Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 3 av 4 1 2 3 4

Hvilken personlighetstype er TS'nos brukere?

Re: Hvilken personlighetstype er TS'nos brukere? [Re: mtbmaniac] #473044 01/11/2007 13:07
Lapavoni Offline
Ivrig
Ivrig
Nå sist ble det dette:
Extraverted Intuitive Thinking Judging
Strength of the preferences %
33 50 56 78

Re: Hvilken personlighetstype er TS'nos brukere? [Re: Lapavoni] #473047 01/11/2007 13:24
mtbmaniac Online OP
Søk hjelp!
OP Online
Søk hjelp!
om jeg var deg ville jeg lest heller om hva de enkelte bokstavene betyr, hva betyr det at du er feks 33% ekstrovert (moderatly ekstrovert), og 78% judging (dominerende) heller enn å fokusere på hva de "kaller den" fornoe.

Re: Hvilken personlighetstype er TS'nos brukere? [Re: Lapavoni] #473058 01/11/2007 13:33
P
pet1 Offline
Entusiast
Entusiast
P
Sitat: Lapavoni
Nå har jeg tatt denne testen tre ganger og synes at jeg svarer ærligere og ærligere. Havner hver gang på ENTJ, men jeg kan ikke si at jeg helt kjenner meg igjen i beskrivelsen av "Field Marshall".

Nei, jeg tror dette er noe sprøyt.

Hehe:

Fieldmarshals are impatient with the repetition of error, ineffectiveness and inefficiency. If an established procedure can be demonstrated to be ineffective at accomplishing a certain goal, they will abandon the procedure. Fieldmarshals keep long-term and short-term objectives in mind while striving to turn their organizations into smooth-functioning systems.

Passer jo fint at du avfeier det som sprøyt hvertfall når du ikke ble det du hadde forventet å bli.... ICON_SMILE

Re: Hvilken personlighetstype er TS'nos brukere? [Re: tmork] #473446 02/11/2007 11:18
P
pus Offline
Entusiast
Entusiast
P
Sitat: tmork
Sitat: pus
Jeg er INTJ, og havner i samme kategori som ...Hannibal Lecter.
Jeg vet at han ikke finnes i virkeligheten, men likevel.
Ikke noe stas....

Har du sånn kul maske, så du ikke biter tilfeldig forbipasserende?

Nei...kler det ikke noe særlig...

Re: Hvilken personlighetstype er TS'nos brukere? [Re: pus] #473514 02/11/2007 12:51
KTL Offline
Besatt
Besatt
INTJ her også 1% introvert og 38% intuitiv... Hva f**n det måtte bety...

mvh
Knut Tore

Hva behager? Sykle for å trene???
Nei, vi sykler bare for moros skyld!
Tirsdagsklubben™
Re: Hvilken personlighetstype er TS'nos brukere? [Re: KTL] #478107 12/11/2007 10:50
mtbmaniac Online OP
Søk hjelp!
OP Online
Søk hjelp!
Er det bare 160 aktive medlemmer på terrengsykkel.no?

Re: Hvilken personlighetstype er TS'nos brukere? [Re: mtbmaniac] #478114 12/11/2007 11:08
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
Definér "aktiv".

Kanskje UBB-greiene har noen statistikker som admin-ene kan poste? hadde vært litt artig, egentlig.

Re: Hvilken personlighetstype er TS'nos brukere? [Re: Stein] #478119 12/11/2007 11:16
mtbmaniac Online OP
Søk hjelp!
OP Online
Søk hjelp!
Aktiv: Såpass tilgjengelig at de ser en post som ber om å fylle ut en enkelt personlighetstest for fellesskapets interesse ICON_SMILE Er jo mange tusen registrerte brukere her, burde vaffal få noen hundre stemmer.

Re: Hvilken personlighetstype er TS'nos brukere? [Re: mtbmaniac] #478121 12/11/2007 11:19
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
Det er ikke sikkert det er mer enn et par hundre som poster "aktivt", selv om det er mange registrerte, og selv om man er altiv i et sykkelforum, er det ikke sikkert man er interessert i å skravle om løst og fast i snikksnakk-forumet.

Jeg hadde som sagt synes det var moro med litt statistikk om postere og posting.

Re: Hvilken personlighetstype er TS'nos brukere? [Re: mtbmaniac] #478123 12/11/2007 11:19
parob Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Tror ikke det er så mange som gidder å fylle ut en slik test og/eller ser noen nytte i å gjøre det.

Spør heller; Eier du en
a) HT
b) FS
c) begge
og jeg tror du vil få mange flere svar, spesielt hvis testen tas på våren når sesongsyklistene begynner å strømme tilbake til nettstedet.
Uansett er det nok lettere, som Dazed sier, for administratorene å hente ut litt statistikk.

Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
Re: Hvilken personlighetstype er TS'nos brukere? [Re: mtbmaniac] #478124 12/11/2007 11:21
EgilS Offline
More than words
More than words
Sitat: mtbmaniac
Aktiv: Såpass tilgjengelig at de ser en post som ber om å fylle ut en enkelt personlighetstest for fellesskapets interesse ICON_SMILE Er jo mange tusen registrerte brukere her, burde vaffal få noen hundre stemmer.

Såpass aktiv at man greier å lire av seg 6,0 poster pr. dag? ::

Re: Hvilken personlighetstype er TS'nos brukere? [Re: parob] #478125 12/11/2007 11:22
mtbmaniac Online OP
Søk hjelp!
OP Online
Søk hjelp!
Sitat: parob
Tror ikke det er så mange som gidder å fylle ut en slik test og/eller ser noen nytte i å gjøre det.

Spør heller; Eier du en
a) HT
b) FS
c) begge
og jeg tror du vil få mange flere svar, spesielt hvis testen tas på våren når sesongsyklistene begynner å strømme tilbake til nettstedet.
Uansett er det nok lettere, som Dazed sier, for administratorene å hente ut litt statistikk.

Jeg tror du misforsto hensikten med tråden. Det var ikke å finne ut hvor mange aktive medlemmer som er i forumet. ICON_WINK

Men ja, litt statistikk på brukerne her hadde vært kult. Antall postinger totalt, i snitt, median, antall måneder registrert, etc etc mye morro man kan trekke ut tror jeg.

Re: Hvilken personlighetstype er TS'nos brukere? [Re: mtbmaniac] #478128 12/11/2007 11:30
parob Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
]

Jeg tror du misforsto hensikten med tråden. Det var ikke å finne ut hvor mange aktive medlemmer som er i forumet. ICON_WINK

Neida, jeg misforstod ikke hensikten, men svarte bare på ditt oppfølgingsspørsmål om det ikke fantes flere aktive medlemmer. En slik personlighetstest egner seg nok ikke til å få svaret på det, så spørs det om du selv synes 160 svar gir et godt nok representativt utvalg for personlighetstyper.

Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
Re: Hvilken personlighetstype er TS'nos brukere? [Re: mtbmaniac] #478144 12/11/2007 11:53
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Bjolsen Zeit
Er det bare 160 aktive medlemmer på terrengsykkel.no?

Jeg for eksempel har ikke giddet å rote med en tilfeldig nettpersonlighetstest med så overmåte mange svar. Hvorfor skulle jeg det egentlig, jeg skylder ikke fellesskapet å gjøre rede for om jeg er en nevrotisk diktatortype eller en paranoid kverulant. De som kjenner meg gjør opp sin egen mening, og de andre kan dømme ut fra hva jeg poster.

Verden (terrengsykkel.no) blir ikke bedre eller værre av det der, men stadig flere mer eller mindre kvalitetssikrede tester hjelper ingen.

Jeg valgte Pinwiz-testen.

LarsB
skeptisk

Re: Hvilken personlighetstype er TS'nos brukere? [Re: parob] #478157 12/11/2007 12:02
mtbmaniac Online OP
Søk hjelp!
OP Online
Søk hjelp!
Sitat: parob
Neida, jeg misforstod ikke hensikten, men svarte bare på ditt oppfølgingsspørsmål om det ikke fantes flere aktive medlemmer. En slik personlighetstest egner seg nok ikke til å få svaret på det, så spørs det om du selv synes 160 svar gir et godt nok representativt utvalg for personlighetstyper.

Ønsker bare at flere tar den. Er det ikke >4k brukere her? 160= ~4 %

... Lars: greit greit greit. det har slått meg at du av prinsipp er uenig i det aller meste jeg skriver og foreslår og enig med flertallet på det aller meste annet. whatever. ICON_WINK

Ed: MB er forøvrig såvidt jeg vet anerkjent og mye brukt av psykologer og rekrutterere.

Redigert av mtbmaniac; 12/11/2007 12:16.
Re: Hvilken personlighetstype er TS'nos brukere? [Re: mtbmaniac] #478162 12/11/2007 12:05
EgilS Offline
More than words
More than words
Sjekk i brukelista hvor mye de fleste her poster. Du vil finne ut at de aller fleste i praksis "aldri" poster her og sikkert neppe leser noe særlig heller.

Re: Hvilken personlighetstype er TS'nos brukere? [Re: mtbmaniac] #478170 12/11/2007 12:14
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Bjolsen Zeit
... Lars: greit greit greit. det har slått meg at du av prinsipp er uenig i det aller meste jeg skriver og foreslår og enig med flertallet på det aller meste annet. whatever. ICON_WINK

Ed: MB er forøvrig såvidt jeg vet anerkjent og mye brukt av psykologer og rekrutterere.

Nå skrev jeg en masse som viste at jeg uenig med deg, men jeg slettet det og skal tenke litt på det du sa. Jeg kommer kanskje tilbake med mer. Du kommer kanskje opp med noen eksempler så lenge?

Vedrørende din edit. Det er akkurat psykologiske tester i hendene til utrente "rekrutterere" jeg ikke liker.

LarsB
paranoid-kverulant

Re: Hvilken personlighetstype er TS'nos brukere? [Re: EgilS] #478171 12/11/2007 12:15
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
F.eks. er det 1437 medlemmer uten ett eneste innlegg, 871 med 2 og 500 med 3 innlegg.

Til sammen er det 4104 medlemmer med 10 eller færre innlegg. Disse er ikke så "aktive", vel?

Re: Hvilken personlighetstype er TS'nos brukere? [Re: Stein] #478173 12/11/2007 12:16
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
Det ser ut som det er 5848 registrerte medlemmer. Av disse er det bare 510 stykker med 100 innlegg eller mer. Hvor mange av disse som har "falt fra" for lenge siden vet jeg ikke, men sikkert en del av dem.

Re: Hvilken personlighetstype er TS'nos brukere? [Re: larsb] #478177 12/11/2007 12:18
mtbmaniac Online OP
Søk hjelp!
OP Online
Søk hjelp!
Sitat: larsb

Vedrørende din edit. Det er akkurat psykologiske tester i hendene til utrente "rekrutterere" jeg ikke liker.

Er enig med deg der. Men om feks en enkel internett-basert test kan gi 90% treff på personlighetstype, OG man kan lese fritt tilgjengelige profil-beskrivelser, så er det ikke så ille da. Dvs man kan få en generell betraktning av ens styrker og svakheter som person. Er ikke alle som vil ha behov for eller kan påkoste en dyr test med personlig oppfølging.

Re: Hvilken personlighetstype er TS'nos brukere? [Re: mtbmaniac] #478187 12/11/2007 12:37
MuddyBear Offline
Måsabjønn
Måsabjønn

Å ta en personlighetstest (av høye eller ymse kvalitet) koble den tin navnet mitt og legge hele svaret ut for verden å se, er jeg også skeptisk til.

Det som foreslås her er å ta testen-, og poste resultatet annonymt. Tror det er greit å skille mellom de to.

Når rekruterere m.fl. nevnes, så kan man også huske svarene her ikke vil bli brukt til noe av slike; og at mange av de som bruker det, ER trenet i bruken.

Redigert av MuddyBear; 12/11/2007 13:11.
Re: Hvilken personlighetstype er TS'nos brukere? [Re: mtbmaniac] #478309 12/11/2007 15:57
pinwiz Offline
Besatt
Besatt
jeje.nå spilles "I shot the sheriff" i finsk versjon på P1.Ulekkert.
Hva skal du med denne testen da?Få bekreftet at du selv og resten av terrengsyklistene er skikkelig innovative,individualistiske ledertyper?
Nå har jeg lest hvilke resultater de forskjellige kokettene her har lagt ut,en salig blanding av Ghandi via mor Theresa over til Stalin,Hitler og føkkings Hannibal Lecter.
Det rare er at alle personlighetstrekk kan tolkes positivt uansett om du er en seriemorder eller diktator som bare venter på en sjanse til å bli mellomleder i en mellomstor bedrift.
Ikke et resultat sier at;"Du er en ubrukelig psyko som ikke under noen omstendighet bør få en lederstilling,eller på noen som helst måte bør få fortelle andre hva de skal,eller ikke skal gjøre.The world is better off in your total utter non existence."

Jeg på min side har lest testen,forstått spørsmålene,har allverden av tid,men jeg gidder ikke.

Redigert av pinwiz; 12/11/2007 16:16. Rediger grunn: det var denna englisken da

Hva ville Lemmy gjort.......?

Re: Hvilken personlighetstype er TS'nos brukere? [Re: pinwiz] #478315 12/11/2007 16:11
Bugge Offline
Avhengig
Avhengig
Alle som ikke har tatt denne testen som mer en litt lett underholdning med det odde innslaget av selvironi eller skadefryd over hvor dårlig den er, rekk ei hand i været.

Re: Hvilken personlighetstype er TS'nos brukere? [Re: pinwiz] #478325 12/11/2007 16:46
mtbmaniac Online OP
Søk hjelp!
OP Online
Søk hjelp!
Sitat: pinwiz

Jeg på min side har lest testen,forstått spørsmålene,har allverden av tid,men jeg gidder ikke.

Hvorfor i huleste leste du spørsmålene for så ikke å svare? Lol, bare sånn for å være kul og kunne si at du ikke har tatt testen, av prinsipp?

Re: Hvilken personlighetstype er TS'nos brukere? [Re: mtbmaniac] #478331 12/11/2007 17:13
pinwiz Offline
Besatt
Besatt
Hvorfor i huleste leste du spørsmålene for så ikke å svare? Lol, bare sånn for å være kul og kunne si at du ikke har tatt testen, av prinsipp?

næh,primært for å bekrefte at hvorvidt jeg er en "ledertype" eller ikke,er av veldig liten interesse for meg,jeg leser spørsmålene og tenker; -detta gidder jeg ikke.
Det burde egentlig ikke interessere noen andre heller.

Sekundært for å gjøre et siste forsøk på å disse denne tåpelige tråden.
Ja,også litt fordi jeg humrer lett i votten av yuppier som ynder å fremstille seg selv som "ledertyper" eller "ensomme enere".

Hva ville Lemmy gjort.......?

Re: Hvilken personlighetstype er TS'nos brukere? [Re: larsb] #478335 12/11/2007 17:25
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Bjolsen Zeit

Nå skrev jeg en masse som viste at jeg uenig med deg, men jeg slettet det og skal tenke litt på det du sa. Jeg kommer kanskje tilbake med mer. Du kommer kanskje opp med noen eksempler så lenge? ...

LarsB
paranoid-kverulant

Kjære mtbmaniac!

Etter å ha tenkt meg om litt har jeg funnet ut at jeg har morsommere ting å bruke tiden min på enn å tilbakevise påstandene dine. Du slipper å finne frem eksempler på at jeg har noen prinsipper i din retning, og jeg slipper å diskutere deg med deg.

Jeg har fortsatt ikke forstått hvorfor det er i fellesskapets interesser at vi tar denne testen og legger ut hva vi scorer for noe. Det kan være mer interessant enn å få vite hva du føler om meg.

Quote:
Aktiv: Såpass tilgjengelig at de ser en post som ber om å fylle ut en enkelt personlighetstest for fellesskapets interesse \:\) Er jo mange tusen registrerte brukere her, burde vaffal få noen hundre stemmer.

Quote:
Ønsker bare at flere tar den. Er det ikke >4k brukere her? 160= ~4 %

Hva skal fellesskapet vite dette for?
Vil du skrive annerledes på forumet basert på det som kommer frem i avstemmingen din?
Bør andre skrive annerledes basert på disse resultatene?

Hilsen
LarsB

Re: Hvilken personlighetstype er TS'nos brukere? [Re: larsb] #478346 12/11/2007 17:57
mtbmaniac Online OP
Søk hjelp!
OP Online
Søk hjelp!
er det ikke bare å holde seg unna tråden om man ikke liker den da? ICON_SMILE

Re: Hvilken personlighetstype er TS'nos brukere? [Re: pinwiz] #478347 12/11/2007 18:00
mtbmaniac Online OP
Søk hjelp!
OP Online
Søk hjelp!

næh,primært for å bekrefte at hvorvidt jeg er en "ledertype" eller ikke,er av veldig liten interesse for meg,jeg leser spørsmålene og tenker; -detta gidder jeg ikke.
Det burde egentlig ikke interessere noen andre heller.

Sekundært for å gjøre et siste forsøk på å disse denne tåpelige tråden.
Ja,også litt fordi jeg humrer lett i votten av yuppier som ynder å fremstille seg selv som "ledertyper" eller "ensomme enere".

Tror du har misforstått om du tror at testen skal avsløre om man er leder eller ikke.

Du må gjerne humre lett av meg. Bare fint om jeg kan spre litt glede og gjøre at du føler deg bedre om deg selv ICON_SMILE

Re: Hvilken personlighetstype er TS'nos brukere? [Re: pinwiz] #478366 12/11/2007 18:31
Arnebv Offline
Besatt
Besatt
Hvis man skal gjøre en seriøs personlighetstest er minst én rorschach på sin plass.
Hva assosierer forumbrukerne med denne figuren?

Har stirra og stirra, men ser framleis berre ein sko og ein skeiv penis med halvkappa baller x2

Kva betyr det, Wiz de la Pin?

Fly like a buffalo, sting like a flea
Facebook:Stisykling på Stord
Re: Hvilken personlighetstype er TS'nos brukere? [Re: pinwiz] #478500 12/11/2007 22:11
MuddyBear Offline
Måsabjønn
Måsabjønn
Ettersom spørsmålet blir stilt, la meg forsøke å gi et svar på hvorfor dette kan være av interesse. (og nå sier jeg ikke at det er mest interessante som finnes, bare at det er av nok interesse for å forsvare en tråd)

Forskjellige sportsgrener har, i likhet med yrker, krever forskjellige fysiske og mentale ferdigheter. Sprint krever vel eksplosiv styrke og dyp konsentrasjon i en relativt kort periode.
Terrengsykling krever en kombinasjon av eksplosiv styrke, utholdenhet; en evne til å planlegge stivalget etc. etc. (velger å skrive etc. i et håp om ikke å rote meg bort i en diskusjon om hva som kreves mentalt)

Om man nå ser på resultatene av testen, så er det en markant overvekt av’ere i forhold til en vanlig befolkning.
Av de som har tatt testen her er 48% xNTx , i USAs befolking er det ca. 10% som har det.
Av de som har tatt testen her er 68% xNxx, i USAs befolking er det ca. 16,3%.

Man kan da reflektere i det stille (som jeg har gjort frem til nå) om hvorvidt det sier noe om hva slags mennesker som er mest tilbøyelige til å begynne, og fortsette som terrengsyklister. Evt kan man bruke det som første ledd for å se om dette er noe å undersøke videre med mer nøyaktige metoder.

Jeg sier ikke at det er en forutsetning, på noen måte, på samme måte som at Vegard Ullvang har bevist at man ikke trenger være høy for å være gode på ski.

For de som ikke klarer å se forbi noen morsomme sammenlikninger med kjente mennesker, eller de som mener at en test må være vitenskapelig robust for å avgi noe som helst fornuftig, skjønner jeg godt at de hopper glatt forbi denne tråden. Men syns det er for drøyt å si at det ikke finnes noe som helst av verdi i tråden.

Side 3 av 4 1 2 3 4

Moderator  support