Spennende. Har en lignende selv der gls-trace viste at det var manglende papirer som gjorde at den ble liggende på tollen fra 11. til 14. Pakken min ser derimot ut til å fortsatt befinne seg i Norge *bank i bordet*, mens din visst nok er på vei tilbake til CRC.
Hvis dere vil følge pakkens ferd videre nå, må dere ringe GLS i Danmark og få oppgitt 6 eller 7 siffer som Posten bruker foran GLS-nummeret. Ser ut som om de er like rundt hjørnet og at et postbud prøver å levere på døra mens dere ikke er hjemme for deretter å levere pakken på nærmeste postkontor...
Jeg fikk sendt en pakke den 1. April fra Hong Kong. Fikk telefon fra posten 1830. den 7. april om jeg ville ha den tilkjørt eller hente selv. Fikk også sporingsnummeret og info om hvor mye moms jeg måtte betale. God service og bra hastighet....
"11/04/2008 14:49 NO1010 , Norway 14.61 Problem in customs clearance due to incomplete documents"
Fikk denne linjen jeg også nylig, og da var problemet at CRC ikke hadde skrevet på etternavnet mitt på adresselinjen, kun fornavn. Fikk det fikset ved å ringe Posten.
Ringe til posten? Går det an? Kan de hjelpe deg? Snedig...et tips til flere i denne tråden det, tror jeg. Lurer man på noe, så kan Posten ofte hjelpe hvis pakken har vært innom dem.
Dette kommer så og si alltid av at tollavdelingen ikke finner deg i systemet sitt, og setter pakken på lager til de har sendt deg, og fått svar på, skriftlig søknad om tillatelse til å få fortolle ting for deg.
Hvis du har gitt dem dette fra før, ringer du posten, ber om å få snakke med tollavdelingen, og hjelper dem til å finne deg og personnummeret ditt i systemet sitt, så sender de pakka videre i systemet.
Denne mølla må jeg gjennom hver gang jeg bestiller noe som er for dyrt (>1000) til at det fortolles på postkontoret. Det holder at det er ett eneste tegn i navnet som er forskjellig fra det de har registrert for at de ikke finner deg - selv om det bare er en ekstra space eller et komma.
Ingen grunn til panikk ser det ut til. Har fått postens sporingsnummer og hentet ut følgende. Hva skulle vi gjort uten internett? Det er et under at vi i det hele tatt fungerte i gamle dager.
15.04.08 13.27 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 0024 OSLO 15.04.08 09.50 UTSENDT 0024 OSLO 15.04.08 09.50 Ankommet lager 0024 OSLO 15.04.08 06.17 INNLEVERT POSTTERMINAL 0024 OSLO 15.04.08 01.08 FORTOLLET 0024 OSLO 14.04.08 19.46 TIL LAGER 0024 OSLO
Hvis du har gitt dem dette fra før, ringer du posten, ber om å få snakke med tollavdelingen, og hjelper dem til å finne deg og personnummeret ditt i systemet sitt, så sender de pakka videre i systemet.
Dette stemte. Helt utrolig. Damen jeg snakket med ordnet opp og beklaget så mye over denne mennesklige svikten. Jeg tror jaggu jeg spanderer UPS neste gang.
Det er strengt tatt ikke så rart. Hvis nettbutikken staver navnet ditt litt annerledes enn det posten har i sitt register, så finner ikke systemet frem. Det står jo ikke akkurat personnummer på adresselappen.
Nå skriver da CRC ut direkte fra sin database hvor jeg selv har skrevet navnet mitt. Navnet mitt var helt korrekt stavet på pakken og damen jeg snakket med kunne ikke forstå hvorfor denne pakken ikke hadde gått igjennom.
Hvor lang tid bruker CRC vanligvis på å plukke og sende ei pakke?
E
Noen timer,
Sending med UPS tar ofte mindre enn 24 timer hvis den bestilles rundt lunsjtid, slik at den går ut fra CRC på ettermiddagen/kvelden. Da har du den dagen etter.
mvh Knut Tore
Hva behager? Sykle for å trene??? Nei, vi sykler bare for moros skyld! Tirsdagsklubben™
Da vil jeg tro at det er noe som ikke er på lager, men som kommer inn i løpet av kort tid. Slik var det med meg i hvertfall. Send dem en mail og spør om hva som skjer.
Om ting er "in stock" eller ikke ser man jo ved bestilling. Er i hvertfall greit å være klar over at ting tar lenger tid om ting ikke er "in stock". De deler såvidt jeg vet ikke opp bestillinger.
Lurt å passe på at det fremdeles er "in stock" etter at du har lagt varene i kurven. Hvis det er noe du skal ha 2 stk. av, og de kun har 1 stk på lager, er det f.eks. lett å gå i den fella.
En eller annen felle har jeg tydeligvis gått i. Har jo unnlatt å bestille varer jeg kunne trengt utifra at de ikke var på lager og bestilt ekspress levering fordi jeg var litt utålmodig..
Men når Rabbagast kan vente 20 år på å punktere (grattis) så skal jeg vel klare å smøre meg med et par lag med tålmodighet.
Det må eventuellt klareres med HMS-ansvarlig, klubben og bedriftshelsetjenesten, og dermed er det nok kjappere å få mere penger fra CRC -de vil jo kundens beste!
mvh Knut Tore
Hva behager? Sykle for å trene??? Nei, vi sykler bare for moros skyld! Tirsdagsklubben™