Jeg er latterlig dårlig på å legge styretape, og dette var faktisk kun den andre gangen jeg har lagt styretape. Dere skulle ha sett hvordan det så ut første gangen.
Styret er oppe til vurdering, liker det sånn når jeg er i bukken, men til tider ubehagelig oppe på "hoodsene."
Vurderer også bytte ut setet til Selle San Marco Regal ti, og sette på en lengre stem. Styrerøret har jeg ikke brydd meg om å kappe enda, fleksibelt å ha litt å gå på når det skal sykles på rulle.
Re: Hvilke LANDEVEI- sykler har du i stallen?
[Re: Torrdal]
#47089827/10/200716:48
Super sykkel du har fått deg, gratulerer! Men cockpiten så foreløpig ikke helt bra ut, slik flere har påpekt.
Det ser ut som håndtakene dine peker en del nedover. Campa skal vel være vannrett, mens Shimano sine kan peke ørlitt oppover - begrunnet både ut fra estetikk og funksjon.
Legging av styretape er en treningssak. Fint at den er så billig, da. Det er bare å prøve og feile. På Parktool sine sider står det en fin instruksjon. Lykke til!
Thomas
[Re: ]
#47095427/10/200719:39
Landeveissykkel? Joda, har vist det. (nede og roter i kjelleren) .... .... ....
Fant en gul Cannondale R1000 CAAD3 1998-modell med Ultegra/DA-miks. SelleItalia slr gel-flow, Deda 215 anatomic, Fulcrum 3/Open Pro på CODA 900-nav/DT RR 1.1 på Ultegra-nav/Aksium på rullemodus (velg det settet du synest ser/høres best ut), 2-kilos Elite røde flaskeholdere for å matche styretapen og setet (og skoene), og blå (!) Look 396 anatomic delta karbon pedaler. Samt en liten, men ivrig, familie med edderkopper type Krosskongro (tror det er det de kalles). Skal blåse av støvet og forsøke å poste et bilde (av sykkelen, ikke edderkoppene) Imens får dere se den for dere i drømmene/marerittene deres.(velg selv sykkel'n eller edderkoppene kontra drøm eller mareritt...)
Bør vel bruke den litt også... Stilpolitiet hadde satt meg i forvaring til jeg har byttet flaskeholdere og pedaler, samt fått tak i ekte rød (ikke falmet, rosa-ish) styretape.
Har ikke for vane å sitere meg selv - men nå også med bilde! Står med rulledekk - kjører ikke oransje bakhjul til vanlig...
Hard Rocxen bak er damas.
Redigert av Hæ?; 19/11/200721:44. Rediger grunn: Bilde!
Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM! Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
[Re: Hæ?]
#48184820/11/200716:55
Jepp - nye pedaler, lettere flaskestativ og ny rød Deda styretape, så tror jeg jaggu meg det kan bli en landeveissykkel som stilpolitiet ikke konfiskerer for destruering. Kanskje?
Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM! Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
#48238121/11/200715:45
Forrige eier var Sport Extreme på Leangen. De hadde ikke montert flaskeholdere. Sykkelen har altså hatt "1 eier", men den er ikke "damekjørt" Flaskeholderene var et anfall av galskap på CC kun for å se om de matchet sete og styre. Elite Ciussi Gel - en klassikker. Men veier 80(!!!)g stykket.
#48239621/11/200716:03
Ja det er jo en slurk vann mer enn karbonfiberholdere. I tillegg får du aldri bråslanka sykkelen med 750 gram når du treffer et hull i asfalten på et turritt
LarsB
[Re: larsb]
#48240121/11/200716:11
Kelly-raceren har fått en latinsk make-over. Opprinnelig hadde den full Dura Ace av forrige generasjon med håndbygde hjul med DA-nav og Open Pro felger. Nå i siste versjon er det Campa for alle pengene. Karbongaffel fra Ebay er montert og kompaktkrank av edleste sort til bratte bakker og cruising rundt sveitsiske og italienske innsjøer. Under 8 kilo med 1850 grams stålramme og pedaler er ganske OK.
57 cm overrør og seterør. 72 graders setevinkel og 73 i front. Karbongaffelen har 43cm rake mot 39 på stålgaffelen den erstattet. Blackburn flaskeholder i stål og computer med høyde- og bratthetsmåling. Setepinnen er en kappet FSA K-force SB25 SL og setet er SLR Kit carbonio.
Record karbonkrank av siste generasjon har slått følge med frontgir fra 06-Record. Crank Brothers Quattro-pedaler i limited edition Terrengsykkel.no-grønn.
Campagnolo Eurus hjulsett med Schalbe Stelvio dekk. Stelviopasset skal til pers til våren. G3-eikene er kanskje ikke alles favoritt på en stålklassiker, men jeg synes det funker. Chorus bakgir koster ikke skjorta og funker bra. 11-23 kransen står til kompaktkranken, men er av Chorusvalør. Oppe i hjørnet sees siste rest fra originalbygget, Dura Ace 7600 bremsene.
Bontrager XXX-lite-styre veier 175 gram og har fin klassisk fasong på bukken. Syntace-stem holder seg godt fast i både karbonstyre og karbongaffel. Styretapen er Fiziks tynne, men mye retrotape.
Chorus-hendler flytter på Chorus-giret bak, Record-giret foran og Dura Ace-bremsene foran og bak.