Jeg er ikke helt enig med deg, dessuten er det ørlite urettferdig å sammenligne en Manxman med det som tross alt er relativt standard produksjonssykler fra Italia.
Jeg kunne godt hatt en Jota, men det er denne: jeg drømmer om. Sannsynligvis ennå værre å kjøre i by/tettbygde strøk enn Le Mans`en jeg hadde som ikke var skikkelig komfortabel før man kom over 140km/t...
Får jeg ikke en SFC 750(de er jo ørlite uvanlige og noe dyre), kan jeg alltids klare meg med denne:
Engelsk-Smchengelsk....gi meg Italiensk når som helst!
Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Oppdatering fra Johnsen Frameworks
[Re: gare]
#52394911/03/200809:45
LM4...16' forhjul var evig stygt og dårlig, men motoren var fin STORE ventiler.
"Der er nogen, der aldrig laerer at forstaa, at der er noget meget stort og meget stolt i et gigantisk nederlag" - Ole Ritter http://sykkel.hasle-loren.no/
[Re: Carsten]
#52395711/03/200809:52
LM4...16' forhjul var evig stygt og dårlig, men motoren var fin STORE ventiler.
Den gikk som på skinner, og motoren var helt fantastisk. Hvorfor, hvorfor solgte jeg den?? (fordi den nesten ikke ble brukt, fordi den ikke var behagelig å kjøre før man kom over 140, fordi den var stiv, tung og ikke minst hadde en clutch som selv Arnold i sine velmaktsdager ville hatt problemer med å bruke over tid. Med andre ord en fantastisk Italiensk motorsykkel.)
Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
#52395911/03/200809:59
Min Jota, var strøken. Den hadde i tillegg en Cropedy-kåpe som passet noe så inn i hampen. Det dumme med den kåpa var at den var helstøpt. Skifte olje=av med kåpe. Av med kåpe=av med forhjul. Men den var virkelig verd det. Den sykkelen hadde en lyd som må oppleves. Jeg hadde selvsagt SFC potter på den. Den ga "wall of sound" en ny mening. 900SS var helt lik avbildet modell. Den ble solgt for å gjøre plass(Les:råd) til Jota'n. LM1 var nesten lik avbildet modell, og den hadde jeg samtidig med en R100RT vintersykkel. Blev solgt da vi skulle ha bil. Da optimaliserte jeg MC-parken litt. I dag har jeg bare en K1. Har ikke tid til å skru noe annet en tråsykkel likevell. Men mine kompiser har "all of the above", på nær V7'n. Den kom forresten med cromoly-ramme, dvs de 197 første da... De koster litt idag. Og SFC er ikke en ekte SFC, men en look'a'like, blåst opp til 850cc. Det er kos å dra på fellestur jah..
"Der er nogen, der aldrig laerer at forstaa, at der er noget meget stort og meget stolt i et gigantisk nederlag" - Ole Ritter http://sykkel.hasle-loren.no/
#52396311/03/200810:04
Ang. clutcher. Jota'n hadde hydra clucth, men var likevell MYE hardere en LM'ene. Hadde jeg ikke jobbet som kjøttskjærer på eiertidspunkt, kunne jeg ha glemt å dra inn den clutchen.
#52477012/03/200821:05
Det kan være interessant å spørre Truls (dette er tross alt ditt nick) om hva som er spesielt med dine rammer? Hva er det som differensierer dine rammer fra andre? Hva er ditt "unfair advantage"? Hvorfor skal folk kjøpe rammer fra deg enn fra andre mer etablerte rammebyggere?
Når det gjelder terrengsykler så håper jeg at jeg kan bidra med en forståelse og kunnskap om krav og behov til en terrengsykkel som skal brukes i terrenget her på berget. I tillegg har jeg i bunn en solid analytisk utdannelse som benyttes i behovskartlegging og utforming av det endelige produktet slik at dette passer både rytter og bruk best mulig.
Jeg vil nødig gjøre denne tråden til en annonse, men du er velkommen til å ta direkte kontakt for en utfyllende prat.
Ikke minst vil jeg si at jeg ser Johnsen Frameworks som en måte for oss på Østlandet til å få en sykkel akkurat slik vi, med egen nerdekunnskap, har fått det for oss at vil være perfekt for oss. Det vil si at et stort poeng for meg er det å ha en lokal rammebygger som man kan komme og plage under byggingen.
[Re: Dan]
#52483113/03/200807:28
Jeg synes det er en fordel ved bestilling av custom-ramme og kunne følge opp byggingen underveis også. Ikke bare pr mail og telefon. Men jeg har ikke bestillt av Truls.
Jeg er satt under administrasjon når det gjelder sykkel/sykkeldele innkjøp av fruen. Likevell har jeg klart og overbevise henne om at jeg trenger en perfekt racer. Den vil bli bestilt hos Johnsen i løpet av 2009. Jeg gleder meg til alle deler av prosessen. Jeg gleder meg til fargevalg (Blir sikkert tangerine eller kanskje metallic grønn) Jeg gleder meg til å diskutere delevalg. Jeg gleder meg til å bygge den. Og så gleder jeg meg til å ha en sykkel jeg ikke kan selge, fordi den er laget til MEG og BARE MEG !
#52485913/03/200808:35
Det er skikkelig kult å ha en lokal rammebygger i nærheten selv om jeg neppe kommer til å kjøpe, bortsett fra forhåpentligvis å forstyrre ham på verkstedet en gang
Stå på Truls!
No added style
[Re: KnutAa]
#52494113/03/200810:35
Jeg har vel også tenkt at den neste skulle bli en stål-Colnago/Cinelli/DeRosa, men er det så spesielt? Det er utrolig fint å ha en skikkelig flott italiensk racer. Men det er vel egentlig flottere og en kilde til mer stolthet å ha en sykkel som er bygget "Gjennom skauen, over træbrua og inn bak skolen". Jeg tror og håper at Truls kan bygge noe til meg som er like bra og ganske sannsynlig bedre - for meg - enn en MasterXlight. Jeg er ikke en tynn Italiensk semi-machomann. Jeg er en en feit dansk slakter. Det krever ganske sikkert en helt annen rørdim. en jeg liker å tro. Men det fikser Truls. Sykkelen blir perfekt for meg.
#52494313/03/200810:36
...jeg trenger en perfekt racer. Den vil bli bestilt hos Johnsen i løpet av 2009. Jeg gleder meg til alle deler av prosessen. Jeg gleder meg til fargevalg (Blir sikkert tangerine eller kanskje metallic grønn) Jeg gleder meg til å diskutere delevalg. Jeg gleder meg til å bygge den. Og så gleder jeg meg til å ha en sykkel jeg ikke kan selge, fordi den er laget til MEG og BARE MEG !
!!
Redigert av mtbmaniac; 13/03/200810:37.
#52495913/03/200811:13
Ekle greier [...] Jeg TROR de bruker dette som pålegg på brød.
Skal nordmenn begynne å disse andre folk for deres pålegg, når dere har noe så vederverdig som "Ha på"? Jeg husker fortsatt vemmelsen da jeg smakte dette for første gang for lenge siden.
[Re: Dan]
#52499013/03/200812:07
Skal nordmenn begynne å disse andre folk for deres pålegg, når dere har noe så vederverdig som "Ha på"? Jeg husker fortsatt vemmelsen da jeg smakte dette for første gang for lenge siden.
Ikke kødd med HaPå!
Banos, derimot. ...DET er ille, det!
[Re: Stein]
#52499813/03/200812:12
Jeg ser forøvrig din "Ha på" og høyner med ekte NAMDALSGOMME!
Martin
Redigert av M@rtin; 13/03/200814:04. Rediger grunn: Måtte jo smøre litt på!
Jeg spiser ikke eplefett. Men vanlig smeltefett (Baconfett fraa panna med grovsalt..nam nam)
#52509113/03/200815:21