Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 2 1 2

Hva er det med disse Belgierene og småjenter?

Hva er det med disse Belgierene og småjenter? #489697 06/12/2007 17:39
frodegutt Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
"Boonen had further difficulties with the newspaper this week after it published a story on his new girlfriend, 16 year-old Sophie van Vliet, the daughter of former pro Leo van Vliet, now organiser of the Amstel Gold Race and Amstel Curaçao Race. The sprinter at first denied the story, then admitted it, but said that the reporter had lied to him about where the interview would appear."

Re: Hva er det med disse Belgierene og småjenter? [Re: frodegutt] #489707 06/12/2007 18:14
oevk Offline
Entusiast
Entusiast
Noe må jo de også være kjent for. Er det første jeg tenker på når jeg hører Belgia... Æsj! Landet er så ekkelt at ingen vil vedkjenne seg å styre det heller.

Øyvind
Re: Hva er det med disse Belgierene og småjenter? [Re: oevk] #489728 06/12/2007 19:40
jrm Offline
tenker først på god sjokolade, "moules frittes" og øl..miam miam

Aut regem aut fatuum nasci oportet.
Re: Hva er det med disse Belgierene og småjenter? [Re: oevk] #489748 06/12/2007 20:47
eburon Offline
Fersking
Fersking
Sitat: oevk
Noe må jo de også være kjent for. Er det første jeg tenker på når jeg hører Belgia... Æsj! Landet er så ekkelt at ingen vil vedkjenne seg å styre det heller.

Så vi er ekkel? Kanskje kan du komme engang til belgia og drikke noen (eller alle) av våre 800 øl. Så kanskje er det noen andere saker du tenker på når du hører Belgia... Ikke alle belgier liker (for) unge jenter. Vi er helt ikke stolte på noen av våre innbyggere men det vil ikke sie at du må sammenlike alle belgier med drittfolk som marc dutroux. Og Tom Boonen har ikke noe å gjøre med våre idiote politiker. Ok, jeg godkjenner den forbindelsen også ikke, tror på meg. En 27 åring som sier at han har gode sammtaler med en 16 år gammel jente er ikke veldig klok.
Iallfall er jeg fornøyd at Sven Nys har vunnet den krystalle sykkel og ikke Tom Boonen.

p.s. unnskyld skrivefeilene mine.

Redigert av eburon; 06/12/2007 21:53.
Re: Hva er det med disse Belgierene og småjenter? [Re: eburon] #489759 06/12/2007 21:06
mtbmaniac Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Nå må dere slutte å være så sjåvinistiske ass.

Skal 16-årige jenter liksom ikke få ha _noe_ gøy nå liksom?

Re: Hva er det med disse Belgierene og småjenter? [Re: mtbmaniac] #489770 06/12/2007 21:24
mtbmaniac Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Re: Hva er det med disse Belgierene og småjenter? [Re: mtbmaniac] #489777 06/12/2007 21:33
eburon Offline
Fersking
Fersking
bilde nr 4, har han virkelig fanget så'n stor fiske eller var lamborghinien sin så stor etter at han krassjet med den i fjor?

Re: Hva er det med disse Belgierene og småjenter? [Re: eburon] #489797 06/12/2007 22:01
mtbmaniac Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
lol, d oser av misunnelse ICON_WINK ICON_WINK ICON_WINK

Re: Hva er det med disse Belgierene og småjenter? [Re: eburon] #489801 06/12/2007 22:10
oevk Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: eburon

Så vi er ekkel? Kanskje kan du komme engang til belgia og drikke noen (eller alle) av våre 800 øl. Så kanskje er det noen andere saker du tenker på når du hører Belgia... Ikke alle belgier liker (for) unge jenter. Vi er helt ikke stolte på noen av våre innbyggere men det vil ikke sie at du må sammenlike alle belgier med drittfolk som marc dutroux. Og Tom Boonen har ikke noe å gjøre med våre idiote politiker. Ok, jeg godkjenner den forbindelsen også ikke, tror på meg. En 27 åring som sier at han har gode sammtaler med en 16 år gammel jente er ikke veldig klok.
Iallfall er jeg fornøyd at Sven Nys har vunnet den krystalle sykkel og ikke Tom Boonen.

Det var selvsagt VELDIG satt på spissen. Og kanskje ikke så veldig gjennomtenkt. ICON_BLUSH Håper du ikke tok deg veldig nær.

Men det er ikke noe tvil om at Belgia lider under et ganske alvorlig image-problem med tanke på uheldig omgang mellom voksne og barn.
De må få media til å fokusere mer på sjokolade og øl bigsmile

Øyvind
Re: Hva er det med disse Belgierene og småjenter? [Re: oevk] #489815 06/12/2007 22:46
eburon Offline
Fersking
Fersking

Det var selvsagt VELDIG satt på spissen. Og kanskje ikke så veldig gjennomtenkt. ICON_BLUSH Håper du ikke tok deg veldig nær.

Men det er ikke noe tvil om at Belgia lider under et ganske alvorlig image-problem med tanke på uheldig omgang mellom voksne og barn.
De må få media til å fokusere mer på sjokolade og øl bigsmile

Det er sant dessverre men det er noe vi ikke har spørt om men jeg tilgir deg *løfter et øl* ICON_SMILE . Jeg må si at når jeg leste det tok jeg det svært nær fordi denne emne(pedofilie)er veldig følsom i Belgia, men ja, det gir oss en grunn til å diskutere litt (noe belgier og nordmenn liker å gjøre ikke sant. ICON_WINK ICON_LAUGH
Altså, hva tom gjør er ikke saken min, jeg skal sannsyligvis flytte til Norge neste år så jeg har noen viktigere tinger å tenke på nå, slik "skal jeg ta med sykkelen min eller ikke?" bigsmile

Hilsen,

Eburon.

Redigert av eburon; 06/12/2007 22:49.
Re: Hva er det med disse Belgierene og småjenter? [Re: eburon] #489822 06/12/2007 23:16
Andersen Offline
Entusiast
Entusiast
ta med såklart

Re: Hva er det med disse Belgierene og småjenter? [Re: Andersen] #489838 07/12/2007 00:08
chalshus Offline
More than words
More than words
Tenker på Belgia? Trappist er det første som slår meg, og det er udelt positivt. ICON_SMILE

Re: Hva er det med disse Belgierene og småjenter? [Re: chalshus] #489844 07/12/2007 01:29
KamAxel Offline
Ringrev
Ringrev
Er Westmalle belgisk? Det er i tilfelle udelt positivt, men de har noen stygge tilfeller av kirsebærøl og lignende uhumskheter. ICON_TONGUE

-Amund-

Ja til mykere trær, og måtte sykkeltyver brenne! [Linket bilde fra freesmileys.org]
Re: Hva er det med disse Belgierene og småjenter? [Re: KamAxel] #489911 07/12/2007 08:34
stigeso Offline
Ringrev
Ringrev
Morsomt at det er norsktalende belgiere på forumet her, gitt. What are the odds?! Velkommen skal du være! Og ja: Ta med sykkelen. Eller syklene.
Folk er ikke sene med å foreslå rusmidler og sukkervarer når de skal ta Belgia i forsvar, men landet kan jo også by på masse flott art noveau-arkitektur. Victor Horta-museet i Brussel er et must!

Give my love to all my brothers and sisters in mediocrity
Re: Hva er det med disse Belgierene og småjenter? [Re: eburon] #489923 07/12/2007 08:47
jan erik Offline
Besatt
Besatt
Hey! Alle Belgiere er velkomne selvsagt!
Dere ligner på oss(selv om jentene er MYE penere her!)liker øl sykling og sjokolade(selvom Belgia er paddeflatt og de fleste som sykler gjør det bortover)OG snakker samme språk som oss! (prøv å snakke langsomt så ser du det!)
Ta med deg sykkern din du. Og så mye øl du greier å bære! Selvom vi har veldig mye godt øl her er det D-Y-R-T og kan bare kjøpes på vinmonopolet.

Re: Hva er det med disse Belgierene og småjenter? [Re: jan erik] #489932 07/12/2007 08:54
gare Offline
More than words
More than words
Paddeflatt du liksom............riktignok er ikke det høyeste punktet mer enn 694 meter over havet, men det er vel temmelig langt unna paddeflatt. Ardennene bør vel også ringe noen bjeller i forhold til oppover og nedoverbakker.

Alle Belgiere er selvsagt velkommen, men det er ikke til å stikke under en stol at Belgia sliter med et dårlig rykte, og det selv om man kobler vekk dette med pedofili, det bør vel være nok å nevne Kong Leopold og Kongo.

Utover det, når blir Belgia delt i tre mon tro? Flamsk Belgia, Vallonsk Belgia og Brüssel??

Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Hva er det med disse Belgierene og småjenter? [Re: jan erik] #489935 07/12/2007 08:55
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Hvis du sier at Belgia er paddeflatt så kan du ikke ha vært i Ardennene. Prøv f.eks å sykle WC-løypa i Houffalize eller bakkene i Liege-Bastogne-Liege.
Jeg for min del forbinder Belgia med mange legendariske syklister og flott sykling i Houffalize.
Eddy Merckx, Tom Boonen, Roel Paulissen, Filip Meirhaghe (dust) og idioten Johan Museeuw.

Kaker og sjokolade er også fabelaktig i Belgia.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Hva er det med disse Belgierene og småjenter? [Re: jrm] #489959 07/12/2007 09:24
D
DagRS Offline
Ivrig
Ivrig
D
Sitat: jrm
tenker først på god sjokolade, "moules frittes" og øl..miam miam

Manneken Pis, Eddie Merckx, Anderlech FC og alle de fantastiske antikvitetsbutikkene i Brussel. Lysshowet på Grand Place.
Minnene fra Nato hovedkvarteret!

Pedofili og Incest er ikke akkurat ukjente begreper i norsk kulturhistorie/rettshistorie.
Det er ikke alltid like morsomt å høre fra folk rundt om i verden hva vi er mest kjent for.

"A true friend is one who overlooks your failures and tolerates your success."
~ Doug Larson

Re: Hva er det med disse Belgierene og småjenter? [Re: DagRS] #489967 07/12/2007 09:28
Dan Offline
More than words
More than words
Sitat: takkskarufaenmeg
Det er ikke alltid like morsomt å høre fra folk rundt om i verden hva vi er mest kjent for.

http://youtube.com/watch?v=m5bGaR2I4bI

Re: Hva er det med disse Belgierene og småjenter? [Re: Dan] #489974 07/12/2007 09:36
aug11x Offline
Besatt
Besatt
ikke glem Tintin

Re: Hva er det med disse Belgierene og småjenter? [Re: mtbmaniac] #489986 07/12/2007 10:10
Vanilla Ninja Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: mtbmaniac
lol, d oser av misunnelse ICON_WINK ICON_WINK ICON_WINK

Pøh.

Jeg er i hvert fall ikke misunnelig. ICON_TONGUE

Re: Hva er det med disse Belgierene og småjenter? [Re: Vanilla Ninja] #490024 07/12/2007 11:34
olechr Offline
More than words
More than words
Sjokolade, Houffalize, sykkeltyver og små fine landsbyer tenker jeg på i alle fall

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Hva er det med disse Belgierene og småjenter? [Re: Dan] #490045 07/12/2007 12:05
O
Ole Offline
More than words
More than words
O
Sitat: Dan
Sitat: takkskarufaenmeg

http://youtube.com/watch?v=m5bGaR2I4bI

Hehe, denne var vel mer svenskekritisk enn nordmennkritisk, eller?

Ole.

Re: Hva er det med disse Belgierene og småjenter? [Re: aug11x] #490054 07/12/2007 12:13
KTL Offline
Besatt
Besatt
Sitat: aug11x
ikke glem Tintin

Den lille rasistiske homsen?

mvh
Knut Tore

Hva behager? Sykle for å trene???
Nei, vi sykler bare for moros skyld!
Tirsdagsklubben™
Re: Hva er det med disse Belgierene og småjenter? [Re: KTL] #490058 07/12/2007 12:19
aug11x Offline
Besatt
Besatt
Ja

Re: Hva er det med disse Belgierene og småjenter? [Re: eburon] #490108 07/12/2007 13:25
syKjell Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Så vi er ekkel? Kanskje kan du komme engang til belgia og drikke noen (eller alle) av våre 800 øl. Så kanskje er det noen andere saker du tenker på når du hører Belgia...

I flere år har jeg alltid lett humoristisk mobbet mine halvt belgiske bekjentskaper med masse fordommer. I sommer hadde vi base i Antwerpen i to uker, med turer rundt i Nederland, Frankrike og Belgia.

Har sluttet å mobbe nå.

Belgia var gøy - og det på tross av at jeg ikke liker sjokolade noe særlig, og er medlem i MA.

Dette er min signatur. Det finnes mange som ligner, men denne er min. Min signatur er min beste venn. Den er mitt liv. Jeg må mestre den som jeg mestrer mitt liv. Uten meg, er signaturen meningsløs...
Re: Hva er det med disse Belgierene og småjenter? [Re: syKjell] #490131 07/12/2007 14:00
KTL Offline
Besatt
Besatt
Når min franskættede, belgiskfødte svigermor, nå bosatt i sydfrankrike, sier "les flamends" er det ikke videre flatterende...

De få jeg kjenner er forøvrig sympatiske mennesker.
ICON_SMILE

mvh
Knut Tore

Tirsdagsklubben™
Re: Hva er det med disse Belgierene og småjenter? [Re: Andersen] #490167 07/12/2007 16:27
eburon Offline
Fersking
Fersking
Sitat: Andersen
ta med såklart

skal jeg gjøre, jeg håper at vestfold har noen fine stier.
Sitat: chalshus
Tenker på Belgia? Trappist er det første som slår meg, og det er udelt positivt. ICON_SMILE

akkurat, du kan ikke drikke bedre øl enn trappist.
Sitat: KamAxel
Er Westmalle belgisk? Det er i tilfelle udelt positivt, men de har noen stygge tilfeller av kirsebærøl og lignende uhumskheter. ICON_TONGUE

-Amund-

Westmalle er utrolig belgisk ICON_WINK . sjekk http://en.wikipedia.org/wiki/Westmalle_Brewery
Det smaker best når du spiser villkjøtt.
Kirkebærøl (du mener kriek tror jeg) er et typisk kvinne øl, det er øl men det smaker som sukkertøy. Også ikke noe for meg.
Sitat: jan erik
Hey! Alle Belgiere er velkomne selvsagt!
Dere ligner på oss(selv om jentene er MYE penere her!)liker øl sykling og sjokolade(selvom Belgia er paddeflatt og de fleste som sykler gjør det bortover)OG snakker samme språk som oss! (prøv å snakke langsomt så ser du det!)
Ta med deg sykkern din du. Og så mye øl du greier å bære! Selvom vi har veldig mye godt øl her er det D-Y-R-T og kan bare kjøpes på vinmonopolet.

Hahahahahahaha!!!! det er sant, når du sier norske kvinner tenker jeg på Gunn-Rita dahle. Ja, jeg gjør mitt beste til å snakke/skrive uten feil. jeg har gått på norskkurs i seks år nå men det fleste har jeg allerede glemt. Det fleste skal jeg lære i Norge. Et språk lærer man ikke på kurs.
Sitat: gare
det bør vel være nok å nevne Kong Leopold og Kongo.

Utover det, når blir Belgia delt i tre mon tro? Flamsk Belgia, Vallonsk Belgia og Brüssel??

Ja, vi har en svært mørk historie her og når landet her blir delt tre eller to vet ingen (sannsynligvis aldri)
Sitat: aug11x
ikke glem Tintin

Kuifje? Nei, ikke glem ham
Sitat: KTL
Når min franskættede, belgiskfødte svigermor, nå bosatt i sydfrankrike, sier "les flamends" er det ikke videre flatterende...

LOL! hva mange flamsker sier om vallonene er også ikke flatterende og vise versa... Det skjer siden 1830 da belgia ble grunnlagt.

Redigert av eburon; 07/12/2007 17:12.
Re: Hva er det med disse Belgierene og småjenter? [Re: KTL] #490182 07/12/2007 17:05
jrm Offline
Sitat: KTL

De få jeg kjenner er forøvrig sympatiske mennesker.
ICON_SMILE

Jacques Brel
LES F...
1977

Les Flamingants chanson comique...

Messieurs les Flamingants j'ai deux mots à vous rire
Il y a trop longtemps que vous me faites frire
A vous souffler dans le cul pour devenir autobus
Vous voilà acrobates mais vraiment rien de plus
Nazis durant les guerres et catholiques entre elles
Vous oscillez sans cesse du fusil au missel
Vos regards sont lointains votre humour est exsangue
Bien qu'il y ait des rues à Gand qui pissent dans les deux langues
Tu vois quand je pense à vous j'aime que rien ne se perde
Messieurs les Flamingants je vous emmerde

Vous salissez la Flandre mais la Flandre vous juge
Voyez la mer du Nord elle s'est enfuie de Bruges
Cessez de me gonfler mes vieilles roubignoles
Avec votre art flamand italo-espagnol
Vous êtes tellement tellement beaucoup trop lourd
Que quand les soirs d'orages des Chinois cultivés
Me demandent d'où je suis je réponds fatigué
Et les larmes aux dents "Ik ben van Luxembourg"
Et si aux jeunes femmes on ose un chant flamand
Elles s'envolent en rêvant aux oiseaux rose et blanc

Et je vous interdis d'espérer que jamais
A Londres sous la pluie on puisse vous croire anglais
Et je vous interdis à New York ou Milan
D'éructer mes seigneurs autrement qu'en flamand
Vous n'aurez pas l'air con vraiment pas con du tout
Et moi je m'interdis de dire que je m'en fous
Et je vous interdis d'obliger nos enfants
Qui ne vous ont rien fait à aboyer flamand
Et si mes frères se taisent et bien tant pis pour elles
Je chante persiste et signe je m'appelle Jacques Brel.

Aut regem aut fatuum nasci oportet.
Re: Hva er det med disse Belgierene og småjenter? [Re: jrm] #490202 07/12/2007 18:08
KTL Offline
Besatt
Besatt
Den må sendes til svigermor! -hvis hun ikke allerede kjenner den da...
bigsmile

mvh
Knut Tore

Tirsdagsklubben™
Side 1 av 2 1 2

Moderator  support