Livet er vakkert!
|
Re: Livet er vakkert!
[Re: Supermann]
04/04/2008 00:18
|
FuzzyLogic
Bah..
|
Bah..
Jeg vet ikke helt. Når det finnes 60-åringer som sykler i Hafjell så bør pokker meg det ikke hete noe som hete pensjon fra før fyllte 70. Jeg vet om folk som døde da de var i slutten av 50 årene etter et langt slitsomt liv... Alle er ulike, jeg har jobbet med såkalte slitere som reiste ut på båt da de var 14 år. Mange av de har mer eller mindre fått helsen sin ødelagt. De hinker rundt på ulike steder, og har sett dem ta arbeidsmengder på Haukeland sykehus som får folk under 30 til å sutre. Men jeg har ALDRI hørt dem klage. Om det er det harde sjølivet som har formet dem vet jeg ikke, men du finner dem i mange lavbetalte jobber på land etter at politikerne fant ut at Norge ikke skulle være sjøfartsnasjon. Og gjett hvilket parti disse sliterne uten unntak stemmer på?
|
|
|
[Re: Kodo]
05/04/2008 04:42
|
StigB
OP
Señor
|
OP
Señor
He he, "You are the 46,215,890 richest person in the world!"
Stisykling.no Det er plass til alle, om vi bare tar hensyn til hverandre. < TOC >
|
|
|
[Re: Supermann]
05/04/2008 05:19
|
StigB
OP
Señor
|
OP
Señor
Jeg vet ikke helt. Når det finnes 60-åringer som sykler i Hafjell så bør pokker meg det ikke hete noe som hete pensjon fra før fylte 70. Før det så er det UFØREtrygd. Det er kun unntaksvis behovet for pensjonering fra før fylte 70-75 år er strengt nødvendig... Det bør IKKE være noen automatikk at man får tilbud om pensjonering fra 62år!! Det bør være behovsprøvd i form av uføretrygd for såpass unge mennesker.
Og i dag så jobbet jeg med en 70-åring som ikke hadde noe problem med å hoppe rundt i 10 timer. Foreleseren min i mikro er 69år, osv.
Ja, jeg er 20år gammel og har mye å lære. Jeg bare gjør noen observasjoner av mennesker rundt meg. Dette har vi vært inne på før, det er mange faktorer som spiller inn. Jeg kan nevne at under et opphold på et rehabiliterings/attførings sted (AiR) for å kunne klare å komme i gang igjen i jobb hadde vi en lege på gruppa våres. Jeg tippa på 58 år. Sannheten var at denne karen kom dit for å ta et hvileår som et ledd i å roe ned litt før han skulle førtidspensjonere seg, med et par hjertetrøbbel saker trengte han det. Dette var for 14 år siden mannen er 72 og jobber fremdeles, han går ikke som normale, han svever bortover i gangene. Svært få følger også denne karen på skøyteski. En av grunnene er at man har en arbeidsdag som ikke river en i stykker med høyt tempo. Hadde min arbeidsdag vårt på samme måte i min yrkeskarriere ville jeg også sikkert ha trivdes til rundt 70 år i jobb. Jeg har også nære som har takka for seg i relativ ung alder 32, 36, 42. Å si at man ikke skulle kunne kjøre i Hafjell 60 år gamle, men jobbe til man er 70 blir litt for flatt. Jeg skal ikke hovere men som helkontinuerlig skiftarbeider i 18 år. Stort sett har jeg hatt en eller annen ekstrajobb for å fylle fritiden, resultatet er totalt ødelagt nattesøvn. Jeg ser jeg frem til å gå av på 62, om jeg når så langt, og det gjør jeg med løftet hode. At Psoriassisartritten gjør sitt for om mulig sette en stopper er nå så, men jeg håper å kunne komme tilbake å stå 100% ut den tiden til 62. Dette er meg og det finnes mange andre som vi ikke kjenner historien på. Likeså finnes det mange som tar ut uføre fordi de ikke vil jobbe, det synes jeg er mye verre enn å la seg pensjonere tidlig. Bare for å ha nevnt det så er min pensjonsalder i henhold til stilling 64, og jeg taper noe kroner på å på 62. Tanken er å kunne ha noen "gode år" om mulig i Hafjell  Ja, du har mye å lære, jeg kan fortelle deg at jeg lærer noe nytt hver enda dag. Når dagen kommer der en ikke kan ta imot nye impulser og lærdom da er det kjørt. Men tenk på det når du ser en friskus opp i åra som koser seg på sykkel eller ski. Dette kan være en som har stått på fra kl 0600 til kl 1900 så å si hver dag i hele sitt yrkesliv. Jeg hadde en nabo som gjorde det. Folk misunte han penga, nå misunner de han friheten, men tiden han brukte på å oppnå dette ville svært få ha hatt ork til. Jeg så heller ikke dette før jeg innså at det var nærmere pensjon enn da jeg begynte å jobbe for fult. Sånn vil det være for kommende generasjoner. Når dere kommer opp imot veis ende vil dere oppleve at det kommer yngre generasjoner som også vil frese og og hevde at dere har kommet alt for lett til det. Gamlekaren fortalte meg dette når jeg freste, nå opplever jeg akkurat det samme. Noe skal vi da ha å irritere oss på. 
Stisykling.no Det er plass til alle, om vi bare tar hensyn til hverandre. < TOC >
|
|
|
[Re: KnutAa]
05/04/2008 05:44
|
StigB
OP
Señor
|
OP
Señor
Dette hadde nok vært den største håndsrekningen for de som skal betale pensjonen til rabbagast. Skal si deg det jeg at min pensjon har jeg selv vært en glad bidragsyter til, og har betalt skatten fra all ekstrajobbingen i snart 18 år med glede. Om dette går til det du mener er viktigst så ville det være flott, når du snakker om håndsrekning får jeg en litt vond følelse. Jeg får håpe når det er din tur at den kommende genesrasjon er like sutrete (vel nå er den tittelen allerede brukt) og forteller dere at dere har seila på et sølvfat igjennom livet. Men du må gjerne ta pensjonen min, jeg er ikke dummere enn at jeg skal klare meg hvis det gjør hverdagen din lettere. Jeg har bestandig hatt den holdningen at å hjelpe andre er en god egenskap. Men å gå inn på fordyrende AFP for mange som ikke trenger det i det hele tatt i en tid hvor man må begynne å redusere kostnadene er dumt, fordi det blir enda dyrere for fremtidige generasjoner. Dette blir forsterket av demografiske forhold som lave fødselrater for den nåvernde arbeidsstokken og økt levealder Er det meningen å sette en stopper for avtaler som er gjort mange år tilbake. For egen del har jeg hatt AFP fra den gang vår forening/forbund forhandla frem dette for mange år siden. Jeg hørte ikke noe da. "Frivillig tidligpensjonsordning for personer som har fylt 62 år, og som arbeider innenfor områder der det er tariffavtaler og hvor AFP inngår i tariffavtalen. Hvem kan få AFP?
Du kan ha rett til AFP dersom du
* jobber på en arbeidsplass som har tariffavtale der AFP inngår * har fylt 62 år * oppfyller de spesielle kravene som gjelder i forhold til tilknytning til ordningen, ansettelsesforhold, yrkesaktivitet på uttakstidspunktet og forutgående pensjonsopptjening i folketrygden * er i inntektsgivende arbeid på pensjoneringstidspunktet" Min arbeidsplass har vært en del av dette i mange år, så det dere synes er at vi skal gi avkall på dette for å gi håndsrekninger i hytt og pine. Slik arbeidslivet har blitt i dag, der det skal tynes mest mulig ut av hver enkelt ville det for mange være en befrielse å kunne gå på 62. Gled deg før eller senere vil du være der selv. Jeg får nok ikke anledning til å høre synspunktene da. 
|
|
|
[Re: StigB]
05/04/2008 05:53
|
tmork
Lilloman
|
Lilloman
Jeg bekymrer meg ikke, livet er vakkert.
Lillo-Connoisseur Terje ™ Lostjenesten - Lillomarka
|
|
|
[Re: tmork]
05/04/2008 13:13
|
StigB
OP
Señor
|
OP
Señor
Nei for en som er så jordnær og fornuftig som deg ville jeg i tilfelle blitt overrasket. Selv om det ikke dukka opp en eneste en på visning så har det vært nok en flott dag med mange gleder. Livet er vakkert  tross alt.
|
|
|
[Re: ]
05/04/2008 16:34
|
Dan
More than words
|
More than words
Hvis du er som de fleste andre i 60 åra, har du fått denne boligen av felleskapet, med 70-tallets inflasjon og skatteregler som lot deg trekke rentene direkte fra skatten. 60-åring. Hihi. I begynnelsen av 70-tallet var vel rabbagast en kvisete mopedist hvis ikke jeg regner helt feil. 
|
|
|
05/04/2008 19:48
|
StigB
OP
Señor
|
OP
Señor
Når du i tillegg skryter av at du har opptjent deg formue i egen eiendom blir det ekstra kvalmt. Hvis du er som de fleste andre i 60 åra, har du fått denne boligen av felleskapet, med 70-tallets inflasjon og skatteregler som lot deg trekke rentene direkte fra skatten. Behøver bare se på tittelen din for å forstå at der fikk du ett til gitt. Moroa deres på 70-tallet har ført til 2 flotte ting: Morroa mi på 70 tallet var fra hånd til munn, feil igjen. samtidig si at du ikke bryr deg om at du ødelegger for andre, er faktisk identisk oppførsel med de to andre jeg kjenner som har tatt seg AFP ferie. He he, jeg tror jeg ler meg ihjel, feil nok en gang, jeg har ikke tatt meg AFP ferie. Først må du kunne lese det som er skrevet. Men jeg vil sette pris på om du kunne utdype hva jeg har ødelagt for andre, ikke sikker på at du klarer det, til det kreves det mer enn hva du får til i dette viss vasset av et tilsvar.
|
|
|
[Re: Dan]
05/04/2008 19:51
|
StigB
OP
Señor
|
OP
Señor
Hvis du er som de fleste andre i 60 åra, har du fått denne boligen av felleskapet, med 70-tallets inflasjon og skatteregler som lot deg trekke rentene direkte fra skatten. 60-åring. Hihi. I begynnelsen av 70-tallet var vel rabbagast en kvisete mopedist hvis ikke jeg regner helt feil. He he, ikke langt i fra. Vi hadde mange søvnløse netter for å kunne klarer å få klort i sammen til en leilighet i Blydstadlia til kr. 62000.- Men vi klarte det med hjelp av mye knekkebrød ost og vann. 60 åring, vel noen ganger føles det sånn. 
|
|
|
[Re: tobiast]
05/04/2008 20:34
|
pet1
Entusiast
|
Entusiast
Man burde øke generell pensjonsalder med 7-8 år (siden generell økning av levealder har vært tilsvarende siden 1950). Opprett så gode ordninger som fanger opp de få sliterene som fortsatt finnes.
Når vitenskapelig ansatte på universitetet går av med AFP sier det seg selv at ordningen favner om for mange... Det er ikke nødvendigvis lettere å henge med i yrker med stadig endringer og nye utfordringer. Yngre sjefer står klare til å hive ut sekstiåringene så snart de har en sjans. Det er ikke bare AFP-erne som må endre holdning til eldre arbeidstakere, det gjelder i like stor grad ledere. AFP var ment som et mer fleksibelt pensjonssystem og slik har det også fungert for mange, vi bør heller se på hvordan det praktiseres enn selve ordningen som prinsipp. Mange er bekymret for pensjonen i framtida, og det er det selvfølgelig noen grunner til, men likevel er det ikke så mørkt som mange tror. Vi har aldri hatt så store pensjonsfond som vi har nå, de er de største i Europa, ikke bare i forhold til folketallet, men i rene penger. Mye av usikkerheten om pensjonen i framtida er sådd av forsikringselskapene som vil selge livspoliser og få oss til å gjøre private avtaler. Jo flere som gjør det, jo mindre grunn vil det være for det offentlige til å sørge for det. De rike vil ikke tape på det, men det vil de som ikke har råd til det.
|
|
|
[Re: pet1]
05/04/2008 21:12
|
StigB
OP
Señor
|
OP
Señor
Dette henger jeg med på, vi ble i sin tid anbefalt en pensjonsforsikring fordi kassa ville være tom når dagen kom. Sånn det ser ut nå behøver ikke mange bekymre seg.
Det er jo en frivillig sak å ta ut AFP, en får mer igjen om en står lenger til 65 eller 67. Det som er, er jo å få noen gode år i fred og ro med en grei økonomi. Om det er sånn at dagens unge mener at en ikke har fortjent vel så må de jo få lov til det.
Og siden bekymringene er så store hos dagens oppkommende tegn en god forsikring jo før jo heller om det er økonomi til det.
|
|
|
05/04/2008 23:05
|
Dan
More than words
|
More than words
Om det er sånn at dagens unge mener at en ikke har fortjent vel så må de jo få lov til det. Det er vel ikke det å fortjene det det går på. Mer at de unge frykter at takket være at den eldre generasjonen gir seg selv gode pensjoner så må de unge betale pensjonene for de gamle, uten garantier for at det er noe igjen til dem selv når den dag kommer. Omtrent som om dine foreldre tok opp lån, brente pengene og lot deg sitte igjen med gjelden. Ville ikke du også ha sett rødt hvis det ble slik?
|
|
|
06/04/2008 06:37
|
StigB
OP
Señor
|
OP
Señor
Det er vel ikke det å fortjene det det går på. Mer at de unge frykter at takket være at den eldre generasjonen gir seg selv gode pensjoner så må de unge betale pensjonene for de gamle, uten garantier for at det er noe igjen til dem selv når den dag kommer. Omtrent som om dine foreldre tok opp lån, brente pengene og lot deg sitte igjen med gjelden. Ville ikke du også ha sett rødt hvis det ble slik? Helt riktig og jeg så også rødt den gang jeg var yngre fordi vi også trodde det var sånn det ble. Vi hadde ikke råd den gang til å kjøpe en pensjonsforsikring og syntes det så svart ut. At noen meler sin egen kake kan jeg godt forstå men da tror jeg en må se i andre grupper enn vanlige lønnsmottagere. Forøvrig har jeg passert grensen for opptjening i pensjonskassa og kunne om jeg ville ta ut pensjon nå, min del, mitt oppsparte. Jeg står fremdeles på det jeg nå har sagt i mange år "våres barn er vår felles fremtid" det er de som kommer etter som vil sørge for oss som har stått løpet ut. Sånn har det vært og sånn vil det komme til å være. At fagrøsla er sterk og kjører på kommer jo oss som medlemmer tilgode på alle måter, men at det føles anderledes for dere yngre ja det er jeg med på, jeg har vært der jeg og. Min lille kamp er å kunne stå ut til 62 og ikke ende opp som ufør før den tid, om så er kampen tapt og nederlaget en realitet. Dagbladet på lørdag hadde en sak om hva de kaller "barnehagegribb" en uførepensjonist som har sugd felleskassa for 30 mill. Slått seg selv konkurs 6 ganger, kona kjører på og hover inn nye 12 mil av fellesskapet. Ja jeg er enig at noen skor seg, men å rakke ned på de som lenge har hatt en god pensjonsavtale blant hardtarbeidende fotfolk gjør meg litt matt.
|
|
|
06/04/2008 11:12
|
StigB
OP
Señor
|
OP
Señor
60-åring. Hihi. I begynnelsen av 70-tallet var vel rabbagast en kvisete mopedist hvis ikke jeg regner helt feil.  Kan du regne? Han er tydligvis født i samme året som foreldrene mine, og og i '73 hadde de ihvertfall kjøpt seg leilighet. He he, du gir deg ikke. Om du hadde spurt meg kunne jeg fortalt deg. Åkkesom svaret og påstanden din er nok en gang feil. Akk og ve det er ikke lett gitt.
|
|
|
06/04/2008 11:20
|
StigB
OP
Señor
|
OP
Señor
Da satt de i tilfelle godt i det den gang, noe som vi bare kan glede oss over. Hyggelig at man får det til, egen leilighet 19 år gamle ja det hadde vært saker det.
|
|
|
06/04/2008 19:16
|
Dan
More than words
|
More than words
Kan du regne? Han er tydligvis født i samme året som foreldrene mine, og og i '73 hadde de ihvertfall kjøpt seg leilighet. Du skrev først... Hvis du er som de fleste andre i 60 åra ...og da følte jeg jo at jeg måtte protestere litt på rabbagast sine vegne. 
|
|
|
06/04/2008 20:10
|
pet1
Entusiast
|
Entusiast
Omtrent som om dine foreldre tok opp lån, brente pengene og lot deg sitte igjen med gjelden. Ville ikke du også ha sett rødt hvis det ble slik? Ingen arver lån, det mange unge er bekymret er at foreldrene skal bruke opp verdien av boliger slik at de ikke arver. Dagens unge har den levestandarden de har også på grunn av tidligere generasjoner, også foreldrenes. Forskjellen er vel at alle er blitt mer kravstore, før var det en ære å sende verdier videre til neste generasjon, nå vil alle ha alt.... Mitt hovedpoeng er at det ikke er mellom gamle og unge skillene går, men mellom de som har mye penger og god råd og de som ikke har det, de sosiale skillene øker. Det er ikke bare penger og verdier de heldigstilte arver, de arver også livsstil og utdannelsesmønster. Forskjellene øker om vi ikke velger en politikk som gir alle de samme mulighetene. Det er ikke nødvendigvis slik at politikerene ikke vil ha likhet, det er nok like mye at den er vanskeligere å oppnå i et moderne samfunn hvor internasjonale trender har mer å si enn lokal nasjonal politikk.
|
|
|
07/04/2008 16:26
|
henrikll
Medlem
|
Medlem
|
|
|
07/04/2008 20:05
|
StigB
OP
Señor
|
OP
Señor
Forskjellen som jeg ville poengtere var at én generasjon har fått enorme fordeler ved at lånet på kort tid ble marginalisert av vill inflasjon og at lånet var mye enklere å bære på grunn av skatteregelene. Les det jeg skriver en gang til jeg gidder ikke finne frem teskjeden. Forskjellen som jeg ville poengtere var at én generasjon har fått enorme fordeler ved at lånet på kort tid ble marginalisert av vill inflasjon og at lånet var mye enklere å bære på grunn av skatteregelene. Om du i det hele tatt gidder å lese det som blir skrevet skjønner du fort at det ble nokk ett glipp. Når da rabbagast synes dette er flott og fint og kaller tråden for "Livet er vakkert", så blir det rett og slett litt makabert i mine øyne. Faktisk gjør jeg det og det med rett nakke, uten noen som helst anger på å ha snytt noen. Jeg har faktisk hatt AFP leeeeeenge, og den dagen det ble gjennoført var det ingen som sutra. Men å kalle det "makabert" så synes jeg du skal få utdype, det synes jeg faktisk du skylder.
|
|
|
[Re: henrikll]
07/04/2008 20:08
|
StigB
OP
Señor
|
OP
Señor
Mulig det er riktig, jeg er ikke 68'er så jeg vet ikke. men det er mulig andre har foreldre som er 68'ere uten at jeg bryr meg så mye om det.
|
|
|
08/04/2008 18:40
|
bik3man
More than words
|
More than words
Takk. Det var faktisk bra skrevet.
Jeg har ikke orket å bruke mye energi på å irritere meg over AFP, men jeg anser det stort sett som dyrkjøpt valgkamp.
Og jeg er glad for at jeg har mine egne pensjonsordninger, uavhengig av alt politikerne måtte finne på. Så kan jeg førtidspensjonere meg med god samvittighet hvis jeg føler for det, eller jobbe til jeg stuper hvis jeg trives med det.
KO
"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..." - Dr A.J. Snow
|
|
|
[Re: pet1]
08/04/2008 18:46
|
parob
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Omtrent som om dine foreldre tok opp lån, brente pengene og lot deg sitte igjen med gjelden. Ville ikke du også ha sett rødt hvis det ble slik? Ingen arver lån, det mange unge er bekymret er at foreldrene skal bruke opp verdien av boliger slik at de ikke arver. Det stemmer vel ikke? Jeg regner med at du mente å arve gjeld, og det kan man jo fint gjøre . Såvidt jeg vet er studielån den eneste gjelden som bortfaller ved død. Noen med økonomiutdannelse kan sikkert supplere.
Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
|
|
|
08/04/2008 18:54
|
StigB
OP
Señor
|
OP
Señor
Så, hvis du tar ut AFP mens du er fullt arbeidsfør, og ser noen unger som ikke får den skolen de hadde trengt, noen gamle som må legge seg kl.15, noen som ikke får den operasjonen de sårt hadde trengt, så har du faktisk bidratt litt til det. Dette er påstander som er så urimelige og viser en total uvitenhet om hva som rører seg i samfunnet. Du kan da vitterlig ikke mene det du sier. Tror du ikke man la sykehjemspasienter på 70 tallet tidlig på ettermiddagen, tror du at man ikke samlet inn til skolebøker privat på 70 tallet, tror du ikke det var operasjonskøer på 70 tallet. Mange år før noe i det hele tatt hadde hørt om AFP. Beklager men dette er jo reint tull balls, hvem hevder at jeg har tatt ut AFP, du må ikke tillegge meg noe jeg ikke har. Men min forening har for år tilbake forhandla frem en AFP ordning da for utrykkningspesjonale den gang jeg var i brannvesenet. Den avtalen følger meg med mindre jeg frivillig sier den i fra meg. Nå etter at jeg er gått ut av aktiv tjeneste på grunn av medisinske årsaker har de reforhandlet og har nå en pensjonsalder på 57 tror jeg det ble og avtalen for de aktive ble selvsagt lagt død for disse. Om jeg noen gang kommer til å ta ut AFP er det ingen som vet så mye om enda, en akselererende artritt i mange ledd kan rimelig kjapt sette en stopper rimelig fort. I den forbindelse er jeg i gang med et opplegg hvor jeg betaler må ut med et beløp som fort kan bli femsiffret av EGEN lomme og ikke ditt fellesskap for å se om det kan redusere plagene uten nevneverdige bivirkninger. Kom ikke å kall meg en snylter. Når det gjelder politi så har vel Oslo politiet 40 milioner stående ubrukt, de har penger sånn at det ser ikke ut for at AFP tar av den kassa ihvertfall. Men å kalle det makabert fordi man snart kan gjøre seg nytte av en avtale som er fremforhandlet DET vil jeg si ligger inn under den største folkesjukdommen her til lands, avundsjuken eller misunnelse. .
|
|
|
08/04/2008 18:56
|
bik3man
More than words
|
More than words
De som fyller 54 år i år eller mer: Disse får kompensasjon for levealdersjusteringen. Disse kan fortsatt boltre seg i godt betalt fritid fra de er 62 år. Trenger jeg å si noe? Nei det trenger jeg ikke. Har jeg fortjent dette? Ja det har jeg. Klarer det å provosere noen? Ja det gjør det. Bryr jeg meg om det? Nei det gjør jeg ikke. Ikke lenge før "dimmelenka" skal frem gitt.  Livet er vakkert! Dette skrev du da du startet denne tråden. Det er kanskje ikke så rart at folk reagerer? Misunnelse eller ikke.
KO
"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..." - Dr A.J. Snow
|
|
|
[Re: bik3man]
08/04/2008 18:59
|
StigB
OP
Señor
|
OP
Señor
Takk. Det var faktisk bra skrevet. Takk KO, det trigger ikke samvittigheten min. Det blir bare for dumt.
|
|
|
08/04/2008 19:02
|
StigB
OP
Señor
|
OP
Señor
De som fyller 54 år i år eller mer: Disse får kompensasjon for levealdersjusteringen. Disse kan fortsatt boltre seg i godt betalt fritid fra de er 62 år. Trenger jeg å si noe? Nei det trenger jeg ikke. Har jeg fortjent dette? Ja det har jeg. Klarer det å provosere noen? Ja det gjør det. Bryr jeg meg om det? Nei det gjør jeg ikke. Ikke lenge før "dimmelenka" skal frem gitt.  Livet er vakkert! Dette skrev du da du startet denne tråden. Det er kanskje ikke så rart at folk reagerer? Misunnelse eller ikke. Historien gjentar seg men det er ikke så lett å se det fremi tid, en ser det først når en er der. Om folk blir provosert av det som står der så må de jo gjerne det. Skulle man bare gjøre ting som ikke provoserer hvor ville det stoppet opp da tro.
|
|
|
08/04/2008 19:07
|
bik3man
More than words
|
More than words
Klart de blir provosert når du starter en tråd om et ganske betent tema på en såpass bråkjekk "ædda-bædda" måte. Jeg gidder ikke diskutere AFP i filler, jeg bare registrerer at det har skjedd og at jeg synes det er uheldig måte å gjøre det på. Om noen har "fortjent" det eller ikke skal jeg ikke vurdere, men jeg unner deg alt godt for jeg vet at du står på og er din egen lykkes smed, og ikke bare sitter med henda i fanget og venter på at noen skal bidra.
KO
|
|
|
08/04/2008 19:44
|
StigB
OP
Señor
|
OP
Señor
Jada jeg er ikke uenig i at det kan ha virket litt vel provoserende KO, men det var ikke meningen å håvere. Og det er godt å ha noen som kjenner en godt og kan irettesette på en fin måte så en vel sliten rabba får roa seg ned, takk for det. Håper nå ikke anonymous13 har fått rabba langt opp i halsen, på ingen måte vondt ment denne litt vel malplasserte saken, jeg ser det. Men jeg må få lov å hevde at jeg håper alle meg selv inkludert får noen gode år som pensjonist, når tiden kommer. Håper vi kan være enige om det ihvertfall 
|
|
|
08/04/2008 19:47
|
bik3man
More than words
|
More than words
Når jeg er på skauen og ser de spreke gamlingene som tilbringer hver eneste vinterdag på langtur på ski så gleder jeg meg sjukt til å bli pensjonist :-)
KO
|
|
|
|
|