Stakkars Gikke (og andre) blir jo helt skremt av de flotte mekkebodene deres. Som en motpol kan jeg her vise et glimt av Parobs mekkebod for å se hva man kan klemme inn av rot i en bitteliten bod som gjerne følger med nye husprosjekt nå til dags (nei, de bygger ikke boder som før i tiden). Mekkestativet sto ikke opp når bildet ble tatt, så mekkehjørnet er her smørehjørne istedet. Plassen kan jeg ikke gjøre mye med, bedre belysning skal jeg derimot snart få opp. Muligens også et lite klaffbord på langveggen, for tider når man trenger et bord/benk.
Heldigvis har jeg mye plass under tak utendørs, så om sommeren blir nok mekkingen flyttet ut.
Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
Jeg drar liv i denne tråden igjen og håper på MANGE BILDER og innspill. Nå er det min tur til å innrede mekkebod. Har en isolert utebod på ca 6,5m2 som skal innredes. Skråtak med vel ca 2.7 på det høyeste. Opp i høyden skal ski og liggnende. Skal ha en arbeidsbeid der det er laverst under taket. På motsatt side blir det hyller av noe slag.
Denne boden skal romme mye, og tjene mange funksjoner så her må jeg utnytte plassen. Satser på å utnytte plassen såpass godt at det ikke blir noe problem å sette opp mekkestativ uten å måtte ta ut for mange sykler...
Ønsker å se BILDER av hvordan deres mekkeboder er innredet for å utnytte plassen.
Siden boden er isolert er det vel fare for at en pc eller tv også skal komme opp på veggen for å skape litt mekkestemning med film og musikk.
KO; var det ikke slik at du hadde bygd ny utebod.... Vil tro denne er ganske optimalisert for sykkel og skistæsj
Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter. #NBNL -
Hmm... har et dilemma ang mekkebod. I dag har jeg et rom i kjelleren, funker fint, men bæring opp og ned for hver tur og litt liten plass. Vurderer nytt hus. Der er det mekkebod! Garasjeport med mulighet for å slipper sommeren inn når den er her. Sluk midt i golvet så jeg kan spyle innendørs på gjørmedager. Plass til ALT og litt til.
Skal jeg prioritere ny bod når det i en periode vil ta tid fra syklinga. Blir jo en hel del jobb med nytt hus. Er den perfekte bod så viktig?
Jeg synes denne tråden må holdes i live. Jeg savner innlegg her for det er alltid interessant å se hvordan andre innreder seg.
Jeg har gått med tanker om en mekkebod i to år. I kveld ble det siste av de store skippertakene tatt. oX|ygen kom i kveld og hjalp meg, og jammen fikk vi ting gjort. Det er fortsatt småpuss igjen, men dette tar jeg etterhvert som jeg ser behovet og ser hvordan jeg vil at ting skal være. Nå har jeg omtrent alt jeg ønsker stuet inn, kjøleskap med mekkeøl, kaffetrakter, stor plass å mekke på, liten stereo med nok lyd og sofa. Pc med trådløs nettverk og lcd-skjerm kommer etterhvert, det samme med eget arbeidslys over sykkelkrokene. Og hjulbyggestativet skal monteres fast i benkeplata. Dette har blitt en kjempefin bod og er over alt forventning jeg hadde for to år siden. Tusen takk for all hjelp, Espen!
(Beklager dårlige bilder. Bedre kommer når boden får sin final touch).
Har 20 kvadrats bod til sykkel med arbeidsbenk, (overfulle) skuffer til deler, masse verktøy mekkestativ, opphengstativer og vaskeplass på utsiden jeg. venter jeg bare på å lage meg en internett kobling og ett lite anlegg der ute så er alt perfekt:D
HA HA.. PEKE OG LE! neida. stakars deg! men alt du trenger i stua er en tv, sterio, en sofa og mekkestativ!er jo egentlig smoothest å mekke sykkel der man tilbringer resten av tiden. er så mye lettere å få gjort de små 2 minutters justeringene man ikke orker å gå helt ut i boden for å gjøre!