Aha! En slik skal jeg nok ha, hvis jeg har forstått konseptet riktig. Men nå skal jeg slutte å mase om diskrete dualringoppsett - flott sykkel, Stein. Ut i skogen og opp i trærne!
...Men jeg tenkte at jeg skulle rapportere inntrykkene mine etter et par korte prøveturer.
Disclaimers:
1: Jeg er fremdeles en feiging, og går av og triller ned alle (for meg) skumle kneiker.
2: Lungene sier stopp leeenge før viljen.
3: Siden dette er min første fulldemper har jeg vondt for å si så mye om åssen bakramma virker, men med 25-30% sag, 650 punds fjær, 8-9 klikk rebound, 125psi i boost valve-en, bottom out resistance-en halvveis inn og null propedal, tror jeg at jeg var ganske heldig med utgangspunkt-innstillingen av DHX-en. Det føles i alle fall helt fint.
Det første jeg tenkte var at fremkommeligheten over røtter og i knotete klatringer var bedre enn noe annet jeg kan huske, og at fremkommeligheten over myrer og blaute partier var suverén. Det første kan jeg nok takke bakdemperen for og det andre de voluminøse dekkene. Brukbart grep, men ikke fantastisk friksjon i gjørme. Satt bra på steingrunn og på røtter.
Sittestilling har jeg truffet bra på, virker det som, og det brede styret kjennes veldig bra.
Storeskiva kommer jeg aldri til å savne!
Sykkelen er veldig stiv og retningsstabil, sikkert takket være både hønnstiv ramme, 20mm frontnav og brede felger. Styringen er merkbart mer presis enn det jeg er vant med.
Tioga Yellow Kirin kaster stein. (Au!)
Jeg merker ikke vekta noe særlig under sykling, og det er vel bra. Har ikke veid, men tipper snaut 14 kg. Stisykkel bygget for godt utvokste (les "feite") gutter.
Jeg tror jeg kommer til å bli veldig fornøyd med nedover-egenskapene også, bare jeg tør å benytte meg littegrann mer av dem.
Alt i alt er jeg VELDIG fornøyd, og håper på mye moro i tiden som kommer. Det er godt at sykkelen lokker meg til å bruke den, for trening behøves prekært. Det merkes godt både på manglende teknikk og trygghet, samt det faktum at kroppen er helt herpa etter kun en snau times baksing i skauen.
Herlig Stein ! Den var mer riktig med møkk på. Bare husk på, at du må ha nye fjærer i August. Du kommer til å bli en skygge av deg selv siden sykkelen er så fin at den lokker deg ut i skauen hele tiden.... Gleder meg til å se den live.
"Der er nogen, der aldrig laerer at forstaa, at der er noget meget stort og meget stolt i et gigantisk nederlag" - Ole Ritter http://sykkel.hasle-loren.no/
Skulle bare mangle at det funker, her er ikke engang lengden på wirestumpen som stikker ut fra bakgiret tilfeldig, -ser forøvrig at du har litt ubrukt vandring igjen foran til litt røffere gutsing nedover -dette blir en bra sommer Stein!
mvh Knut Tore
Hva behager? Sykle for å trene??? Nei, vi sykler bare for moros skyld! Tirsdagsklubben™
Bare husk på, at du må ha nye fjærer i August. Du kommer til å bli en skygge av deg selv siden sykkelen er så fin at den lokker deg ut i skauen hele tiden....
Pff! Stuttjukken 4-ever! ...Men det er jo lov å håpe.
Nei, jeg har ikke innført noe stash-sølibat slik som enkelte andre, men jeg kan med glede melde at siden jeg fikk denne, har jeg ikke så mye som TENKT på å ha lyst på noen annen stisykkel. Det må sies å være et godt tegn.
Rufsesykkel? Trenger ikke. For feig til å bruke opp denne. Tjuenier? Næsh! Hvorfor?
Følte bare for å rapportere om at den laaange utvelgelsesprosessen var en suksess, og at jeg faktisk valgte helt riktig! :-)
Ah, jeg vet det. Du har tatt vare på originalinnpakningene og planlegger å selge det hele som NOS på ebay om et par tiår. Der ja, investeringsobjekt altså. Smart!
Jeg kommer en tur nedover til Sjasjbår når snøen har gått, så kan vi ta med Sarpetommy og Vegar på en tur.
Og jeg veit hvor han jobber.... Vi henter han opp til sprinklet Truls. Men i år er det Stein's år. Jeg føler det på meg ! Han er motivert, han er sulten på success, han er klar for UTFLUKT2009 ! C
"Der er nogen, der aldrig laerer at forstaa, at der er noget meget stort og meget stolt i et gigantisk nederlag" - Ole Ritter http://sykkel.hasle-loren.no/
Hei, det er ikke mobbing, men erting. Hvilket er lov.
Ser ikke hva som er motsigelsen i de to sitatene, forøvrig. Sykkelen er fantastisk, og akkurat det jeg var ute etter. Nå har prioriteringene endret seg litt. Jeg har hatt sykkelen i tre år og kan ikke helt se hvorfor det er verre at jeg selger en sykkel jeg gjorde et stort nummer ut av valget av, enn at andre selger sykler etter én, to eller tre sesonger.
Forsvinner den nå, bruker jeg Vientoen slik den er ment; til alt. Forsvinner den ikke, bruker jeg den til de stiturene jeg måtte gjennomføre i år også.
Jeg er heldigvis ikke så selvhøytidelig, så bare mobb i vei, du.
Jeg er glad for å se denne legendariske tråden høyt opp på lista igjen!Sykkelen til Stein er befengt med en god del historie, og er faktisk årsaken til en ikke ubetydelig samling terrengsyklister ved Grinda hvert år.
hmm. jeg har hatt stisykkelen min siden 2001. Hvem andre har hatt en stisykkel i fast bruk lengre enn det? ædabæda!
Selvsagt vil jeg ha en ny en, større, raskere, bedre, lengre vandring og skivebremsefeste bak (som jeg fremdeles NEKTER å bruke), men jeg er ihvertfall godt fornøyd!
Det er alltid trist å se når noen selger sin sykkel, men det positive er at det vil komme en ny velge-/bygge-/selge-tråd senere. Jeg venter spent på neste VBS-tråd!
(F-tråd er ihvertfall det mest tristeste som finnes...)
Jeg er glad for å se denne legendariske tråden høyt opp på lista igjen!Sykkelen til Stein er befengt med en god del historie, og er faktisk årsaken til en ikke ubetydelig samling terrengsyklister ved Grinda hvert år.
Kjøperen burde få med stamtavle og æresbevis.
Harald
Kjenner at jeg egentlig vil beholde, men lar salgstråden stå for å se hva som skjer. Det er jo egentlig litt for galt å la noen andre få den. På den annen side kunne den jo få det mer moro enn i boden min.
Synd å høre, Stein, men skjønner deg godt siden den tross alt ikke er brukt så mye som du sikkert ønsket. Men er du sikker på at det ikke er en ny Ventana du egentlig trenger?