Det er sent nå og jeg hallusinerer om finske femtekolonister fra mellomkrigstiden og tror britene vil at jeg skal okkupere Svalbard så de kan kjøpe billig kull hos meg før Amerikanerne tar det! Yess... Jeg skriver oppgave. Og har fått nok. Så da er det tid for tegneserietråd! Jeg vet ikke helt hva den skal dreie seg om, men jeg slenger ut tre store:
- Corto Maltese av Hugo Pratt - Spirit av Will Eisner - Groo av Sergio Aragones - Ok, si fire da: Don Martin!
Re: Tegneserietråden! Fra Donald til Conan!
[Re: Bugge]
#46843622/10/200723:21
To av de mest underholdende tegneseriene som det er lenge siden jeg har hatt befatning med er Flipp & Flopp på hemmelig oppdrag og Viggo. Utrolig gøyalt!
Didn't anybody tell you how to gracefully disappear in a room?
#46843922/10/200723:57
Her er de tegneseriene som har betydd mest for meg opp gjennom oppveksten:
Carl Barks. Ingen over, ingen ved siden. Pappa hadde tatt vare på mange Disney-godbiter fra sin egen barndom. Gjett om det var eventyr for en nysgjerrig liten kar! Og det er bare enda bedre nå når jeg er voksen og samler selv.
MAD. Don Martin, Aragones, Dave Berg. Pappa hadde en enorm samling, som vi ungene fråtset i med kulerunde øyne. Fantastisk galskap!
Illustrerte Klassikere. Kultur, populærvitenskap og historie i tegneserieinnpakning. Har hjulpet meg til mange TP-seire opp gjennom årene.
Calvin&Hobbes. Virkelighetsnær virkelighetsflukt på gymnaset og i studietiden.
KO
"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..." - Dr A.J. Snow
[Re: bik3man]
#46847023/10/200706:33
Nja, Mint har ikke hatt samme impact som de andre. Hvis jeg derimot først hadde lest Mint og SÅ begynt å sykle, så hadde han vært på topp.
KO
"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..." - Dr A.J. Snow
#46848223/10/200706:56
Preacher og Watchmen, dessuten har jeg alltid vært svak for superhelter, da helst fra Marvel-universitet. DC-gutta(og jentene) har alltid vært litt for prektige og kjedelige Dessuten er Sandman veldig, veldig bra.
Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
[Re: bik3man]
#46848423/10/200706:58
Hvis jeg derimot først hadde lest Mint og SÅ begynt å sykle, så hadde han vært på topp.
Hva har du gjort som følge av MAD? Grøsser ved tanken...
Fått sansen for crazyhumor.
KO
[Re: gare]
#46849323/10/200707:17
Det er noe med Steve Dillons tegninger som ikke helt funker. Jeg syns alle ser flate og kliss like ut...
En tegner som jeg har utrolig sansen for må være Frank Miller! Herlige historier også! Her en vri på Will Eisners' Spirit Jamie Hewlett's Tank Girl er også ustyrtelig festlig! Også Simon Bisley da!
[Re: M@rtin]
#46851923/10/200708:08
Jeg er vokst opp med TEMPO! Det var vel det bladet som for alvor innførte de fleste kvalitetsseriene i Norge? Asterix, Blueberry og Mark Breton, var de jeg likte best. Viggo og Spiralis var også der. Det har preget smaken min siden. Jeg er fortsatt av den meningen at serier bør ha handling som går fremover, rutene bør stå etter hverandre og teksten bør kunne leses uten å studere layout på kjøpet. I tillegg leste vi Donald og Fantomet av og til. Jeg handlet også litt "episke serier" uten å bli helt grepet av det, som kjedelige Simon fra Floden og Milo Manara som ikke er så kjedelig, men som heller ikke blir lest mye np.
Et av de aller beste albumene i Blueberryserien er forøvrig Vinterfelttoget!
Også har jeg alle Pondusbladene og bøkene!
LarsB
Redigert av larsb; 23/10/200708:56. Rediger grunn: litt mer
[Re: RazeFaze]
#46855423/10/200708:53
Mulig jeg blir litt kjedelig nå, og (igjen) avslører at jeg er en nerd, men jeg synes M er noe av det beste jeg har lest, jeg. I alle fall i stripeformat.
[Re: RazeFaze]
#46856723/10/200709:02
Dazed: M er jo herlig bra! Jeg hadde en Cthulhu-avatar nylig. Gjett hvor morsom stripene til M var når han fant Cthulhu under et kumlokk: "Se hva som fulgte etter meg hjem, kan jeg få beholde den?"