Det er nok dessverre ryggen min som er problemet. Litt for mange ryggskader medfører at jeg må ta litt hensyn. Men trening hjelper, så jeg klager ikke. Et kompromiss på setefronten kan jeg leve med. Men leter fremdeles etter noe som ikke likner en sofa på singlespeeden.
Jeg er enig med deg Ole. Sykkel til borgerlig konfirmasjon mangler, og hva hvis vi våkner opp med en uforklarlig lyst til å invadere Polen? Hva skal man bruke da? Da tror jeg vi må ha fixie!
Jeg er enig med deg Ole. Sykkel til borgerlig konfirmasjon mangler, og hva hvis vi våkner opp med en uforklarlig lyst til å invadere Polen? Hva skal man bruke da? Da tror jeg vi må ha fixie!
mvh OveR
Til invasjon av polsk territorie er det vel få ting som slår denne:
Recovery-mode
Re: Hva sykler du på i 2008 sesongen?
[Re: OveR]
#53738712/04/200821:11
mvh OveR
Det er gjort på fixi før, ja:
Redigert av olganga; 12/04/200821:12.
Ole
"Utrolig kastearm på disse veganerne"
[Re: olganga]
#53738812/04/200821:13
Tråden Hitlet allerede? Dessuten er den totalt ute av fokus! Ingen små tyske menn med liten bart som har lagt inn bilder av hva de sykler på i 2008 her....
Tråden Hitlet allerede? Dessuten er den totalt ute av fokus! Ingen små tyske menn med liten bart som har lagt inn bilder av hva de sykler på i 2008 her....
mvh OveR
MAAARTIIIN!
Ole
#53746613/04/200808:51
mvh OveR
MAAARTIIIN!
Yessir!
Jeg venter ennå på det som skal postes her. Det er en Specialized Tricross Single på vei og i begynnelsen av mai skal små tyske menn med og uten bart snekre sammen en sort Canyon Lux MR 8.0 for meg ...
Mens tyskerten venter og Ove invaderer Polen, viser jeg fra mine farkoster for 2008. Først ut, er den styggeste juvelen som finnes; '05 Santa Cruz Heckler. Satt opp med default stisykkelhjul, Pike 454 Dual Air, Saint bremser, XT drivverk og Thomson pinne/stem. Gulle go'!
Når jeg og Ove en gang i året reiser til Hafjell, skal jeg i år bruke denne; '08 Marin Quake XLT 7.2. For det meste stock, men Schramm-girene er byttet med XT/LX-mix, lilleklinga er forsvunnet og kjedeføreren er byttet til en Blackspire C4. Videre er originalholkene byttet med noe hvite greier fra et impulskjøp på BaB.
Skal jeg på pub'en eller delta i SSNM, har jeg en slik en Yosemite Cruiser. Utmerket sykkel til sitt bruk. Denne har vært parkert utendørs siden våren 2005, og funker som fjell ennå. Dette til tross for at den ikke har sett noe som helst vedlikehold. Kjedet har aldri vært smørt, men det knirker ikke. Me happy!
Redigert av Howard; 13/04/200811:24.
[Re: Howard]
#53753213/04/200813:40
Din Marin er tøff!!! Det finnes mer elegante dempersystem rent visuelt spør du meg. Men det gjør du vel ikke. Gleeeeeder meg til å teste. Men kommer til å ha med egne holker. Hvis jeg blir sett med hvite vil jeg tro det kommer menn i skinnbukser løpende etter for å gi meg kos.
Soser rundt på grusveier ganske langt unna deg på en slik: Stumpjumper 06-mod med full XTR/Middleburn Duo/Notubes Olympic med Hope Pro II/Avid Juicy 7.
Det eneste originale igjen er ramme og gaffel. Takk Morten!
Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM! Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
[Re: Hæ?]
#53805314/04/200814:39
Det skrår litt ned, ja. Men jeg tror kameraet (dårlig mobilkamera) strekker bildene litt i kantene. Her er ett nytt bilde som bedre viser det slik det er.
Redigert av Jacob; 14/04/200816:35.
Jacob NOTS #432
"How hard can it be?"
[Re: Jacob]
#53811114/04/200817:17
Det skrår fortsatt mye i forhold til stilpolitiets uskrevne regler. De proklamerer at setet skal stå i vater når du ikke sitter på sykkelen. Det gjør det også lettere å flytte seg bakover over setet uten at man henger seg fast i kanten.
*springer ut og vatrer setet i frykt av stilpolitiet*
Når er dette gjort, men jeg vil likevel si at jeg syns det var minst like komfortabelt å sykle med setet litt fremovertiltet som helt i vater. Den gamle og nå singlespeed-prosjekt-sykkelen min har setet helt i vater, og jeg har ikke merket noen forskjell i sittekomfort. Kanskje jeg tar litt for lett på et så viktig punkt i sykkelanatomiens verden, men begge deler har funket for meg.
Jacob NOTS #432
"How hard can it be?"
[Re: thue]
#53812814/04/200818:02
SCOTT Gambler DH 10 (kommer i februar håper jeg....)
og min "fjorårs-innkjøpte" Santa Cruz Nomad som jeg bruker til "alt". Gleder meg til neste tur. Siste var vel med bik3man på lille nytttårsaften? Forøvrig en veldig bra en......
Blir itte noe Gambler i år gitt. Pengesekken har skrumpet inn kraftig etter div andre investeringer og forbruk.
2008 fremstår foreløpig som et år uten girvaiere, men hvem vet hva som skjer i løpet av en lang sommer....
Seven Verve Ti EBB, Kelly gaffel, CK nav, DT Swiss 5.1D felger, Thomson stem og setepinne, Mary styre, Mono Mini bremser (m/ for lange slanger), WI ENO 32 krank, CK 18/16 drev, Ræser Rolf bak og Nevegal Stick-E foran, Oury holker, Egg Beaters og knirkende Gobi sete.
Windsor The Hour fixie pendlersykkel m/brems,"riktig vinkel på styret" og verdensmesterremmer på pedalene.
Redigert av olganga; 16/04/200818:48. Rediger grunn: bremseslangedysplasi
Ole
#53918316/04/200821:01