Espen,22 år, kronisk trønder fra Trondhjæm, men satser på å rømme byen om ikke så allt for lenge da jeg er ferdig som ingeniørstudent om et par månder. Alltid sykla mye, blant annet Trondheim - Oslo på en biltema cruiser. gjennoppdaga terrengsykling sist sommer da en kompis dro meg med ut i skogen på hybridsykkelen min, og jeg hadde det hysterisk morro. 2 måneder og en sommerjobb senere var en Mongoose Meteore Elite adoptert fra butikken, en handel jeg ikke kommer til å angre på med det første. Det må være et tegn når det første man gjør når man våkner er å se ut vinduet for å se ann sykkelforholdene for dagen.
Ble for en måneds tid siden foreløpig eneste rene terrengsyklist i det ganske useriøse men gode landeveislaget Team Felgen (sjekk www.teamfelgen.no for mer info) , og har planer om å kuppe midten av resultatlista i noen ritt utover året, selv om stallorderen egentlig er å komme sist, da laget mente det ga mest PR til klubben=)
Tøft prosjekt. Bilder? Hva ble sluttiden? Hvor lang tid tok det før du kunne sitte igjen?
Enig: tøft prosjekt! Men det riktige spørsmålet er hvor lang tid det tok før han kunne rette ryggen igjen
Sluttiden ble vel 3 og en halv dag mener jeg å huske. Var utenom konkuransen,så vi starta et par dager tidligere, og tok oss god tid med 10-14 mil om dagen og overnattinger. Ser jo i ettertid at det kunne vært mulig å presse tiden ned en hel del,men målet var først og fremst å se om det var mulig å komme frem på markedets billigste sykler for voksne.
Men det var morro på 4. dagen når vi ble tatt igjen av deltakerne i rittet,og de var så slitne at vi klarte å holde følge. Ikke minst når publikummet langs veien jubla mer til oss enn til racerne.