Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 5 av 23 1 2 3 4 5 6 7 22 23

Hvem er du?

Re: Hvem er du? [Re: polkaDOT] #525559 14/03/2008 13:36
OLedward Offline
Avhengig
Avhengig
Sitat: polkaDOT

Bilde er lånt av altabjørn, på Barlindåsen med første kona.

Og nå er du på kone nummer? :-)

Re: Hvem er du? [Re: OLedward] #525564 14/03/2008 13:46
OLedward Offline
Avhengig
Avhengig
Og når jeg har sagt A får jeg følge opp med B:

Ole Edward Wattne, 37 år, sørlending som (mot bedre vitende?) bor i nordenden av Mjøsa, rimelig sentralt i Lillehammer. Venter på at snøen skal smelte og sykkelsesongen komme igang. Gift og har to barn på 9 og 7, jobber på Høgskolen i Gjøvik som høgskolelærer innen faget "Mediedesign" med spesialområde informasjonsdesign og design for interaktive medier. Sykler en Salsa som landa hos meg i fjor vår:

og har en gul Merida bygd om til SS og som har stått i kjelleren siden…

Trives bra med å henge her på forumet og lærer vanvittig mye av det. Har ambisjoner om å få fingeren ut og delta på Utflukt i år.

Redigert av OLedward; 14/03/2008 15:35. Rediger grunn: tastaturdysleksi
Re: Hvem er du? [Re: polkaDOT] #525569 14/03/2008 14:00
StigB Offline
Señor
Señor
Quote:
Stig Bodin aka. rabbagast, noe som henger i fra gammalt. Tror ikke jeg er den eldste her, men i hvert fall den som tør innrømme og være en guttunge på 52.

Har en del meninger om mye, har lite peiling på alt teknisk rundt hobbyen sykling. Nå er det så mange ihuga her så det går egentlig greit. Det er bare å spørre så får en den hjelpen en trenger. Benytter samtidig anledningen til å si takk til den flotte gjengen som har gjort dette og mye mye mer mulig.

Har rekt å bli 54 på to år, og er fortsatt å regne som en guttunge. Av en eller annen grunn ble jeg under oppholdet på AiR tidligere i år betegnet som et eldre alvorlig tilfelle av ADHD, skjønner ikke hva de snakker om.

Jeg har fått bekreftet at jeg mangler linken mellom det psykiske (i hodet)om en kan kalle det det, og det fysiske, aner heller ikke hva dette er. Kan det være at alt begynner å bli brattere.

Fremdeles like lite greie på sykkel og det tekniske. Men er desto bedre på å få til noe i sammen som en rekke fellesturer her oppe i mitt eldorado med flatmark og gulrotkaker. Dato er allerede satt for kanskje den siste gulrotkake-turen, lørdag 31. mai.

Har til nå jobbet i Airport Patrol i Osl, men går nå over til brannforebyggende i samme firma og blir kontorrotte på heltid. I samarbeid med AiR og Osl legges det med dette tilrette slik at jeg kan stå litt lenger i jobb før årene eventuelt må legges inn, jeg får med andre ord den nødvendige variasjonen jeg trenger. Flytter i leilighet en gang i juni for å legge forholdene litt mer til rette med tanke på å gjøre livet enklere og lettere.

Sykler fremdeles på en Turner Flux, men har planer om en med 29" hjul og da blir det Sultan. En får se hva tiden bringer, i stede for hastverk er det på tide å sette ned tempoet og nyte i stedet, tiden får ingen gjort noe med åkkesom.

Takk for bildet Katrine.

Vedlegg
22392-DSCF2157A.JPG (427.34 KB, 385 nedlastinger)
Redigert av rabbagast; 14/03/2008 14:02.

Stisykling.no

Det er plass til alle, om vi bare tar hensyn til hverandre.

< TOC >

Re: Hvem er du? [Re: OLedward] #525593 14/03/2008 15:43
polkaDOT Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: OLedward

Bilde er lånt av altabjørn, på Barlindåsen med første kona.

Og nå er du på kone nummer? :-)

Skilt meg fra kona nr. 1, cinder cone... Nå er det bare samboer, og for tiden venter jeg på marin. Må gå opp i rang, vet du. Ikke bare hengende i et enkelt merke.

Ride your bike, and be happy!

Team Ibis / Probike

Re: Hvem er du? [Re: Truls] #525614 14/03/2008 16:32
V
vellevoll Offline
Entusiast
Entusiast
V
Stian Brandsnes, 31 år fra Alvdal i Nord-Østerdal. Jobber som førskolelærer i en friluftsbarnehage på Ranheim i Trondheim.
Begynte først ifjor å sykle ritt og i år blir det flere.

Stian
Re: Hvem er du? [Re: vellevoll] #525647 14/03/2008 18:18
ManMachine Offline
Fersking
Fersking
Axel Holtin, svensk 33 årig snubbe, född och uppvuxen i Stockholm. Bor i Oslo, är gift och har en dotter men fru och barn bor ännu kvar i Sthlm, kommer hit till sommaren. Fram tills dess pendlar jag.
Började cykla för tre år sedan efter att jag fått så ont i knäna av löpning. Köpte en Focus hardtail som jag fortfarande drar omkring på. Hösten 2006 köpte jag ytterligare en Focus fast denna ggn en racer.
Kör normalt ett par motionslopp per år, både racer och mtb. I år är jag anmäld till Vätternrundan, 30 mil runt en svensk sjö. Får se om jag hinner med något annat i år?
Tycker att racer är roligare än mtb men bara lite....
Håller på att upptäcka era stigar kring Oslo nu, tänkte ta mig an Vettekollen imorgon t.ex.

Om någon av er ska till Stockholm och tar med er cykeln så kan ni fråga mig om stigar, jag vet massor av bra ställen!

I Stockholm är jag medlem i Spårvägens cykelklubb.

Hejjs!

Vedlegg
22398-Hellas.jpg (56.52 KB, 405 nedlastinger)
Redigert av ManMachine; 14/03/2008 18:19. Rediger grunn: La till bild.....

Re: Hvem er du? [Re: fujifan] #525650 14/03/2008 18:34
MortenML Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: fujifan
Sitat: deCadence

Eey, George Clooney jo!! ICON_LAUGH

*blush* I'm flattered ICON_WINK

/mitch

Tunge gir og høy frekvens - slår aldr feil.
Re: Hvem er du? [Re: Truls] #525669 14/03/2008 19:23
Hæ? Offline
Navnet skjemmer ingen.
Navnet skjemmer ingen.
Jaudå! Så var det min tur.
Stril. I eksil. Hårløs.

Blir ofte kalt "døh!" av elevene mine - 130 stk i starten av tenårene. Underviser i norsk, drama/musikk og KRL. Allmennlærer.
Heter Bjarte. Er Hæ?

Sykler for det meste landevei .
Har fått en forkjærlighet for Big Rita i det siste. Liker formene hennes!
"Blushing Mr Clooney" over her kvittet seg med sin Stumpy, noe som nok sender meg ut på grustur og lettere stier. Mange takk!

Er bitt av "må ha stesj-syken". Nye hjul på vei nå. Way outta my leage sportslig sett. Kjekt å ha. Har enda tilgode å delta i mitt første terrengritt. Har noen få landeveisturer mellom Trondheim og Oslo bak meg. Ingen foran meg.
Har en samboer, fire katter og tre sykler. Prioritert i den rekkefølgen. Av og til.

Er kjent for å aldri holde kjeft. Sta. Over middels interessert i allmenkunnskap og quizer. Under middels sosialt intelligent i de samme settinger. Kverulant. En gang i tiden stand-up komiker. Vers'go - skyt!

Vegetarianer og pasifist.

Treffes lettest med sykkel på vei over Mostamark for å sjekke ut det fantastiske landskapet ved Selbusjøen. Lett gjenkjennelig på den lange tungen, den sakte farten og den gule hojen. Og ikke minst alle pausene. Sykler utelukkende for å få en god naturopplevelse.

'Nuff said?

Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM!
Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
Re: Hvem er du? [Re: Hæ?] #525680 14/03/2008 19:42
jeth Offline
Camoboy
Camoboy

Ok. jeth er altså Jens Thuland (geddit?) 41 år, firebarnsfar og utflyttet bergenser.

Startet med grussykling i -06 som treningsform etter at knærne ikke lenger syntes det var så kult å løpe.
Men etter å ha sett alle som forsvant inn i skauen med svære glis og som overhodet ikke var interessert i grusveien skjønte jeg at det kanskje var andre ting som gjaldt. Prøvde meg på min første stitur for temmelig nøyaktig 1 år siden, og var hektet fra første tråkk.
Den tiden jeg ikke tilbringer her eller i skauen eller sammen med familien eller med nesen langt nedi et eller annet sykkelrelatert tidskrift, arbeider jeg som designer, konsulent og rådgiver i et selskap som kaller seg Tarantell og som utvikler webløsninger.

Vedlegg
22399-jeth.jpg (17.38 KB, 294 nedlastinger)
Redigert av jeth; 14/03/2008 19:47.

Jens
Re: Hvem er du? [Re: jeth] #525691 14/03/2008 19:59
progres Offline
Besatt
Besatt
= Idar , i sitt 52 år, etternavn Lettrem; henger ikke regelmessig rundt på mer enn 2 forum hvorav dette er det ene - hvor jeg i likhet med andre leser mer enn jeg skriver. Og det gjør jeg med stor glede . Her finnes sannelig en sjarmerende blanding av mennesker og kompetanse som til stadighet imponerer! Et særtrekk synes jeg også å kunne identifisere her som skiller dette nettstedet fra andre:
"You'll never walk alone" - jeg synes at denne ånden sitter i veggene her. Og den kom særlig til uttrykk litt tidligere ifbm GeirK's tråd som de fleste sikkert husker fra litt tidligere ( håper inderlig at det går bra med dem ). En del av dette skinner også igjennom den hjelpsomheten og entusiasmen som legges for dagen når det gjelder råd og innspill om utstyr / deler og ikke minst dele dette med hverandre for en rimelig penge. Utmerket.
Humanetiker ( men ikke aktiv i foreningsforstand), mange interesser men foto -video-småviltjakt har vært sentralaksene som jeg forholdt meg til hele voksenlivet. Skriver en del ( ikke engang prøv å google dette opp - pseudonym). Lege. Gift .
Sykling ble en lidenskap så sent som for 3 år siden - sic hva gikk jeg vel ikke glipp av! Mest på fjellet , en del landevei en del blå-rulle.
Sykler finnes det nok av i butikken - men jeg kjøper de helst her på forumet. Bortsett fra raceren som ble kjøpt ny.
Jeg får henge med sålenge jeg har glede av dette og klarer. Min målsetning utover dette er å hjelpe Nick med å bygge opp en samling av norske RLV som kan være til glede for andre som henger rundt her.

Re: Hvem er du? [Re: Hæ?] #525692 14/03/2008 20:00
Ripen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg har ikke noe finere bilde å vise fram enn det Terje Mork tok en lørdag i Lillomarka.
Som dere ser så digger jeg gjørme, sunt for huden sies det, og jeg er jo en jålebukk..!

(Altså cred til Terje for det fantastiske bildet)

Roy Ripe heter jeg, og er en grepa kar. Trur eg..
Videre er jeg en 33 år gammel Nordfjording som synes livet i Oslo er bra greier.
Bor på Lindeberg med katt og samboer, kort vei til skauen.
Jobber som IT-konsulent, drifter NOBB for de som måtte vite hva det er.

Startet karrieren som stisyklist i mai 2007 etter harde spark i rævva av Polkadot, og da var det gjort gitt!
Rullet de første milene på en 97' Gekko Phelsuma, kjøpte en Jamis Durango som jeg bytta litt deler på og sykla på til oktober, da ble det fullspjoing (bildet).
Kjøpte en RM Slayer SXC 50 av Trondemann, og har ikke angra et sekund på det. Ikke to jaffall..!

Ellers digger jeg ski og topptur, rock'n roll, jakt og fiske, nakne damer, ballspill og kaviar.
Håper på telttur med topptursykling i Jotunheimen i år, mens det ennå er lovlig. Heia NOTS!! (Har faktisk meldt meg inn)

Sees på stien!!
(Hjelp meg gjerne opp om jeg ligger og hyler i steinrøysa)

Roy

Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS

Re: Hvem er du? [Re: Ripen] #525696 14/03/2008 20:17
Geir Offline
Avhengig
Avhengig
Sitat: El Jefe
Håper på telttur med topptursykling i Jotunheimen i år, mens det ennå er lovlig.

Å fy! Det hørtes fristende ut. ICON_SMILE ICON_SMILE Hvor i Jotunheimen er det best å legge ut på sykkel?

Redigert av Geir; 14/03/2008 20:17.

Geir
Re: Hvem er du? [Re: Ripen] #525698 14/03/2008 20:19
polkaDOT Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Har flere gjørme-bilder av han mannen over!!!!

Må si at han har en litt uortodoks måte å smøre gjørme over tryne...

Team Ibis / Probike

Re: Hvem er du? [Re: Geir] #525701 14/03/2008 20:23
Ripen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Geir
Sitat: El Jefe
Håper på telttur med topptursykling i Jotunheimen i år, mens det ennå er lovlig.

Å fy! Det hørtes fristende ut. ICON_SMILE ICON_SMILE Hvor i Jotunheimen er det best å legge ut på sykkel?

Jeg vet faktisk ikke, men idèen ble født i fjor på High Camp Turtagrø, da gikk vi noen høydemetere mot Loftet på barmark (Jeg og Polkadot), og jeg tror en tur opp dit kan være riktig så fin på sommerføre.

Ellers er det vel de mest populære fotturene som ikke innebærer klatring som er tingen å sikte seg inn på.
Jeg må studere kart og nerde på nettet før jeg legger ut på tur.

Redigert av El Jefe; 14/03/2008 20:24. Rediger grunn: vft (very fast typing)

Roy

Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS

Re: Hvem er du? [Re: polkaDOT] #525702 14/03/2008 20:26
Ripen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Har flere gjørme-bilder av han mannen over!!!!

Må si at han har en litt uortodoks måte å smøre gjørme over tryne...

Jeg tror du farer med skrøner.. Hvor er så disse gjørmebildene?

Roy

Re: Hvem er du? [Re: Ripen] #525703 14/03/2008 20:27
polkaDOT Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
JEg har kart over området. Vet at Geir Anders syklet et eller sted i Utladalen.

Team Ibis / Probike

Re: Hvem er du? [Re: Ripen] #525706 14/03/2008 20:29
R
RobG Offline
(Formerly Fux)
(Formerly Fux)
R
Ok, Jeg hiver med på her....

Jeg heter Robert Gray, er 36 og gift (i 10 år) og har 3 stk. barn (2 jenter på 11 og 8 og minifux på 4 år)

Jeg er Engelsk og startet min mtb obbsesion i 1989 da en lege i den Britiske hæren anbefalt dette mot kjipe knær.

Jeg var basert i norge i 1991 og flyttet hit i 93.

Jeg drev aktiv med downhill/xc norges cup, nordisk osv i 5 år og ren stisykking 5 år senere. Jeg solgte sykkelen for fordelen av veteran scootere og ble feit!

Startet opp for ca, 2 år siden og er bitt av bassilen igjen.

Jeg jobber for tiden som Indusrimekaniker spesialisert i oppreting av roterende utstyr med laserteknikk... og trives bra! dvs, jeg kan jobber omtrent så mye overtid som trengs til å holder begge hobbiene i live. (og min ekteskap sammen ICON_WINK )

Akkuratt nå så eier jeg drømme scooter`n så jeg resturere scooter for andre og er også Presidenten i den locale veteran scooter klubben.

Jeg har et mål om å kommer i mål på terrengsykkelrittet før Håkon i mai....

#Pedalenkrs
Re: Hvem er du? [Re: RobG] #525720 14/03/2008 21:07
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!
Høkk, da! Høkk!
Sitat: Fux
Jeg har et mål om å kommer i mål på terrengsykkelrittet før Håkon i mai....

haha!! Det klarer du LETT Rob! Har jo ikke meldt meg på enda engang ICON_SMILE

Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter.
#NBNL -

Re: Hvem er du? [Re: RobG] #525733 14/03/2008 21:23
Fjeldheim Offline
Førstemester
Førstemester
Okei, skal vi se... Svenn Fjeldheim, 74`modell. Kommer ifra og bor i Solbergelva. (For dere som ikke veit hvor Solbergelva er så kan jeg si at når jeg sitter på kjøkkenet hjemme så ser jeg rett opp på aronsløypa.)

Startet med terrengsykkel i 91`, slengte med i NM på raufoss i 92` for morro skyld, traff bra på formen og ble norgesmester i XC og DH. Begynte da å konkurere, ble norgesmester i DH igjen i 93`. Kjørte aktivt frem til 97`, trappet ned syklinga og begynte å spille bandy i Solberg, ble norgesmester med Solberg i 98`. Fant frem sykkelen 2001 og sykler nå på hobbybasis. Det har blitt lite sykkel de 2 siste årene p.g.a husbygging. Satser på å kjøre litt i Aron til sommeren.

Har en datter på litt over 2 år, og jeg jobber til daglig som fukteknikker i Drammen.

jepp, thats it...kort fortalt.
...også slengte jeg med i NM 2002...

@aronhuckeforening
@solsiaracing
https://www.instagram.com/svenn_fjeldheim/
Re: Hvem er du? [Re: Fjeldheim] #525750 14/03/2008 21:47
MadsL Offline
Veteran
Veteran
Oslogutt på 32 med kone og to flotte barn på 4 1/2 og 2 år. Bosatt på Økern/Risløkka. Utdannet tekstforfatter og var 5 år reklamebransjen før jeg de siste 4 årene har vært med og bestemt hva en halv million nordmenn skal engasjere seg i mellom 19.30 og 19.53 hver ukedag.
Som storylineforfatter i Hotel Cæsar. ICON_LAUGH
Ellers er jeg svært glad i- og opptatt av musikk. Mye jazz, fushion og klassisk. Men de siste årene har Frank Zappa vært den store helten. Spiller selv gitar, trommer, piano og bass i tillegg til at jeg har sunget "profesjonelt" i kor i maange år. Nå er det ikke så mye synging lenger, men jeg kan røpe at det er jeg som er som er både Herr Kastanjett og "Mett" i Rugfras-reklamen. ;-)
Når det gjelder sykling er jeg en glad amatør som sykler to-tre turer i marka for trening og hygge og har Birken som mål for sesongen.
Tjohei.

Re: Hvem er du? [Re: MadsL] #525753 14/03/2008 21:51
polkaDOT Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Hvorfor ikke litt skjult reklame for stisykling på Hotell Cesar?? Kanskje jeg begynne å se på den da.

Team Ibis / Probike

Re: Hvem er du? [Re: polkaDOT] #525757 14/03/2008 21:53
Calle Kanin Offline
Ivrig
Ivrig
Bare det ikke blir som da de skulle fronte rap der. Å gud da døde jeg inne i meg...

"Oj, her var det bratt!"
Tidligere medlem av HardTail-Mafiaen
Re: Hvem er du? [Re: MadsL] #525759 14/03/2008 21:55
sigmund Offline
Ivrig
Ivrig
Hei alle, jeg heter Sigmund Øvereng.

Terrengsykkelkarrieren min startet i 1990 på en lilla til rosa fadet Miyata, med fullt XT-utstyr. Startet egentlig direkte med stisykling, da det alltid har vært balanse, teknikk og mestring som har dratt meg ut på sykkelen. Etterhvert som Internettet ble mer tilgjengelig, så ble turene planlagt etter surfing på blaasti.com.

Sykkelmekking har jeg drevet med siden ungdomsskolen, da vi reparerte 3-girsnavene på DBS'en og forlenget gaffelen ved å tre gaffelbeina inni hverandre. De blå DBS'ene ble mye tøffere med lang gaffel og 20" hjul med BMX-dekk. Brei skvettlapp med N og refleks på skjermene var helt riktig ja. Hadde til og med en Tomahawk, som ble stjålet etter 2 ukers eie. Det var en sorgopplevelse jeg husker ennå ...

Miyata'en ble etterhvert erstattet av en Scott Pro Racing med RockShox Mag20 gaffel, men denne ble slitt ut etter 4,5 år i daglig bruk som student- og stisykkel i Trondheim.

En Kona Kula i "Donald Duck-farger" ble kjøpt inn i -99. Donald Duck fordi den var brannbilrød, med gule RaceFace-kranker og blå Nokian dekk ...

På starten av årtusenet så var det lite terrengsykling, men mye annen actionsport, som snowboard, alpint, rafting og elvekajakk. Men interessen ble igjen vekket for tre år siden da jeg fikk Kona'en frastjålet og jeg oppdaget terrengsykkel.no etter å ha lett på nett etter brukt sykkel. Har ikke sett meg tilbake.

I fjor sommer bygget jeg et stividunder, en flett ny Turner Spot.

Ellers så er jeg født i '72, vokst opp på Kolbotn utenfor Oslo og bor nå på Torshov i Oslo. Jeg gift med Elizabeth (HappyFish), som også sykler sti og er innom forumet en sjelden gang. Har en gutt på 2 år og venter ennå en gutt i slutten av april. Har utdanning som produktdesigner fra NTNU og jobber til daglig som teknisk prosjektleder og produktutvikler hos kontorstolprodusenten HÅG.

Jeg ser meg selv som en week-end warrior. Foreldretilværelsen tilsier at det ikke blir for mye sykling. Så det blir kanskje en tur eller to i uken, i sommersesongen. Week-end warrior betyr makspuls i oppoverbakkene og et stort glis nedover ICON_LAUGH

Fra studiedagene

En stolt far og guttungen

Drømmesykkelen! (Nå med litt andre komponenter)

En perfekt dag

Kred til geiranders og Remi for bilder.

Vedlegg
22403-langhåretsigmund.jpg (31.77 KB, 975 nedlastinger)
22404-dagenssigmund.jpg (68.76 KB, 346 nedlastinger)
22405-sigmundsinsykkel.jpg (116.51 KB, 431 nedlastinger)
22407-sigmundiPTK.jpg (161.14 KB, 370 nedlastinger)

__o
_-\<,
(_)/(_)____ Sigmund
Re: Hvem er du? [Re: Fjeldheim] #525771 14/03/2008 22:26
H
hallgeir Offline
Entusiast
Entusiast
H
Hei hei alle sammen !

Mitt navn er Hallgeir Tomter, 1978 modell og bosatt i Ås 3 mil sør for Oslo. Studerer geomatikk(landmåling,gps,fotogrammetri,gis m.m)på Ås, deltids ansatt på Sportshuset Ski og Vestby kommune.

Har tidligere år jobba med å loffe rundt i skogen med bl.a motorsag, så hvis noen trenger hjelp til stidugnader hvor en må kappe ned/fjerne trær i nærheten send meg en pm!

Av interesser kan jeg nevne sykkel, friluftsliv, hifi, bil og motorsport, reise, film, ski m.m.

Sykkel er noe jeg har hatt interesse for i alle år. De startet med lang skolevei i 1.klasse gjennom skogen, hvor det var masse stier som måtte prøves !
Det har generelt var endel sykling opp gjennom hele oppveksten. Den lokale sykkel pusheren, kamerater og Gjertrud Bø gjorde også sitt for sykkelinteressen holdt seg sterk .
Fant terrengsykkel.no i 2005, og meldte meg inn med en gang.

I 2008 blir det mer freeride(Hafjell, Gesundaberget,Åre,Hemsedal,Aron), toppturer(Kongsberg området, Trysil, vestlandet, Hardangervidda,Jotunheimen, Skeikampen m.fl),flere fellesturer, generelt mer sykling.
Skal også prøve flere forskjellige sykkel aktiviteter som dirt/park, landevei sykling, og kanskje en liten lukt på singelspeed.......?(hysj pete......)!

Og jeg skal guide flere turer her på Ås !

snakkes !

Her på tur ved Jonsknuten, Kongsberg.

Fra venstre: oivindg fra Nedre Eiker, meg, LarsF fra Son.

Vedlegg
22409-19920-Kongsberg010.jpg (170.38 KB, 413 nedlastinger)
Redigert av hallgeir; 14/03/2008 22:44.
Re: Hvem er du? [Re: hallgeir] #525776 14/03/2008 22:55
Andreassykler Offline
Avhengig
Avhengig
Andreas Lindhjem her, jeg ble født for snart sytten år siden, og det er vel snart et år siden jeg meldte meg inn i TCK og virkelig ble bitt av basillen. Alle konf-penger og sommerjobbpenger gikk til sykkel, noe jeg ikke har angret et sekund på senere. Ellers bor jeg på Nøtterøy, og er stolt medlem av Hardtail-Mafiaen ICON_SMILE

Redigert av Andreassykler; 14/03/2008 22:56. Rediger grunn: litt trykkleif her og der

Nødvendigheten av fulldemper er en myte
Allergisk mot asfalt og oppoverbakker
HardTail-Mafiaen
Re: Hvem er du? [Re: Andreassykler] #525834 15/03/2008 09:44
L
Lilletroll Offline
Entusiast
Entusiast
L
Navn: Rikke W (1982 mod)
Siv.status: Samboer med slasken Slasher. Sammen har vi 4 sykler, med 3 til underveis
By: Drammen
Jobb: Shimano Nordic Cycle(Samt ymse skriverier i aviser og blad)
Interesser: skikjøring, sykling i alle former, klatring, foto, litteratur og Øystein.

Begynte å pelle på ventilhetter i 1988 og pumpet fordekket på min første tohjuling til det eksploderte. (Lærte også høyre og venstre feil fordi holkeparet i grønt og rødt var montert på feil side, curses!!)
Ødela en Marvil og en Giant i 2002 før jeg fant ut hvordan ting fungerte. Overbygde en specialized big hit comp som første utforprosjekt.

Har hatt 3 BMXr, men er først og fremst utforsyklist. Tar også en del turer på SS i skog og mark.
Jeg har misforstått meningen med BMX og har flere milelange 20"turer med ipod på samvittigheten.
Har ingen stålkondis, men stålvilje og er søkke sta.
Gleder meg faktastisk mye til Europaturnè med Slasher i slutten av juni!

Sykler i dag på: Voodoo Wanga SS med Pace carb.gaffel
Transition Blindside (under konstruksjon)

Re: Hvem er du? [Re: Lilletroll] #525847 15/03/2008 10:57
eburon Offline
Fersking
Fersking
Hei, mitt navn er Ziggy Siwinski, født i juli 1978 og jeg er belgier. Bor i belgia nå men om 2 uker skal jeg flytte til Norge (Tønsberg) hvor jeg håper å trive godt.
jeg startet sykling ifjor da jeg sluttet røyking, kjøpte meg en scott scale 60 mod 2006 og ble påkjørt med denne etter 3 måneder...
Nå kjører jeg med scott racing expert. Bilder finnes her: http://balder.pinkbike.com/album/scott-racing-expert/

Hvis det er noen fra tønsberg og nærheten som har lyst til å vise en belgier t'berg eller vestfold områden på sykkelen, vennligst skriv beskjed.

Hilsen,

Ziggy Siwinski.

Re: Hvem er du? [Re: Lilletroll] #525854 15/03/2008 11:18
MoEl Offline
Avhengig
Avhengig
Heisann!

På tide at flere av jentene her presenstere seg!
princess
Navn: Mona ( 70-modell)
Bosted: Jessheim, flatbygda med alle fjellene som vi er så stolte av.
Siv.status: Gift, 2 barn
Jobb: Faglærer kunst og håndverk og litt spes ped på ungdomskolen.
Interesser: Sykling ( Både grus og sti) telemarksski, foto, fluefiske, mc ( har dessverre ingen sykkel med motor nå)og selvfølgelig familien med hus& heim som tar mye tid.

Startet å sykle med en Scott Samba i 03, oppgraderte til en Fuji Miracle pro disk i 05.
Kjøpte min første fulldemper høsten 06, en Jamis dacar comp.
Har vært med på noen ritt med målet om å gjennomføre eller slå tiden fra året før og for å ha ett treningsmål.

Dro på Utflukt 07 ble enda mer hekta og en lykkelig eier av en Commencal Meta 4.2 like etter.
Den har i løpet av vintern fått litt jentebling på, farlig å følge med på forumet her.
Fant terrengsykkel.no i 05 og er jevnlig innom.

Ble med på jentemekkekurs våren 06 via terrengsykkel.no som igjen har ført til stiturer med en topp jentegjeng.
Har vært med på starte Sand IL terrengsykkel og sykler både sti og grus her oppe.

foto:hansib
Grusracern:

Pretty in Pink:

Sender stafettpinnen videre til neste jente princess

Re: Hvem er du? [Re: eburon] #525862 15/03/2008 11:59
Bare meg Offline
Ringrev
Ringrev
Hallo, jeg heter Haakon Iversen en 15år gammel bergenser. Elsker å sykkel likke mye som jeg elsker å sove. Liker å stå på ski, men kommer til å ha en kjedelig påske pga en kne skade, som gjør at jeg ikke for syklet eller stått på ski.
Skal å delta i Birken for første gang i år.

Her er min jern hest

Vedlegg
22435-DSC00407.JPG (64.62 KB, 369 nedlastinger)
22436-MinTrek6500.JPG (252.9 KB, 471 nedlastinger)
Redigert av Bare meg; 15/03/2008 18:12.
Re: Hvem er du? [Re: Truls] #525929 15/03/2008 16:49
Rebel Offline
Entusiast
Entusiast
Arne Undheim her. Jeg er en 1986-model som har holdt seg til Dbs helt til jeg kjøpte meg en Storck Rebel Team, derav navnet rebel. Etter den har det blitt et par for mange enkeltgirere og en for masse stål-mtb.

Jeg studerer ved høyskolen i Oslo. Skal bli lærer.

Sykling har alltid vært stort for meg, dette mye fordi ingen drev med det hjemme. Noe som førte til at jeg kunne være den beste på mitt område! ICON_LAUGH Kommer fra et lite tettsted i Dalane i Rogaland.

Nå sitter jeg på alt for mange sykler, men trives med det. Men de må snart tvangsauksjoneres bort pga. samboere og fortvilt kjæreste. Så om du trenger noe må du bare ta kontakt! hehe!

Mine interesser er: Kjæreste, sykkel, ungdomsarbeid, foto, musikk og skole (i prioritert rekkefølge) I tillegg kan jeg nevne, for alle yngre (og eldre) her inne at jeg og to kamerater har laget en filmsnutt mange har sett VaskeBur

Håper jeg får lov å slippe inn i terrengsykkel-varmen!

Hovedsykkelen (som er til salgs)

Meg (som er solgt)

Vedlegg
22423-Storck.jpg (165.28 KB, 432 nedlastinger)
22424-n769940253_1645624_8837.jpg (55.08 KB, 396 nedlastinger)
Redigert av Rebel; 15/03/2008 17:05.

- Arne
Side 5 av 23 1 2 3 4 5 6 7 22 23

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå