"Da maskinen kort tid etter tok fyr, ringte jeg nok en gang og sa at drittmaskinen de anbefalte oss i stedenfor den dyrere maskinen vi egentlig hadde tenkt å kjøpe nå stod og brant på badet, og kom og hent den NÅ."
generelt får jeg litt krupp når jeg må inn på Elkjøp, eller egentlig stor-kjede-elektriske overhodet, da jeg kjenner folk som har jobbet der og vet hvor jævlig kynisk de driver på.
Det er meget sjelden snakk om å finne den modellen som passer best til kunden...
Men har man noe valg, når hele forbanna Sandvika Storsenter-saueflokken handler der? Folk er stort sett ganske dumme, og lite kritiske forbrukere... og vi har ikke noe reelt valg,siden elkjøp og lefdal er størst, men i praksis de samme, og Expert egentlig ikke er noe bedre...
Det er ikke noe problem å handle på Elkjøp/Lefdal/Expert hvis man vet hva man skal ha, og er istand til å gjøre litt research selv. Da går man inn, kjøper den modellen man har sett seg ut, og går ut igjen. De gangene jeg har hatt behov for support/service i ettertid så har de faktisk stilt opp og gjort en god jobb.
Men hvis man går inn med eneste forutsetning "jo, jeg skulle hatt en sånn derre slags vaskemaskin" så er man r***kjørt på ti sekunder.
KO
"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..." - Dr A.J. Snow
Det er ikke noe problem å handle på Elkjøp/Lefdal/Expert hvis man vet hva man skal ha, og er istand til å gjøre litt research selv. Da går man inn, kjøper den modellen man har sett seg ut, og går ut igjen. De gangene jeg har hatt behov for support/service så har de faktisk stilt opp og gjort en god jobb.
Enig i den. Vi ender stort sett alltid opp med å kjøpe på Elkjøp. Intet problem.
"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..." - Dr A.J. Snow
Nå har vi vært lykkelige eiere av en Miele-maskin et års tid, og den bare funker og funker. Dyr som pokker (ca 16K), men akkurat nå er den verd hver eneste krone.
Off, for den prisen hadde jeg jo fått meg en knæll HT-ramme. Vasking meg her og vasking meg der asså..
Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel
Men oppsummert: Miele eller Electrolux = OK, ellers dra frem stikksaga og gjør plass til en "stack" med løse deler fra hvem som helst?
Med tanke på småtting, og den helt nye omsetningen det blir på skittentøy ville jeg tatt stikksagen fram og gått for to dedikerte kasser til henholdsvis vasking og tørking. Det er ikke bare småttingen sine klær, men dine/Stines også, det er ufattelig hvor mye gulp som kan komme på en gang fra en sånn en.....(tips, ikke hold småttingen veldig nære ansiktet ditt like etter at han/hun har spist)
Greia er at jeg trenger den tidligere nevnte (ennå ikke oppførte) benkeplate til skift & stell av tidligere nevnte (ennå ikke fødte) småtting, så benkeplata blir, og vi får se hvor langt opphavet er villig til å strekke seg når det gjelder julegaven vi er blitt lovt
Det er en av grunnene til at vi heller ville ha en kombimaskin enn et vasketårn også. Plassen oppe på vaskemaskinen har vist seg å være veldig grei å ha. Nå steller vi barn på en sånn stellebordsgreie som plasseres over badekaret (takk til hdr for den!) men en stor bastkurv på kombimaskinen vår rommer mye bleier, kluter, barneklær, osv.
Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
1) De som ikke trenger å tenke på hva ting koster og handler på Frogner (eller lignende fasjonable hvitevarehandlere - så jeg aldri noe til, de handlet aldri der jeg jobbet og skulle ha hvitevarer fra produsenter det ikke er mulig å uttale navnet på
2) De som skal ha annonsert vare, samme hva det var - bare å ønske lykke til med kjøpet
3) De som har gjort litt undersøkelser selv og vet godt hva de vil ha - som regel greit, de plukker varer med fornuftig inntjening, gøy å bekrefte kundens gode valg
4) De som er "litt på gli" og mulighet for å strekke seg litt - veldig moro, vi snakker mellommenneskelig kjemi, her kunne man kjøre full behovsanalyse for å finne hva kunden egentlig trenger, mulighet for å skape vinn-vinn og bekreftelsen ved at de kom tilbake for å handle mer
Selgere er enten gode eller dårlige. I tider med høy arbeidsledighet treffer man ofte på de gode selgerne. I gode tiders stikker mange til forhandlerleddet, og butikkene sliter med å rekruttere gode talenter.
En god selger prøver å finne ut av hva du faktisk trenger, altså en behovsanalyse (gruppe 2 og 3 er ikke så mottakelige for dette).
Vaskemaskin, flott! Hus eller hybel (forventet levetid) Hvor skal den stå (støy, vibrering og design) Hvor mange i husholdningen (5 vs 7kg) Tørkemuligheter (sentrifugeringshastighet) Små vasker om gangen (halv mengde) Travelt (hurtigprogram)
Vips, så man snevret ned utvalget til et par-tre riktige produkter for kunden.
En dårlig selger vil rakke ned på tilbudsprodukter eller si at det er tomt på lager. Egentlig vil jeg kalle dem late, for de tar minste motstands vei fra tilbudsproduktet. Det fungerer nok, for det er så mange som bruker det, men det ødelegger for butikken eller bransjen som sådan.
Jeg er vel en gruppe 3-kunde i dag, litt synd, for da går jeg muligens glipp av den beste kjøpsopplevelsen. Ah, forresten, da jeg kjøpe fjellski i fjor, var vi i "zonen", selgeren og jeg. To timer tok det, nærmest kryssforhør, masse prøving, forkasting av ski med feil spenn, støvler prøves og spesialsåler tilpasses, dypdykk i skistavlengde, ispedd rådslagning med kolleger. Det ble dyrt, men jeg nøt hvert eneste sekund
PS: Jeg har aldri solgt hvitevarer (men data, AV og telefoni), men det kan da umulig være så vanskelig?
Redigert av Kodo; 21/01/200815:21. Rediger grunn: feil "smiley"
Mads | Støtt NOTS - Så mange deler, så lite penger
Vi bruker Miele'n til to vokse og to småttinger, og så lang er alt fint. Sykkeltøy og sengetøy henger vi opp, resten tørkes. Merk at det oftest er dobbelt så stor vaskekapasitet som tørkekapasitet, så du må enten kjøre små vaskeladninger, eller ta ut halvparten av tøyet før du tørker.
Vi bruker Miele'n til to vokse og to småttinger, og så lang er alt fint. Sykkeltøy og sengetøy henger vi opp, resten tørkes. Merk at det oftest er dobbelt så stor vaskekapasitet som tørkekapasitet, så du må enten kjøre små vaskeladninger, eller ta ut halvparten av tøyet før du tørker.
Ole.
Er det mulig å sette på vask og tørk samtidig? Øh, ikke samtidig, men at den automatisk setter igang tørkingen når vasken er ferdig? Forutsatt da at man ikke har puttet inn mer klær enn den klarer å tørke.
Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel
Er det mulig å sette på vask og tørk samtidig? Øh, ikke samtidig, men at den automatisk setter igang tørkingen når vasken er ferdig? Forutsatt da at man ikke har puttet inn mer klær enn den klarer å tørke.
Kan føye meg inn i rekken av fornøyde brukere av vask/tørk kombinasjon. Endte opp med en modell fra AEG-Electrolux, og etter å ha saumfart markedet endte jeg med å kjøpe på SmartClub ( AEG-Electrolux L16820 ). De har mye av de samme produktene som f.eks. Elkjøp, men for min del er valget mellom de to svært enkelt. Fordelen med SmartClub (slik jeg ser det) er at de er konkurransedyktige på pris, du slipper som regel å vente i lang kø før du får hjelp, utlevering av varer skjer i samme bygg mm. Har i ettertid handlet både komfyr og oppvaskmaskin der, også dette med god erfaring.
Det er en av grunnene til at vi heller ville ha en kombimaskin enn et vasketårn også. Plassen oppe på vaskemaskinen har vist seg å være veldig grei å ha. Nå steller vi barn på en sånn stellebordsgreie som plasseres over badekaret (takk til hdr for den!) men en stor bastkurv på kombimaskinen vår rommer mye bleier, kluter, barneklær, osv.
Jeg anbefaler å tenke litt framover, en vaske- tørkeløsning skal man ha i mange år framover, stellebord er bare noen korte måneder til ungen er så stor at den spinner av likevel. Jeg kastet stellebordløsningen til helvete den dagen jeg sto med guttungen sprellende oppned etter ene hånda. Takk for ei sterk klype som gjorde at katastrofen ble avverget, men det var en vekker. De tre neste barna ble stelt på en stor stelleduk som ble bredt ut over dobbeltsenga.
Takk for ei sterk klype som gjorde at katastrofen ble avverget, men det var en vekker.
Har nesten vært der ja...men bare gjør det til en vane å ha en hånd på ungen fra dag en, så går det greit. Den dagen de plutselig snur seg kommer fort, og har man ikke gode vaner da kan man være litt ille ute.
Bruk av gulvet er ikke helt ideelt mtp arbeidshøyde. Vi har stellebord fra Stokke og er veldig fornøyd med det.
Med solide kanter på sidene faller ikke barnet ned når det begynner å rulle sideveis. Med hodeenden inntil vegg er det bare i fotenden barnet kan falle ned og der står det en voksen. Men ettersom det er et stykke ned bør man uansett ha gode vaner og ha kontroll fordi barnet etterhvert blirt stort nok til å reise seg og klatre rundt. Stellebordet har masse plass til å legge fra seg det vi trenger lett tilgjengelig.
Som sagt bruker vi ikke plassen på vaskemaskinen til stellebord. Vi har en stellebordløsning over badekaret og synes det var genialt. Kommer til å bruke den også til nestemann i mars. ..ingen katastrofer ennå - bank i bordet.
Uansett skal det bli godt å kvitte seg med alt av volumøse babyting når vi etterhvert blir ferdige.
Kurven med div. barneklær vi har oppe på vaskemaskinen kommer vi nok til å ha i mange år uansett. Levetiden på slike kombimaskiner er uansett ikke like lang som kun en vaskemaskin, sies det. Vi får evaluere på nytt når den tid kommer.
Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
Vi har en stellebordløsning over badekaret og synes det var genialt.
Det fine er jo at du kan fylle karet med vann. Da er det ikke så hardt å falle ned. Som bonus får du samtidig trent på babysvømming. Alle barn liker å bade
Re: Vaskemaskin/tørketrommel kombinert
[Re: jan erik]
#50388622/01/200809:58