Dagen du bruker en sånn sykkel til butikken er dagen du har fått for mange penger på bok. Løsningen er dermed å sende en del av formuen til FSCF (Fattige Studenter CycleForening) ved Carl J.J. Leegaard.
Alle bidrag møtes med takk!
Arne: Nånånå! Du farer med tøv, dreng! Du vet godt at en stitur kun er så spennende som utstyret på sykkelen. Har du noen gang hatt det gøy på standardutstyr? Neppe...
Redigert av Calle Kanin; 07/02/200813:01.
"Oj, her var det bratt!" Tidligere medlem av HardTail-Mafiaen
Arne: Nånånå! Du farer med tøv, dreng! Du vet godt at en stitur kun er så spennende som utstyret på sykkelen. Har du noen gang hatt det gøy på standardutstyr? Neppe...
Skal innrømme at jeg først trodde det var snakk om en vanlig WCS-carbonpinne. Hadde glemt at Ltd. har integrert setepinne i rammen. WCS er jo ikke det mest spennede på setepinnefronten.
"Oj, her var det bratt!" Tidligere medlem av HardTail-Mafiaen
Re: Hva sykler du på i 2008 sesongen?
[Re: Ole]
#51047707/02/200814:45
Ja får en smell jeg har gått på.... Not.. Forøvrig er ramme 40 gram letter med integrert pinne og klemme. Enn med den ritchey pinnen som brukes på de andre modellen i 31.8 og 400. Pluss spart vekt på det som må kappes av. I mitt tilfelle ca 6 cm
Redigert av Scale 10; 07/02/200821:19.
[Re: Ole]
#51059707/02/200821:27
Det medfører riktighet, men man kan vel bytte den lille WCS-tuppen?
Hvorfor skal man det? Tror du den er tung?
130g. En vanlig versjon av ramma med en vanlig setepinne er lettere.
Ole.
LTD ramma med ritchy sete klemma er lettere enn den ramma med ritchy setepinne.
Ramme med integrert pinne: 980g+230g=1210g Ramme med WCS pinne: 990+260=1250g
Men er vell en liten forskjell på rammene. Det er bare scale 10 ramma som leveres med løs pinne å den har HMX fiber, men LTD ramma har HMXNET fiber. Vet ikke helt hva forskjellen er.
Men setter man på en Schmolke TLO pinne så blir den mye lettere. Du sparer rundt 100 gram på den pinnen.
[Re: lrm]
#51061307/02/200821:58
Jeg skal vel kjøre Cannondale som vanlig. F700 til sti tidlig på sesongen og grus/affalt etter skatte- og feriepenger. Da kommer det vel en Cannondale Rush 5 Lefty eller Rush Carbon 4 inn i stallen
Sykle mer, shoppe/skru mindre. For en gangs skyld så skal jeg sykle på akkurat det samme som i fjor. Ingen nye sykler, og kun små modifikasjoner på de eksisterende. Utstyrs-hype er bare så 2005.
KO
"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..." - Dr A.J. Snow
[Re: bik3man]
#51066008/02/200807:27
Sykle mer, shoppe/skru mindre. For en gangs skyld så skal jeg sykle på akkurat det samme som i fjor. Ingen nye sykler, og kun små modifikasjoner på de eksisterende. Utstyrs-hype er bare så 2005.
For en gangs skyld har jeg ny sykkel i år, og den skal få leve lenge i lillo.
Ingen nye sykler, og kun små modifikasjoner på de eksisterende.
Det er da ikke en gang et døgn siden du snakket om å kjøpe Spot.
Tullebukk. Sti-FS har stått på de langsiktige planene veldig lenge. Men jeg finner aldri ut hva det skal være. Og nå er planene lagt på is igjen.
KO
"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..." - Dr A.J. Snow
[Re: Kashie]
#51076808/02/200810:57
Årets lille custom bygde Giant XTC Team (pulverlakkert), XTR/XT mix, med Fox Talas RLC, Thomson ditt og datt ++ - alt 2008. For de av dere som har sett Rambo 4, bildene er tatt der hvor filmen ble skutt :-)
Lekker sykkel, men det jeg egentlig ville kommentere var bildene. De var usedvanlig bra til å være i sjangeren "bilder av sykkelen min i skogen". Tar en råsjangs her og tipper at du er fotograf av yrke?
Redigert av jeth; 08/02/200810:59.
Jens
[Re: jeth]
#51180911/02/200815:29
Kjøpte denne på sensommeren i fjor, Specialized fsr xc.. Har byttet litt deler gradvis siden da. Er storfornøyd, selvom jeg egentlig burde hatt en størrelse større. Har tenkt en del på å bytte den pga str, men den er så fin at jeg klarer det ikke:) Gidder ikke skrive utstyrsliste, er igrunnen ikke no veldig fancy på den uansett.
Her avbildet sammen med gamlefar:)
Har i tillegg en hel haug med prosjekter jeg aldri får gjort ferdig.. Sti hardtail, landevei, pub til pub, retro garage queen, etc..
[Re: thue]
#51228712/02/200820:14