Livet er en evig krangel med sleipinger. Part I
|
Re: Livet er en evig krangel med sleipinger. Part
[Re: bik3man]
27/11/2007 13:03
|
RazeFaze
More than words
|
More than words
Det kan også være bike-for-man...sykkel-for-mann...altså sykkel til en mann, eller alle menn.
-------------------- Happy Trails! Jørgen
|
|
|
[Re: MuddyBear]
27/11/2007 13:03
|
bike4man
Entusiast
|
Entusiast
Bike4man har valgt en høyere risikoprofil, som gir høyere avkastning gjennom fond og lavere forsikringspremier, men som kan medføre at han blir sittende på bar bakke.
I utgangspunktet fornuftige vurderinger, men det halter litt mot slutten. Bar bakke, og bar bakk, vel, jeg bygger hus selv. Bygningsmaterialer koster endel, selv om jeg får dem godt rabbatterte gjennom mittfirma. Tar tid å bygge opp igjen,hvis uhellet skulle være ute, selv om jeg ville måtte gjøre mye selv, det er så, men jeg har altså aldri hatt en situasjon hvor jeg har fått noe igjen av en forsikring, har bare betalt premier. Inntil jeg sluttet med det, og tar risikoen selv. Hjemmekontor: Det er to leiligheter, ikke så store, men med god beliggenhet, i Storbyen, i samme bygård, ved siden av hverandre...Nei, søknad om omregulering er ikke nødvendig da. Min samboer har adresse til denne naboleiligheten. Vi kan eventuelt ta en visning? Kan ta det på PM... Forstår det dit hen at du, og andre her, er ute etter å "mistenkeliggjøre" folk som ser ut til å har stelt seg litt bedre enn andre, muligens. Ikke så mye, men litt. Men har ikke fått noe gratis, har jobber for det. Som byggmester. Som altså har jeg lov til å sette opp mitt hus selv. Er dog ikke hverken rørlegger eller elektriker, riktignok. Fusker litt i rørleggerfaget (for meg selv). Men ikke med elektrikerarbeid. Lurer du på mer, kan vi ta en omvisning, eller diskutere på PM. Nå er jeg på veg ut døren....
|
|
|
[Re: RazeFaze]
27/11/2007 13:04
|
bik3man
OP
More than words
|
OP
More than words
Det kan også være bike-for-man...sykkel-for-mann...altså sykkel til en mann, eller alle menn. Hvor gjør du av "u"-en i four da? Gjemmer den i barten?
KO
"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..." - Dr A.J. Snow
|
|
|
[Re: bike4man]
27/11/2007 13:05
|
RazeFaze
More than words
|
More than words
Kan du ikke oppgi ditt firma, så jeg er sikker på at jeg ikke ansetter dårlige håndtverkere neste gang jeg skal få ordnet noe? Det er så mye prat om dårlige håndtverkere, så det er like greit å være på den sikre siden.
|
|
|
27/11/2007 13:06
|
RazeFaze
More than words
|
More than words
Det kan også være bike-for-man...sykkel-for-mann...altså sykkel til en mann, eller alle menn. Hvor gjør du av "u"-en i four da? Gjemmer den i barten? Jeg tror du må vrenge 4'ern, og gjemme den bak den andre, derette snurrer du barten, og vips har du en uærlig snekker som vrir og trykker 2'ern. Men klart, nå har du tatt meg i et dårlig argument, og jeg har tapt. Kan jeg putte 4'er-mannen på Ignore snart?
|
|
|
27/11/2007 13:07
|
bik3man
OP
More than words
|
OP
More than words
Det kan også være bike-for-man...sykkel-for-mann...altså sykkel til en mann, eller alle menn. Hvor gjør du av "u"-en i four da? Gjemmer den i barten? Jeg tror du må vrenge 4'ern, og gjemme den bak den andre, derette snurrer du barten, og vips har du en uærlig snekker som vrir og trykker 2'ern. Men klart, nå har du tatt meg i et dårlig argument, og jeg har tapt. Kan jeg putte 4'er-mannen på Ignore snart? Hehehe, etter den Joker-vrenginga kan du Ignore 4'ern så mye du vil.
KO
"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..." - Dr A.J. Snow
|
|
|
27/11/2007 13:08
|
bike4man
Entusiast
|
Entusiast
behov for å kaste store mengder meningsløs skitt, særlig i retning Trønderlag?
Nei. Returnerer kun skitten som kommer derifra. Jeg som så mange andre gjennom dette forumets historie. Dersom vi istedet tenker norsk, så blir det fireman. Det er ikke noe norsk ord, men det er som kjent den engelske tittelen til vår venn Sam på barne-TV.
Nei, jeg ser ikke mye på barneTV. Men du gjør? Og der fikk jeg inn posteringen fra Raze-Faze gjennom "quoten". Han, RF har faktisk stått på min ignore liste en tid. Nei, jeg har bare 2 navn på min Ignore-liste... EgilS, og RF. Nå blir det 3 da. Med GeirK. Præh-hæ.
Redigert av bike4man; 27/11/2007 13:13.
|
|
|
27/11/2007 13:09
|
GeirK
More than words
|
More than words
Forstår det dit hen at du, og andre her, er ute etter å "mistenkeliggjøre" folk som ser ut til å har stelt seg litt bedre enn andre, muligens. Ikke så mye, men litt.
?Du må lese det vi skriver, ikke gjette på hva vi tenker. Da vil det gå deg godt og du får leve lenge i landet. Tar tid å bygge opp igjen,hvis uhellet skulle være ute, selv om jeg ville måtte gjøre mye selv, det er så, men jeg har altså aldri hatt en situasjon hvor jeg har fått noe igjen av en forsikring, har bare betalt premier. Inntil jeg sluttet med det, og tar risikoen selv.
Hjelp meg til å forstå dette. Siden du aldri har hatt skade på et hus, bare utgifter til forsikring, så konkluderer du med at det er bortkastet å ha forsikring på huset? Hvorfor sykler du med hjelm?
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
27/11/2007 13:11
|
bik3man
OP
More than words
|
OP
More than words
behov for å kaste store mengder meningsløs skitt, særlig i retning Trønderlag?
Nei. Returnerer kun skitten som kommer derifra. Jeg som så mange andre gjennom dette forumets historie. De eneste jeg har sett her som har hatt behov for å "vinne" en diskusjon mot GeirK ved å kaste skitt istedetfor faktisk å diskutere er de som egentlig har tapt. Iblant uten å innse det selv. Dersom vi istedet tenker norsk, så blir det fireman. Det er ikke noe norsk ord, men det er som kjent den engelske tittelen til vår venn Sam på barne-TV.
Nei, jeg ser ikke mye på barneTV. Men du gjør? Nei, guttungen er ikke fylt to ennå, så han ser ikke på TV. Men jeg har til tider berikende omgang med små vesener som liker å se på barne-TV så jeg har plukket opp noen navn. Og hvis jeg hadde sett på barne-TV så hadde jeg ikke vært flau over det. Hadde du?
KO
|
|
|
27/11/2007 13:12
|
GeirK
More than words
|
More than words
Nei. Returnerer kun skitten som kommer derifra.
Med fare for at dette spørsmålet også returneres med skitt om det er enda så saklig så prøver jeg likevel. Hvilken skitt var det du returnerte da du sa: "Gratulerer, GeirK Tre bom av tre mulige. En sterk prestasjon. Selv om jeg har sett mye bom av deg før. "Mtbmaniac" har satt deg til veggs noen ganger. Nå måtte jeg altså også gjøre det. Du ba om det! Vil du prøve deg igjen? "
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
[Re: GeirK]
27/11/2007 13:20
|
RazeFaze
More than words
|
More than words
Artig med troll, skulle nesten tro Hvilepuls har ordnet et alter ego  Ellers har det jo stort sett vært enveis-skittkast her. Geir og andre har stilt spørsmål, sykkelformannen har slengt dritt tilbake. Artig forum dette utvikler seg til å bli 
|
|
|
27/11/2007 13:23
|
bik3man
OP
More than words
|
OP
More than words
Jeg prøver å huske hvorfor jeg egentlig lagde denne tråden. Men jeg har glemt det. Jeg angrer uansett.
KO
|
|
|
27/11/2007 13:23
|
bike4man
Entusiast
|
Entusiast
Tar den diskusjonen videre i "hallen", i Drammen. Er der iblant jeg. Du kommmer? Ta gjerne med deg GeirK, og EgilS. Du er herved plassert på min ignore-liste. Da blir det 4 der. Og noen tusen som ikke er der....
|
|
|
27/11/2007 13:27
|
bik3man
OP
More than words
|
OP
More than words
Herlig. Det gjorde dagen for meg! Var det kommentaren om Barne-TV som gjorde det? Og hvorfor stiller du meg spørsmål hvis du har satt meg på Ignore?
KO
|
|
|
27/11/2007 13:28
|
EgilS
More than words
|
More than words
Nei, jeg har bare 2 navn på min Ignore-liste... EgilS, og RF. Nå blir det 3 da. Med GeirK. Præh-hæ. Jeg prøver å tenke etter om det er noen som helst grunn til at jeg skal være lei meg for det, men klarer ikke å finne noen. 
|
|
|
27/11/2007 13:30
|
Stein
Yozo Fanboy
|
Yozo Fanboy
Tar den diskusjonen videre i "hallen", i Drammen. Er der iblant jeg. Du kommmer? Ta gjerne med deg GeirK, og EgilS. Hva mente du dere skulle gjøre der?
|
|
|
[Re: EgilS]
27/11/2007 13:31
|
bik3man
OP
More than words
|
OP
More than words
Jeg stusser over hvorfor man skal skryte av Ignore-lista si. "Jeg gidder ikke leke med deg, lizzom".
Og så lurer jeg på hvorfor jeg blir invitert til å møte bike4man i en eller annen hall. De eneste jeg møter herfra er trivelige folk som blir med på sykkeltur. Noen av dem møter jeg ellers også fordi de har blitt mine gode venner. Fireman ser ikke ut til å være et emne i noen av kategoriene.
KO
|
|
|
27/11/2007 13:33
|
mtbmaniac
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
men hvor er egentlig denne ignoreknappen alle snakker om?
|
|
|
[Re: mtbmaniac]
27/11/2007 13:33
|
bik3man
OP
More than words
|
OP
More than words
Hvis du ikke vet hvor den er så trenger du den ikke :-)
KO
|
|
|
27/11/2007 13:34
|
JonAre
Besatt
|
Besatt
men hvor er egentlig denne ignoreknappen alle snakker om? Det kan jeg ikke svare på, siden jeg igorerer deg. Jeg ignorerer alle, hører dere?! Alle!
|
|
|
27/11/2007 13:36
|
Stein
Yozo Fanboy
|
Yozo Fanboy
men hvor er egentlig denne ignoreknappen alle snakker om? Når du ser på noens profil, kan du klikke på "ignorér".
|
|
|
27/11/2007 13:40
|
larsb
Bjolsen Zeit
|
Bjolsen Zeit
Herlig! Livet er en evig krangel med sleipinger Tittelen på denne tråden passer bare SÅ bra! LarsB
|
|
|
27/11/2007 13:41
|
MuddyBear
Måsabjønn
|
Måsabjønn
Forstår det dit hen at du, og andre her, er ute etter å "mistenkeliggjøre" folk som ser ut til å har stelt seg litt bedre enn andre, muligens. Ikke så mye, men litt.
Jeg ser at mange på forumet er "ute etter" mye... men det å mistenkeliggjøre de som har "stelt seg litt bedre enn andre" er ikke en av dem. Jeg er faktisk ikke så sikker på hvem som har stelt seg relativt best her inne. Men med tanke på hvor mange som har flere sykler som koster godt over 20 - 30 000kr, så vil jeg tro det er relativt mange som har ordnet seg ganske så greit. Hvorfor sykler du med hjelm?
Her tror jeg du går i samme felle som du advarer mot; nemlig å anta noe som ikke bekreftet. Jeg prøver å huske hvorfor jeg egentlig lagde denne tråden. Men jeg har glemt det. Jeg angrer uansett. Hvorfor lei deg? Den har faktisk vært til stor nytte for enkelte; for eksempel en som har klart å oppdatere og doble "ignore" listen sin! Om tråden fortsetter ser jeg ikke bort fra at den listen kan bli ganske så lang. ... med mindre du angrer fordi du ser en reell fare for å havne på en igore liste da... 
|
|
|
27/11/2007 13:44
|
MuddyBear
Måsabjønn
|
Måsabjønn
Og så lurer jeg på hvorfor jeg blir invitert til å møte bike4man i en eller annen hall.
Stusset også litt på denne; jeg inviterer til stadig å møte folk her inne, men da som oftest med sykkel ved et passende startsted; ikke inne i en hall.... 
|
|
|
[Re: Rockefoten]
27/11/2007 13:47
|
Rockefoten
Ivrig
|
Ivrig
Kanskje den hallen er en skatehall? Der kan man sykle med dertilegnede sykler. Nok en likhet med utfor.com
I've got a bike, you can ride it if you like. It's got a basket, a bell that rings And things to make it look good. I'd give it to you if I could, but I borrowed it.
|
|
|
[Re: Stein]
27/11/2007 13:48
|
Arildsen
Entusiast
|
Entusiast
Tror jeg aldri har blandet meg inn i slike diskusjoner før, men Bik4man jeg klarer ikke dy meg: Nei, den leies ikke ut, den brukes som hjemmekontor/og som besøksleilighet for mine barn m/samboere, når de besøker oss her i byen. Hørt om hjemmekontor, GeirK?
Jeg tolker dette dithen at du er en godt voksen mann, men spesielt moden i argumentasjonen din er du ikke.
|
|
|
[Re: Arildsen]
27/11/2007 13:49
|
mtbmaniac
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Men han har et poeng at forsikringsbransjen ikke akkurat spiller på lag med kundene sine.
|
|
|
27/11/2007 14:04
|
MuddyBear
Måsabjønn
|
Måsabjønn
I utgangspunktet fornuftige vurderinger, men det halter litt mot slutten.
Bar bakke, og bar bakk, vel, jeg bygger hus selv. Bygningsmaterialer koster endel, selv om jeg får dem godt rabbatterte gjennom mittfirma. Tar tid å bygge opp igjen,hvis uhellet skulle være ute, selv om jeg ville måtte gjøre mye selv, det er så, men jeg har altså aldri hatt en situasjon hvor jeg har fått noe igjen av en forsikring, har bare betalt premier. Inntil jeg sluttet med det, og tar risikoen selv.
Litt usikker på hvor det halter hen. Du ga et godt svar på hvorfor du har valgt risikoprofilen du har. De aller fleste, som nevnt, har en stor andel av sin formue i bolig. Det har ikke du, da erstatningsprisen på en bolig du oppfører selv er lav for deg; så lav at du ikke har behov for å redusere den videre ved kjøp av forsikring. Ingen her vil vel krangle på det. Hjemmekontor: Det er to leiligheter, ikke så store, men med god beliggenhet, i Storbyen, i samme bygård, ved siden av hverandre...Nei, søknad om omregulering er ikke nødvendig da. Min samboer har adresse til denne naboleiligheten.
Her er det igjen litt forvirring, grunnet i en definisjon. Jeg ser et hjemmekontor som et område i egen bolig som settes av for å gjøre kontorarbeid hjemme. Så snart denne beveger seg ut av den bopelen man ser er i, er det ikke lenger hjemmekontor. Ved å ha en annen leilighet som delvis ikke leies ut fordi den brukes som kontor, så blir dette kontor. Om du ser på det som kun en forlengelse av egen bolig, da de er vegg i vegg, har du ikke lenger to boliger, selv om de er regulert til to enheter. For min del, må man da velge mellom disse, fremfor en Ole Brum løsning. Ad misunnelse, så må jeg bare be deg tro at det ikke stemmer fra min side.
|
|
|
[Re: MuddyBear]
27/11/2007 14:08
|
EgilS
More than words
|
More than words
...da erstatningsprisen på en bolig du oppfører selv er lav for deg; så lav at du ikke har behov for å redusere den videre ved kjøp av forsikring. Jeg regner med at han da inkluderer mva. som han skal betale på det arbeidet som han utfører på egen bolig?
|
|
|
[Re: ]
27/11/2007 14:08
|
Stein
Yozo Fanboy
|
Yozo Fanboy
Er det ikke slik at man skal betale fordelsskatt av gevinsten når man får gode priser på ting gjennom arbeidsplassen sin? Har til og med hørt at håndverkere skal betale fordelsskatt når de utfører arbeid for seg selv, siden de slipper å betale andre håndverkere for å gjøre jobben? Mye rare regler sosialdemokratene har laget for oss, gitt. 
|
|
|
|
|