I tillegg til pubsykkelen, En Nakamura et eller annet, så kommer jeg i år til å sykle på disse to:
Kona Explosif - noen ganger SS, noen ganger med gir.
Mongoose Teocali Elite. Var engang en standard 06 modell, nå oppgradert med bl.a. Pike 08 454 Air U-turn, Fox RP23. Her vist i all sin prakt i vintermodus med pigg, styremontert lykt og batteripakke.
Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
Re: Hva sykler du på i 2008 sesongen?
[Re: parob]
#50722630/01/200816:36
Nytt nick, samme sykkel. Litt oppdatert siden bildet ble tatt i fjor sommer er den dog: XTR950/960/970 mix Pace RC31 gaffel King headset Tune barends Thomson stem Moots styre og setepinne King Cage titan Eggbeaters Maxxis Crossmark
Mulig jeg setter på en ny SID når den dukker opp. Spørs om ikke det blir skivebrems i front da. Furious Fred ser også spennende ut...
Ventana X-5 utstyrt med div. bling. Verdens beste sykkel, verdens verste syklist. Bildet er en ekspresjonistisk interpretasjon av tryningen jeg hadde på tur ned Måneskinnsløypa ikveld. Hui hvor det går...
Redigert av jeth; 30/01/200821:01.
Jens
[Re: jeth]
#50745331/01/200808:02
Nytt nick, samme sykkel. Litt oppdatert siden bildet ble tatt i fjor sommer er den dog: XTR950/960/970 mix Pace RC31 gaffel King headset Tune barends Thomson stem Moots styre og setepinne King Cage titan Eggbeaters Maxxis Crossmark
Mulig jeg setter på en ny SID når den dukker opp. Spørs om ikke det blir skivebrems i front da. Furious Fred ser også spennende ut...
Det var litt av en racer det.Råtass men diskre.Gør tøff.
fart før ferdighet
[Re: rob1]
#50762231/01/200813:28
Gikk du gjennom isen på et vann, mens sykkelen blei liggende igjen oppå isen?
Jeg vet ikke, men jeg tror ikke det. Jeg vet at jeg fløt sidelengs en stund, vektløs, men jeg tror det var i luften og ikke under vann. Og da jeg tenkte: "Takk Gud for at jeg har hjelm på", så tror jeg det var bakken jeg traff og ikke isen. Men jeg vet jo ikke med 100% sikkerhet. Dessuten var jeg alene, så der er ingen som kan bekrefte hverken det ene eller det andre...
Jens
[Re: gauter]
#50772331/01/200817:59
Sant det, bilen på bildet har attpåtil flakes i tre forskjellige farger. Den er et fyrverkeri i sola! Men når det er overskya ser den bare mørk lilla ut. Smud!
Aahhh.. Her kan jeg kanskje få noen innspill.. Jeg kjøpte sykkel i fjor vinter som ble oppgradert litt forsiktig.. og det ble en ganske ok sykkel som jeg trivdes på: Det er en KHS XC 504:
Bremser: Avid juicy 5 Dekk: Big betty foran, Maxxis Advantage bak Felger: sun rims (stock) Krank: truative (stock) Setepinne: FSA, uten setback Sete: (stock) gaffel: Marzocchi EXR pro (stock) Bakdemper: Rock shox BAR (stock) styre: easton ea50 Stem: Pro ( rimelig sak fra CC)
For kommende sesong så er det kjøpt en drop off 1 130mm gaffel med ETA.. også lurer jeg på om det blir coil demper bak, og kanskje et nytt felgsett.. noe med skikkelig maskinlager i.. ikke sånn løskuledritopplegg, det er bare middelertidig har jeg skjønt (kjent..)
..Men.. Så en vinterkveld så havnet det en brukt specialized big hit sport ramme i hus.. alle delene ble flyttet over og denne er prøvd en tur i år.. meeeen jeg vet ikke helt. det virker som denne vil ha enda mer vandring foran.. eller.. Jeg vil høyere opp foran. Så jeg vurderer bare å sette opp KHS'en igjen, og legge litt mer i den, og bli enda bedre på å sykle. ( Gratulerer Jørn.. Bra forsøk på å prøve å snike deg unna stæsjhore stemplet på..) for evt. å invistere i noe übergromt til neste sesong igjen... hva tror folket??
Ride it out.. touch the brakes and you'll die..
[Re: J_A_H]
#50826902/02/200811:56
Ramme - Da Bomb, Da Pukka Hjul - Mavic DeTracks Dekk - Foran: BigB. Triple Compound Bak: BigB. Orc Gaffel - '01 Marzocchi Z1 130mm (ja, jeg trenger ny...) Bakdemper - Manitou Metal Bremer - Avid Juicy 7 f:205 b:160 Krank - Heller usikkert, men tipper jeg lander på en utvendig XT-krank fra Adeladen SS Drev - Salsa 32t foran, Dimension 15t bak Styre, stem, setepinne - Truvativ Holzfeller, Truvativ Hussfelt, BBB uten setback Sadel - DMR Expert
Mitt kjære Frankenstein-monster
Ramme - KROSS Hexagon V6 (Tihi, lang historie) Hjul - SunRims: Ditch Witch Dekk - Foran: Intense CC 2.25 Bak: Kenda Nevegal Stick-E 1.9 Gaffel - Fox F80, bygget opp til 100mm Bremer - Winzip mekaniske (dobbeltvirkende) f:185 b:160 Gir - Krankgir: XT Kjedegir: XTR Krank - Truvative Hussfelt (fra nedoversyklen, noen som har noe lettere?) Drev - Middleburn 44t og 32t Krans - SRAM PG-990 Kjede - HG-53 Styre, stem, setepinne - Ritchey WCS Carbonriser, Ritchey WCS 4-Axis, ZOOM ZOOM! Sadel - WTB Rocket
Hvis noen hever et øyebryn eller to med tanke på den siste syklen så skjønner jeg virkelig det. Dette er en kjærlighetseklæring til billigsykkelen generelt som har gått over i en grotesk stæsjgalskap-avart... Hvis noen kan hjelpe meg med psykisk assistanse så kontakt meg eller Supermann så galskapen stopper!
Bilder kommer
Redigert av Calle Kanin; 02/02/200815:36.
"Oj, her var det bratt!" Tidligere medlem av HardTail-Mafiaen
Ser problemstillingen med tanke på Bighiten. Jeg personlig ville beholdt KHS-rammen fordi den er mer fornuftig med tanke på norske forhold.
Med tanke på nytt "felgsettet" så har jeg vel aldri hørt om felger med kulelager i, så regner med at du mener komplette hjul. (Hehe, syrlighet er fine ting) Mavic Crossmax-serien er bra med tanke på maskinlager, men jeg er ingen ekspert på dette feltet. Det beste slik jeg ser det er å få et hjul håndbygget uansett. ChainReaction er ganske flinke, så det er en mulighet.
Redigert av Calle Kanin; 02/02/200812:11.
"Oj, her var det bratt!" Tidligere medlem av HardTail-Mafiaen
Ramme - KROSS Hexagon V6 (Tihi, lang historie) Hjul - SunRims: Ditch Witch Dekk - Foran: Intense CC 2.25 Bak: Kenda Nevegal Stick-E 1.9 Gaffel - Fox F80, bygget opp til 100m
Svært lang gaffel på den krossen
Redigert av Andreassykler; 02/02/200815:36.
Nødvendigheten av fulldemper er en myte Allergisk mot asfalt og oppoverbakker HardTail-Mafiaen
Den er standard, tenkte å sko den skikkelig.og oppgradere litt etterhvert
want to share something with you the three little sentences that will get you through life 1)Cover for me 2)Oh, good idea, boss 3)It was like that when I got here. Homer Simpson
Her er hva jeg foreløpig sykler på: Racer: Bianchi 928 SL Dura Ace, Mavic Ksyrium SL, Div ITM produkter.
Tempo: Giant Trinty Advanced. Detta er vinter proskjektet mitt og det begynner nå og ta form. Deler er bestilt men ikke fått alt enda. Ramme: Giant Trinty Advanced carbon Hjul: Zipp 999 hjulsett Styre: Giant Carbon Dekk: Zipp Tangente pariser 20mm Sete: Fizik Arione TRI Kabler: Nokon Bakskifter: Campa Record carbon Frontskifter: Campa Record Carbon Kassett: Campa Record 11-21 Girskiftere: Campa Tempo (record) Bremsehendler: Zipp Vulka Brake Krank: Blank pusset/polert Dura Ace krank med Rotor drev Flaskeholder: Bontrager tempo Stem: Vet ikke men lurer litt på Zipp sin 145 stem da den passer til sykkelen. Bramser: Oval tempo bremser
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.