Hallo, jeg heter Haakon Iversen en 15år gammel bergenser. Elsker å sykkel likke mye som jeg elsker å sove. Liker å stå på ski, men kommer til å ha en kjedelig påske pga en kne skade skde, som gjør at jeg ikke for syklet eller ståt på ski. Skal å delta i Birken for første gang i år.
Hvis du skal kjede deg så fælt i påsken, så kan du vel avtale med norskæreren din og møtes på skolen for noen ekstra undervisningstimer?
Hehe, glemte å legge til at jeg har dysleksi og slitter litt med rett skriving.
Hallo, jeg heter Haakon Iversen en 15år gammel bergenser. Elsker å sykkel likke mye som jeg elsker å sove. Liker å stå på ski, men kommer til å ha en kjedelig påske pga en kne skade skde, som gjør at jeg ikke for syklet eller ståt på ski. Skal å delta i Birken for første gang i år.
Hvis du skal kjede deg så fælt i påsken, så kan du vel avtale med norskæreren din og møtes på skolen for noen ekstra undervisningstimer?
Hi hi, skjønner ikke hvorfor jeg ble så glad når jeg leste posten din Rikke.
Quote:
Hehe, glemte å legge til at jeg har dysleksi og slitter litt med rett skriving.
Det er bare å stå på, du er i godt selskap alle som har stått frem med sin dysleksi her på forummet har blitt respektert og i svært liten grad blitt hufsa for det. Men rettledning vi til tider får har vi bare godt av godt av serru.
Jeg heter Heidi Johansen, bor også på Jessheim og begynte å sykle på sti da snøen gikk i fjor...
Jeg er gift og har tre barn i alderen 3, 9 og 12.
Ulrik
Adrian
Eller Optimus Prime (Legg merke til sykkelhanskene :))
Junie
Jeg jobber som IT-konsulent i Ergogroup, jobber der med eWay, et portalrammeverk som vi utvikler selv.
Ble dratt med på Utflukt 07 av MoEl, og har vært hekta på sti siden. På Skei fortalte Stine meg at det beste er å ha to sykler, en hardtail og en fulldempa...
Så da kjøpte jeg Mona sin nevnte Jamis Dakar Comp (Går under kallenavnet James, for det er tross alt en gentlemann :))
Og i går ble jeg en stolt eier av en Commencal Supernormal Deluxe
Jeg er Stine Lund, er født i 1969 på Sunnmøre og oppvokst i en vakker, men kanksje litt forblåst kystbygd som heter Hildrestranda.
Jobber som sykepleier; mest med dialyse og litt privat hvor jeg passer på barn og voksne som legger inn dren i øra eller fjerner mandler.
Bor på Knapstad i Østfold, er gift med erling (som også er aktiv på terrengsykkel.no) og mamma til tre kjekke gutter på 9, 12 og 14 år. Har også to firbeinte turkamerater, newfoundlandshunden Brutus og Zorro - en sunnmørsk høylandsterrier(= gatemix med mange spennende gener)
Begynte med sykling i 2003, først på erlings avlagte Birkebeinersykkel. Fikk heldigvis en Trek WSD i bursdagspresang ganske snart og oppdaget for alvor gleden ved å sykle. Denne ble byttet ut med en Diamant Silver Cape for to år siden og i fjor investerte jeg i en fulldemper. (Commencal Meta 5.5.2) Sykler både landevei, grus og sti, men har nok en forkjærlighet for terrengsyklingen. Pleier å delta på noen ritt hvert år - Birken og Grenserittet er flotte arrangementer, men favorittene er Bukkerittet og Eventyrrittet.
Setter stor pris på fellesturene her på ts og synes det er gøy at det etterhvert også er mange jenter med både på tur og på nettet.
Neste!
Mvh Stine - som ikke er i stand til å få lagt inn bilder - så flink du er, Heidi!!!
Får vel introdusere meg litt jeg og da, og starter med et sånt "hei, se hvor sosial jeg er"-bilde
Jeg heter Per Bjarne Løvsletten, født i 1979 og etter en kort begynnelse på Nord-Møre har jeg hovedsaklig vokst opp i Oppdal.
Jobber som systemutvikler og utvikler systemer ved medisinfakultetet ved NTNU i Trondheim, og er for tiden opptatt med Helseundersøkelsen i Nord-Trøndelag, for de som kjenner til den.
Sykler i hovedsak på en Canyon Nerve ES9, og har også diverse annet i stallen som hovedsaklig benyttes for mekkeprosjekt og dagligdags sykling. Hadde også en Specialized Stumpjumper som noen fant det hensiktsmessig å stikke av med fra boden min, noe som gjorde framtidige sykler til permanente soveromskompiser, noe som kanskje er grunnen til at jeg fortsatt er single
Ellers er jeg ganske interessert i kampsporter av ymse slag, har et lite opphold her nå, men trente endel Krav Maga for en stund siden, samt at jeg har vært borti diverse annet. Er mest interessert i stilarter som fokuserer på pragmatisme og realistisk sparring. (Kan vel tillate meg å reklamere for et kampsportforum/nettsted jeg er med og driver på http://www.kampforum.no). Har ambisjoner om å finne noe spennende å starte med på denne fronten igjen når jeg får litt bedre tid til faste treninger. Er også stundvis ivrig til å kjøre på ski når det er vær til å farte opp til Oppdal for sånt. Har også ambisjoner om å tilegne meg litt ferdigheter som fotograf, men er enda på amatørstadiet her (ikke at jeg har ambisjoner om å bli profesjonell og leve av det). Ellers har jeg masse hobbyer jeg praktiserer av og til, det være seg alt fra klatring til pistolskyting. Men for øyeblikket er det kultivering av vaskeball og den perfekte IT-kropp som praktiseres mest
Får presentere meg jeg også, ny her etter forrige runde i 2006.
1982 modell oppvokst i Folldal (mellom Rondane og Dovrefjell). Bodd 6 år på Tynset og har bodd i Oslo siden 2006. Jobber nå i Anton Sport hvor jeg trives svært godt. Har syklet mye siden jeg fikk min første klassiske jentesykkel med bagasjebærer og skjermer når jeg var 7. Når jeg 2 år etter hadde kjørt den sønder og sammen fikk jeg min første terrengsykkel. Plukket umiddelbart av skjermer til mammas store fortvilelse og sykla rundt i skogen. Når jeg begynnte på vgs å fikk stipend kjøpte jeg min første DH sykkel. Syklet kun DH/freeride til jeg i fjor kjøpte meg stisykkel og ble hektet. I fjor ble det mer sti en utfor.
Er per dags dato eier av en Kona Stab Supreme, en Scott Ransom 20 og en Trek BMX.
Av andre fritidsinteresser i tillegg til sykkel er alpin er vinner. Toppturer på ski, longboard skate, buldring er også ting det brukes tid på. Samt "vanlig" friluftsliv.
Noen bilder: Foto: Ola Erik Blæsterdalen Meg Kona Stab Supreme Scott Ransom 20
Knut
Slash 9 - Remedy 9.9 - Stache 7 - Sawyer - District - WTP Envy Jobber med Trek sykler
Det der var et skikkelig fint bilde! Har aldri sett deg i virkeligheten, så jeg har ikke peiling på om det yter deg rettferdighet, men jeg synes bare det er noe med blikket, holdningen, bakgrunnen og lyset som gjør at bildet har noe mer enn vanlige portretter.
Øivind
21:53 Ride a stiffee and feel the earth move | NOTS | Advarsel! Innlegget kan inneholde ironi.
Det der var et skikkelig fint bilde! Har aldri sett deg i virkeligheten, så jeg har ikke peiling på om det yter deg rettferdighet, men jeg synes bare det er noe med blikket, holdningen, bakgrunnen og lyset som gjør at bildet har noe mer enn vanlige portretter.
Øivind
Jo, takk. Fotograf er Ola Erik Blæsterdalen. Bildet ble tatt mens vi sto å venta på at syklene skulle tørke etter en tur. Har fått ganske mye lenger hår siden sist sommer da bildet ble tatt, ellers ligner det meg på en prikk.
Knut
Slash 9 - Remedy 9.9 - Stache 7 - Sawyer - District - WTP Envy Jobber med Trek sykler
Jeg har lest på forumet i et halvt års tid og vil hive meg med.
Dette blir mitt første innlegg på dette forum (og første gang jeg poster noe på nettet i det hele tatt…)
Navnet er Aslak, er 40 år og bor i Asker med samboer og to små frøkner.
Jeg fikk min første terrengsykkel til 40-årsdagen i fjor og en ny verden har åpenbart seg. Etter 15 år med fysisk forfall og kroppsvekt på 100 kg har jeg kommet i regelmessig trimaktivitet igjen og det er utrolig moro. Det blir mest grusveier og skogsbilveier i Vestmarka (Asker).
Sykkelen er vel noe beskjeden for mange på dette forum; Merida Pro Disc (tror jeg den heter – kjøpte den helt uten kunnskap), den er i hvert fall en hvit og gild og gir meg veldig mye glede.
Mitt mål for året er å fullføre Vestmarkrittet på en anstendig tid. (Ettersom jeg aldri har syklet ritt før, aner jeg ikke hva en anstendig tid vil være, så slik sett skulle akkurat det målet være innen rekkevidde.)
Det er bare å stå på, du er i godt selskap alle som har stått frem med sin dysleksi her på forummet har blitt respektert og i svært liten grad blitt hufsa for det.
jeg kjenner folk som ikke tør poste pga mye dissing av små skrivefeil.
Feiginger!
Neida. Be dem bare komme igjen, du. Jeg har hittil ikke sett noen ondsinnede kommentarer ang. skrivefeil. Når det er sagt ville i alle fall jeg satt pris på at folk informerte meg på en ordentlig måte hvis jeg brukte gal stavemåte på noe. ...Vanlig folkeskikk bør selvsagt gjelde her, slik som alle andre steder. Ikke alle skjønner at Internett ikke er noe fristed fra å måtte oppføre seg ordentlig.
Moro å se at det ble litt liv i denne tråden igjen. Tydligvis mange andre enn meg som stort sett bare "smugleser"
Angående rettskrivning: Det virker som om takhøyden er veldig stor her, så jeg tviler på at noen slenger kommentarer om slikt med den hensikt å såre noen.
"I never apologize. I'm sorry, but that's just the way I am."
Det er bare å stå på, du er i godt selskap alle som har stått frem med sin dysleksi her på forummet har blitt respektert og i svært liten grad blitt hufsa for det.
Jeg har vært rimelig klar på egen situasjon og har ikke vært redd for å proklamere dysleksien til folket. Bruker retteprogram i FF, men får også noen hint fra folket her på forumet. For meg har denne vennlige korreksen vært svært lærerik. Å skulle noen være litt flåsete ovenfor meg så er det helt i orden det også. Det er så mye positivt her på forumet så et sleivspark eller litt flåsing til eller fra må en tåle så lenge det ikke ligger ondskap bak.
Håper ingen bruker dysleksi som et skalkeskjul, det ville bli for dumt. Men som nevnt det finnes rettemuligheter som er helt ypperlige, og er en litt våken blir de røde strekene færre og færre tro meg.
Til alle som irriterer seg over håpløse skrivefeil, det er lov til å være varsom, det behøver ikke være slurv.
Noen tilfeller av ubetenksomme kommentarer er det innimellom. Sist var det en som ba en bruker om å bruke påsken til å forbedre norsken sin, eller noe sånt. Det ble ordnet opp i, bedt om unnskyldning o.s.v. så det gikk vel bra til slutt. Det er også en del terping på tegnsetting (som jeg sliter med), "og og å" og lignende. Noe som for de fleste oppfattes som uskyldig moro, men som for en som har skriveproblemer kan gjøre at det er tøft å tørre å poste et innlegg.
Jeg synes i alle fall at vi kan tenke oss om en ekstra gang før vi kommenterer andres skriving.
Øivind
21:53 Ride a stiffee and feel the earth move | NOTS | Advarsel! Innlegget kan inneholde ironi.
Navnet er Eddie, er 41 år og bor i oslo med skilt, singel og to barn en gutt på snart 14 år og en liten jente på 10 år. Som alenefar blir det for lite sykling, men det finne med terrengsykling er at så fort det åpner seg en liten mulighet på et par timer så tar jeg turen ut i lillomarka.
Jeg fikk min første terrengsykkel i 1993 og den gangen ble det mest sykling på grusvei. Men i 2001 kjøpte jeg meg en cannondale hardtail og begynte så smått å prøve sti sykling, men da flere kamarater ble med ut på tur ble det mere stisykling og flytting av grenser. Så lillo marka og nordmarka ble mye brukt siden da.
Redigert av edmann; 17/03/200820:59.
Nothing compares to the simple pleasure of a bike ride
Jeg har vært rimelig klar på egen situasjon og har ikke vært redd for å proklamere dysleksien til folket. Bruker retteprogram i FF, men får også noen hint fra folket her på forumet. For meg har denne vennlige korreksen vært svært lærerik. Å skulle noen være litt flåsete ovenfor meg så er det helt i orden det også. Det er så mye positivt her på forumet så et sleivspark eller litt flåsing til eller fra må en tåle så lenge det ikke ligger ondskap bak.
Håper ingen bruker dysleksi som et skalkeskjul, det ville bli for dumt. Men som nevnt det finnes rettemuligheter som er helt ypperlige, og er en litt våken blir de røde strekene færre og færre tro meg.
Til alle som irriterer seg over håpløse skrivefeil, det er lov til å være varsom, det behøver ikke være slurv.
For å spore på tråden igjen, tar jeg stafettpinnen videre:
1967-modell, fra sommerperlen Saltnes, Råde i Østfold. Er gift og har to barn + collien Bella. Arbeider som IKT-rådgiver i Helse Sør-Øst RHF på Hamar, der jeg hovedsaklig jobber med utvikling av nettløsninger, e-læring og pasientkommunikasjon. Har formell bakgrunn som kommunikasjonsrådgiver og har i tillegg jobbet noen år som journalist.
Startet med terrengsykling i 2004 og har etter dette deltatt i noen ritt (Grenserittet, Raumerrittet og Birken). Blir litt bedre hvert år, men innser at det er laangt fram... Trener i sommerhalvåret sammen med Moss Cykle Klubb for å få litt struktur på treningen.
Av interesseområder utenom syklingen kan jeg nevne at jeg er engasjert i lokalpolitikken i hjemkommunen. Forøvrig fyller familiære aktiviteter døgnet.
Har ikke dårligere tid under ritt enn at jeg stopper for en kaffekopp og bolle. Her i Gruvlia under Raumerrittet i 2007. (Foto: rabbagast)
Thore, født 1978, har samboer og en datter. Bodd hele livet i Halden, bortsett fra 3 år som student i Lillehammer. Jobber på en ungdomsinstitusjon.
Jeg "bodde" på sykkelen da jeg var liten, og har mange gode minner med min for lengst kasserte BMX-sykkel og min DBS 500. Jeg sluttet imidlertid å sykle da jeg fikk mopedlappen. Det gikk 3 - 4 år fra mine første tanker om at jeg burde begynne å sykle igjen til jeg faktisk gikk til anskaffelse av en sykkel. Dette skjedde i 2005, og det var fin-fint!
Er for tiden hjemme med nylig påbegynt pappaperm, og har lite sykling på samvittigheten det siste året. Får håpe det tar seg opp. Etterpå skal jeg sykle meg og min datter på besøk til foreldrene mine, og dét er jo noe!
Sykkel er hovedinteressen. Foto er også interessant, men her er jeg helt noob. Og som mange andre setter jeg pris på god musikk og gode filmer/tv-serier.
Didn't anybody tell you how to gracefully disappear in a room?
Men hvis vi klarer få folk til å forstå at nest etter å komme med usaklige personangrep så er dissing av skivefeil det største tegnet på at de kvasiintellektuelle her på terrengsykkel.no ikke klarer å bidra til diskusjonene så begynner (alle)folk kanskje å skive innlegg. Det er egentlig bare å sitte å le når de holder på. Det pleier å gå over når de tror de har vist hvor "smarte" de er.
Du skal ikke sitte stein og pælme glasshus vet du...
Å, du kan sikkert henvise til et personangrep jeg har gjort eller at jeg har korrigert skrivingen til en eneste person sikkert da..... ikke det nei....