Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Topptur/frikjørere: god bukse?

Re: Topptur/frikjørere: god bukse? [Re: jens fredrik] #478289 12/11/2007 15:13
Bugge Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Høyere pris og høyere pris fru Blomquistenschnauser... 300,- er ikke allverden når det er snakk om å trekke fire store ut av hatten for ei bukse?

Re: Topptur/frikjørere: god bukse? [Re: Bugge] #478295 12/11/2007 15:29
YnotGorilla Offline
Entusiast
Entusiast
"En produkt som håller dubbelt så länge har också hälften så stor miljöpåverkan."

Har bare sett på jakka, og den var en tusing dyrere iallefall. Om buksa holder samme kvalitet hadde jeg ikke vært i tvil!

Tough luck!
Schnäuzer

Redigert av YnotGorilla; 12/11/2007 15:43. Rediger grunn: sitat
Re: Topptur/frikjørere: god bukse? [Re: YnotGorilla] #478377 12/11/2007 18:56
J
jase Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
J
Ja viss du ska ha det absolutt utan diskusjon råste så kjøp klettermusen! Eg kjøpte mi arc theta sk bukse på sportsnett til 30% og då er ikkje prisen så vedlig mykje meir enn dei andre! men viss du ikkje er så nøye så fungerer bergans til halvparten og fint. platou føre arcteryx!

The best drug is adrenline!
Free your heels and your mind will follow!
Drop cliffs not bombs!
God loves me, that i know because he gave me powdersnow!
PS.: Nothing runs like a deere!
Re: Topptur/frikjørere: god bukse? [Re: YnotGorilla] #478402 12/11/2007 19:33
Bugge Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Det var Jens-Fredrik jeg svarte på når jeg mente prisen ikke var allverden ICON_SMILE Klãtter hadde jeg ikke tenkt på i det hele tatt! Får vel se litt på det og. Noen av de jeg klatrer meg som også klatrer vet jeg er overbegeistret for det, mens de som har kjøpt Mammut er sure fordi det finnes noe som er dyrere en utstyret deres...

Ouf. Jeg har nesten litt dårlig samvittighet for å planlegge kjøp i den prisklassen men det går fort over når jeg surfer litt her på forumet og seg på hva mye penger egentlig er ICON_LAUGH

Re: Topptur/frikjørere: god bukse? [Re: Bugge] #478661 13/11/2007 10:44
Tom_Bombadill Offline
Ivrig
Ivrig
Penger er papir!

Jeg har nettopp bestilt meg skibukse. Vurderte Lofoten XCR, Tilak Raptor, Arc'teryx Alpha/Theta m.m, men valget falt på Helly Hansens toppmodell i serien med 3-lags skallklær, Elevate. Valgte denne foran de andre fordi jeg har jakken i samme serie, og er meget godt fornøyd med den. Passform og funksjon er genial, men slitestyrke er det for tidlig å si noe om. Med litt rabatter hos din LSS trenger ikke prisen bli avskrekkende (tror veil. er 2999,-). Evt selger XXL.no for 2499,-, og CRC.com for £150 inkl. frakt/ekskl. mva.

Ta en runde rundt på diverse skifora (friflyt, freeride.se), og søk på Norrøna Lofoten. Sikkert en god bukse, men en urovekkende stor andel av alle postene jeg har lest skriver om buksesømmer og snølås som revner eller knapper som faller av o.l. allerede etter kort tid. Sånt liker ikke jeg. Norrøna scorer høyt på merkenavn og design, og jeg må innrømme at jeg hadde tenkt å kjøpe deres bukse, nettopp pga. sprekt utseende og godt renomé. Når prisen skrus opp med nesten 10% til 4300,- for årets modell, må jo buksa ha blitt bedre og mer holdbar? Jeg prøvde buksa, men den ble funnet noen hakk for dyr. Heldigvis.

Penger er kanskje papir, men det trenger ikke bety at det er smart å svi av alt på ei skibukse?

Jan Erlend
Re: Topptur/frikjørere: god bukse? [Re: Tom_Bombadill] #478697 13/11/2007 11:51
Bugge Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Nei.. Jeg tenker i de samme baner og har begynt å se både på billigere og dyrere bukser. Jeg vet ikke om Ynot er utspekulert når han nevner Klãttermusens miljøengasjement, men det er i allefall et trekk som sjarmerer meg. I tillegg til at jeg enda har til gode å se noen ytre et negativt ord om funksjonalitet eller sliteatyrken på de. Helly Hansen har også dukket stadig oftere opp har jeg registrert! Og det er jo veldig trivelig at de ikke koster så sabla mye heller! Gode assosiasjoner fra seiling får jeg óg...

Re: Topptur/frikjørere: god bukse? [Re: Bugge] #479324 14/11/2007 18:56
J
jase Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
J
Det har jo mest med kor mykje dui brukar klenå då. viss det e sånn 2 gonger i månen så e det lite vits å kjøpa dyr bukse, men som meg som brukar den kankskje 5 gonger i veka så er det jo ein aen ting(ikkje vett eg kor mykje du braker ho altså)

Drop cliffs not bombs!
Re: Topptur/frikjørere: god bukse? [Re: YnotGorilla] #479680 15/11/2007 15:01
E
ehovde Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
E
Jeg investerte i Norrøna lofoten jakke og bukse i fjor, har ikke angret et sekund. Jeg fikk med snøskjørt til jakka, høyt liv med bukseseler til buksa og en sammenkobling mellom jakke og bukse så det blir tilnærmet heldress. Alt festes med glidlås og fungerer utmerket. Hadde noen sinnsyke pudderdager i påska i år, heldressfunksjonen holdt all snø ute.

For meg er XCR både vanntett og pustende nok.

"Improvement makes straight roads; but the crooked roads without improvement are roads of genius" - William Blake
Re: Topptur/frikjørere: god bukse? [Re: ehovde] #479685 15/11/2007 15:08
Bugge Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Om to uker får Tromsø Sport inn Klättermusen Freke. Jeg har bedt de om å holde av et eks. som jeg skal prøve og så kjøpe om de virker ok. Får de til 4320,- og da er det bare marginalt over hva Norrøna koster. Dersom jeg snart ikke greier å finne noe negativt på den buksa så tror jeg nesten ikke jeg har noen grunn til å la være når jeg først har bestemt meg for å blåse en sånn sum på bukser. Norrøna Lofoten kommer hakk i hel men de har fått litt pepper for spesielt tapinga over sømmene..

Re: Topptur/frikjørere: god bukse? [Re: Bugge] #479710 15/11/2007 16:38
J
jase Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
J
Klättermusen blir for varm har eg høyrt! viss du vil ha ei heilårsbukse så har eg høyrt at den blir for varm! Å muligens så dyr at du ikkje tør bruka den skikkelig!?!

Drop cliffs not bombs!
Re: Topptur/frikjørere: god bukse? [Re: jase] #479715 15/11/2007 16:49
Bugge Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Har Helsport Fenris til sommerhalvåret og en Mammut Base Jump i backup når den og blir for varmt, så det jeg vil ha er en evighetsmaskin av ei vinterbukse. Høy pris blir bare for meg et argument for å bruke den skikkelig ICON_WINK Garanti er garanti og det koster bare noen hundrelapper å få selv ei veldig teknisk bukse fiksa profesjonelt. Og de tuter nå en gang om hvor full av kelvar den buksa er, så jeg håper og tror den skal holde. Men som sagt.. Jeg skal prøve den! Er det noe galt blir det Norrøna..

Re: Topptur/frikjørere: god bukse? [Re: Bugge] #486924 29/11/2007 16:30
Bugge Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Klättermusen Freke innkjøpt. Det var ikke mye å lure på når jeg sto i sjappa og så på den ved siden av Norrøna Lofoten. Sikkert ei fin bukse det også, men like forsseggjort og solid som Freke er den nok ikke. Jeg setter liten min heller til gjennomtenkt og ordenlig søm (forøvrig gjort på en finurlig måte slik at den aldri vender mot brukeren!) enn tape. Så får vi se da! Mulig den skal til pers neste uke. Har planlagt å gå på truger opp og stå på brett ned om det bare faller enda litt mer snø.

Side 2 av 2 1 2

Moderator  support