Med denne posten kaller jeg sammen alle i stilpolitiet, og eventuelt noen fra verdipolitiet.
Jeg har et hjulsett, et søtt lite Mavic Ksyrium Elite. Dette skal jeg bruke på en sykkel jeg bygger opp. På dette hjulsettet er det klistremerker spredd litt rundt omkring, skal jeg beholde dem?
Hva ser best ut for dere i stilpolitiet?
Hva gir mest igjen for pengene når jeg skal eventuelt selge? Kan dere svare meg i verdiavdelingen?
Hjulene er forøvrig ikke brukt og rett fra fabrikken.
- Arne
Re: Hjul med klistremerker, eller uten?
[Re: Rebel]
#51329415/02/200809:21
Behold klistremerkene. Å plukke av klstremerker er litt tvilsomt. Man får litt assosiasjoner til velstående SV'ere med skyldfølelse for at de har råd til ny sykkel, og som derfor maler den med rød bengalakk og Kjernekraft nei takk klistremerker.
Behold originalmerkene, men ikke klistre på produktmerker du ikke får penger for heller.
LarsB med hatten på
Redigert av larsb; 15/02/200809:26.
[Re: larsb]
#51329915/02/200809:32
Håndbygde hjul med f.eks. Open Pro eller Reflex felger blir gjerne stilige uten klistremerker, synes jeg. Det blir noe klassisk og tidløst over det, og noen ganger er det nettopp det man vil ha. På Ksyriumhjul og andre nyere ferdighjul ville jeg som Lars beholdt dem på.
Thomas
#51347315/02/200815:55
Synes det er penest med dekaler på hjul. Man plukker ikke av FOX merker liksom. Eller PUSH for den saks skyld. Eller filer bort XTR. XO. Navnene må jo stå igjen. Noen som har fjernet Chris King logoen liksom? Fordi lageret var penere uten den hvite skriften?
[Re: engekri]
#51348415/02/200817:02
Har personlig ingen dekaler på demperene mine (ikke jeg som fjernet de), men i utgangspunktet ser jeg ikke poenget å fjerne de med mindre de er voldsomt glorete. Hjulene mine har alle orginal-dekalene inntakt. Eneste jeg har vurdert å fjerne er dekalene på DaBomb-rammen min (er en Da Pukka). Den er virkelig "fjortis" fra fabrikk...
Behold de på du. Ksyrium-hjulene blir litt vel kjedelige uten merkene sine...
"Oj, her var det bratt!" Tidligere medlem av HardTail-Mafiaen
Spørsmålet er vel litt hvor posør man vil være. Er det viktig for deg at erfarne syklister du passerer skal nikke annerkjennende til sykkelkomponenter de forbinder med kvalitet, eller bare fortelle hvermannsen man passerer gjennom byen at "stol på meg,dette er teknologi forbi din forståelse",så beholder du dem på. Hvis du bare skal ha noe stilrent og driter i hvor dyr sykkelen din ser ut,så tar du dem av...
Trønder osv
[Re: Espen J]
#51367416/02/200811:27
Spørsmålet er vel litt hvor posør man vil være. Er det viktig for deg at erfarne syklister du passerer skal nikke annerkjennende til sykkelkomponenter de forbinder med kvalitet, eller bare fortelle hvermannsen man passerer gjennom byen at "stol på meg,dette er teknologi forbi din forståelse",så beholder du dem på. Hvis du bare skal ha noe stilrent og driter i hvor dyr sykkelen din ser ut,så tar du dem av...
Det finnes jo en annen variant også, og det er å sette på et par Rigida-klistremerker isteden. Det refererer selvsagt til 80-tallets BMW-kultur. For ikke å skryte av sine biler så bestilte 528-eierne biler uten merker bak. Men etter hvert så visste jo alle at hvis det ikke var merker bak så kunne man være sikker på at bilen var dyr. Neste trinn ble derfor at det ble status å kjøre uten merker, og etter hvert var 518-eiere så frekke at de også tok av merkene. Da har man gått fra ulv i ulveklær, til ulv i anonym dress til får i ulveklær. Så løsningen for seriøst modeste 528-eiere ble til slutt å sette på 518-merker. Da ble bilen endelig en ulv i fåreklær.
#51367716/02/200811:43
..det er mange av oss: Bort med Fox og inn med de som betaler lønna mi, (pluss de som stjeler fritida mi)
Forøvrig vil jeg si at om Mavic-merkene skal bli eller ikke kommer veldig ann på sykkelen ellers også. Har man en ellers clean sykkel uten masse logoer, og kanskje i blått eller noe sånt kan det se masete ut med svære sorte/røde/sitrongule Mavic-logoer. Har du en sykkel som ser litt "team" ut i utgangspunktet, og kanskje tilogmed en hvor fargene passer inn også så bør de bli.
mvh. Stilpolitiet, avd. Bislet
Recovery-mode
[Re: Pete]
#51375516/02/200816:36
Det blir en, hold dere fast! En reynoldsrøra stålracer med ett gir, to bremser, en farge (den vet jeg ennå ikke hva skal være... tips?) og to hjul. Så den blir clean, håpes det.
- Arne
#51377816/02/200818:09
Bare av ren nybegynner-undring: Rebel,jeg ser du har minst et par terrengsykler,muligens 3 hvis miyata er det også,og du har 3 landevei...slik jeg forstår det så er også både Storck'en og Kona'en hardtails...hvor er bruksområdet til alle disse syklene? folk ser rart på meg når jeg sier jeg har 3 sykler...
Trønder osv
#51379316/02/200819:47
Synes det er penest med dekaler på hjul. Man plukker ikke av FOX merker liksom. Eller PUSH for den saks skyld. Eller filer bort XTR. XO. Navnene må jo stå igjen. Noen som har fjernet Chris King logoen liksom? Fordi lageret var penere uten den hvite skriften?
I sommer drev jeg og gnidde kjedesiden med en rødsritklut. Og så tenkte jeg ''Hmm, mye olje på bakgiret mitt, prøver å pusse vekk litt fett jeg!'' Dæven, det var et misfostra Xo-merke! Fargen var gnidd hultertilbulter overalt. (Ikke gjør det selv) Endte til slutt med at jeg vaska vekk all farge, og det ble faktisk ikke så verst!
#51382116/02/200821:12
Bare av ren nybegynner-undring: Rebel,jeg ser du har minst et par terrengsykler,muligens 3 hvis miyata er det også,og du har 3 landevei...slik jeg forstår det så er også både Storck'en og Kona'en hardtails...hvor er bruksområdet til alle disse syklene? folk ser rart på meg når jeg sier jeg har 3 sykler...
Det finnes ikke noe sånt som "for mange sykler" om man har lagringsplassen i orden
Har man lyst har man lov!
/Peter har mista tellinga
Recovery-mode
[Re: Pete]
#51382816/02/200821:39
Det finnes ikke noe sånt som "for mange sykler" om man har lagringsplassen i orden
Har man lyst har man lov!
/Peter har mista tellinga
Det skjønner jeg jo,men hvordan fungerer utvelgelsen av dagens sykkel? å finne ut om man vil sykle landevei eller ta en tur i skogen er jo forsåvidt en grei sak,men når man står der og lurer på om man skal ta den grønne eller blå hardtailen, da forsvinner plutselig min evne til å forstå..
Trønder osv
#51385216/02/200822:52
Ja, jeg skjønner veldig godt hvorfor du spør. Jeg begynner: Noen liker å samle på frimerker, og bruker masse tid på å samle forskjellige typer, fra forskjellige land. Jeg begynte å samle på sykler, først en fin tysk sykkel. Så fant jeg meg en fin fransk sykkel. Så ballet det på seg, på grunn av interessen da. Og jeg har god plass.
Konklusjon: Sykkel er moro, både å sykle på og samle på. Jeg bruker Storcken som løpssykkel da, og de andre er mest for moro skyld.
Håper du går god for svaret dopapir.
- Arne
#51389017/02/200808:53
Selv ville jeg gladelig betalt litt ekstra for å slippe å fjerne dakalene selv. Begynte å fjerne noen Mavic merker for litt siden, men de satt så inn i hampen at jeg gav opp halvveis. Nå er de bare stygge og har sikkert minsket i verdi også. (Men skal de ikke selges og står på tredje sykkelen, så det får bare være.) Angående gafler, så ser de også naturligvis best ut uten glorete klistremerker. Her kan imidlertid dekalene være god beskyttelse for ytterbeina, så inngrep må vurderes nøyere. Steinspruttape fra 3M funker bra som erstatning. Kanskje litt tynnere enn noen klistremerker, men dekker mer.
Gammel tråd, men har et spørsmål, sett at man velger å fjerne klistremerkene fra felgen, hva er den optimale måten å gjøre det på? Er det med rødsprite og gnukking, eller finnes det andre måter som egner seg bedre?
“The thing about quotes from the Internet is that it’s hard to verify their authenticity.” Abraham Lincoln