Då er påmeldingen for Nordsjørittet 2008 åpnet. Rittdato er Lørdag 14. juni.
Antall maks deltakere har blitt høynet fra fjorårets 3000, til 4000 dette året.
Vil det bli det samme gode været som i fjor? Vil det være samme gode stemningen i løypa? Vil du fortsatt angre på at du ikkje trente mer? Vil det bli samme spennende innspurt i Elite klassen?
Bli med og opplev et ritt for alle som går gjennom flott jærsk natur fra Egersund i sør til Sandnes i nord.
Her bilde av innspurten i Eliten 2007. Einar Lode ble tilkjent seieren etter målfoto. Forøvrig Einar's 4 seier i Nordsjørittet.
Her bilde av innspurten i Eliten 2007. Einar Lode ble tilkjent seieren etter målfoto. Forøvrig Einar's 4 seier i Nordsjørittet.
Hehe, mye krangling etter den innspurten der ja. Nordsjørittet kræsjer desverre med Vätternrunden i Sverige for min del, så da får noen andre ta den tunge jobben med å starte i siste pulje for å pese seg til mål.
Det er en fin løype, det er et terrengritt på samme måte som Birken er det. Jeg håper dere får fint vær(og at vannposten etter det lille terrengstrekket ikke går tom for vann i år).
Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Nordsjørittet 2008 - Påmelding åpnet
[Re: gare]
#51948229/02/200815:27
Hvilke dekk anbefales det å benytte på dette rittet? Hva brukte du da du fikk minst to punkteringer? Bør jegman velge noe med litt volum hvis jegman sykler helstiv sykkel? Jeg En jeg kjenner vurderer å kanskje stille.
Sufferlandria: Like fun, without the fun parts.
[Re: alfen]
#52400311/03/200811:36
Brukte i fjor Twister supersonic. Kommer nok i år til å bruke The Crow. Som Gare skriver er dette "terrengritt" på samme måte som birken, og etter min mening vil et dekk med en del volum, men lite knaster egne seg bra. Har tidligere kjørt Python i alle år.
Ole
[Re: Ezekiel]
#52966127/03/200821:24
Ser at antall deltakere er utvidet og løypen at siste del av løypen er lagt om. Sandvedparken utgår til fordel for Stokkelandsvannet pluss en runde på asfalt.
Dette medfører vel at rittet blir noe lengre i distanse? Det blir vel litt mer opp og ned på asfalten til slutt?
Mvh Ivar
Each day is a gift, not a given right
[Re: Ivarh]
#53700211/04/200818:55
Hmmm. Ser med skrekkblandet fryd frem til at både slitne og ivrige syklister skal ned Høgevollsveien på Sandnes. Håper det ikke kommer biler imot ;-) Ellers litt trist at vi ikke får sykle gjennom sandvedparken synes eg. Lengden gjør nok at jeg må trene enda mer for å nå målet mitt på x timer...
#53777914/04/200806:36
Hmmm. Ser med skrekkblandet fryd frem til at både slitne og ivrige syklister skal ned Høgevollsveien på Sandnes. Håper det ikke kommer biler imot ;-) Ellers litt trist at vi ikke får sykle gjennom sandvedparken synes eg. Lengden gjør nok at jeg må trene enda mer for å nå målet mitt på x timer...
Hmmm, kanskje de ser at det blir litt trangt i Sanvedparken med 5000 syklister gjennom? Det er jo betydelig åpnere på østsiden av Stokkelandsvannet. Det er litt underlig at de skal dra rittet over store deler av Kirkeveien(det vil jo forsåvidt passere 200 meter fra heimen, så det er litt trist at jeg er i Sverige, men hadde jeg vært hjemme hadde jeg jo vært med), men de ønsker kanskje ikke Austråttbakken ned som alternativ. Nå er vel rittet blitt lenger enn 83 kilometer?
#53794414/04/200810:58
Leste i en avis i dag, Dalane tidende trur eg det var, at rittet ble 3km. lengre, men har ikkje dobbelsjekka. Blir da total lengde opp mot 86km?
Det synes jeg høres rimelig ut. Selv om nettsidene til Nordsjørittet ikke er oppdatert på lengde, og forsåvidt heller ikke fullstendig oppdatert på den nye løypa.
#53997218/04/200813:43
Neon som har et GPS track over løypa som de kunne ha sendt meg? Jeg Er i området en uke, og det hadde vært gøy å prøvd deler av løypa :-)
lars_e_k@hotmail.com
Jeg har ingen track, men har i det minste en ganske god peiling på hvor ruten går sånn etter hukommelsen. Vil du vite mer kan du jo bare sende en PM, bare tenk på at det er en løype som er omtrent kjemisk fritt for terreng.
#54110321/04/200817:14
Hmmm, kanskje de ser at det blir litt trangt i Sanvedparken med 5000 syklister gjennom? Det er jo betydelig åpnere på østsiden av Stokkelandsvannet. Det er litt underlig at de skal dra rittet over store deler av Kirkeveien(det vil jo forsåvidt passere 200 meter fra heimen, så det er litt trist at jeg er i Sverige, men hadde jeg vært hjemme hadde jeg jo vært med), men de ønsker kanskje ikke Austråttbakken ned som alternativ. Nå er vel rittet blitt lenger enn 83 kilometer?
Syklet opp nevnte Høgevollsveien i går. Stygt redd for at det kan skje noe der når så mange kommer slitne nedover. Det er bratt, svingete og kommer til å gå FORT!!
Får håpe arrangørene setter inn tiltak for å få dempet farten.
Mvh Ivar
Each day is a gift, not a given right
[Re: Ivarh]
#56014430/05/200810:25
Syklet gjennom løypa søndag for en uke siden. Redd det vil gå styggfort ned de siste bakkene på slutten ja. I den krappeste svingen er det og tre kumlokk i veien som nok kan bli bra glatte dersom det regner. "terrengpartiet" er gjort bredere og begge bekkene skal kunne sykles over har man god nok fart og et snev av mangelfull konsekvensorientering i hodet
'...once more, and more intensity!'
[Re: Juffe]
#56025430/05/200813:15
Syklet gjennom løypa søndag for en uke siden. Redd det vil gå styggfort ned de siste bakkene på slutten ja. I den krappeste svingen er det og tre kumlokk i veien som nok kan bli bra glatte dersom det regner. "terrengpartiet" er gjort bredere og begge bekkene skal kunne sykles over har man god nok fart og et snev av mangelfull konsekvensorientering i hodet
Nå blir jeg desverre ikke med i år siden det kræsjer med andre ting, men jeg tror på det meste bestemte at et partusen andre foran deg i løypa kommer til å gå i "terrengpartitet" uansett.
Jeg forstår at arrangøren velger bort Sandveparkern når man skal ha så mange igjennom løypa siden det er ganske trangt og Stokkelandsvannet er mye åpenere og oversiktlig, men at man velger seg den bakken ned er litt snodig...men det er vel ikke så lett å velge Austråttbakken, og man vil kanskje ikke dra det helt ned til Vatnekrossen og tilbake den veien.
Nå blir jeg desverre ikke med i år siden det kræsjer med andre ting, men jeg tror på det meste bestemte at et partusen andre foran deg i løypa kommer til å gå i "terrengpartitet" uansett.
Dersom jeg har et par tusen foran meg når jeg kommer til terrengpartiet blir jeg skuffet. Siden jeg starter i pulje 1.
'...once more, and more intensity!'
[Re: Juffe]
#56120202/06/200808:25
Dersom jeg har et par tusen foran meg når jeg kommer til terrengpartiet blir jeg skuffet. Siden jeg starter i pulje 1.
Da er det jo bare å tråkke på
#56297605/06/200812:24
Bare å gi gass ja;-) Syklet selv så "fort" på Garborgriket at jeg ble flyttet til gruppe 1 på Nordsjørittet, og er litt skeptisk til om tempoet kan bli i høyeste laget......
Til dere som har syklet gjennom løypa: Hva blir ny totallengde etter omleggingen??? 85-86 km??
#56533810/06/200818:30
Ser nå at rittreglementet er lagt ut. For de premierte klassene står det at det bare er tillatt med vanlig terrengsykkel med 26toms hjul. Synes dette høres noe merkelig ut. Det begynner da å bli mange konkurranseorienterte 29 tommere etterhvert?
Jacob NOTS #432
"How hard can it be?"
[Re: Jacob]
#56548611/06/200806:44
Kanskje det er for å unngå at noen starter med en Cyclocross-sykkel? Det er godt mulig at jeg hadde prøvd meg på det om jeg hadde vært hjemme/skulle vært med. Imidlertid er jeg så langt unna å ende opp på noen premiert plass at problemstillingen for min del er uinteressant. Ja, om ikke det hadde vært en "Maglia Nera" å konkurre om da...
#56559411/06/200809:17