Duppeditt-butikker Vestkysten (USA)
|
Duppeditt-butikker Vestkysten (USA)
29/03/2008 10:49
|
JubaJuba
OP
Fersking
|
OP
Fersking
Hei og hopp, Skal på 4 ukers tur i sommer til California og Nevada, starter i Los Angeles, Las Vegas , Nordover mot Lake Tahoe, San Francisco og hjem fra LA. Vi er en familie på tre; mor,far(meg) og sneipen (7 år). FØRST Jeg har lyst å utnytte lav dollarkurs til fordel for nye duppeditter, kan dere anbefale noen fysiske butikker (gjerne med link til nettside) som dere har erfaring med (gode sådanne). Jeg tror jeg trenger bl.a. EDGE 705, muligens Forerunner 305 og sikkert endel annet snacks som dukker opp...(imøteser gjerne tips her - hehe) Og ja, dette er ting som jeg faktisk trenger ANDER(?) Vi skal bo ca. tre dager i Lake Tahoe distriktet, og jeg har hørt at det er mange fine stier der, (blant annet leste jeg en artikkel om dette i et tidligere terrengsykkel-magasin, som jeg uheldigvis har lånt bort, som dermed er borte vekk). Ønsker gjerne tips om steder hvor man kan leie sykkel/ utstyr både i Lake Tahoe og San Francisco, skal altså ikke ha med dette selv. Takk for all hjelp... PS! Tar gjerne i mot andre mer sykkeluavhengige turist-tips om hva en bør få med seg på veien, leier selvsagt bil, og reiseperiode er 4 uker fra slutten av juni.
Her kommer det en snerten signatur om ikke lenge... stay tuned
|
|
|
Re: Duppeditt-butikker Vestkysten (USA)
[Re: JubaJuba]
29/03/2008 13:02
|
supernalle
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Hei og hopp, Skal på 4 ukers tur i sommer til California og Nevada, starter i Los Angeles, Las Vegas , Nordover mot Lake Tahoe, San Francisco og hjem fra LA. Vi er en familie på tre; mor,far(meg) og sneipen (7 år). FØRST Jeg har lyst å utnytte lav dollarkurs til fordel for nye duppeditter, kan dere anbefale noen fysiske butikker (gjerne med link til nettside) som dere har erfaring med (gode sådanne). Jeg tror jeg trenger bl.a. EDGE 705, muligens Forerunner 305 og sikkert endel annet snacks som dukker opp...(imøteser gjerne tips her - hehe) Og ja, dette er ting som jeg faktisk trenger ANDER(?) Vi skal bo ca. tre dager i Lake Tahoe distriktet, og jeg har hørt at det er mange fine stier der, (blant annet leste jeg en artikkel om dette i et tidligere terrengsykkel-magasin, som jeg uheldigvis har lånt bort, som dermed er borte vekk). Ønsker gjerne tips om steder hvor man kan leie sykkel/ utstyr både i Lake Tahoe og San Francisco, skal altså ikke ha med dette selv. Takk for all hjelp... PS! Tar gjerne i mot andre mer sykkeluavhengige turist-tips om hva en bør få med seg på veien, leier selvsagt bil, og reiseperiode er 4 uker fra slutten av juni. For elektronikk så er det Fry's som har mange (gigant) butikker i California. De er desverre dårlige på gps (de var det ihverfall i 2006), men de har masse annet innen elektronikk. Jeg foretrakk butikken i Sunnyvale. http://www.frys.com/ Når det gjelder sykkelduppeditter så er det "stripa" mellom Mountain View og Palo Alto som gjelder. Gata heter El Camino real, det er også gode butikker i de byene også i seg selv. Det finnes også noen gode sykkelbutikker (selvfølgelig) i Los Angeles og San Francisco, men gatebiten jeg foreslo over er uansett en sikker vinner. Du kan jo stikke innom Cambria hvis du tar hwy 1. Det høres forøvrig ut som en kjempetur. Jeg ville ikke brukt mye tid i Los Angeles, men heller mye i San Francisco-området. Det kan også være lurt å inkludere Arizona og Grand Canyon. Få også med deg Death Valley, Sierra Nevada og Yosemite, det er fantastiske greier. Forøvrig hadde jeg stor glede av å besøke naval-basen i San Diego, med besøk på hangarskip og andre fartøy, men hver sin smak. Ps, jeg kjøpte mine gps-greier på nett da jeg bodde der for nesten fire år siden, så jeg har ingen god gps-butikk å foreslå. Jeg regner med at du får edge 705 i sportsbutikker. Det ligger en gigantbutikk i Serramonte. Jeg har tilbragt mye tid i California og kjørt mye rundt der. Det hører som sagt ut som en virkelig fin tur dere har lagt opp til. Prøv alt dere kan for å få tak atmosfæren i San Francisco-området, det er mange utrolig flotte mennesker der. Nyt de lange flotte kjøreturene unna highwayene. Jeg har snakket med mange nordmenn som har stresset rundt for å rekke over mange turistting. Slapp heller av og nyt heller færre ting som blir foreslått av lokalbefolkningen. California er stedet for nedstressing og "frihetsfølelse". Jeg synes leie av sykkel der er relativt dyrt (men det er jo bedre nå enn det var før). I San Fran-området, prøv å lei sykler i enten Santa Cruz eller på "stripa". Det er fine sykkelstier rett i nærheten.
|
|
|
[Re: supernalle]
30/03/2008 01:02
|
supernalle
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Sneipen på 7 vil forøvrig ha mye glede av Los Angeles-området (det er kanskje bedre egnet for han/hun enn dere). Prøv et par av opplevelesesparkene: Disneyland, Knot's berry farm Universal studios (kan forøvrig på det sterkeste anbefales på kveldstid også), med sist men ikke minst red flag magic mountain, men noen kjemperåe berg og dalbaner(og et vanvittig badeland). Den ligger rett nord for Los Angeles i en by som heter Valencia. Ikke langt derfra ligger en fjellformasjon som heter Vasquez Rocks. Litt artig landskap (forvent ikke for mye). Hvis dere kommer nordfra så ville jeg svingt av highway 1 ved San Lois Obispo (egentlig Morro Bay) for å komme til Los Angeles. Santa Barbara er en fin by, men det skjer ikke noe spesielt der (ta heller Malibu fra Los Angeles-siden). Da er det bedre å få med seg noen innlandsveier. Kjør 41 til 101, ta 101 litt sydover til 58. 58 er en snasen vei, skikkelig motorsykkelvei, veldig lite traffikert. Den veksler mellom å være prærielandskap, dyrket mark og oljefelt. Jeg har kjørt den to ganger og begge gangene kom jeg til motorsykkelulykker, men det var en lang, svingete, avslappende, deilig og fin vei. Bare husk å ha full tank, svingene svelger bensin, husk også å spist, det er ikke servering før Taft. Det var kanskje litt vel detaljert, men det var bare noen tanker som slo meg. Kanskje bedre med litt mye enn litt lite informasjon, eller?
|
|
|
[Re: supernalle]
30/03/2008 07:27
|
skibum
Besatt
|
Besatt
Du mener vel Six Flags Magic Mountain? Kan forøvrig anbefales på det sterkeste, men ikke hvis sneipen er en ordentlig våghals og vil være med på alt. Da blir han fort litt for kort til å være med på en del av opplevelsene i parken.
|
|
|
[Re: skibum]
30/03/2008 11:40
|
supernalle
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Six flags it is. Det koster relativt mye å komme inn, men da er alle "ridene" gratis. Den banen som heter Extreme var et minne for livet. Unngå helgene for å unngå de store køene og kjip ungdom. Forøvrig enig med Skibum.
|
|
|
|
|