Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Dyr service på VAG

Re: Dyr service på VAG [Re: okl] #536045 09/04/2008 16:33
bik3man Offline
More than words
More than words
Alle vet at bilbutikker, og særlig Møller, tjener minimalt på å selge biler. Det de tjener på er dyre servicer, gjerne der kunden blir fortalt at "ja, og så MÅ du bytte ditt og datt, and you need a new Johnson-rod (sitat fra hvor)" og det koster ørten tusen. I tillegg er de eksperter på å "finne" mangler ved periodiske kjøretøykontroller.

KO

"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..."
- Dr A.J. Snow
Re: Dyr service på VAG [Re: bik3man] #536049 09/04/2008 16:42
tmork Offline
Lilloman
Lilloman
OBS jeg er kranglete fordi det ikke låg et ts-blad på døra mi i dag.

Sitat: bik3man
Alle vet at bilbutikker, og særlig Møller, tjener minimalt på å selge biler.

Tjener Møller mindre enn andre på å selge biler?

I tillegg er de eksperter på å "finne" mangler ved periodiske kjøretøykontroller.

"Heldig" jeg da som aldri har fått påpekt en mangel ved PKK.

Lillo-Connoisseur
Terje ™ coffee
Lostjenesten - Lillomarka
Re: Dyr service på VAG [Re: bik3man] #536050 09/04/2008 16:44
H
holejos Offline
Veteran
Veteran
H
Jeg sendte mutteren og bestemutteren med bilen min til Sverige for å ta service på min VAG, så dro jeg på jobb:-) En veldig effektiv/økonomisk måte å gjøre det på så fikk damene handlet akkurat så mye de vil.

Jeg fikk pris på rundt 9200 NOK fra Audi i Drammen. Jeg betalte 3900 SEK for den jobben i Sverige.......

Det er ingen tvil når Audi'n skal ha reg.reim-skifte om 5000KM. Må vel ringe å bestille time snart, for det er ganske så poppis med norske VAG i Sveriges grensenære verksteder...Må vel ringe moderen snart også...hehe

Jostein

Specialized Levo / Diverge

Re: Dyr service på VAG [Re: tmork] #536060 09/04/2008 17:06
bik3man Offline
More than words
More than words
Sitat: tmork
OBS jeg er kranglete fordi det ikke låg et ts-blad på døra mi i dag.

Det er bare å krangle. Ingenting biter på meg idag. For jeg har lest Terrengsykkel fra perm til perm to ganger, pluss Terrengsykkel gratisbilag, pluss GT-katalog.

Quote:

Alle vet at bilbutikker, og særlig Møller, tjener minimalt på å selge biler.

Tjener Møller mindre enn andre på å selge biler?

Vet ikke, men jeg har blitt fortalt at de tjener lite på bilsalg.

Quote:

I tillegg er de eksperter på å "finne" mangler ved periodiske kjøretøykontroller.

"Heldig" jeg da som aldri har fått påpekt en mangel ved PKK.

Heldigere enn meg iallefall.

KO

"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..."
- Dr A.J. Snow
Re: Dyr service på VAG [Re: bik3man] #536064 09/04/2008 17:26
Espen W Offline
Diamonds are forever
Diamonds are forever
Ingen tvil om at man blir flådd levende når man tar service i Norge. Kjør heller en noe eldre bil som er utenfor garantiperioden, og lær å skru selv. Det er mye enklere enn de fleste tror. Arbeidet som gjøres ved bilverksteder er i tillegg ofte utrolig dårlig utført. Jeg har brukt altfor mye tid på å fikse biler som har vært på "service". Som en på vwvortex.com sa: "why pay the VW stealer $100/hour to destroy my car when I can wreck it myself for free". Låsemuttere som ikke er skiftet, kritiske bolter som ikke er dratt til riktig moment, motorvarmere som ikke er koblet tilbake, airbag lamper som er koblet vekk, airbager som ikke er koblet til igjen, lufteskruer som er avrundet, skruegjenger som er strippet, tetninger som mangler, dørtrekk som er røsket i filler, oljefiltere som ikke er skiftet, lista er lang. En vanlig 30K intervall service kan man utføre selv for under 500kr (fullsyntet olje, originalt oljefilter og pollenfilter). På 60K service kommer det ofte luftfilter og tennplugger i tillegg, så et par hundrelapper ekstra. 90K betyr vanligvis reg reim, og da skal man vite hva man gjør.

Redigert av Espen W; 09/04/2008 17:29.

Espen Wethe

600+ Fatbike vids:
https://goo.gl/vaovQ5
Re: Dyr service på VAG [Re: Espen W] #536070 09/04/2008 17:37
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!
Høkk, da! Høkk!
Jeg har fått tak i en mann som jobber på en VAG verksted og han gjør akkurat samme jobb hjemme på kveldstid som på jobben, bare mer nøye, og til langt hyggelige betaling
Han fortalte: når jeg jobber svart, er jeg mye mer nøye på å utføre arbeidet riktig. I arbeidstiden på dagtid så skal det gå i hundre hele tiden og mange slurver mer enn nødvendig.
Og ikke minst så er det JEG som får peset om det er noe galt i etterkant av svart arbeid.
Det er jo garanti på alle deler uansett hvor de er kjøpt, så han tar garantisaker videre med butikk.

Min bil er nå over garantiperioden, og å gjøre "enkle" ting som ikke har noen betydning for serviceheftet historikken gidder jeg ikke lenger ta på merkeverksted. Sparer penger og tid.

Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter.
#NBNL -

Re: Dyr service på VAG [Re: bik3man] #536115 09/04/2008 19:13
Espen W Offline
Diamonds are forever
Diamonds are forever
and you need a new Johnson-rod (sitat fra hvor)"

Seinfeld sitat v/George. Ikke glem at du sikkert trenger muffler bearings også

Espen Wethe

600+ Fatbike vids:
Re: Dyr service på VAG [Re: Espen W] #536164 09/04/2008 20:43
jan erik Offline
Besatt
Besatt
Glad jeg nå endelig er kvitt passaten eg og. Det var en 2003 modell gått 8000 mil. Var på tredje sett med bremseskiver. Regremskift(som ingen på Opsal bil egentlig visste når skulle skiftes) kom på 7500;- Drivknuter,bremseskiver,fast service på litt under 5000 osvosv. Samt et serviceapparat som var et sant h#####. Og da særlig etter at 3 årsgarantien var utløpt. Du føler faktisk at du er en belastning for dem hver gang du ringer for å skulle bestille time. Email bestilling/avbestilling funker ikke. Du kan banne på at etter å ha avbestilt en time fikk du garantert en SMS som påminnelse om timen du hadde avbestilt med påfølgende oppklarende telefon fra min side uten beklagelser fra deres side. Og kamreim??? hvem trenger det? Bytt til Honda CRV!

Redigert av jan erik; 09/04/2008 20:44.
Re: Dyr service på VAG [Re: jan erik] #536166 09/04/2008 20:51
-Jan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Etter å ha lest den tråden her kan man jo lure på hvorfor VW selger så bra her i Norge.

Re: Dyr service på VAG [Re: -Jan] #536170 09/04/2008 21:00
jan erik Offline
Besatt
Besatt
BILEN er bra mens servicen stinker.

Re: Dyr service på VAG [Re: tmork] #536177 09/04/2008 21:17
era Offline
Fant ikke stien?
Fant ikke stien?
Sjekke serviceheftet. Siste stempel var uten VM merke, tidligere stempel er med. De er nok utenfor vw-favnen nå. Men de er sikkert ikke noe dårligere for det. EN ting er sikkert, de har lave bygningskostnader. Ikke fancy bygning, kun en funksjonell hall.

VW verkstedene i Strømstad og Arvika ligger nok en del høyere i pris en Årgjeng-ikke-merke-verkstedet.

Kanskje en idé å sjekke verksteder et hakk lengere inn i landet?

Kart her.

Are

Re: Dyr service på VAG [Re: jan erik] #536181 09/04/2008 21:26
Espen W Offline
Diamonds are forever
Diamonds are forever
Sitat: jan erik
Glad jeg nå endelig er kvitt passaten eg og. Det var en 2003 modell gått 8000 mil. Var på tredje sett med bremseskiver.

Hmm.. det må ha vært calipere som hang eller en uvanlig kjørestil. Bør få omtrent 80K ut av ett sett med skiver (og ofte mer)

Espen Wethe

600+ Fatbike vids:
Re: Dyr service på VAG [Re: -Jan] #536203 10/04/2008 01:41
C
Christian M. Offline
Ringrev
Ringrev
C
Sitat: -Jan
Etter å ha lest den tråden her kan man jo lure på hvorfor VW selger så bra her i Norge.

Nordmenn sin merkelige fascinasjon for tyske biler...?

Re: Dyr service på VAG [Re: Christian M.] #536205 10/04/2008 05:26
bik3man Offline
More than words
More than words
Jeg byttet en gang min VW Polo i en Honda, delvis i ren protest mot behandlingen jeg fikk hos Auto E-18. Det var en helt annen verden. For det første hadde den fortsatt 3 års nybilgaranti igjen når jeg kjøpte den 2 år gammel, så det var aldri noen diskusjon om utbedringer. For det andre var det aldri noe feil med den uansett, og dermed enda mindre å krangle med verkstedet om. For det tredje var service latterlig billig, jeg mener å huske at normal service kostet en drøy tusing, og storservice under 3 lapper. Helt herlig bilhold. Sprek og morsom var den også. Når jeg solgte den var det fremdeles et års nybilgaranti igjen, og den var dermed enkel å selge. Men garantien var jo egentlig unødvendig, for det var aldri noensinne noe galt med den :-)

KO

- Dr A.J. Snow
Re: Dyr service på VAG [Re: StigB] #536262 10/04/2008 07:43
S
simen Offline
Entusiast
Entusiast
S
4000.- for for og bakstillingskontroll er definitivt RAN .
Her må det vær ink en del deler ?

Jobber selv på merkeverksted (mercedes) vi har standard tid på 1500.- ink justering .
fast pris på liten service ink olje/filter og pollen filter 2750 .- og stor service 3800.- . Vet at andre MB verksteder ligger ca 1000.- over dette .
Så de som mener Mercedes er dyrt å eie tar litt feil .
De koster litt mer enn andre å kjøpe ,men deler og verksted priser er ikke så ille .

Simen

Re: Dyr service på VAG [Re: Christian M.] #536272 10/04/2008 07:54
P
pet1 Offline
Entusiast
Entusiast
P
Sitat: Christian M.
Sitat: -Jan

Nordmenn sin merkelige fascinasjon for tyske biler...?

Japanske biler har alltid vært populære i Norge i forhold til andre land i Europa.

VAGs posisjon skyldes at Møller har vært proffe og bygget et sterkt forhandlernett som de hovedsaklig eier selv.
Og at de har noen OK biler....

(og om alt klaffer legger jeg om ikke lenge mine klamme hender på en RS6 for prøvekjøring, det gleder jeg meg til uansett om jeg nok aldri kommer til å handle Audi noengang)

Re: Dyr service på VAG [Re: pet1] #536316 10/04/2008 08:58
C
Christian M. Offline
Ringrev
Ringrev
C
Sitat: pet1

(og om alt klaffer legger jeg om ikke lenge mine klamme hender på en RS6 for prøvekjøring, det gleder jeg meg til uansett om jeg nok aldri kommer til å handle Audi noengang)

Hehe, og jeg betviler litt at service kostnader bør være den store bekymringen om man faktisk ble eier av en slik bil....

Forøverig så er erfaringen med det simen sier ikke noe nytt, dog er det en stund siden med Audi(auda).
Fattern hadde A6 som firmabil en periode og E-klasse senere(den siste serien det ALDRI var noe galt med). Deler var desidert dyrest hos møller, arbeid likeså og servicen var i området vi spiser lunch så kom tilbake om en halvtime. Mercedes koster litt mer i innkjøp, men rene driftskostnader på deler og arbeid var på kanten til billig sammenliknet med Møller. Spesiellt små plastikk deksler til Audi var av en eller annen grunn veldig dyrt...

Selv kjører jeg rundt med slark i bakstillingen til billia vil se på bilen min... crying

Re: Dyr service på VAG [Re: Espen W] #536329 10/04/2008 09:15
StigB Offline
Señor
Señor
Sitat: Espen W
Glad jeg nå endelig er kvitt passaten eg og. Det var en 2003 modell gått 8000 mil. Var på tredje sett med bremseskiver.

Hmm.. det må ha vært calipere som hang eller en uvanlig kjørestil. Bør få omtrent 80K ut av ett sett med skiver (og ofte mer)

Dette er en kjent VW sjuke der de legger skylda over på kunden for ikke å buke nok bremsekraft en gang i blandt. Jeg har bare vært borti Passat som har hatt dette problemet. Jeg fikk dette på begge mine Passater etter 6 og den andre etter 8 mnd. Den brukte jeg har nå har det ikke vært noe tull med men den sitter det en annen kalipper på.

Stisykling.no

Det er plass til alle, om vi bare tar hensyn til hverandre.

< TOC >

Re: Dyr service på VAG [Re: jan erik] #536330 10/04/2008 09:16
StigB Offline
Señor
Señor
BILEN er bra mens servicen stinker.

Helt enig, men putter på kundebehandling.

Stisykling.no

Det er plass til alle, om vi bare tar hensyn til hverandre.

< TOC >

Re: Dyr service på VAG [Re: okl] #536377 10/04/2008 10:56
chalshus Offline
More than words
More than words
Ugh.

Jeg byttet skiver og klosser foran og bak for 5000,- ICON_SMILE

Nissan Patrol er bilen.

Redigert av chalshus; 10/04/2008 10:56.
Re: Dyr service på VAG [Re: Christian M.] #536433 10/04/2008 12:52
P
pet1 Offline
Entusiast
Entusiast
P
Sitat: Christian M

Forøverig så er erfaringen med det simen sier ikke noe nytt, dog er det en stund siden med Audi(auda).
Fattern hadde A6 som firmabil en periode og E-klasse senere(den siste serien det ALDRI var noe galt med). Deler var desidert dyrest hos møller, arbeid likeså og servicen var i området vi spiser lunch så kom tilbake om en halvtime. Mercedes koster litt mer i innkjøp, men rene driftskostnader på deler og arbeid var på kanten til billig sammenliknet med Møller. Spesiellt små plastikk deksler til Audi var av en eller annen grunn veldig dyrt...

Jeg har hørt en del triste merce-historier også, Berthel O. Steen-slekta er vel ikke så mye fattigere en Møller, for å si det sånn....
En bekjent hørte en raslelyder når han smelte igjen dørene på sin merce, jeg hevdet lenge at bare var lyden av hundrelapper og tusenlapper som dalte mot bakken. Heldigvis var det jo ikke det, det var rust...... På en tre år gammel bil til trekvart million.
(Ja, jeg vet at mercedes har byttet dører på garanti til den store store gullmedaljen).

Re: Dyr service på VAG [Re: Tallak] #556873 23/05/2008 13:54
Tallak Offline
Ivrig
Ivrig
Oppdatering:
Kom akkurat tilbake fra en hyggelig harrytur til Sverige og longlife 60.000km service på min Touran.

Bilen var klar etter 3,5 timer og regningen havnet på hyggelige 2600 SEK!

(for de som har fulgt tråden, Møller Skøyen skulle ha ca 9000,- NOK ink DSG-service.)

Ingen tvil om hvor jeg drar for å ta 90'km på California'en, det er helt sikkert!

A-

Insta
VIMEO
2023 Forestal Siryon lett eMTB
Ibis Ripley AF
Ibis Ripmo
Ibis Oso

Re: Dyr service på VAG [Re: Tallak] #559001 28/05/2008 08:03
maxmekker Offline
Medlem
Medlem
Sitat: Tallak
Oppdatering:
Kom akkurat tilbake fra en hyggelig harrytur til Sverige og longlife 60.000km service på min Touran.

Bilen var klar etter 3,5 timer og regningen havnet på hyggelige 2600 SEK!

(for de som har fulgt tråden, Møller Skøyen skulle ha ca 9000,- NOK ink DSG-service.)

Ingen tvil om hvor jeg drar for å ta 90'km på California'en, det er helt sikkert!

A-

Ohey, sjekket på første gangs service i lier på min 06 touran, 4770 for en første gangs der,(fikk prutet den ned til 4350 faktisk)
I sverige:3030 sek på Nilsson Bil i skee.

Var litt sen på avtrekkeren for timebestilling for når jeg ringte var det ledig hele juni, men nå sendte jeg en mail for noen dager siden:
'Vi har nu lediga tider från slutet på Juli månad'

Har også vært på stenberg bil i fu...ngs Åmål med min passat for noen år siden, sparte rundt 1800 på det.

Drammen rock City
Side 2 av 2 1 2

Moderator  support