Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 4 av 18 1 2 3 4 5 6 17 18

"K"-ordet

Re: "K"-ordet [Re: nicolai] #504900 24/01/2008 13:13
K1neth Offline
Ivrig
Ivrig
Utrolig trist å høre.

Ønsker Karoline og din familie lykke til.

Tiller, ut.

Re: "K"-ordet [Re: K1neth] #504925 24/01/2008 14:22
Trond Vidar Offline
I want to ride my bicycle
I want to ride my bicycle
Så triste nyheter.

Med en mor som sloss i kampen mot kreft så vet jeg delvis hvordan du har det, men tanken på at dette skulle skjedd min egen sønn er ufattelig.

For min del (som sønn) er ofte ventingen den verste, og jeg har etter en stund vent meg til tanken om at jeg ikke får løst noe i venteperiodene og bruker heller tiden til å være sammen med mamma. Da gjør vi enkle og hverdagslige ting sammen. Det setter vi begge stor pris på.

Lykke til og god bedring til Karoline!

Redigert av Trond; 24/01/2008 14:22.

[Linket bilde fra veloviewer.com]
Re: "K"-ordet [Re: K1neth] #504927 24/01/2008 14:23
S
Skikongen Offline
Ringrev
Ringrev
S
Fatt mot. Sitter her med blanke øyne og tenker på hvilken flott og sammensveiset familie dere kommer til å være når dere får den glade beskjeden om at din datter er blitt 100 % frisk. Lykke til!

Re: "K"-ordet [Re: Skikongen] #504950 24/01/2008 15:03
goiddebæh Offline
Entusiast
Entusiast
Sender min største medfølelse fra Porsgrunn! Håper alt går bra!

Hilsen Ståle
Tobarnsfar

Re: "K"-ordet [Re: GeirK] #504954 24/01/2008 15:13
pinwiz Offline
Besatt
Besatt
Hei Geir og familien.
Det her blir for brutalt,og bra folk som dere fortjener det ikke.
Jeg håper dere kommer velberga igjennom og jeg sykler for Karoline ikveld.

Tommy

Hva ville Lemmy gjort.......?

Re: "K"-ordet [Re: GeirK] #504973 24/01/2008 16:50
Laban Offline
Veteran
Veteran
Krysser fingre og håper alt går bra! Altid trist når slikt rammer barn. Kan ikke engang forestille meg hvordan det føles når det gjelder sine egne. Lykke til

"You should never underestimate the predictability of stupidity."
Re: "K"-ordet [Re: GeirK] #505001 24/01/2008 19:05
esp Offline
Veteran
Veteran
Gode tanker herfrå i den vanskelige ventetida. Håper inderlig at testane gir eit så gledelig svar som mulig.

Espen

Re: "K"-ordet [Re: esp] #505049 24/01/2008 21:02
syKjell Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Skulle ønske jeg hadde noe mer fornuftig å bidra med, men jeg håper og tror alt ender godt.

Dette er min signatur. Det finnes mange som ligner, men denne er min. Min signatur er min beste venn. Den er mitt liv. Jeg må mestre den som jeg mestrer mitt liv. Uten meg, er signaturen meningsløs...
Re: "K"-ordet [Re: syKjell] #505057 24/01/2008 21:22
G
GeirK Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
G
Wow.

Takk.

Takk, alle sammen. Både dere som har svart her, sendt mail/PM dere som bare har lest. Det er ikke antall ord som teller her.

Dette er overvelmende, og en uvurderlig støtte i en tung tid. Jeg har lest alle innleggende mange ganger, og bare sugd til meg den endeløse strømmen av støtte fra noen jeg kjenner og mange jeg ikke kjenner. Og brukt den for hva det er verd. Jeg skal omsider skrive ut alle svarene og henge dem opp over senga til Karoline.

Dagen i går var helsvart. "Worst case scenario" flimret gjennom bevisstheten som en skrekkfilm man ikke kunne vende blikket bort fra. I dag har vi alle kommet et steg videre i prosessen, og alle ser fremover med forsiktig optimisme. For mitt vedkommende var dere alle svært delaktige i å dytte meg ut av sjokk og vantro inn i en fase der man aksepterer forholdene og ser fremover.

Karoline er en født fighter og har i de tyngste stundene trøstet foreldrene mer enn omvendt. "Det går bra, skjønner dere. Dette SKAL jeg klare." Med den innstillingen og alle som bryr seg har vi oddsene på vår side.

Stor takk fra oss alle fire. Nå venter vi på hva mandagen vil bringe, og hva prøvene vil vise. Det kan ta opp til en uke før veien videre er staket ut.

Igjen takk for at dere gidder.

Vedlegg
21048-IMG_0628F.jpg (274.46 KB, 125 nedlastinger)
Re: "K"-ordet [Re: GeirK] #505058 24/01/2008 21:25
HaraldW Offline
Besatt
Besatt
Jeg har nettopp tent et lys på stuebordet for den flotte, sterke Karoline. Min egen 13-åring Even sover søtt, og jeg deler mer enn gjerne tankene om livets skjørhet.

Tenn lys for Karoline!

NOTS
Re: "K"-ordet [Re: HaraldW] #505059 24/01/2008 21:27
rob1 Offline
Avhengig
Avhengig
Har tent lys.

fart før ferdighet
Re: "K"-ordet [Re: GeirK] #505060 24/01/2008 21:31
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
Personlig er jeg veldig glad hvis vi, og jeg, på noen som helst måte kan hjelpe til i en vanskelig situasjon. Godt å høre at Karoline er ved godt mot. Skal absolutt ikke se bort fra at det i seg selv hjelper en god del.

Igjen: Jeg håper virkelig at dette utvikler seg i mest mulig positiv retning for dere. Det må gå bra!

Re: "K"-ordet [Re: rob1] #505063 24/01/2008 21:33
L
Lilletroll Offline
Entusiast
Entusiast
L
På mandag krysser vi alt i eier og har. Alle her på Terrengsykkel sender de beste håp, ønsker og tanker deres vei.

Karoline, hør på faren din. Du er en fighter! Dette klarer du!

Øystein & Rikke

Re: "K"-ordet [Re: GeirK] #505065 24/01/2008 21:38
adenladen Offline
Bli med hjem og se anakondaen min, kanskje?
Bli med hjem og se anakondaen min, kanskje?
Hei Geir, og takk for sist (titansveiselarve-prat i hytta til Tmork på Skei). I dag foldet jeg hendene flittig og sendte mange medfølende tanker til deg og dere. Vi har bare møtt hverandre en gang, men det var til gjengjeld både hyggelig, morsomt og på Skei og jeg håper vi møtes igjen. ICON_SMILE
Jeg har selv vært et pannerynkobjekt for foreldrene mine og kan nesten (* <- klype salt)sette meg i din datters posisjon. Å se sine foreldrene i et slikt vanskelig følelsmessig forhold og en så usikker tilnærming til neste dag når deres barn sitter midt i worst case tenkbart scenario er grusomt og vanskelig. At Karoline er en fighter overrasker meg ikke! Makan til far! yes Da er det jammen meg flott du har oss.

For å si det rett ut, så regner med at dette går bra. Mandag blir en lettelsens dag.

Hilsen fra Anders Gundersen, fruen Christine og min mor Lise Gundersen

Redigert av adenladen; 24/01/2008 21:42.
Re: "K"-ordet [Re: GeirK] #505069 24/01/2008 21:44
Stine L Offline
Ringrev
Ringrev
Store og små hos oss ber for dere og tenker på dere. Jeg tror for øvrig at Karoline har helt rett - dette skal gå bra! Kommer til å følge dere i tankene fremover, også på mandag. Ønsker dere alle - og spesielt Karoline - all mulig lykke til med det som skal skje.

Stine
- rimelig godt kjent i Atlantis ICON_TONGUE
www.grenserittet.com - sommerens fineste sykkelritt! ICON_SMILE
(x-MTBea)
Re: "K"-ordet [Re: Stine L] #505070 24/01/2008 21:56
KKippernes Offline
Ivrig
Ivrig
Tenner nå ett lys på bordet, og krysser alle fingre for at dette skal gå bra, du og dine har min dypeste medfølelse!

Mvh. Kristoffer

Redaktør og fotojournalist, terrengsykkel.no

Re: "K"-ordet [Re: GeirK] #505079 24/01/2008 22:17
era Offline
Fant ikke stien?
Fant ikke stien?
Hei Geir og familie.

Vi tenker på dere og håper og tror at dette vil ende lykkelig.

Karoline, stå på! Dette skal gå bra!

Are m/familie

Re: "K"-ordet [Re: GeirK] #505095 25/01/2008 00:04
Hvilepuls Offline
Besatt
Besatt
Uff Geir, dette var trist å høre.

Det er flere sider av denne saken som jeg vil tro det er vanskelig å forholde seg til. En tidlig tanke er vel "Hva kan jeg gjøre?" Jeg kom til å tenke på disse "jeg skal ha meg nytt kamera" trådene som fins på forumet her. Istedenfor å dra rett på elkjøp å plukke ut det kameraet som selgeren anbefaler med sin kunnskap, velger mange å søke om hjelp på forumet her først, og utdanner seg selv. For en som er ganske så overgjennomsnittlig analytisk anlagt som deg, Geir, og som har tilegnet seg mye kunnskap på egenhånd, f.eks på foto, så vil det kanskje dukke opp tanker om at du nå må bli kreftekspert for å kunne være sikker på at du gjør alt for at datteren din skal få den beste behandlingen.

Problemet her er at ordene som brukes i medisinsk litteratur er av en slik art at det er usedvanlig tungt å tilegne seg kunnskap. Det nytter ofte ikke bare å begynne i en ende å sjekke ut en webside om gliomer, så er du ekspert. Du bør gjerne ha en bok om histologi, anatomi og patologi innabords først. Du skal være ganske så supermann om du skal kunne sluke det i løpet av neste uke, for så å skulle kunne ta stilling til hva slags terapi som er best, dersom det skulle være nødvendig med terapi, eller det ondartede vevet ligger slikt til at en ikke får fjernet alt.

Om du allikevel orker å forsøke å sette deg inn i dette, så fins det en nettside som virker nærmest som en lærebok for leger, med artikler skrevet av professorer om forskjellige sykdommer; emedicine.com. Her er noen linker til artikler skrevet om hjernekreft:
emedicine- Astrocytoma
emedicine- astrocytoma2
emedicine- low grade astrocytoma

For å se hva som publiseres av forskning på hjernekreft, så bruker de fleste en søkemotor fra U.S national library of medicine og National institute of health; pubmed
Du kan jo f.eks spørre hvordan sykdommen til datteren din betegnes på fagspråket på engelsk og hvilken histologisk (altså vevssnitt) underklasse det er, for så å søke etter disse begrepene på pubmed.

Her har du en artikkel f.eks. surgical treatment of brain tumors Ved å trykke på ikonet over "Related articles" tas du videre til det tidsskriftet som publiserte studien, til den siden hvor du kan lese mer om den, som oftest mot et gebyr. Men noen er gratis.

Hvis du trenger hjelp til å forstå emedicine artiklene, skulle du ha lyst til å sjekke dem ut, så er det bare å spørre om det er noe du ikke forstår. Skal titte innom her litt. Du fikk linker til "astrocytoma" og ikke glioma, fordi Gliom er en generell betegnelse på alle sånne krefttyper dvs. mutert hjernevev som oppstår fra spesielle støtteceller for nervene i hjernen. Den største av disse cellene kalles en astrocytt, og den er bla. med på å lage blod-hjerne barrieren, og kler alle overgangene fra hjernevev til blodårer og hjernehinner.

Krysser fingrene Geir.

Re: "K"-ordet [Re: GeirK] #505101 25/01/2008 05:42
Ivarh Offline
Ringrev
Ringrev
Hei Geir,
Ord blir fattige. Lykke til videre og jeg håper det går bra til slutt.

Mvh
Ivar

Redigert av Ivarh; 25/01/2008 05:42.

Mvh
Ivar

Each day is a gift, not a given right
Re: "K"-ordet [Re: GeirK] #505109 25/01/2008 06:58
M
MeanEd Offline
Fersking
Fersking
M
Ønsker dere alt godt framover yes

John

Re: "K"-ordet [Re: Hvilepuls] #505137 25/01/2008 07:59
jrm Offline
Sitat: Hvilepuls
Uff Geir, dette var trist å høre.

Det er flere sider av denne saken som jeg vil tro det er vanskelig å forholde seg til. En tidlig tanke er vel "Hva kan jeg gjøre?" Jeg kom til å tenke på disse "jeg skal ha meg nytt kamera" trådene som fins på forumet her. Istedenfor å dra rett på elkjøp å plukke ut det kameraet som selgeren anbefaler med sin kunnskap, velger mange å søke om hjelp på forumet her først, og utdanner seg selv. For en som er ganske så overgjennomsnittlig analytisk anlagt som deg, Geir, og som har tilegnet seg mye kunnskap på egenhånd, f.eks på foto, så vil det kanskje dukke opp tanker om at du nå må bli kreftekspert for å kunne være sikker på at du gjør alt for at datteren din skal få den beste behandlingen.

Problemet her er at ordene som brukes i medisinsk litteratur er av en slik art at det er usedvanlig tungt å tilegne seg kunnskap. Det nytter ofte ikke bare å begynne i en ende å sjekke ut en webside om gliomer, så er du ekspert. Du bør gjerne ha en bok om histologi, anatomi og patologi innabords først. Du skal være ganske så supermann om du skal kunne sluke det i løpet av neste uke, for så å skulle kunne ta stilling til hva slags terapi som er best, dersom det skulle være nødvendig med terapi, eller det ondartede vevet ligger slikt til at en ikke får fjernet alt.

Om du allikevel orker å forsøke å sette deg inn i dette, så fins det en nettside som virker nærmest som en lærebok for leger, med artikler skrevet av professorer om forskjellige sykdommer; emedicine.com. Her er noen linker til artikler skrevet om hjernekreft:
emedicine- Astrocytoma
emedicine- astrocytoma2
emedicine- low grade astrocytoma

For å se hva som publiseres av forskning på hjernekreft, så bruker de fleste en søkemotor fra U.S national library of medicine og National institute of health; pubmed
Du kan jo f.eks spørre hvordan sykdommen til datteren din betegnes på fagspråket på engelsk og hvilken histologisk (altså vevssnitt) underklasse det er, for så å søke etter disse begrepene på pubmed.

Her har du en artikkel f.eks. surgical treatment of brain tumors Ved å trykke på ikonet over "Related articles" tas du videre til det tidsskriftet som publiserte studien, til den siden hvor du kan lese mer om den, som oftest mot et gebyr. Men noen er gratis.

Hvis du trenger hjelp til å forstå emedicine artiklene, skulle du ha lyst til å sjekke dem ut, så er det bare å spørre om det er noe du ikke forstår. Skal titte innom her litt. Du fikk linker til "astrocytoma" og ikke glioma, fordi Gliom er en generell betegnelse på alle sånne krefttyper dvs. mutert hjernevev som oppstår fra spesielle støtteceller for nervene i hjernen. Den største av disse cellene kalles en astrocytt, og den er bla. med på å lage blod-hjerne barrieren, og kler alle overgangene fra hjernevev til blodårer og hjernehinner.

Krysser fingrene Geir.

Om du ikke har tilgang til disse artikler, kan jeg sjekke på jobb om vi har tilgang til dem, bare si ifra.

Redigert av jrm; 25/01/2008 08:03.

Aut regem aut fatuum nasci oportet.
Re: "K"-ordet [Re: jrm] #505141 25/01/2008 08:06
Erik$ Offline
Veteran
Veteran
Kryssede fingre i denne bustaden også. Uten å kjenne noen av de involverte direkte, får man et forhold til alle på forumet.
Stå på!

Re: "K"-ordet [Re: GeirK] #505142 25/01/2008 08:09
H
harald_2 Offline
Heia Storm!
Heia Storm!
H
Stå på Karoline! sun

Gammel ringrev.
Kleiva Pedal Pushers will never die!!

Re: "K"-ordet [Re: harald_2] #505147 25/01/2008 08:17
magic Offline
Besatt
Besatt
Hei Geir.

Sånne beskjeder er som å få en solid knyttneve i magen. Jeg krysser fingrene og håper på snarlig bedring for Karoline.

Hilsen Lars

Hilsen Lars

"It's like deja-vu, all over again"
Re: "K"-ordet [Re: GeirK] #505154 25/01/2008 08:41
H
holejos Offline
Veteran
Veteran
H
Sønnen min på 3 år har vært gjennom en lang dag med oppkast, og jeg syntes så synd på han (og meg selv etter null søvn...).... I tillegg ble jeg urolig og oppgitt etter 4 sengetøyvask og ditto klesvask. Så gikk jeg inn på terrengsykkel.no i en stille stund og leste din tråd om Karoline. Slikt får en til å tenke - hva skal jeg klage over?? Ingenting........ingenting.

Man får perspektiv på livet i slike tilfeller. Men å få det på den måten Karoline og dere får nå, må være knalltøft. Jeg har knapt møtt deg Geir, men jeg håper inderlig dere kommer styrket ut av dette. Karoline ser ut som ei jente med tæl, og jeg tror motet og humøret har mye å si i en slik situasjon. Stå på.

"bik3nabo".

Jostein

Specialized Levo / Diverge

Re: "K"-ordet [Re: GeirK] #505177 25/01/2008 09:10
gauter Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Skal si hun ligner på faren sin, gitt!

Å smile med plaster på skallen er tøft! ICON_WINK

Gaute
Re: "K"-ordet [Re: gauter] #505183 25/01/2008 09:13
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
Sitat: gauter
Skal si hun ligner på faren sin, gitt!

Jeg tenkte akkurat det samme, selv om jeg bare har sett begge to på bilde.

Re: "K"-ordet [Re: Stein] #505274 25/01/2008 11:59
okl Offline
Avhengig
Avhengig
Hei Geir,

som så mange andre har sagt: dette setter tingene i perspektiv.
Som far til to små jenter kan jeg bare ane hva dere går gjennom nå, men jeg føler med dere og tror og håper at dere kommer gjennom dette!

Sitter her på hjemmekontor med blanke øyne og tenner i dette øyeblikk lys for Karoline.

mvh
Øystein

Re: "K"-ordet [Re: GeirK] #505305 25/01/2008 13:00
Pluto Offline
Avhengig
Avhengig
Hei Geir
Dette var ufattelig trist og lese.
Jeg kjenner deg ikke,men som en flittig leser av dine engasjerte innlegg på forumet i mange år synes jeg på en måte at jeg kjenner deg litt alikevel.
Dette gjorde et stort inntrykk og jeg føler med dere.
Fra en far til en annen lykke til.

Morten

Re: "K"-ordet [Re: GeirK] #505394 25/01/2008 15:35
maddog Offline
Entusiast
Entusiast
Geir,
Jeg har aldri møtt deg, men det er rart med det - jeg føler allikevel at du er en bekjent etter alle bidragene dine her på forumet og i bladet. Det er like trist hver gang noen du kjenner blir rammet av sykdom eller ulykke. Livet er sårbart og det kan til tider være urettferdig. Jeg vet litt om hvordan dere har det fordi familien min har vært i en tilsvarende situasjon. Det kommer helt sikkert til å bli både oppturer og nedturer underveis og det er viktig at dere tar vare på hverandre som familie.

Kjære Karoline,
Verden fortjener å oppleve MYE mer av det fantastisk sjarmerende smilet ditt! At du smiler så mye etter operasjonen forteller meg at du er en skikkelig stå-på-jente. Og det er akkurat den innstillingen du trenger nå. Samtidig så er det lov å være lei seg og være frustrert til tider, men det viktigste er at du er en fighter! Jeg har stor tro på deg!

Jeg ønsker dere alle sammen masse lykke til og krysser fingre og folder hender!

-Dag-

Side 4 av 18 1 2 3 4 5 6 17 18

Moderator  support