Som et resultat av penger igjen på skatten og stashhoreri ble det en ny samtale med Larry igår. Jeg håper resultatet kommer til landet om en snau måned. Dette blir kronen på verket
I mellomtiden ser kapteinen slik ut: Ramme: Ventana El Capitan i 5" modus m/Fox RP23 High Volume Styrelager: King Gaffel: White Brothers F135 20mm Setepinne/sete/setepinneklemme: FSA/Fizik Gobi/Salsa Styre/stem/holker: Azonic DW/Thomson Elite/ODI Rogue Bakhjul: King m/funbolts/DT Supercomp/Notubes Flow Forhjul: Hope Pro2 20mm/DT Supercomp/Notubes Flow Dekk: Kenda Nevegal 2,2/Intense S29 2,25 Krank: Profile Racing 190mm m/titan akling, Blackspire 24/36t Bremser: Juicy 7 '08, 185mm/203mm m/Matchmaker Gir: X.9/XT Pedaler: Shinamo 540
Det må jo bare kommenteres, det var en SCHVÆR sykkel! Jeg klarer fortsatt ikke helt å snu hodet mitt rundt at det faktisk er en 29'er i tillegg!
Men jeg synes ikke det er så lenge siden det var en som spedt begynte å skrive innpå her om en setepinne på lengre enn 400mm til en mellomklasse hard rock jeg? Noen som virkelig er bitt av basillen kanskje?
Tenkte jeg skulle glede Geir Anders med et forsøk til etymologi for "rätt stuk". Dette er bare kvalifisert gjetting kombinert med skygger av hukommelse langt bak i hjernen om å ha hørt noe slikt beskrevet, men jeg er ganske sikker på at jeg er noe på sporet.
Altså, når man på svensk tråkker over lett så "vrickar" man foten. Tråkker man derimot over slik at det er vondt dagen etter så "stukar" man foten. Å "stuka" er altså å bøye noe ut av original posisjon.
Men "rätt stuk"? Jo, hvis du på 40-50-tallet tok en hatt og ga den et håndkantsslag på toppen eller brettet den ned foran og opp bak, slik at du så ut som Dick Tracy, da "stukade" du hatten. En pent "stukad" hatt fikk "rätt stuk". Derfra er ikke steget langt til å stuke biler og alt hva det skal være.
Det betyr egentlig at "rätt stuk" forutsetter en aktiv handling, altså en køstomisering. Men hvis vi skal være snille mot dem som masseproduserer sykler så kan vi godt si at han som sitter og designer kan gi en ny sykkelmodell "rätt stuk" ved å ta fjorårets modell og stuke den til noe nytt.
Jeg husker da (u)tydelig at vi på barneskolen gikk rundt og "stuka" fingrene på hverandre. Dvs. man holdt hardt rundt fingrene til offeret slik at fingertuppene stakk opp og så slo vi loddrett ned med knyttet hånd på de stakkars tuppene.
Jeg kan skrive under på at dette er en STOR sykkel, ja. Hadde egentlig lyst til å klatre opp på den, men turde ikke. Har nemlig litt høydeskrekk.......
Liten pike - stoooor sykkel
Forumets største og minste sykkel....?
Beklager kvaliteten på bildene, men mobilkamera var det eneste som var tilgjengelig på denne turen.
Og nå for det store 10.000-kroners spørsmålet: Gjett hjulstørrelsen!
Foto: Geir Anders Rybakken Ørslien (Bildet var med i forrige nr av Terrengsykkel)
Fremdeles knallfornøyd med sykkelen, men gaffelen lever farlig. Fjærdemper er virkelig da shit for oss tunge karer, og jeg venter spent på at 2009 Reba 120mm skal bli sluppet.
Det eneste kjipe er at piggdekksesongen skimtes i det fjerne, og at Nokian Extreme 294 i 29" egentlig er et dekk som passer best til bruk til og fra jobb..