Interessant! Jeg har jo anet at det ikke er den egentlige løypa man sykler alle ganger, men Ghisallo er jo i hvert fall med. Er det samme retning som du sykler, dvs opp fra tuppen av halvøya, eller kommer du fra andre kanten?
Edit: Nå så jeg pilene på ditt kart og kan konstatere at det er samme retning som i RLVen.
Redigert av Dan; 26/11/200713:06.
Re: Skal jeg kjøpe meg en rulle tro?
[Re: Dan]
#61127118/09/200814:56
Jepp, dette kan jeg like Kjørte I.H. klatre-etappen, 27.8km på 82min. Føltes litt "lettere" enn det så ut.... men jeg kjørte stock_profil så det er sikkert noen instillinger som må settes riktig i forhold til vekt og motstand. Ikke lett å holde wattforbruket jevnt oppe med SS, men morro å dra på skikkelig når det ble bratt(4-6). Fikk ikke pulsbelte mitt fra Garmin til å samkjøre, er det Polar som funker?
Gleder meg til å ta fatt på flere ruter utover vinteren! Ønsker å sykle lange(2-3timers) jevne klatringer med motstand 1-7 uten så mange utforkjøringer. Noen som har forslag?
Føltes litt "lettere" enn det så ut.... men jeg kjørte stock_profil så det er sikkert noen instillinger som må settes riktig i forhold til vekt og motstand.
Det er veldig viktig å ha riktig vekt i innstillingene og riktig vekt er din nakenvekt pluss 8 kg som er de lette klærne og den fine raceren du har lov å drømme om at du har. Et vanlig spørsmål er hvordan i huleste man får vekten å bli stående i innstillingene, og svaret er at man må trykke enter når man har skrevet tallet. Det holder ikke å klikke på neste innstilling eller klikke OK.
Neste innstilling å se på er scale factor. Jeg synes 115 er passe for å få det naturtro.
Quote:
Fikk ikke pulsbelte mitt fra Garmin til å samkjøre, er det Polar som funker?
Helt korrekt. Polar funker, Garmin funker ikke. Men hvis ikke du har Polar så lurer jeg på om ikke Sigma også funker og at folk har sagt at det er billigere.
#61146719/09/200805:34
Helt korrekt. Polar funker, Garmin funker ikke. Men hvis ikke du har Polar så lurer jeg på om ikke Sigma også funker og at folk har sagt at det er billigere.
Sigma fungerer og behøver ikke å koste mer enne et par-tre hundrelapper. Da får man i tillegg ei klokke på kjøpet.
Only dead fish float with stream
#61186419/09/200819:27
Tror fastbiker er konkurransedyktig og Fortius er fremdeles tingen ja. Men er det ikke drøyt 5000 om du skipper styrerammen og multiplayer (online kjøring - abonnementstjeneste) ?
Du kan sykle i VR-løypene også uten styreramme. Det er bare det at du da ikke kan velge vei i kryssene og du kan ikke velge hvor i veien du skal ligge. VR-løypene inngår for øvrig i pakken, så det er ikke noe du trenger å velge om du skal ha eller ikke.
#61248722/09/200805:32
Styrerammen kan være kjekk å ha den, kommer an på hva du tenker bruke rullen til. Styrerammen er som Dan sier om du ønsker å kjøre i ikke tidligere oppkjørte veivalg i VR, og så tror jeg du trenger den om du skal kjøre online med multiplayer. Som også er personlig om du vil ha eller ikke. Jeg har ikke prøvd det så jeg vet ikke hvor mange som bruker det, men for meg er noe av plusset med rullen at jeg kan kjøre når det passer meg og timeplanen, og da gidder jeg ikke styre med abonnement på multiplayer. Hva styrerammen koster løst er jeg usikker på.....
Styrerammen gir slik jeg ser det ikke mer realisme i syklinga. Tvert imot, det føles unaturlig å bruke styret uten å kunne legge over i svingene, så det blir mest vingling i starten. Derimot kan det være praktisk at sykkelen blir litt kortere ved at man tar bort forhjulet.
Det er én ting med styrerammen som faktisk er mer realistisk, selv når du sykler en RLV, og det er at styret ikke sitter hardt fast. Når du står og tråkker hardt med tungen hengende så gir styret etter for dine kroppsspasmer, akkurat som i virkeligheten.
#61267222/09/200810:46
Når du står og tråkker hardt med tungen hengende så gir styret etter for dine kroppsspasmer, akkurat som i virkeligheten.
Her hadde det passet med en illustrasjon.
Martin
Jeg har dessverre ikke noe bilde på andre sine kroppsspasmer, og selv går jeg fortsatt i rus etter å ha fått høre fra selveste sheriffen at jeg har en pen og rolig kjørestil.
#61268122/09/200810:58
Jeg synes man burde få tittel ikke etter hvor mange innlegg man har skrevet, men etter hvor mange ganger ett og samme bilde av en selv har figurert på forumet. Jeg synes at nå som jeg ganske sikkert har passert 20 så burde "Ikon" være på sin plass isteden for "Søk hjelp".
#61280822/09/200815:35
Jeg synes man burde få tittel ikke etter hvor mange innlegg man har skrevet, men etter hvor mange ganger ett og samme bilde av en selv har figurert på forumet. Jeg synes at nå som jeg ganske sikkert har passert 20 så burde "Ikon" være på sin plass isteden for "Søk hjelp".
Tja, antallet ganger bildet er blitt vist ligger vel et sted mellom antallet brukere som har et BikeSnobNYC-sitat og antallet brukere med en sloganizer-referanse i sin signatur (og jeg som alltid trodde at ens signatur skulle uttrykke noe unikt). Med andre ord altså ganske mange ganger.
Personlig teller jeg antallet ganger du påpeker den hyppige bruken av dette bildet