Jeg gleder meg virkelig til sommern kommer, og jeg kan begynne å snuse på potensialet som ligger i sykkelen! Det skal bli skikkelig gøy! Trilleturene rundt omkring i nabolaget virker veldig lovende..
Uten noe mer om og men, her er'n!
Og for de som er nysgjerrige på speccs:
M, 6,6 Pearl White DHX Coil 5,0 og Fox Vanilla 36RC2. Hjul forran; Pro 2, DT 5,1, SuperComp og alu nipler. Hjul bak; King HD, DT 5,1, SuperComp og alu nipler. Hope 1,5 - 1 1/8 styrelager USE Race stem, USE Atom riserstyre. Middleburn Duo krank m/ HardCoat drev, 29-42. XO triggere og bakgir, nye XT forran. XT kassett og XTR kjede. Masterpice setepinne, SLR XC sete ORO bremser m/ Goodridge lines. Litt ti-bolter hist og her
Vekt: 14,6 m/ Sys 4 dekk og 120 grams butyl-slanger.
Denne er virkelig drittøff i hvitt. Godt valg, gratulerer. Men få av de dekkene med en eneste gang og sleng på noen skikkelige pigger, så slipper du å vente helt til sommeren for å finne ut hva den er god for
For nordmenn generelt, og de fleste nasjonaliteter bosatt litt nord for Kristiansand, er dette kjent som SNØ. Det er et rart fenomen som skjer når regn faller mens temperaturen er under frysepunktet. (Ja, den temperaturen du kun kjenner fra fryseboksen din kan faktisk forekomme ute også!) Du kan lese mer her: http://en.wikipedia.org/wiki/Snow
Hva er den egentlig forskellen mellom 6.6 og 6.6 slopestyle?
SS'en (som kun heter SS, og ikke 6.6 SS), har slakkere styrevinkel, lavere krank og bakramme basert på Uzzi-bakramma (større rør, utskiftbare dropouts med 135 eller 150mm bredde).
Lekkert! Bare et ørlite spørsmålstegn ved slangen til bakbremsen... Er det ei permanent føring du har der? Eller ville det blitt smudere å kutte litt lengde og legge den langs overrøret over demperen?
Tusen takk for tilbakemeldinger! Jeg er veldig fornøyd selv, faktisk!
Komponentene er i stor grad plukka ut sjøl, men får jo veldig mye inspirasjon herfra da, også har jeg jo konsolidert litt med han derre Blokhusen!
Bakbremsen ja, Gaute. Jo, nei, jeg tror den er kommet for å bli altså. Jeg mener at dette ser bedre ut i virkeligheten enn på bildene, faktisk. Grunnen til at jeg har gjort det slik, er at med såpass mye vandring på VPP-ramme blir det veldig mye bevegelse, og veldig mye bøy og tøy konsentrert akkurat der ved linken, når girstrømper og bremsetrømper gjør gjennom linken, som jo er måten Intense har lagt det opp til på denne sykkelen. Mange har klaget på dette, og grunnen er at hvis du ikke er veldig forsiktig med nøye taping etc, vil det rubbe ganske kraftig på seterøret på ramma. Du kan unngå det som sagt med taping, men jeg syns fremdeles det er en litt uelegant løsning.
Hvis du ser på SS'en, eller Socom eller M3/6, så er det slik de gjør det, og jeg mener de like gjerne kunne ha gjort det på denne sykkelen også. Har sett en del som har gått samme vei på mtbr, men jeg mener min løsning er hakket smoothere.
Du får se på tur, hehe. Jeg syns ikke det er så ille jeg da!
Folkens! Ikke missforstå, jeg skal selvfølgelig ut å teste sykkelen når forkjølelsen er i orden, og skulderen som jeg slo ganske kraftig for litt siden er i orden. Har ingen planer om å vente til sommeren, bare fordi jeg kanskje får litt snø på ramma eller noe!
Det jeg mente, er at med glatteglatt sti, 294 dekk og såpass jevnet ut underlaget (de store linjene, ikke all småristingen på vintersti), så tror jeg ikke at jeg får utnyttet sykkelens potensiale før til sommeren! Det var det jeg mente!
Demperegenskapene på VPP kan jeg ikke si så fryktelig mye om enda, jeg har jo ikke fått prøvd sykkelen skikkelig.
Men, et par ting har jeg merket meg, selv om mye også helt sikkert kan tilskrives at dette er en helt annen sykkel enn RM Elementen jeg har syklet rundt på til nå er.
Bakhjulet flyter over hindringer på en utrolig måte. Du merker at hjulet beveger seg litt bak, og oppover, og alt føles veldig plust og "bunnløst" ut. Noe det jo også er, kontra 4" RP3!
Ellers tråkker den bra på slett underlag, men det gjør også andre sykler med Horst-link-oppheng også, f. eks. Det jeg har litt troen på her, er at den oppleves som litt kvikkere og mer kontant opp hidringer i terrenget, og kanskje ikke så lett setter seg i ned i vandringen når du reiser deg opp for å tråkke til.
Vi får se, jeg er veldig spent og tror dette blir skikkelig bra!
Må se ann hvilken fjærstivhet jeg skal ha, helt sikkert først, også se om det er (hvor) mye vekt å spare på det.. Også litt med hensyn til prisen da.. Vi får se!
Velkommen til 6.6 familien! Den så virkelig pen ut i hvit. Du blir garantert fornøyd. Mitt tips er å bruke god tid på oppsett av bakdemper(særlig riktig sag-punkt). Du kan forresten spare ganske mye vekt på ti-fjær. Jeg var også i tvil om hvor mye jeg ville spare i vekt, så jeg jeg fyrte avgårde en mail til CRC og fikk de til å veie fjæra før jeg bestilte den. Jeg halverte nesten vekta på fjæra, men jeg hadde nok i tillegg en stålfjær som var ekstra tung.