Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Usynlig musikkanlegg.

Re: Usynlig musikkanlegg. [Re: MadsL] #517180 25/02/2008 09:10
Lapavoni Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Bakst

Er ikke enig med deg. Ja, det er forskjell, men det finnes mange anlegg som produserer finfin lyd av mp3-filer.
Som sagt har jeg et bra Denon/B&W-anlegg i kjelleren (med cd-spiller!) som jeg kan bruke til å nyte- og lytte til musikk, men trenger et anlegg til bakgrunnsmusikk. Og til denne bruken funker mp3-filer helt fint.
:-)

Utfordringen med et usynlig anlegg er jo høyttalerne. Elektronikken klarer man jo alltids å lure bort i et skap eller lignende. Det har vært en del snakk om System audio her. De har en høyttaler som heter Talent. Denne er vegghengt og låter riktig så bra. Jeg har hørt flere damer si at denne er fin.

Hvis du skal spille MP3 så kan jo den nye forforsterkeren til Parasound være noe, New Classic 2100. Denne har inngang for MP3. Da mangler du bare effekt. Her kan du bruke noe Klasse T-greier. Det er så smått at det kan bygges inne i ei sigareske. Noe en kompis av meg faktisk har gjort. Byggesett finner du på autocostruire.com.

Musical Fidelity har mange komponenter som er søte. X-serien er i halv bredde. En liten tur innom nettsiden deres viser at de skal lansere en integrert forsterker i april 2008. Denne har såklart USB-inngang.

Re: Usynlig musikkanlegg. [Re: Lapavoni] #517182 25/02/2008 09:17
chalshus Offline
More than words
More than words

Re: Usynlig musikkanlegg. [Re: Rockefoten] #517186 25/02/2008 09:23
G
gepe Offline
Entusiast
Entusiast
G
Sitat: Rockefoten
OveR Si det? Jeg tror vi lar oss kue ICON_SMILE Jeg er mer enn gjennomsnittlig musikkinteressert og har vunnet dvs. jeg sa fra at anlegg skal ha prioritet, det var det eneste kravet jeg hadde da vi flytta inn.... Da var det vanskelig å si nei tror jeg.

Jeg mangler dempeting og tang, men det er stygt allikevel. Litt planter og slikt tar seg av det.

Det er vel som med alt annet i et forhold, det må være balanse og respekt. Hun må respektere min musikkinteresse..

Jeg får, av en eller annen grunn, lov til å ha digre høyttalere og en sykkel montert på rulle stående i stua. Men bokhylla og CD / DVD-samlingen, nei det skal av en eller annen grunn gjemmes vekk. Helst nede i kjelleren.

De SA-høyttalerne ser veldig fine ut, men du er jo også nødt til å få aksept for å plassere dem korrekt. Det er hjerteskjærende å ha et par gode, svære høyttalere som låter dårlig fordi de er plassert helt feil. I så fall bør man heller vurdere et system med subwoofer og satellitthøyttalere, slik du var inne på i første post. Det bør duge mer enn nok hvis du først og fremst ha det til bakgrunnsmusikk fra iPod.

Prismessig så gjelder selvfølgelig regelen om at det blir omtrent dobbelt så dyrt som man opprinnelig hadde tenkt...

Re: Usynlig musikkanlegg. [Re: gepe] #517206 25/02/2008 09:46
MadsL Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
Sitat: gepe

Prismessig så gjelder selvfølgelig regelen om at det blir omtrent dobbelt så dyrt som man opprinnelig hadde tenkt...

Hehe. Stemmer det.

Re: Usynlig musikkanlegg. [Re: chalshus] #517222 25/02/2008 10:12
Lapavoni Offline
Ivrig
Ivrig

På denne lista vises ikke Dali Ikon On-wall. Det er mulig at den er billigere enn SA Talent.

Re: Usynlig musikkanlegg. [Re: Lapavoni] #517593 25/02/2008 21:33
MadsL Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
Igjen takk for alle svar og forslag.
Nå ser det faktisk ut til at kona går med på å slenge et par av disse opp på veggen. Jeg lyttet til dem på hifiklubben med en forholdvis rimelig forsterker og ble veldig imponert. (Fikk kanskje enda mer lyst på denne kameraten, men sliter med å forsvare de tre lappene jeg må bla opp i tillegg.
Så tror jeg at Denon-forsterkeren i kjelleren blir flyttet opp i stuen (i et skap, såklart) og erstattet med en surround-receiver. Så da er det bare å begynne å spare til dét samt flere høyttalere der nede også.
Moro detta!

Re: Usynlig musikkanlegg. [Re: Lapavoni] #517874 26/02/2008 14:22
OLedward Offline
Avhengig
Avhengig
Sitat: Lapavoni

Dette er et anlegg som blir som et smykke i stua. Alle vil vise nesegrus beundring for deres moderne retrostil.

Ai, de Klipschene er ren eyecandy og kjenner jeg Klipsch rett spiller de bra og – noen som vet om de er å få kjøpt her på berget?

Re: Usynlig musikkanlegg. [Re: OLedward] #517879 26/02/2008 14:28
Lapavoni Offline
Ivrig
Ivrig
Jauda, de er til salgs her i Noreg. Audiocompaniet er importør for Klipsch i Norge. Det er mulig at Håkon Rognlien aka frydhifi.no kan gi deg en demo.

Side 2 av 2 1 2

Moderator  support