Penger er papir!
Jeg har nettopp bestilt meg skibukse. Vurderte Lofoten XCR, Tilak Raptor, Arc'teryx Alpha/Theta m.m, men valget falt på Helly Hansens toppmodell i serien med 3-lags skallklær, Elevate. Valgte denne foran de andre fordi jeg har jakken i samme serie, og er meget godt fornøyd med den. Passform og funksjon er genial, men slitestyrke er det for tidlig å si noe om. Med litt rabatter hos din LSS trenger ikke prisen bli avskrekkende (tror veil. er 2999,-). Evt selger XXL.no for 2499,-, og CRC.com for £150 inkl. frakt/ekskl. mva.
Ta en runde rundt på diverse skifora (friflyt, freeride.se), og søk på Norrøna Lofoten. Sikkert en god bukse, men en urovekkende stor andel av alle postene jeg har lest skriver om buksesømmer og snølås som revner eller knapper som faller av o.l. allerede etter kort tid. Sånt liker ikke jeg. Norrøna scorer høyt på merkenavn og design, og jeg må innrømme at jeg hadde tenkt å kjøpe deres bukse, nettopp pga. sprekt utseende og godt renomé. Når prisen skrus opp med nesten 10% til 4300,- for årets modell, må jo buksa ha blitt bedre og mer holdbar? Jeg prøvde buksa, men den ble funnet noen hakk for dyr. Heldigvis.
Penger er kanskje papir, men det trenger ikke bety at det er smart å svi av alt på ei skibukse?