ugh. Synd å ikke kunne være der i dag. Eller være ute i det hele tatt, men det digge været som denne søndagen hadde å by på. Da var det hææærlig å sitte begravd i et enormt budsjettregneark og være i jobb"modus"...
Likevel hadde du det forhåpentligvis ikke like knakende tip-topp som meg, som har vært inne i leiligheten, hovedsaklig i bingen, siden blindtarmen ble avlevert på tirsdag.
På fredag tenkte jeg at jeg var i form til "Nytt på nytt" i sofaen, og kreket meg på plass 10 minutter før det begynte. To minutter før det begynte var jeg på plass i sengen igjen.
På bakgrunn av dette vil jeg komme med noen gode råd: - Vær Snill Mot Din Tarm. - Hvis du likevel må fjerne den: Vit at du vil bli oppblåst som en ballong, siden kirurgene bruker luft til å skille organene under operasjonen. Dette blir jæskla plagsomt og ordentlig vondt etter 2-3-4 dager. Når ditt høyeste ønske på jord derfor er å slippe en liten prump, bør du forsikre deg om at du ikke har diaré. - Vit også at denne luften ikke er inne i tarmen, og dermed ikke kan slippes løs som du skulle ønske. Det er bare å venne seg til å være ballong. - Forbered deg likevel på rundt 20 toalettbesøk hver dag, siden selv hver mikroskopiske lille musebit av en kjeks øyeblikkelig skal ut igjen, uansett om du vil eller ikke. - Før operasjonen bør du øve på manøveren "lynrask forflytning fra sittende stilling på toalettet til snakke-i-den-store-telefonen-positur". Her er det millisekunder som gjelder. - Hver gang du rører på¨deg, vil ca 30 sekunder senere etterfølges av intense smerter når innvollene tilpasser seg posituren. Du vil derfor tjene på å vurdere nøye om du virkelig vil legge deg på siden, eller om det faktisk ikke er så ukomfortabelt å ligge på ryggen litt til likevel. Denne detaljvurderingen av relativt bagatellmessige dagligdagse aktiviteter vil gi hverdagen en ny dimensjon. - Venn deg til å åkke/aje/stønne/banne når du er på do, det er helt normalt. - Forbered deg på å lukte en tanke ufriskt etter mange dager med kaldsvetting og ingen douche. Gleg deg til den dagen du kan stå oppreist lenge nok til å foreta en kjapp kroppsvask. - Gå til anskaffelse av kjæreste i god tid før operasjonen. Velg en som gladelig tar hjemmekontor noen dager, gir deg alt du ber om, og generelt sett er helt fantastisk dagen lang.
Til alle som allerede har fjernet blindtarmen: Respekt. Til alle andre: Lykke til!
(Mer alvorlige inngrep orker jeg ikke tenke på nå)
"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..." - Dr A.J. Snow
Det er vel fordi den forsetter uforandret skulle jeg tro. Jeg fikk litt hakaslepp etter å ha løfta på sigmunundo's spot. Trodde ikke det var mulig å den så lett.
Lett og lett...
Med fjær i begge ender, BigBetty og SofaSete så veier den 14,2kg på sykkeløyvind's kjekke digitalvekt.
På turen etter D3 så følte jeg meg helt konge. Mulig det kom av at sist jeg var ute å syklet så var det på en Ventana El Cuervo i Hafjell. Eller så kom av det sykkelpotente selskapet jeg var i - Joar, Tommy, Eli, Einar, Alex, m.fl. Uansett så var det bare helt naturlig å ta flere halvmeterhøye terskler "on sight", gjerne i godt tempo, midt i en steinrøys... Kult!
Må få lov til å takke alle som bidro til at DDD ble en aldri så liten fest. Personlig syntes jeg det var helt rått å se vintage kleinene som gjengen fra Bærum stilte opp med. Trodde virkelig ikke det var mulig.... Men tross morsom nerding; turen var dog dagens høydepunkt og akkurat det tar jeg som et godt og sunt tegn ;-)
Med fjær i begge ender, BigBetty og SofaSete så veier den 14,2kg på sykkeløyvind's kjekke digitalvekt.
Og min veier ca 13,5 med Hope+X519, Float RLC, Vanilla RC, Nobby Nic, etc. Veide den før første gang på 3(?) år i sommer. Det er mye som er viktigere enn vekt :-)
Du fikk vel svar etterhvert på sigmundo sin spot. Fluxen min med GD Vanilla RC og en del annet med vekt datt ned på 12,8kg. Nå er denne ramma lakkert i forhold til den andre så det er nok en 200 gram tyngre. Den gamle ble veid til 12,6 på skei eller det var 12,5 husker ikke så det har egentlig ingen betydning.
Det var opptil flere fotografer med seriøst utstyr som krabbet rundt og knipset, så det kommer sikkert flere bilder etterhvert.
KO
"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..." - Dr A.J. Snow
Denne detaljvurderingen av relativt bagatellmessige dagligdagse aktiviteter vil gi hverdagen en ny dimensjon.
Jøss! Kondolerer med tapt blindtarm, og god bedring.
Da jeg brakk en ribbein (styret rett inn i brystet), fikk jeg også innsiktet over hvor mange unødige bevegelser en foretar: Hver gang jeg vrir meg litt i stolen/sengen eller bøyer frem kom det skarpe, skjærende smerter som rev ansiktet mitt i grimaser. Jeg trøstet meg at dette ikke var kroniskt og jeg merket etterpå at smertetekselen min ble hevet etter over en uke med slike stikkende smerter 24/7.
Back to DDD07: Jeg kom for seint! For seint til sykkelsikling, og stisikling! Faen, jeg hadde gledet meg spesielt til å sikle på sykkelen til larsb og hilse på noen andre "kjente". Men jeg fikk sykla i Nordmarka, og det var skikkelig gøy, og jeg kom hjem etter fire timers sykling. Motvillige grantrær skar meg til blods, så jeg har noen rifter og sår på armene, og venstrearm er litt hoven ved såret. En perfekt tur!
Men Pete fikk sett meg og sykkelen min i ca 3 sekunder.
Jeg håper btw, dazed at jeg ikke blames for at jeg ikke tok turen over fjellet. Tviler på at min Specialized StumpJumper comp disc med komplett xtr 975 gruppe m/ 165 armer og rockshox reba team U-turn + dtswiss 4.2 disc hjul med revolutionspiler ville vært noe for deg... spesiellt ikke når den er i 15". ;-)
Tipper den er handlet nettopp for formålet som en bil nr 2 han har til jobb og kan stappe alt av sykler i
Det er korrekt tippet. Og gud bedre så deilig det er.
KO
Jeg tror du forveksler med en rånebil fra ditt lokale distrikt.
KO