Espen,22 år, kronisk trønder fra Trondhjæm, men satser på å rømme byen om ikke så allt for lenge da jeg er ferdig som ingeniørstudent om et par månder. Alltid sykla mye, blant annet Trondheim - Oslo på en biltema cruiser. gjennoppdaga terrengsykling sist sommer da en kompis dro meg med ut i skogen på hybridsykkelen min, og jeg hadde det hysterisk morro. 2 måneder og en sommerjobb senere var en Mongoose Meteore Elite adoptert fra butikken, en handel jeg ikke kommer til å angre på med det første. Det må være et tegn når det første man gjør når man våkner er å se ut vinduet for å se ann sykkelforholdene for dagen.
Ble for en måneds tid siden foreløpig eneste rene terrengsyklist i det ganske useriøse men gode landeveislaget Team Felgen (sjekk www.teamfelgen.no for mer info) , og har planer om å kuppe midten av resultatlista i noen ritt utover året, selv om stallorderen egentlig er å komme sist, da laget mente det ga mest PR til klubben=)
Tøft prosjekt. Bilder? Hva ble sluttiden? Hvor lang tid tok det før du kunne sitte igjen?
Enig: tøft prosjekt! Men det riktige spørsmålet er hvor lang tid det tok før han kunne rette ryggen igjen
Sluttiden ble vel 3 og en halv dag mener jeg å huske. Var utenom konkuransen,så vi starta et par dager tidligere, og tok oss god tid med 10-14 mil om dagen og overnattinger. Ser jo i ettertid at det kunne vært mulig å presse tiden ned en hel del,men målet var først og fremst å se om det var mulig å komme frem på markedets billigste sykler for voksne.
Men det var morro på 4. dagen når vi ble tatt igjen av deltakerne i rittet,og de var så slitne at vi klarte å holde følge. Ikke minst når publikummet langs veien jubla mer til oss enn til racerne.
Aleksander Ødegård. 22 år. Barteby. Har syklet det aller meste, men utfor har blitt lidenskapen. Interesser: Sykkel, film, foto, bil/motor og litt sånn. Studerer film og tv produksjon og skal bli cinematograf en vakker dag. Oppmann for dh i Tvk og prøver å gjøre så mye jeg kan for å skape et bedre miljø og flere plasser å sykle.
Har en nicolai ufo st, gt i-drive pro og gt racing bmx.
2022 Trek Top Fuel 9.8 XT Project One 2015 Canyon Ultimate CF SLX 7.0 Di2 X 2017 Santa Cruz Hightower CS 29"
Og der var du, miztah erik, hjelpe meg. Fjørtisene møtes.. Yetien er super, akkurat passe mix av gammelt og nytt. Siklet faktisk på en yeti road project i titan, men da hadde jeg allerede kjøpt en litespeed ultimate. Hvordan går det med Moser`en?
Heter <------- Nordtveit. Er 19 år og født 1989. Har disse hobbyene : Sykling, Sykling og Sykling. Bor på vestlandet der det kun er slik vær --> Jobber Lærling som tømrer, Har også startet en nettbutikk innen sykkeldeler som jeg driver, håper å kunne leve av det til slutt. Til sommeren var målet mitt et godt resultat i Nm i bergen, Men siden jeg har hatt en kneskade i 2, 1/5 mn. Er nettopp blitt frisk så gir jeg uheldigvis mest sannsynlig opp Nm i år. Har meldt meg på årets Viking Tour å gleder meg noe enormt. Fant ikk bilde av meg, men jeg ser ca sånn ut :
Nettopp blitt kidnappet tilbake til Bergen fra hovedkvarteret til Norway Says i Oslo hvor den har kampert i snart ni år. Mao, jeg har ikke sett den siden forrige århundre, men nå er den altså endelig hjemme igjen. Trenger nok dessverre et nytt sett Campa Victory (friksjons)girhendler, de gamle er utslitt. Allerede oppdrevet en leverandør, så nå vurderer jeg Bergen - Voss, så sant jeg lærer meg å bytte Pariserdekk. Kan'ke bytte til moderene hjul når alt annet er originalt. Kan heller ikke bli stående i grøften med et svett smil dersom jeg punkterer.
Lover dog ingen ting (hverken deltagelse, Pariser-skills eller punkteringer).
Ut i fra bildet regner jeg derimot med at du stiller?
Stiller med madamen og kjører solidarisk. Garantert uten pariser. Du finner alt av vintage shit på ebay, holder selv på med et "italiensk stålracer fra 70-tallet"-prosjekt, men tre andre sykkelprosjekt har kommet først. Litespeed racer, yeti mtb og en cx. Nå er disse ferdige og tatt i bruk, så det er på tide å se etter gamle selle- seter, record deler etc etc.
Allright! Trur ikke jeg har vært "aktiv" på forumet her siden 05, men siden jeg er innom her minst en gang daglig så kan jeg jo begynne å logge meg inn igjen, og si hvem jeg er atpå til!
Per-Eivind Syvertsen, 83 modell, bor i Vestfossen, jobber i Kongsberg (som CNC-operatør), sykler mye landevei, har også stisykkel (evt. grusracer)... Kjører litt ski om vinteren, liker å være ute i naturen, dra på konsert, høre musikk...
-Per-Eivind.
-Per-Eivind.
Husk å abonere på TERRENGSYKKEL. ffshop.no. Og meld deg inn i NOTS. nots.no
Johan, 25 år, nyfrelst terrengsyklist! Føyer meg inn i rekken av overrepresenterte sivinger. jeg skriver på komtek-mastern for tiden, og skal sykle masse bare det blir tørrere. Kjøpte meg en brukt bros magic fulldemper fra noen år tilbake i høst, og det har virkelig blitt FETT å sykle! andre hobbyer: telemark, ballspill, windsurfing(skal bli mer nå), beachvolley
Ola Kleiven 25år. Byåsen, Trondheim. Tjener (ikke nok) penger som barneskolelærer. Oppdaget stisykling i fjor. Handlet deler og fikk med god hjelp av Vanilla_ninja satt sammen en on-one inbred. Ser fram til en ny sesong!
Ellers er det elvepadling og familielivet som opptar fritiden.
Artig å få denne tråden frem igjen. Er en del som har forandret seg siden jeg postet i denne tråden i 2005...
Navnet er utrolig nok fremdeles Pernille. 83 modell. Bosted for tiden er Finnmark, nærmere bestemt Hesseng for de som har litt lokal kunnskap. Sykkelføret er ikke akkurat ideelt for tiden, så langrennskia får seg hyppige turer.
Er oppvokst i Stavanger, men det har blitt noen få år i andre byer og. Oslo har fått et besøk, det samme har Setermoen, og en liten by i California kalt Taft.
Kjærligheten kom til slutt til meg og, i form av en fantastisk mann som heter Jardar. Han har faktisk en fortid i Trondheim Velociped klubb, så det skal nok ikke bli for vanskelig å få han med ut på sykkel.
Fikk tilbake min kjære lille Azonic, og den får sin renesanse denne våren. Ellers går jeg forhåpentligvis tilbake til de fulldempedes verden snart, med en finfin stisykkel.
Ellers så har jeg vært stolt eier av en Turner DHR, som dessverre ble solgt da jeg flyttet tilbake til Stavanger i 2005. Har og hatt en BMX innom stallen.
Ski er den eneste interessen jeg har som overgår sykkel. Men som tidligere basketball og tennis spiller, så klarer jeg ikke helt å løsrive meg fra idretter som innkludere ball... (kan styre meg for ballspill da...)
Moro å se at så mange andre jenter har kommet seg inn i denne fantastiske verden.
Slik ser jeg ut i dag:
"What's the point of living, if you can't feel alive?"
Fullt Navn: Jonas Eriksen Tilseth Alder: 15 (25.10.92) Bosted: Trondheim Skole: Charlottenlund Ungdomskole Jobb: Vareinnfyller hos Coop Prix Andre hobbyer utenom MTB: Jakt, fiske & chill Hva sykler du? FR/DH & BMX Musikk: Electronic Dance Music = EDM Sykler: Giant Faith 1 - Triple Threat Lt - Hard Rock ett eller anna
Ikke akkurat på plassen der, i og med gress (myk landing). Men du sier noe når det kommer til Marinen (om du har kjennskap til plassen)
Nå skal vi jo ikke ødelegge tråden her med en ny hjelmdiskusjon, men èn dag finner du ut at selv det mykeste gresset blir beinhardt når du har litt hastighet og høyde. Som oftest finner man det også ut "The hard way". Spørsmålet er bare om du er villig til å ta sjansen, og siden du er relativt ung og udødelig tipper jeg du tar den. Synd. Det er ikke mye som skal til før man får permanent skade. Alle de beste rytterne vi har i Norge sykler med hjelm og ikke uten grunn.
Gleder meg til å se enda tøffere bilder av deg med noe mer solid rundt hodet enn luft.
Hilsen en tidligere udødelig med dårlig kortidshukommelse.
___________________________________ "A friend of mine had a goat!"
lars f andersen. tidligere fredrikstad gutt(begby) men bor nå i sarpsborg. kjøpte meg en brukt votec tox av votec her på forumet som jeg håper på mange timer i skogen med. jobber som miljøarbeider/boveileder i sarpsborg kommune og har samboer med 1 felles barn og en til på vei. sykkelen er kawasakigrønn men leker litt med tanken på litt ny lakk(hvis ikke dette er å banne i votec kirken) samt bygge om til skivebremser.