Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 7 av 8 1 2 3 4 5 6 7 8

Livet er en evig krangel med sleipinger. Part I

Re: Livet er en evig krangel med sleipinger. Part [Re: mtbmaniac] #485858 28/11/2007 00:46
Vanilla Ninja Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Tullinger har tullete humor, vet du.

Re: Livet er en evig krangel med sleipinger. Part [Re: Vanilla Ninja] #485860 28/11/2007 05:58
Arnebv Offline
Besatt
Besatt
litt av ein tråd dette her, gitt.
Reint anpusten av å lese all skiten frå enkelte, og fascinerande korleis mottakaren av dritten, geirk, klarer å halde seg frå å skufle møkka tilbake, men heller, på sedvanleg vis, plukke frå kvarandre dårleg begrunna argumenter/antagelser og stadig etterlyse ubesvarte spørsmål.
Rett og slett fascinerande av innflyttingstrønderen ICON_SMILE

Men litt leit at det, slik eg oppfattar det, er ein aukande tendens til skitkasting her inne, der ein berre er ute etter å "ta" enkelte ein ikkje "likar".

Det er jo liksom berre eit forum...

(men at vi nordboere ikkje har """"""ære"""""""" (legg merke til det store antalet "hermetegn/gåsetegn/etc), har ikkje eg lagt merke til

Fly like a buffalo, sting like a flea
Facebook:Stisykling på Stord
Re: Livet er en evig krangel med sleipinger. Part [Re: mtbmaniac] #485891 28/11/2007 07:45
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: mtbmaniac
skjønte ikke helt hva som var morsomt med det der, synes hele denne greia er trist, men vi har kanskje litt forskjellig humor

Ja, det er alltid trist når noen, som blir diskutert inn i et hjørne velger å gå til personangrep og skittkasting i stedet for å innrømme at de tok feil - og således lage det vanskelig for seg selv I går var det bike4man og en annen dag var det Fux, og før den tid har det vært mange flere. Jeg har heller ikke møtt disse personene på ordentlig, så jeg vil ikke spekulere i hva som er årsaken til denne oppførselen, men i det virkelige liv er det ofte et dårlig selvbilde som ligger til grunn.

De fleste av oss møter før eller siden lignende oppførsel i det virkelige liv, og da er det lettere å analysere. Enkelte som føler seg tråkket på, gjennom at de innser at noen plukker fra hverandre argumentene deres, eller føler at de kommer til kort på annen måte, tyr til irrasjonell verbal konfrontasjon - eller verre, vold. Mitt prinsipp er, dersom det ikke er til skade for meg selv, å aldri la dritt fra sånne mennesker stå uimotsagt, men dette passer ikke for alle. Enkelte av oss føler mest for å resignere og ta i mot. Trøsten dersom du føler deg overkjørt av slike mennesker, er å innse det faktum at jo sterkere de prøver å gjøre seg på bekostning av deg, og jo svakere de prøver å gjøre deg, jo mer er det du som er den sterke. Ubegrunnet sinne over at de tok feil, rettet mot deg, er intet annet enn en ynkelig svakhet - og jo mer den kommer til uttrykk, desto ynkeligere fremstår de, selv om det kanskje føles motsatt.

Felles for de som tyr til patetiske alternativer til rasjonell argumentasjon når de føler seg fastkjørt, er at de overhode ikke ser at feilen ligger hos dem, og at de genuint opplever motparten som en trussel. Andre, som har samme tilbøyelighet, dersom de observerer konfrontasjonen, har også en evne til å holde med disse og gå inn i den samme vrangforestillingen.

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Livet er en evig krangel med sleipinger. Part [Re: GeirK] #485925 28/11/2007 08:44
G
Glenn_M Offline
Avhengig
Avhengig
G
Hurra! Jeg ble lenge beskyldt for å bedrive "den lengste utværingen i terrengsykkel.no's historie" (ref. diskusjonen om rensing av toalettseter ), men denne tråden tar jammen kaka!

(Ja, jeg vet jeg bidrar til å gjøre tråden lengre...)

Jeg har forsåvidt ikke så mye å bidra med i forhold til selve diskusjonen om bruk av håndverkere, selvassuranse eller selvoppnevnte formenn, men jeg synes det generelt er en uting at folk gjemmer seg bak anonyme nicknames. Jeg synes det bør være et krav at folk tør stå fram med navn i denne typen diskusjoner - og særlig når det antar former av personkarakteristikker.

Jeg ser at 'Vis profil'-siden ikke viser fullt navn (det gjorde det tidligere), men da synes jeg faktisk at man bør undertegne innlegget med fullt navn.

Glenn Melby

Redigert av Glenn_M; 28/11/2007 08:50. Rediger grunn: kritikk -> karakteristikker

If it's not broken, fix it until it is
Re: Livet er en evig krangel med sleipinger. Part [Re: GeirK] #485960 28/11/2007 09:24
mtbmaniac Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
uff sorry geir, den posten var nesten for lang og kjedelig til at jeg gadd å lese den ICON_WINK huff og huff. nå må jeg nesten ha en kaffe for å ikke sovne..

*tasse bort*

Re: Livet er en evig krangel med sleipinger. Part [Re: GeirK] #485962 28/11/2007 09:27
bik3man Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
Sitat: GeirK
skjønte ikke helt hva som var morsomt med det der, synes hele denne greia er trist, men vi har kanskje litt forskjellig humor

Ja, det er alltid trist når noen, som blir diskutert inn i et hjørne velger å gå til personangrep og skittkasting i stedet for å innrømme at de tok feil - og således lage det vanskelig for seg selv I går var det bike4man og en annen dag var det Fux, og før den tid har det vært mange flere. Jeg har heller ikke møtt disse personene på ordentlig, så jeg vil ikke spekulere i hva som er årsaken til denne oppførselen, men i det virkelige liv er det ofte et dårlig selvbilde som ligger til grunn.

De fleste av oss møter før eller siden lignende oppførsel i det virkelige liv, og da er det lettere å analysere. Enkelte som føler seg tråkket på, gjennom at de innser at noen plukker fra hverandre argumentene deres, eller føler at de kommer til kort på annen måte, tyr til irrasjonell verbal konfrontasjon - eller verre, vold. Mitt prinsipp er, dersom det ikke er til skade for meg selv, å aldri la dritt fra sånne mennesker stå uimotsagt, men dette passer ikke for alle. Enkelte av oss føler mest for å resignere og ta i mot. Trøsten dersom du føler deg overkjørt av slike mennesker, er å innse det faktum at jo sterkere de prøver å gjøre seg på bekostning av deg, og jo svakere de prøver å gjøre deg, jo mer er det du som er den sterke. Ubegrunnet sinne over at de tok feil, rettet mot deg, er intet annet enn en ynkelig svakhet - og jo mer den kommer til uttrykk, desto ynkeligere fremstår de, selv om det kanskje føles motsatt.

Felles for de som tyr til patetiske alternativer til rasjonell argumentasjon når de føler seg fastkjørt, er at de overhode ikke ser at feilen ligger hos dem, og at de genuint opplever motparten som en trussel. Andre, som har samme tilbøyelighet, dersom de observerer konfrontasjonen, har også en evne til å holde med disse og gå inn i den samme vrangforestillingen.

Nå har jeg ikke noe overdrevet behov for å være sterkest eller best eller alltid vinne en diskusjon, men jeg kjenner meg igjen i beskrivelsen din.

Det er gjerne de som vil fremstå som tøffest i trynet som er den svake parten. Det så man mange gode eksempler på allerede på barneskolen.

Ellers er det fascinerende at mange tror at det å være skikkelig tøff i språket og bråkjekk i diskusjonene gir cred på forumet. Hvis man absolutt skal hive seg med i en opphetet diskusjon så bør man kunne gjøre det med et minimum av finesse, istedetfor å lire av seg patetisk fjortis-oppgulp som ikke latterliggjør andre enn dem selv.

Når DET er sagt, så er dette bare et hyggelig diskusjonsforum om sykling og litt annet. Det kan være greit å huske på. Iblant virker det som vi er innelåst her alle sammen, og han som har nøkkelen står utenfor og lurer på hvem som står igjen tilslutt.

KO

"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..."
- Dr A.J. Snow
Re: Livet er en evig krangel med sleipinger. Part [Re: mtbmaniac] #485969 28/11/2007 09:37
nr7wave Offline
Aquafil
Aquafil
uff sorry geir, den posten var nesten for lang og kjedelig til at jeg gadd å lese den ICON_WINK huff og huff. nå må jeg nesten ha en kaffe for å ikke sovne..

*tasse bort*

Kanskje du har fått SAS? Vil i så fall anbefalle dette: RADIO SASS - SHORT ATTENTION SPAN SYSTEM

Et lite sistat fra siden for de som ikke orker å lese hele ICON_WINK :

Sitat: RADIO SASS
Radio SASS. (Short Attention Span System) takes the playlist and musically condenses songs to their essence. Through time compression, you get the memorable heart of each song, with an average length of aproximately two minutes with NO self indulgent guitar solos, NO long intros, NO repetition of choruses again and again. Radio returns to the snappy song length of the 1960s.

Grøss og gru, sier nå jeg... ICON_SMILE

Christian S.

Re: Livet er en evig krangel med sleipinger. Part [Re: Glenn_M] #486000 28/11/2007 09:55
Dan Offline
More than words
More than words
Sitat: Glenn_M
jeg synes det generelt er en uting at folk gjemmer seg bak anonyme nicknames. Jeg synes det bør være et krav at folk tør stå fram med navn i denne typen diskusjoner - og særlig når det antar former av personkarakteristikker.

Den som har lyst å være anonym for å drive trolling og trakassering kan jo registrere seg som Ola Andersen eller hva som helst, uten at du har noen mulighet til å vite om det er hennes (sic) virkelige navn. Så da er det bare de snille og ærlige som registrerer seg med sitt riktige navn og plutselig får sinte telefoner midt i natten fra "Ola Andersen" som ikke tåler å bli motsagt på et nettforum.

Jeg mener derfor at ønsket om fullt navn i nettforum eller på usenet er helt meningsløst. Hvis du er uenig så må du bare ringe meg i natt. ICON_SMILE

Re: Livet er en evig krangel med sleipinger. Part [Re: Dan] #486004 28/11/2007 10:01
bik3man Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
Akkurat det at mange tydeligvis ikke klarer å skille mellom diskusjoner her på nett og sosial atferd i det virkelige liv gjør at jeg har veldig lite lyst til å registrere meg med fullt navn.

"Vi kan ta diskusjonen videre i Hallen i Drammen" Lizzom

KO

"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..."
- Dr A.J. Snow
Re: Livet er en evig krangel med sleipinger. Part [Re: bik3man] #486012 28/11/2007 10:06
mtbmaniac Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
DUH! Lizzom skrives ikke med Z! Skjerp deg! Vi er ikke fortizzer heller!

Re: Livet er en evig krangel med sleipinger. Part [Re: Dan] #486019 28/11/2007 10:12
G
Glenn_M Offline
Avhengig
Avhengig
G
Sitat: Dan
Den som har lyst å være anonym for å drive trolling og trakassering kan jo registrere seg som Ola Andersen eller hva som helst, uten at du har noen mulighet til å vite om det er hennes (sic) virkelige navn. Så da er det bare de snille og ærlige som registrerer seg med sitt riktige navn og plutselig får sinte telefoner midt i natten fra "Ola Andersen" som ikke tåler å bli motsagt på et nettforum.

Jeg mener derfor at ønsket om fullt navn i nettforum eller på usenet er helt meningsløst. Hvis du er uenig så må du bare ringe meg i natt. ICON_SMILE

Neida, du har evig rett i at ingen kan kontrollere om en bruker er registrert på rett navn eller ikke. Like lite som du kan kontrollere ektheten i en signatur i et leserbrev i lokalavisen. Men jeg synes det er vanlig folkeskikk å undertegne debattinnlegg man kommer med i det offentlige rom. Har man problemer med å stå for det man skriver, bør man virkelig tenke seg om.

Så da er vi nok uenige, Dan (men jeg ringer deg nok ikke av den grunn)

Glenn M.

Re: Livet er en evig krangel med sleipinger. Part [Re: nr7wave] #486037 28/11/2007 10:52
mtbmaniac Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: nr7wave

Kanskje du har fått SAS? Vil i så fall anbefalle dette: RADIO SASS - SHORT ATTENTION SPAN SYSTEM

Duh, den var ganske bra egentlig. Slipper den tåpelige introen og avslutningen og mellomrommet mellom hver sang, blir som en konstant strøm med musikk!!

Re: Livet er en evig krangel med sleipinger. Part [Re: Glenn_M] #486039 28/11/2007 10:54
MortenML Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Neida, du har evig rett i at ingen kan kontrollere om en bruker er registrert på rett navn eller ikke. Like lite som du kan kontrollere ektheten i en signatur i et leserbrev i lokalavisen. Men jeg synes det er vanlig folkeskikk å undertegne debattinnlegg man kommer med i det offentlige rom. Har man problemer med å stå for det man skriver, bør man virkelig tenke seg om.

Så da er vi nok uenige, Dan (men jeg ringer deg nok ikke av den grunn)

Glenn M.

Sier Glenn M ICON_WINK

/mitch

Tunge gir og høy frekvens - slår aldr feil.
Re: Livet er en evig krangel med sleipinger. Part [Re: MortenML] #486045 28/11/2007 11:09
G
Glenn_M Offline
Avhengig
Avhengig
G
Sitat: deCadence

Sier Glenn M ICON_WINK

Nå var dette en replikk til et svar (fra Dan) på et innlegg som var signert. Jeg så derfor ikke behov for å signere dette på nytt. Men OK - du får ett poeng!

Jeg mener selvsagt ikke at man skal dra dette in absurdum ved å kreve at alle innlegg, svar og replikker må signeres med fullt navn hver gang. Det er ikke sikkert det er riktig å stille dette som krav i et forum som dette heller.

Det er når innleggene inneholder kritikk eller personkarakteristikker jeg mener de - av rein folkeskikk - bør signeres med fullt navn.

For sikkerhets skyld:
Glenn Melby

Re: Livet er en evig krangel med sleipinger. Part [Re: Glenn_M] #486050 28/11/2007 11:23
Dan Offline
More than words
More than words
Har man problemer med å stå for det man skriver, bør man virkelig tenke seg om.

Det er et argument som stadig kommer opp i denne typen diskusjoner, men jeg mener det ikke holder. Hva menes med stå for? At man mener det oppriktig eller at man gjerne tar imot folk midt i natten som har lyst å diskutere saken over et jernrør? Jeg klarer å være oppriktig selv om jeg er anonym, samtidig som jeg ikke gidder å "stå for" det jeg skriver hvis motdebattanten begynner å bli i overkant ufin og truende.

På usenet skrev jeg en periode under med fullt navn, helt til en halvpsykopat tok et løsrevet sitat fra meg og brukte som sin signatur, med mitt fulle navn ved siden av. På internet generelt er det alt for lett for gærninger å ta identiteter og lage kvalm, til at jeg skal satse mitt gode navn bare for at noen skal legge mer vekt ved det jeg skriver. Jeg tror det er veldig lite av mine innlegg her som ville ha blitt mer interessante fordi folk som ikke kjenner meg vet akkurat vem jeg er.

Re: Livet er en evig krangel med sleipinger. Part [Re: Dan] #486054 28/11/2007 11:33
MuddyBear Offline
Måsabjønn
Måsabjønn
Det er forskjell på leserinlegg i avis, og et debattforum. Et leserinlegg er en "one-off" og kan ikke kobles med noe annet. Et navn vil derfor bistå som en kobling.
På forum har vi brukernavn som alt blir koblet opp mot; og som gjør at vi må stå for det vi har sakt. Bare se i denne tråden, så blir Geir minnet på tidligere tråder hvor han har kranglet, mens andre blir beskrevet som å være del av hans hoff grunnet deres tidligere poster. Med andre ord, man må stå til ansvar for det man har skrevet før. Et annet eksempel, hvem her tar nå Hvileplus på alvor? Og i fremtiden, hvem vil bry seg om Bike4man?

Sitat: Bik3man

Det er gjerne de som vil fremstå som tøffest i trynet som er den svake parten.

Godt mulig det; men det er også ofte de samme her inne som ender i en opphett diskusjon. Måten det pirkes og svares på inbyr dirkete til å provosere slike parter; og dette er de fleste svært klar over. La oss ikke glemme det mens vi tråkker ned på svake, men tøffe i trynet deltakere her inne.

Ellers, til slutt, må jeg bare ta hatten av til GeirK. Etter ca 7 000 poster, har han kun en tråd hvor han etter sigende ikke kom seirende ut av en diskusjon. Pretty good batting average syns nå jeg.

mvh
anon.

Redigert av MuddyBear; 28/11/2007 11:35.
Re: Livet er en evig krangel med sleipinger. Part [Re: MuddyBear] #486060 28/11/2007 11:38
bik3man Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
Ja, det er vel det eneste jeg misliker med dette forumet. At noen ALLTID må drive en diskusjon til bristepunktet og forbi, istedet for å bare la det ligge.

Slik er det også i det virkelige liv: iblant er det beste faktisk bare å snu seg og gå, og gi f... i hva den andre måtte mene om deg.

KO

- Dr A.J. Snow
Re: Livet er en evig krangel med sleipinger. Part [Re: bik3man] #486174 28/11/2007 13:23
StigB Offline
Señor
Señor
Quote:
Ellers er det fascinerende at mange tror at det å være skikkelig tøff i språket og bråkjekk i diskusjonene gir cred på forumet.

Det var som svarte, når ble dette endret?

Stisykling.no

Det er plass til alle, om vi bare tar hensyn til hverandre.

< TOC >

Re: Livet er en evig krangel med sleipinger. Part [Re: Dan] #486178 28/11/2007 13:27
StigB Offline
Señor
Señor
Quote:
Jeg tror det er veldig lite av mine innlegg her som ville ha blitt mer interessante fordi folk som ikke kjenner meg vet akkurat vem jeg er.

Du er inne på noe der Dan, jeg hadde også en etter meg her på forumet som truet med at han vist hvor jeg bodde og laget kvalm med bilder jeg la ut.

Men det slutta han brått med, og ble snill gutt veldig fort. Åkkesom det var en ekkel opplevelse for meg, men det var nok værre for den andre.

Stisykling.no

< TOC >

Re: Livet er en evig krangel med sleipinger. Part [Re: StigB] #486196 28/11/2007 13:43
bik3man Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
Det er alltid noen nisser som blir overivrige og tøffe og tror at den virkelige verden ikke kan innhente dem.

Jeg slår meg til ro med at de som trenger å kjenne meg gjør det.

KO

- Dr A.J. Snow
Re: Livet er en evig krangel med sleipinger. Part [Re: bik3man] #486197 28/11/2007 13:44
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Som en kompis av meg sa en gang "æ har da nok vænna!" ICON_LAUGH

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Livet er en evig krangel med sleipinger. Part [Re: StigB] #486204 28/11/2007 13:49
Arnebv Offline
Besatt
Besatt
Eg har aldri hatt nokon som skulle ta meg IRL.
Men om det var, så skulle den vere hjarteleg velkommen til å prøve seg! Så dette er ein utfording til dokke alle som ikkje like meg -kom å ta meg om dokke tøørrrr! Eg er så søff og stor og sterk og feit og tøff og høg og tung. Nemnde eg tøff? Jækla pyseforum. Eg skal banke livskiten ut av alle som prøver seg! PINGLER.

Imens sit eg i bøttekottet klar som et egg med gaffelen skrudd opp til max langde klar til dask.

(daABBA: mean lean killing machine)

Fly like a buffalo, sting like a flea
Facebook:Stisykling på Stord
Re: Livet er en evig krangel med sleipinger. Part [Re: Arnebv] #486305 28/11/2007 16:07
StigB Offline
Señor
Señor

"Vi veit hvem du er og hvor du bor" jeg synes sånt er utrivelig. Men i disse dager nytter det ikke å skjule seg bak et eller annet nick. Det er det minste problemet å få tak i de som truer, det hjelper lite når øvrigheta banker på døra di med det de trenger.

Jeg var vel ikke så redd, men jeg ville vite hvem som nærmest antyda at de ville komme å besøke meg, og det fikk jeg + mye annet.

Stisykling.no

< TOC >

Re: Livet er en evig krangel med sleipinger. Part [Re: StigB] #486307 28/11/2007 16:10
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
Huh? Er dette noe som har skjedd her?

Re: Livet er en evig krangel med sleipinger. Part [Re: Stein] #486312 28/11/2007 16:23
R
rsh Offline
Besatt
Besatt
R
Sitat: Dazed
Er det ikke slik at man skal betale fordelsskatt av gevinsten når man får gode priser på ting gjennom arbeidsplassen sin? Har til og med hørt at håndverkere skal betale fordelsskatt når de utfører arbeid for seg selv, siden de slipper å betale andre håndverkere for å gjøre jobben?

Mye rare regler sosialdemokratene har laget for oss, gitt. ICON_WINK

En snekker som setter opp en bolig, skal skattes for det verdien av det arbeidet han utfører. Det var det ikke sosialdemokraten som fikk inn i skatteloven, men den følger av helt alminnelige prinsipper i skatteloven (og har vært der side 1911). Høyesterett fastslo dette allerede rundt 1950/60. De er en fordel vunnet ved næringsvirksomhet. På samme måte har fordeler vunnet ved arbeid vært skattepliktig i Norge siden de første fattiglovene (forløperen til skatteloven) kom i 1869.

Grunnprinsippene i skatteloven har faktisk ligget ganske fast siden 1911. Datateknologien gjør imidlertid at mye av det en måtte gjøre unntak for av praktiske grunner tidligere, nå er mulig å ta med.

Sveinung
Re: Livet er en evig krangel med sleipinger. Part [Re: rsh] #486313 28/11/2007 16:27
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
Skulle du sett. Da var altså Wollert Konow statsminister, med partiet "Det frisinnede Venstre". ICON_WINK

(Takk til Wikipedia) ICON_WINK

Re: Livet er en evig krangel med sleipinger. Part [Re: Stein] #486318 28/11/2007 16:40
StigB Offline
Señor
Señor
Huh? Er dette noe som har skjedd her?

Ja det har skjedd her, men det begynner å bli såpass lenge siden så det blir vel ei god historie å dra utpå kvelden oppe på Skei til høsten. Så den som vil vite mer får ta seg en tur dit.

Stisykling.no

< TOC >

Re: Livet er en evig krangel med sleipinger. Part [Re: Stein] #486392 28/11/2007 19:37
Lapavoni Offline
Ivrig
Ivrig
Skulle du sett. Da var altså Wollert Konow statsminister, med partiet "Det frisinnede Venstre". ICON_WINK

(Takk til Wikipedia) ICON_WINK

Da er det vel han Konows gate er oppkalt etter.

Når vi først er inne på dette med fordelsbeskatning: Ryktet sier at egentlig så skal man skatte av gratis flyttehjelp fra venner. I lovens strengeste tolkning, er dette tilfelle?

Re: Livet er en evig krangel med sleipinger. Part [Re: Lapavoni] #486402 28/11/2007 20:02
Vanilla Ninja Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Flytting er vel ikke en jobb som det stilles krav til på lik linje som elektriker- eller rørleggerarbeid, og kan dermed ikke komme inn under den samme loven.

Hvis slike jobber skulle påvirkes av en slik lov ville vi ikke kunne gjøre noe selv.
I så fall vil vi måtte betale skatt av fordelene vi har ved å male hus, klippe plen, mekke egen sykkel eller tok våre egne familiebilder, siden det finnes folk som har slike ting som yrke.

Re: Livet er en evig krangel med sleipinger. Part [Re: Vanilla Ninja] #486406 28/11/2007 20:06
Lapavoni Offline
Ivrig
Ivrig
Ja, nettopp. Det var det også jeg tenkte. Derfor ønsker jeg å få verifisert eller avlivet denne myten en gang for alle. Rsh har vel en fasit tenker jeg.

Side 7 av 8 1 2 3 4 5 6 7 8

Moderator  support