Det du trenger er enten en SM-RTAD10 center lock til seksbolt-adapter eller en CL-skive i passelig størrelse, så burde det funke hunky dory med Juicy'n. Til commuting/sti kos vil jeg tro det blir midt i blinken. Salsa er i hvert fall å få i 36h, mulig det går å få den nye Mavic TN729 også?
Dette er jo helt topp. Jeg vurderte å gjøre dette på min tjuenier m/EBB også, men feiget ut.
Nye Mavic TN719 kommer med 36 hull og er en pen felg som vil passe fint med et svart Alfine-nav. Jeg har selv fått bygget et hjulsett med disse felgene, men ikke fått prøvekjørt de ennå.
Didn't anybody tell you how to gracefully disappear in a room?
The internal drive iO ID has the gear range needed for all-conditions riding, however the silence at speed from the constant chain tension brings a quiet calm to riotous trails. You may be seen before you are heard.
This bike could only be conceived in UK riding conditions. With a wide ratio 8-speed Alfine disc hub for problem free shifting in filthy conditions, the iO ID is a limited run, steel-framed mountain bike that could be a precursor to the future of drive-trains. Using the same geometry as the Core and Altitude bikes, there are moments on any ride where the ground clearance and static-shifting ability of this transmission allow you to clear terrain which causes others to stall.
Egentlig litt pussig lesning denne tråden her. Hadde det vært "Rå-loft" man snakket om så er jeg rimelig sikker på at temperaturen hadde vært ganske så mye høyer. Her snakker man jo om noe tilsvarende, og da også til stibruk, i en mye hyggeligere tone.
Egentlig litt pussig lesning denne tråden her. Hadde det vært "Rå-loft" man snakket om så er jeg rimelig sikker på at temperaturen hadde vært ganske så mye høyer. Her snakker man jo om noe tilsvarende, og da også til stibruk, i en mye hyggeligere tone.
Go figure...
Det er ikke noe " go figure " her. Rett og slett fordi den koste ikke nok for å vekke oppsikt. Ellers heter den ikke intense eller turner.
Jeg tro det at hvis flere alfine terrengsykler dukke opp på f.eks. Mtbr, kansje shimano og sram vil endelig bygge noe som kan konkurere mot loffen til halve prisen?
Den Cannondale'n var jo veldig kul, da! Men skjermene er en vits, de er jo ikke på langt nær lange nok hverken foran eller bak. (Skal man i tillegg dra unger i henger, bør man ha en skvettlapp bak nesten med til bakken for å hindre at hengeren blir sølet ned, eller for å kunne kjøre med åpen henger hvis det er vått på bakken.)
Skal man i tillegg dra unger i henger, bør man ha en skvettlapp bak nesten med til bakken for å hindre at hengeren blir sølet ned, eller for å kunne kjøre med åpen henger hvis det er vått på bakken.)
Åpen henger?! Jeg antar du mener kun med nettingen foran, ikke helt åpen? Det er jo i såfall helt fy-fy...
Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
Dette Alfine-snakket satte meg på den idéen å bygge om bysykkelen min. Alltid trøbbel med girene om vinteren, dessuten har jeg ikke bruk for tre klinger fremme. Jeg bruker bare de fem tyngste girene uansett.
Jeg fant ikke så mange som selger dette giret på nett. Bare harriscyclery.net faktisk. Flere?
Dette blir et interessant prosjekt når Cotic Soul'en er ferdig.
Jeg fant ikke så mange som selger dette giret på nett. Bare harriscyclery.net faktisk. Flere?
På side 1 i tråden er det linka til et par nettsjapper som har. I tillegg kommer navet inn på vårt lager i løpet av våren, og etter hva jeg kan se skal prisene være ganske konkurransedyktige
Å sammenligne Alfine med 'Loffen blir litt feil egentlig, siden Alfine aldri egentlig har vært laget til noe annet enn lett kosetouring, cafèracere og tilogfrajobbensyklingmedgulwindbreaker. (Praktisk bruk tilsier tydeligvis noe annet, men likevel..)
Når vi er inne på M585. Vekt på kalipper lar seg finne, men hvorfor er det ikke oppgitt hva M585 hendelen veier? Det står ikke oppgitt noen steder som jeg har klart å finne (jeg tenker altså på den vanlige hendelen, ikke dual-control)
Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
Desverre har jeg ingen vekt på BL-M585 i mine papirer og jeg har heller ingen vareprøver jeg kan legge på postvekta. Hva med å regne ut gjennomsnittet av vekta på en BL-M535 og en BL-M765?
Edit: Litt regning på differansen mellom et sett med hendler og kalippere og vekta av de løse kalipperene skulle tilsi at settet med BL-M585 veier sånn ca 133g
Redigert av Pete; 17/01/200814:52. Rediger grunn: Eureka!
The internal drive iO ID has the gear range needed for all-conditions riding, however the silence at speed from the constant chain tension brings a quiet calm to riotous trails. You may be seen before you are heard.
This bike could only be conceived in UK riding conditions. With a wide ratio 8-speed Alfine disc hub for problem free shifting in filthy conditions, the iO ID is a limited run, steel-framed mountain bike that could be a precursor to the future of drive-trains. Using the same geometry as the Core and Altitude bikes, there are moments on any ride where the ground clearance and static-shifting ability of this transmission allow you to clear terrain which causes others to stall.
Denne er testet i februar nr av MBR sammen med en Orange Five S under tittelen "Mud pluggers". Det er ingen tvil om at testerene er meget begestret for denne og Alfine i særdeleshet. Mye av teksten handler nettopp om Alfines egenskaper. De skriver bla dette under konklusjonen:"...the Alfine hub gears´performance is a revelation" Og videre: "The actual gear shifting performance on the IO ID is awesome." Må si jeg har trua på at det kommer til å skje mye innenfor drivverk/gir konsepter de kommende årene. Og det er jo egentlig på høy tid