Jepp, da har det også skjedd oss. Natt til idag ble det på Møllenberg stjålet min kones fulldemper, en Red Bull WPS 600 fra 2006.
Manitou R7 gaffel (100mm) Manitou Swinger Air 3-Way SPV (90mm) Magura Louise 160/160 CL XT/LX-drivverk Raceface setepinne/styre Selle Italia Lady Gel Flow Nobby Nic 2.25
Ramme: sort (anodized) med godt synlig RED BULL-lasergravur på underrøret, størrelse 15", rammenummer HR504223.
Sykkelen befant seg i en privat låst kjellergarasje og var i tillegg sikret med lås og kjetting. Jeg var for naiv, nuff said.
Dersom noen ser en slik sykkel (og jeg regner med at det neppe finnes maken til den i hvert fall i Trondheim) ring 99 69 05 03 (evt. send PM).
Sykkelen befant seg i en privat låst kjellergarasje og var i tillegg sikret med lås og kjetting.
Det var da utrolig mye pes den fordømte tjuvradden måtte gjennom for å ta med seg en sykkel? Helt utrolig, jeg fatter ikke at noen gidder. Forsvant det noe annet?
KO
"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..." - Dr A.J. Snow
De prøvde seg på flere sykler, men så ut til å få det plutselig travelt. Borettslaget er iferd med danne seg en oversikt over hva som ellers er borte.
Med mine sykler, BMX- og barnesykler i leiligheten er det dessverre rett og slett ikke plass til flere sykler og vi ble nødt til å ha de vi bruker til bl.a. jobbsykling i parkeringskjelleren.
Spørs om ikke jeg må selge noen av mine sykler for å få litt bedre plass. Litt sånn kvalitet fremfor kvantitet. For jævlig, egentlig - og så er det jo så deilig med litt kvantitet.
Synd dette. Jeg tror det er lite håp om å finne den igjen her i Norge. Den er nok på vei til et torg borte i Baltikum. Det virker som alt tjuvgods havner der borte for tiden.
Jeg hadde løse planer om å flytte et par sykler ut i uteboden for å få bedre plass på gjemmekontoret, men det utgår. For det første klarte jeg aldri å bestemme meg for hvilke som skulle ut i kulden, for det andre har jeg det dilemma at de billigste syklene er vanskeligst å erstatte, for det tredje blir jeg skremt av historier som m@rtins og for det fjerde er det hyggelig å bli minnet på hva som er ens altoppslukende hobby når man lirker seg vei gjennom kontoret.
KO
"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..." - Dr A.J. Snow
For sent å være etterpåklok, men til en senere anledning går det an å høre med resten av bygget om det er ønskelig med alarm? Når vi bodde på Rosenborg i en periode etter å ha flyttet hjem til Trondheim var det alarm fra Siemens i parkeringskjelleren i terrassehuset. I tillegg var det alarm i hver leilighet, og om alarmen ble utløst et sted (både for brann og innbrudd) kunne hver leilighet se på sitt display hvor i bygget (kjeller, trappeoppgang, leilighet A, B, C, osv.) noe var på gang.
Kostnaden for dette utover det å allikevel ha egen alarm på sin leilighet var særdeles liten.
Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
Re: Dame-fulldemper stjålet i TRD
[Re: parob]
#46076909/10/200708:27
Kanksje ingen dum idé. Så spørs det om jeg får med meg resten av borettslaget med på sånt.
Det er i hvert fall montert videoutstyr som tar opptak. Få se hva som evt. finnes på disse. Skal for formalitetens skyld også sjekke med innboforsikringen vår, men har null håp.
Sykkelen står på din eiendom og var låst. Det er jo helt klart en sak for innboforsikringen. Så spørs det om det er så mye å hente med egenandel som trekkes fra og maksverdi på sykkel med mindre du har økt denne verdien (5k, 10k, 15k. Forsikringsselskap opererer jo så forskjellig med tanke på dette).
Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
[Re: M@rtin]
#46094909/10/200714:19
Spørs om ikke jeg må selge noen av mine sykler for å få litt bedre plass. Litt sånn kvalitet fremfor kvantitet. For jævlig, egentlig - og så er det jo så deilig med litt kvantitet.
Den sykkelen var grisefin, kondolerer
Må sies akkurat på dette punktet er det greit å være ungkar. Alt som koster over tusen kroner har fått dobbeloppgave som pynt der de står på rekke og rad langs en vegg uten større dekorasjoner. Og med kontor hjemme og soverom et par meter unna syklene så skal det mye til før noen kommer seg inn uhindret. Og om noen skulle komme inn, så har jeg et fint balltre signert av en minnesota vikings-spiller som jeg gjerne kan ofre for å sende noen på akutten. Hjelper å allerede ha mistet tretti tusen i sykler oppigjennom årene.
Men har eller hadde det ikke vært en ide for terrengsykkel dott no å tatt en "test" av hvilke forsikringsselskaper det er best å være kunde av for syklister. Hva de må gjøre og hvor ting må være parkert for å få igjen det og det med så og så mye verditap pr år osv. leiligheten to hus fra her ble rundstjålet for bare noen uker siden. så har noen i aust-agder området fått tilbud på solbriller i det siste så manger hu vel rundt tredve par fortsatt. med mere.
Men har eller hadde det ikke vært en ide for terrengsykkel dott no å tatt en "test" av hvilke forsikringsselskaper det er best å være kunde av for syklister. Hva de må gjøre og hvor ting må være parkert for å få igjen det og det med så og så mye verditap pr år osv.
Et fint balltre signert av en minnesota vikings-spiller som jeg gjerne kan ofre for å sende noen på akutten.
Det blir litt det samme som å få fotballen din signert av en Sparta-spiller (Vikings er "ballspill"-laget, Twins er baseballaget)
Hehe beklager, jeg fikk det når min far var å besøkte familien (tremenninger til min far) sånn anno 1995 elns, så jeg har ramlet av vikings / twins. Jeg må innrømme at selv om jeg lærte meg baseballregler og noe av amerikansk ballspill, så forsvant interessen etter et par superbowl der twins var milevis fra. (men har en button som sier twins superbowl etterllannetår så de har jo vært der en gang ihvertfall)
Men kunne gjerne hatt en vikings-quarterback som dørvakt.
[Re: M@rtin]
#46103509/10/200718:26
Det var som faa..., og den som var så fin. Etter at Snooze og jeg var hos deg tidligere og så hvor syklene stod, ville jeg trodd at det var et særdeles trygt sted men...:(
Foresten, hu gamle dama som vi traff nede i garasjen så litt skummel ut.
Hils frua.
Ski baby! Erik S. Hynne
Re: Avsporing. NB! I det vanskelige hjørnet
[Re: Pete]
#46104209/10/200718:36
Jeg fikk tilbake en Kona sykkel som ble stjålet fra låst garasje i Oslo. Den var det en narkoman sykkelmekkentusiast som hadde i leiligheten sin da politiet gjorde razzia der. Så jeg fikk den igjen totalt transformert (oppgradert) nesten et år etter. Så det er ikke alt som går til rotter i Baltikum.
Det kan jo også nevnes at det ble observert i serien "Fengselskoret" på TvNorge en av guttene der hadde med kamerateam hjem på perm og leiligheten hans var smekkfull av sykler og sykkeldeler fra de øvre pris-sjikter som garantert er tyvegods. Kanskje noen burde ta seg en tur hente ut det som er der...
[Re: Andersen]
#46105909/10/200718:54
Det kan jo også nevnes at det ble observert i serien "Fengselskoret" på TvNorge en av guttene der hadde med kamerateam hjem på perm og leiligheten hans var smekkfull av sykler og sykkeldeler fra de øvre pris-sjikter som garantert er tyvegods. Kanskje noen burde ta seg en tur hente ut det som er der... [/quote]
Jeg så det kuttet og tenkte mitt. Kan umulig være kjøpt over disk alt som sto der.
stian
Gammel ringrev. Kleiva Pedal Pushers will never die!!
[Re: harald_2]
#46119509/10/200723:29
Det kan jo også nevnes at det ble observert i serien "Fengselskoret" på TvNorge en av guttene der hadde med kamerateam hjem på perm og leiligheten hans var smekkfull av sykler og sykkeldeler fra de øvre pris-sjikter som garantert er tyvegods. Kanskje noen burde ta seg en tur hente ut det som er der...
Liten vits å dra dit nå.... Grunnen til at han fikk perm var fordi han måtte tømme leiligheten. Du så jo også at han ringte en narkoman kompis som kom og hentet sykelstæsjet...
Jeg la også merke til alle sykkeldelene. Rammer, hjul og dempere lå i hauger rundt i leiligheten....