dette her, satt samme sjæl av deler jeg har kjøpt fra Jersey, California og Bergen. CRC bygde hjul med Mavic EN321 felg og Hope Pro2 nav, Hone krank, XT gir, Hayes brems for å nevne noe. Er veldig positivt overrasket over Moto Digger dekkene, de sitter veldig bra og ruller veldig fort
Bestiller snart en Transition Covert med fox dhx med titan fjær. Dette blir min eneste sykkel så den skal fungere som sti og rufse sykkel(Åre) Bygges opp slik: Gaffel: Marz Z1 sport 2006 Kranksett: Funn FR med bash. Bremser: Avid Juicy 3 med store skiver. Hjulsett: Sun Singletrack felger m. DMR revolver nav foran(20 mm) og Commencal nav bak. Maxxis high roller 2,35. Seterpinne og stem: Thomson så klart. Styre: Deity Sete: SDG Bel Air Drivværk/Gir: Sram selfølgelig. I løpet av sommeren håper jeg å få råd til Lyrik og Formula bremser fra øverste hylle. Gleder meg til byggeprosessen. Blir vel litt lik denne:
Redigert av kid; 24/03/200810:05.
Pass dokk for han Snute og han Gryteklut!
Re: Hva sykler du på i 2008 sesongen?
[Re: kid]
#52813324/03/200810:15
OHH! Det blir bra Skal du bruke noen deler som er på lager eller? Så bare commencal navet, og det er ikke så vanelig å få kjøpt i ettertid, hvis det i det heletatt er mulig?
Alle delene er i sykkelskuffen ja, å venter spent på å bli montert på ny ramme. Kjøpte et nytt bakhjul her på forumet med Commencal nav, har ikke noe erfaring med det fra før, men det ser jo ut som om det er ok kvalitet, håper iallefall på det.
Pass dokk for han Snute og han Gryteklut!
[Re: bik3man]
#52816224/03/200812:15
Åldskul hardtail er utrolig digg. Det er da man oppdager at sykling ikke handler om shimstacks og returkompresjon og guggiluggi-dekk.
Jeg har drømt om Kona HeiHei helt siden jeg begynte med terrengsykling, og var knallfornøyd da jeg endelig fikk tak i en til en billig penge for noen år siden. Kanskje blasfemi å bruke den som milsluker på asfalt og grus, men den er utrolig comfy og rask å sykle langt på. Og den føler seg helt hjemme i f.eks Drammensritt-traséen også.
Dessuten HAR jeg brukt den som retro-stisykkel først.
Det enkle er ofte det beste, sies det... Min titanhardtail har også vært igjennom et par faser siden jeg fikk den, men fokuset har egentlig hele tiden vært tursykkel/milsluker. Siste innfall var å sette på en Vicious stålgaffel, og med det ble den skremmende lik HeiHei'en din. Litt tyngre enn Pace'n som stod på fra før, men sykkelen fikk et helt annet gemytt. Jeg vil nesten påstå at dette er den beste investeringen jeg har gjort i forhold til komfort, både fysisk og psykisk
Hehe, nope, dette er Rufus' sin greie RRP, skal seff brodere/fikse noe eget logo-greier der. Har ikke prøvd denne typen dirt-blaster, har alltid sverget til den "harry" Marz-skjermen. A-
Insta VIMEO 2023 Forestal Siryon lett eMTB Ibis Ripley AF Ibis Ripmo Ibis Oso
[Re: Tallak]
#53012228/03/200819:37
Spec-liste: Ramme: 2005 GT ID-5 ramme med 5 tommer vandring Shock: 2005 Fox Float RP3 Gaffel:2003 Fox Vanilla 125R Bakhjul: Chris King Iso Disc m HD axle, comp og mavic XM321 Fremhjul: Hadley m/9x100mm thru axle conversion kit, comp og mavic XM321 Krank: Race Face Next LP Carbon m/XT kranklager (firkant ruler om du ikke er så opptatt av fleksen ) Drivverk: XTR-kjede, XT-krans 34-11, XT bakgir - medium cage, SRAM Attack skiftere Cockpit: Race Face Deus 90mm -5 grader, Easton Monkeylite Karbonstyre 660mm. Styrelager: FSA ett eller annet integrert. Bremser: 07 Avid Juicy 7 180/160mm Håndtak: ODI rouge lock-on Sete/pinne: SDG Bel Air m/titanrails - FSA Carbon pinne 31.6 x 350mm Pedaler: Shimano PD - M525 Dekk: Vinter - Nokian Extreme 294, Vått - Maxxis Minion DHF/DHR 42a (Supertacky), Tørt - Ikke avgjort enda, men Maxxis Ardent 2,25 eller 2,4 er en het kandidat.
Av oppgraderinger som vurderes er en lett coil shock i tankene, så om noen har en fin Vanilla RC i 7,5 x 2.0 eller noe annet interessant er det bare å spytte ut. I tillegg så er jeg på utkikk etter en Fox vanilla 32 eller Talas om noen sitter på en
Specs: SX-Trail III Fox Van 36 RC2 DHX 4.0 coil F: Juicy 7, B: Juicy 3 Stone edge racing styre Holzfeller 40mm stem Custom trukket sete DT E540 felger på Specialized røde bling nav F: BBGG 2,4" B: Specialized chunder 2,3" X.9, SX5 shifter hussfelt krank
Vekt: 16.7 uten frambrems(ca. 300 gr) går vel litt ned hvis jeg slenger på et BB dekk bak.
Denne:
Før:
Noen oppgraderinger fra forrige gang: Svart trekk på setet (for de som ikke har penger til å kjøpe nytt sete for å få annen farge?) Fox Van 36 RC2 06 modell
Mangler ett IS 203 mm adapter for å få festet fram bremsen.
I fremtiden tenker jeg på å oppgradere til juicy 7 bak brems, BB bak dekk, E.13 LG1 kjedefører, Kanskje noen lettere slanger for å spare litt mer vekt og et par NC 17 mag pedaler. Etterhvert en krank kanskje, noe ala HONE.
Ja, det klistremerket tok litt overhånd. Stygt og digert. Greit med en liten reklame for opphavsbutikken, men da kunne de klare seg med et lite, diskret merke foran på seterøret ratt oppunder overrøret, eller kanskje helt lengst frem på underrøret.