Avbryt bestillingen! De har problemer der borte nå. Jeg bestillte i februar, noen av sakene var på "5-10virkedager" status. Fortsatt ikke sendt etter mailing frem og tilbake.
Og en annen ting; er de velutstyrte? Nei, virker jo ikke slik dersom de ikke skaffer det de sier da kan skaffe innen oppgitt tidsramme.
Speedgoat er ikke akkurat den raskeste geita i klassen heller, men så skal det sies at jeg har ombestilt bestillingen to ganger siden jeg bestilte første gang.
Hvem er det egentlig som har ansvaret for frakten i Norge? Jeg har valgt billigste alternativ da dette har funka fint før, men nå får jeg kun tracka pakken på ParcelForce og ingen andre steder. (hverken Posten Norge eller GLS-holding)
Trackingnummeret er "Posten-standard" og funker som sagt kun på ParcelForce siden. (der får jeg forøvrig all informasjon om alle stegene den har tatt i det norske toll/transportsystemet)
Det tok forøvrig 5 dager før de greide å få sendt varene til meg så det er helt tydelig at det er noe kluss.
Ser også at CRC har fjernet et fraktalternativ. Tidligere kunne man velge British Mail postpakke som sendingsalternativ, og dette gikk betydelig raskere enn Parcel Force.
Nå altså! Det går jo for svingende ikke an å kansellere en ordre som har status "Processing". Siden de ikke svarer på mail, står man uten mulighet til å kansellere! Må vel be kredittkortselskapet om å blokkere transaksjonen da.
23/04/2008 15:52 NO1010 , Norway 14.61 Problem in customs clearance due to incomplete documents
Jippi.
Er det noen som vet om jeg kan gjøre noe selv, før pakken eventuelt går i retur til England? Bør jeg ta kontakt med CRC, siden de er ansvarlige for dokumentene, overvåker de leveringen selv, eller tar customs kontakt med dem?
Feilen kan ligge i at den delen jeg erstattet den delen som plutselig var out of stock med , ikke er med i tolldeklarasjonen. Den er i hvertfall ikke med på min elektroniske ordreseddel.
Du får sannsynligvis ikke svar. Min tålmodighet med denne sjappa er strukket til bristepunktet nå. Så lenge jeg ikke får kansellert ordren, kan jeg jo heller ikke begynne å bestille andre steder heller.
Riktig. Men CRC nektet å betale mer for frakta. Jeg for min del har betalt det de sa de skulle ha for varene og frakta. Dette blir spennende. Kanskje jeg får igjen pundene mine nå når de har halvert verdien...
Og plutselig var hadde GLS fått med seg at det var de som hadde ansvar for frakten og oppdatert nettsiden sin. Min pakke er også havnet i saksa med "incomplete documents". Hva som skjer nå, det er ikke lett å si. Hva er det CRC driver med om det er incomplete documents på alle pakkene de sender?
ENDELIG! Nå fikk jeg en mail med "apologies for late response" og lovnader om at "order should be dispatched tomorrow". Jeg måtte altså true med å blokkere kredittkortet før de gadd å svare.
Øyvind, jeg tror det var oppe en tråd her for en stund siden ang. feilaktige papirer fra CRC. Er visst et felt de ikke fyller ut. På bakgrunn av alle problemer folk rapporterer om med GLS og Posten her, så valgte jeg UPS denne gangen.
Du må jo være den mest uheldige CRC-kunden noensinne. Jeg fikk faktisk ny mail nå i dag, etter at jeg igjen måtte maile dem for å minne dem på at de ikke hadde lest hele mailen min, og dermed ikke klart å få ordren riktig. Tror det blir lenge til jeg handler fra CRC igjen.
I’ve actually changed departments and I’ve been forwarding your emails to our Sales department. Sorry if they have not been getting back to you. At this point I can say that we do not have your parcel with us but we did get very few parcels today… someone died at the local post office depot last night so they have closed at it today out of respect. If you have some tracking information the best advice I can offer is to check it out and if you can see that we have received and signed for the parcel to email my colleague in the Returns Department directly for updates etc (William.Kinnaird@chainreactioncycles.com). Aside for the delay which I outlined above we do not have a backlog ourselves.
Jeg har sendt sinte mailer til alle jeg noengang hart hatt kontakt med i CRC systemet. Jeg fikk en runddans og endte hos en snill pike. Hun mente at når pakken kom til dem kunne jeg få tilbud om expresslevering, om jeg fortsatt ville ha den. Ha. Jeg ba dem se på kundehistorikken min, minte henne høflig på at jeg har betalt varene og frakt, selv om det er over fraktfrigrensa. Så foreslo jeg at de sender driten express når den kommer at no extra cost, og noe om svunnen service og dårlig informasjon. Vi får se, ikke hørt noe etter dette. At folk dauer på det lokale postkontoret er trist, men ingen unskyldning for ikke å gi meg det jeg har kjøpt.
Siste mottatte pakke med UPS, fakturaverdi £300,- hadde vedlagt proformafaktura til tollbehandlingen (utenpå esken) på den ikke mindre enn £1.754,46 som ga et MVA-krav på den nette sum av kr4000,-!!!
Fem dager etterpå mottar en kollega en tilsvarende pakke, verdi £350,-, med eksakt samme vedlagte proformafaktura på £1.754,46...
Felles for begge: Utfyllt av David Butt hos CRC.
På henvendelse til UPS er tollbehandlingsfaktura stoppet, og jeg forsøker å få CRC til å sende korrekt info til UPS, hvis det ikke lykkes kan visstnok UPS gå direkte til CRC også...
Dette er forøvrig 4. gang på rad med problemer med CRC sine sendinger, grunnet feilaktig/mangelfull faktureinformasjon, de tre forrige med DHL, nå med UPS...
mvh Knut Tore
Hva behager? Sykle for å trene??? Nei, vi sykler bare for moros skyld! Tirsdagsklubben™
Re: CRC-Hva betyr dette?
[Re: KTL]
#54452028/04/200809:59
Samme opplegg her. Tolldeklareringen er fylt ut av David Nutt, men verdien er £1574,46 (ser ut til at han har hatt en dårlig dag, har forbyttet 2 sifre (7 og 5) og bommet på B på tastaturet...)
Skjønner at Nuttbutt er sint med det navnet. Men å ta det ut over kunder er drøyt, han kan jo bare ende en dårlig familietradisjon ved et brev til folkeregisteret. Jeg sender en mail til han med noen forslag.
Noen burde oversette innleggene i denne tråden og sende over til ledelsen i ChainReactionCycles - som rekommandert brev, for de bryr seg åpenbart ikke så mye om mail der borte. Er det i det hele tatt noen som har mottatt noe fra CRC den siste måneden uten noen form for tull? Torsdag lovte de at pakken min skulle sendes fredag. Ingen ting har skjedd, bortsett fra at de har reservert penger på kredittkortet mitt.
Redigert av tron; 28/04/200814:05.
#54469328/04/200814:52
Hmmm, jeg oppdaget nå da jeg monterte det nyankomne skreddersydde hjulet fra CRC, at det ankom som taco.
Noen her som har reklamert tidligere? Sendte en email til dem nå. Forstår ikke helt hva som står om deres return-policy på webben, om jeg selv må dekke returfrakt, om det refunderes eller hva?
Vel å merke ikke på døren, nei da. Nor-cargo hadde feilsortert, så i stedet for i det minste ringe, maile eller ringe på, så leverte de den bare direkte til postkontoret (hvor jeg selv til slutt sporet den opp). Må nevnes at jeg ringte N-C på både fredagen og i dag for å høre ca. når pakken kom (slik at jeg slapp å sitte hjemme hele dagen), og ble lovet at den skulle bli levert på døren innen kl seks. Måtte altså selv hente den på posten (kunne ha ventet til i morgen og fått den kjørt hjem, men tolmodigheten mistet jeg for ca. to uker siden). Vel, det var kanskje det minste hinderet av alle når det gjaldt å få denne pakken i mål.
Har allerede sendt tre/fire arge mail, og kommer til å sende enda en hvor jeg ber dem gjøre oppmerksom på at firedagers-leveringsgarantien (til Bergen, Norway) nok bør ha et sooolid slingremonn og et titalls forbehold.
Ideen om å oversette og maile er slettes ikke dum. Som tidligere nevnt i threaden refererte jeg til (nettopp) denne threaden i en av mine første sint-mailer til CRC. Gjorde dem også oppmerksom på at de tross alt selv reklamerer her titt og ofte (eller er det kun på utfor.com?), men at det neppe er verdt det hvis de forsetter med å tynnslite sitt eget rykte. (Sorry, terrengsykkel.no, for evnt. tapte reklameinntekter).
Neste gang jeg bestiller, kommer jeg til å smøre meg haaardt med tålmodighet.
Nå må jeg face kranken og pressfitte (hmm, ble snål den fornorsogkverbifseringen der) lager. Snaaart er hoien klar!
Har jo selv samme historien med proformafaktura a 1500 pund vs reelle 337 eller var det 377.
Espen
Jeg ringte til UPS på nummeret oppgitt på deres faktura: tlf. 800 33470. Ingen venting med musikk eller masse tasting, bare en hyggelig jente som forsto problemet. (Det blir kanskje vanskeligere å komme gjennom hvis godeste David Nutt skal fortsette å skrive sine proformafakturaer på £1574,46.)
mvh Knut Tore
Hva behager? Sykle for å trene??? Nei, vi sykler bare for moros skyld! Tirsdagsklubben™
#54492029/04/200805:02