordi den er så pen att jeg kvier meg for å grise den til! Kom gjerne med kommentarer da jeg ikke har så peiling, jeg lurer litt på om jeg kanskje heller burde ha kjøpt meg en 29'er, men det får bli neste gang. Dette er årets terreng maskin!
Redigert av Anders A; 26/04/200815:02.
If you ain't got no car, and you don't want to hike. Just pack up your troubles and hop on a bike.
ErikS, fadern, gutta bygger lette sykler for tia! MartinF sin Scale synker også stadig nærmere 8kg med dempegaffel...
Her er årets stall, med øøøørlite forbehold om endringer underveis.
9kg ut av eska.
Fiffige detaljer? Spacer med integrert vaierstrømpeholder.
Tyskerne fant ut at de ville ha bremsevaieren paralelt med girvaierne på overrøret og lagde heller en liten hylse i alu så den kunne snike seg rundt seterøret.
11-27/34-50. Blir 52.
Tyske detaljer.
Det eneste negative med sykkelen: superbredt overrør type kneskålmagnet og særs tynt med styretape.
Ze trailkillaah. 10.89kg.
Syntace, EC70 (highrise, takk, Cambria!), Rocket, håndtak av kork, Mono Mini's med alubolter.
RP3, latterlig bra med denne ramma. Topp rate til å være luftdemper. I-links kabler funker glimrende og det gjør Zefal-flaskestativet fra 200 også. - det eneste jeg har kjøpt noen gang. [img]http://terrengsykkel.no/ubb/images/attachments/23881-IMG_0378.jpg[/img]
Likte også drev-komboen på Spidey. Lurer litt på noe av det samme. 11-32 du kjører med eller?
Komboen funker brillefint, men syns droppet er litt for stort. - før kjørte jeg 34-44. 14t dropp er litt mye, vurderer å gå opp til 30t granny. Kjører 34 bak faktisk. Sånn ellers vil jeg si det er jækla ålæjt å kunne bruke hele kassetten på storeklinga.
11-34/30-44 evt. 42 må være smooth på rundbane ja. Har syklet litt med 11-27/22-32-44 nå og det er smooth på grus, men litt stress på rundbane. Det er ikke for tunge gir som er problemet, men kjedelinja blir litt skeiv med 27-32-kombinasjonen og jeg liker ikke å gire ned på 22-eren. Er egentlig ikke noe større problem enn å lære seg å gire foran da;)
På marathon synes jeg det er stress med så brei kassett, derfor jeg fikk mekka en 11-27. Når'n får brukt 22-eren foran så kommer man opp de fleste steder også.
[Re: Erik$]
#54412027/04/200814:22
Her er min maskin for året; Commencal Meta 666 Team Foto sete er hvitt, ellers brukes SDG I Fly.. Kore Carbon pinne bestilte jeg i feil str. Får kjøpe en til i riktig str. Hope klemme måtte jeg jo ha også. Brave styre og Spank stem samt XO og Juicy Ultimate på mixmaster. DMR Zip grip i riktig farge.. Roco 3PL bakdemper Crossmax ST hjulsett Maxxis Minion ST kjøres tubeless Avid Juicy Ultimate og noen ekstra stickers for å ikke skrape opp rammen for mye
XTR kranksett og E13 DRS. Hvit bashguard er på vei.. Fargematcha Smarty, men lurer på noen hvite Acid pedaler. Samt noen ekstra stickers på denne siden også.
[Re: thue]
#54413227/04/200815:04
Da var ny sykkel kommmet i hus, og dette kommer til å bli en finfin sommer med mye moro og lek. Beklager ræva bilder, men tok dem på i hu og hast etter en liten prøvetur.
Trenger endel prøving og feiling med demperinnstillinger, men selv med litt antatte innstillinger med tips fra nettet var det helt utrolig bra.
Litt Spec:
Ramme: Canyon Torque ES str. liten Dempere: Fox Talas 36 RC2, RS Monach 4.2 Drivverk: XT Bash: Blackspire Lite God Bremser: Oro K18 Stem: Syntace F119 Sete/setepinne: Thomson, Fizik Plateu Styre: Easton EA70 Nav: Sun Ringle Jumping Flea/Dirty Flea Felg: Sun Ringlé EQ 27 Dekk: Kenda Nevegal Stick-e
"You should never underestimate the predictability of stupidity."
[Re: Laban]
#54622101/05/200812:15
Takker, er veldig fornøyd. Skal ha den opp i Løvstakken i løp ut av langhelgen og se hva den er god for. Ser for meg det er på sånne steder den kommer til sin rett.
"You should never underestimate the predictability of stupidity."
[Re: Laban]
#54630001/05/200815:21
Spec: -Diamant SilverCape 2007 modell -Custom hjulsett, Stans Olympic, Shimano XTR M975,DT Revolution, bygget av Ole. 1378 gramm -Shimano RT97 160mm skiver -SpeedKing SuperSonic 2.3 for turer i terrenget. Racing Ralph 2.25 for grus -Ritchey holker -King Cage x2 -Crank Brothers, Egg Beater Ti pedaler -et eller annet Selle sete -ellers standard SilverCape 2007
Har postet bilde av doningen tidligere i denne tråden, men siden det var en artistisk interpretasjon og jeg i tillegg har fått en del nye komponenter, here it goes:
Redigert av jeth; 04/05/200817:59.
Jens
[Re: jeth]
#54756204/05/200818:12