Vi må jo få mobbe litt da, når noen faktisk tar det taket å prøve å komme i ritt-form igjen etter noen år med dø-tid. Synes det er morsomt jeg! Konkurranse-innstinktet forsvinner aldri ;-)
Jepp, det der konkurranse-innstinkt-greiene sitter jævlig godt fast altså. Enda jeg gjerne skulle lagt det helt bort, så kommer det tilbake når våren kommer og blomstene spirer. Skal jo ikke gjøre noe comeback - vil bare komme i matchvekt og føle at beina går rundt sammen med hjertepumpa innimellom. Men fortvil ikke, STI med boing og store dekk er aller aller aller morsomt, uten tvil:-) Sykla bittelitt på Nomad'n i går, og makan til moro!
Men som KO skriver i en annen tråd her ; variasjon... Det gir ekstra nytelse av hvert element.
Midt oppe i alt dette surret kan jeg til glede for nye lesere oppsummere med at vi tar en tur i Bragernesåsen i dag. Avgang fra innkjøringen til Spiralen klokken 18. Vi sykler opp til Stibolt og tar en fin runde på toppen og suser ned en passende sti tilbake. 2-3 timer. Tempoet blir rolig, det skal jeg sørge for, for jeg har noen lange nedkjøringer på ski i beina fra i går.
KO
"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..." - Dr A.J. Snow
Takk for turen! Jaggu dukket det opp 11 stykker på årets første offisielle TID. slasher, razefaze, kabelgutt, holejos, fjeldheim, hbakken, areb, magic, oivindg, oivindg-kompis, bik3man. Vi syklet omtrent som planlagt, men Naturstien med variasjon og utvidelser og "feil" retning. Avslutning ned lekre Grubeåsen som var en ny opplevelse for selv enkelte garvede drammensere.
Dagens sitat i bunnen av Grubeåsen: "Han med dekk uten mønster og de små skivene, helt sjukt!" - RazeFaze
Dagens gruppebilde:
Dagens mongoface, razefaze rydder sti:
KO
"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..." - Dr A.J. Snow
Flott tur ja!! Beina er meget slitne nå. Deilig det! All jobbingen oppover får man betalt for. Avslutningen var heftig; bratt, høy fart, løse steiner og en stien det ikke var lett å følge og noen svinger måtte "kuttes" litt. Tror det var mange skiver som lukta svidd etter den turen!
Et par gps bilder legges ved.
Og noen photos selvsagt:
Fin gjeng. Her nyter vi utsikten og venter på holejos. Aner ikke hva han drev med. Tror han var nede i bånn av alle bakkene og tok de på nytt
Var du noe nede på den mellomklinga di i det hele tatt Jostein?
Årets fineste sykkel! Sirkushjul, men jaja. Det gikk fort avgårde med Slasher. Utrolig frekk farge!
Takker alle gutta for en kjempetur, og takk for glimrende guiding av de oransje, faktisk bare nye stier i dag for min del. Og som "psyko" holejos sier; den avslutninga går i historiebøkene! Garantert ikke siste gangen den åsryggen skal besøkes!
Takk til alle som gadd og møte opp en torsdag kveld for å slå følge på Naturstirunden med litt attåt. Neste torsdag blir det Strømsåsen med helt andre stier på menyen!
Takk for turen! Jaggu dukket det opp 11 stykker på årets første offisielle TID. slasher, razefaze, kabelgutt, holejos, fjeldheim, hbakken, areb, magic, oivindg, oivindg-kompis, bik3man.
oivindg-kompis ble for noen dager siden "alex..." her på forumet.
Takk for fin tur, bra guiding og godt selskap, folkens!
Øivind
21:53 Ride a stiffee and feel the earth move | NOTS | Advarsel! Innlegget kan inneholde ironi.
Han piska meg rundt stiene i går. Kom igjen Hole, kom igjen Hole
Vet ikke hvem det var som piska hvem jeg. Fikk akutt syreangrep flere ganger på Naturstirunden mens jeg hadde deg rett bak! Men ville du forbi, neeeeeei da.
Han piska meg rundt stiene i går. Kom igjen Hole, kom igjen Hole
Vet ikke hvem det var som piska hvem jeg. Fikk akutt syreangrep flere ganger på Naturstirunden mens jeg hadde deg rett bak! Men ville du forbi, neeeeeei da.
Snakker om syreangrep. Klarte knapt å gå opp de siste bakkene før vi startet nedkjøringen. Og hver eneste lille hump som kunne kalles oppover ropte på syre. Men bortover og nedover var farten grei
Og om hole sykler slikt utover på en fullblods XC med nærmest slicks dekk, så er jeg redd det er enda mer livsfarlig å henge på han når han drar på med stisykkelen....
Igjen, herlig tur i går! I dag sitter jeg meget stille på kontoret, for å gå i trapper, det får andre ta seg av.
Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter. #NBNL -
"Når du sykler utsettes lårene for syreangrep. Dette kan være ubehagelig og skjemmende og varer i flere timer etter at syklingen er avsluttet. Bamsemums nøytraliserer syreangrepet og hjelper til med å holde lårene friske og sterke. Det er derfor Bamsemums anbefales av Norsk Organisasjon for TerrengSykling."
KO
Herlig reklame! Det var den ene bamsemumsen jeg fikk servert på dette utkiktspunktet over spiralen som gjorde at jeg ihvertfall en halvtimes tid klarte å holde et visst tempo. Seigmennene som kom senere hjalp ikke nevneverdig, men godt var det.
Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter. #NBNL -
Fin tur...ser ut som jeg har for mye energi på et av bildene der, eller må få ut "noe"...hmmm.
Strøken tur, sjeldent velfungerende gruppe!
Hole, sjuk mann...kjøp lenger gaffel og tyngre dekk på Nomad, så kanskje du ikke sykler like fort opp og bort. Ned er vi fortapt alle mann. Impressive!
Ja, gruppa funket bra selv om det ble litt strekk og jeg måtte gjete i stikryssene. Men med to oransje guider, en i front og en som samler opp bak så går det greit. 11 mann er på grensen av hva man kan holde "samlet" på småstier. Det blir en del stopping og venting, men så lenge alle er blide og glade og ingen har dårlig tid så funker det bra. Man kan selvsagt splitte i "rask" og "normal" gruppe men det er ikke like sosialt. Forslag til andre måter å gjøre det på mottas med takk. I Strømsåsen er det nemlig enda flere stier!
KO