Den fikk bevist at den ikke bare ser bra ut, men gjør en god jobb også i jula. 15 mil og 1500 høydemeter ble skviset inn i mellom 6000 høydemeter på terrengsykkelen og 2 skidager.
Den fikk bevist at den ikke bare ser bra ut, men gjør en god jobb også i jula. 15 mil og 1500 høydemeter ble skviset inn i mellom 6000 høydemeter på terrengsykkelen og 2 skidager.
Jaja, men det sier ikke så mye i og med at du med ørlite mer møye hadde gjort det samme på en gammel DBS kombi
Jeg synes ellers at hjulene stod godt til ramma, det er mulig at det er "riktigere" med klassisk oppsett, men pytt-pytt.
Helt enig i at det ikke sier så mye. Jeg synes også hjulene fungerer bra ja. Trenger litt tilvenning før jeg finner girene med den nye kransen og kranken. Med vinterform og tjukke bukser ble det litt hopping fra 50 til 34 på flatene i fart rett under 30. Gleder meg til å sette nybygget ordentlig på prøve i noen skikkelige bakker utover. Tok det bare pent i noen 300 høydemeters kneiker i juleferien. 34-23 må nok til pers opp Ghisallo.
Nettopp. Det er jo ikke noe customramme dette her. Rett fra standardoppsettet. Den er litt lang ja. Men føles ikke noe mindre kjapp oppover av den grunn, men en del mer stødig nedover enn kortere rammer. Akselavstanden md stålgaffelen var 101 cm etter hva jeg husker. Den er litt lenger nå.
Liker med langt bakpå både bortover og oppover ja.
I en tid der italienerne lager feite karbonsykler med rare gafler både foran og bak, så er det godt å hvile øynene på slanke stålrør i et klassisk "no nonsence" design.
Ikke si slikt da. Det ender bare med at jeg betaler lønnen til Stian denne måneden.
For de som er interessert i stålracere så gikk jeg i høst til anskaffelse av en racer som skal tjenestegjøre på rulla i vinter.
Karbonraceren er solgt og Kelly står i Italia, da kom jeg plutselig i en rullesykkelløs situasjon. Jeg trengte en relativt rimelig sak, men ønsket likevel å holde muligheten åpen for utendørs bruk til våren. Valget falt på stålraceren Lemond Sarthe.
For de som er interessert i stålracere så gikk jeg i høst til anskaffelse av en racer som skal tjenestegjøre på rulla i vinter.
Karbonraceren er solgt og Kelly står i Italia, da kom jeg plutselig i en rullesykkelløs situasjon. Jeg trengte en relativt rimelig sak, men ønsket likevel å holde muligheten åpen for utendørs bruk til våren. Valget falt på stålraceren Lemond Sarthe.
Her er det faktisk setevinkel på 72 grader.
Uavhengig av setevinkel, du har god smak når det gjelder racer (utover det ser jeg at det er samme stålet som i min Poprad, men der er setevinkelen heeelt ubrukelige 73,75 grader)
(Du har god smak i syklar, ja. Gratulerer med begge. Måtte dei få mange og trygge mil i året som kjem. Men er du i ferd med å flytta til Italia, eller?)
Det er tydeleg at mine setevinkelpreferansar er heilt feil. No køyrer eg på ein Eddy Merckx med setepinne utan setback, og setet - eit Fizik Arione Tri (langt) - er pressa heilt fram. Og sykkelen er faktisk passe stor. Neste gong eg kjøper asfaltsykkel (men det blir nokre år til), skal eg ta høgde for at det er sånn eg vil ha det. Da blir det nok ein temposykkel i staden.
Re: Hvilke LANDEVEI- sykler har du i stallen?
[Re: kjellyn]
#49719103/01/200809:28
Ja, da er for meg bare å vente til våren å late som den snøen som faller akkurat nå er like lite ønskelig som regnet om sommeren...
Sykkelen er vakker og hyggeligere er det for meg å tenke på at nettopp jeg har valgt farger og design... Håper politet her kan se i gjennom trist fotografering og SPD-pedaler. I tillegg lar jeg benhårene gro...
veloce gruppe I tillegg er det Campagnolo Vento hjul 3ttt The XL styre, 3ttt The 4XL Tommasini styretape, fargeavstemt Michelin Lithium dekk Tommasini Excalibur SR sete Selcof XL 50 alu setepinne Tommasini flaskeholder Tommasini styrelager
#49802005/01/200816:24
Titter ut av vinduet nå og ser at det laver ned. Kan derfor garantere at jeg ikke "kjører" med styret nedover. Jeg sykler heller ikke med styret oppover, men har sykkelen som er herlig møbel i diverse rom. Akkurat nå er det kontoret...
Jeg har tatt mine fete fingre to ganger på racersykler, så jeg har ingen peiling på sittestilling, syreteip og opp-nedoverpekende styrer. Det jeg vet er at sykkelen er laget etter min armlengde, fotlengde, høyde og ikke minst; lommebok. Sykkelen kom, etter litt trailerstreik i Italia, ved juletider.
Men regner med at dette kan justeres før sesong.
Når det gjelder valg av teipfarge, har Tommasini tatt kommando. Og jeg er fornøyd. Bare det ikke er rødt:) Takk for innspill...
[Re: skrubbsår]
#50100013/01/200819:02
Well, you wonder why I always dress in black, Why you never see bright colors on my back, And why does my appearance seem to have a somber tone. Well, there's a reason for the things that I have on.
I wear the black for the poor and the beaten down, Livin' in the hopeless, hungry side of town, I wear it for the prisoner who has long paid for his crime, But is there because he's a victim of the times.
I wear the black for those who never read, Or listened to the words that Jesus said, About the road to happiness through love and charity, Why, you'd think He's talking straight to you and me.
Well, we're doin' mighty fine, I do suppose, In our streak of lightnin' cars and fancy clothes, But just so we're reminded of the ones who are held back, Up front there ought 'a be a Man In Black.
I wear it for the sick and lonely old, For the reckless ones whose bad trip left them cold, I wear the black in mournin' for the lives that could have been, Each week we lose a hundred fine young men.
And, I wear it for the thousands who have died, Believen' that the Lord was on their side, I wear it for another hundred thousand who have died, Believen' that we all were on their side.
Well, there's things that never will be right I know, And things need changin' everywhere you go, But 'til we start to make a move to make a few things right, You'll never see me wear a suit of white.
Ah, I'd love to wear a rainbow every day, And tell the world that everything's OK, But I'll try to carry off a little darkness on my back, 'Till things are brighter, I'm the Man In Black
Delene på min landeveissykkel begynte sitt liv på en Bros Race som en kollega kjøpte for å sykle på jobb. En uke inn i prosjektet ble han kjørt ned på en sykkelsti (!! som vi vet er det det farligste stedet du kan sykle). Ramma og styret fikk en knekk og det fikk desverre lysten hans til å sykle også, selv om han kom forholdsvis helskinnet fra smellen.
Siden han fikk verdien av sykkelen igjen på forsikringen donerte han resten til meg. Kjøpte med en GT Series Two-ramme i riktig størrelse og noen av delene som ikke passet på den nye ramma. For under fem tusen fikk jeg dermed denne sykkelen:
(bildet er tatt før den er justert inn for mitt bruk så ikke heng dere opp i eventuelle rariteter i oppsettet)
Ingen high-end sykkel, men en OK treningsracer for en middels gammel trimmer... Så nå får terrengsykkelen igjen på seg skikkelige knastedekk og jobbpendlingen vil foregå på tynne hjul...
#50692329/01/200822:17