Hvitt sete er for jålekopper som sykler lite eller som får alle de setene de vil ha. Sort sete er for kvalitetsbevisste syklister som verdsetter en klassisk look. Det finnes få ting som er så tacky som fargede seter når de blir slitt. Mens sorte seter som får patina viser to ting a) høy kilometerstand b) bra vedlikehold
Alle som mener noe annet er metrogutter med pannebånd
2005? er det ikke helt ut da for tiden? Så 80-talls-aktig?
Sitat: larsb
Tvilsomt det der.
Jeg tenker så klart helt logiskt: Svart har høyest overflatetemperatur pga høyere varmeopptak fra solen iforhold til brunfargen. Derfor er brunt bedre. Siden fargen brun ligger nærmere hudfargen enn hvit vil overflatetemperaturen til hvitt være for kjølig til mine hender. Derfor er brunt bedre i lengden og gir et mer naturlig sykkel-temperatur som ligger nærmere kroppstemperaturen min.
Tvilsomt det der.
Jeg tenker så klart helt logiskt: Svart har høyest overflatetemperatur pga høyere varmeopptak fra solen iforhold til brunfargen. Derfor er brunt bedre. Siden fargen brun ligger nærmere hudfargen enn hvit vil overflatetemperaturen til hvitt være for kjølig til mine hender. Derfor er brunt bedre i lengden og gir et mer naturlig sykkel-temperatur som ligger nærmere kroppstemperaturen min.
/superrasjonell for tiden
...eeeehh, Atle, "logisk" og "rasjonell" i en tråd som heter "Stilpoliti...".
Tvilsomt det der.
/superrasjonell for tiden
Setet blir ikke varmet selv om det er svart. Rumpa di vil dekke setet slik at solen ikke skinner på det likevel.
Setet blir ikke varmet selv om det er svart. Rumpa di vil dekke setet slik at solen ikke skinner på det likevel.
Her forutsetter vel du at sykkelen skal sykles på. Prøv heller å forestille deg hvor ubehagelig det kan være å sette seg på et varmt svart sete etter en lang dag med posering i sola på Aker brygge.
...eeeehh, Atle, "logisk" og "rasjonell" i en tråd som heter "Stilpoliti...".
Finn to feil.
"Atle" og "Stilpoliti"? Ja, da må jeg si meg enig.
Jeg tror at dette bildet vil bli riktig enn stekte egg:
En faktor for å unngå slikt er å bruke andre farger enn svart, hvilken farge er akseptabelt nok å bruke som sykkelbukse?
Jeg merket fort at jeg ble noe ukomfortabel i sola med svart sykkelbukse, og komfortabelhet er noe jeg setter høyt. Selvfølgelig er dette ikke tillatt iflg StilPoliti-Loven paragraf 3, underavsnitt a), men jeg viser til den noe ukjente paragraf 13 avsnitt d) der det står: "D.O.D." (= Drit Og Dra).
hvilken farge er akseptabelt nok å bruke som sykkelbukse?
Svart er alltid riktig, men har du et fancy Italiensk navn kan du jo ha rosa. Eller noe som bare ser rart ut. Men her tror jeg D.O.D paragrafen må tenkes på kontinuerlig
Det er en god grunn til at praktisk talt alle sykkelshorts som er å få kjøpt, med unntak av teamdrakter, er svarte. Lysere farger har en tendens til å bli, skal vi si, too much information in the frontal area!
Stilpolitiet vil gjerne ta en prat med to damer i VM i dag. Første er Hanka Kupfernagel fra Tyskland som kjørte med ekstra cyclocrossbremsehendler på styret. Den andre er en kvinne fra USA som brukte lange bein og korte ermer.
Jada, fersk og enda med flere interesser enn sykkel... :: Ble vel egentlig hekta på sykling(eller var det damer) da jeg som ung kadenspusher så på Paola Pezzo i Atlanta '96. Utrolig ... eh... kreativ (?) kameraføring :: - mye fokus på området like ovenfor der Polarbeltet pleier å sitte... Fremoverlent, aggresiv kjøring - det var ikke sokkene jeg hang meg opp i den gangen, nei!
Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM! Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
Jo jo GogBozen. Men noen sykkeldamer går det å kikke to ganger på. Spesielt da siden sykkelen ikke er på bildet
Cannondalen kvalifiserer vel strengt tatt som sykkel, Lectron? Ikke for det - jeg er C'dale-entusiast, men så ikke merket på sykkelen før 3. gangs kikk på bildet...(host!)
Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM! Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
.... Og hvis du er Lance kan du bruke så høye sokker du vil. Her i en ung utgave..
Etter å ha kommet tilbake til dette bildet et utall ganger har jeg bestemt meg for at dette er en utrolig lekker sykkel. Noen som har noe bakgrunnsinfo?
Øivind
21:53 Ride a stiffee and feel the earth move | NOTS | Advarsel! Innlegget kan inneholde ironi.
Tror nok dette er en av mange ganger da merket på sykkelen ikke er det samme som den reele produsenten.
Jeg syklet på Phil Andersons Motorola-sykkel fra omtrent dette året. 1994- 1995 Og den var laget av den italienske customprodusenten Zullo. Hvis du ser på vinklene på syklene til Armstrong her så synes jeg mye taler for customproduksjon. Årene før syklet Motorola og Lance på Eddy Mercx og det er ikke umulig at Eddy produserte syklene for Motorola i 1995 også.
Her er forresten Phil og Lance avbildet under Touren i 1993
Min første racer var en ti-girs Caloi, kjøpt i 1980 eller 1981. Det var ikke mye status i merket, og den ble levert med ekstra bremsehendler på styreflaten, reflekser på pedalene og dork disc. Men jeg fikk mye cred etter at jeg hadde lekt stilpoliti med den og fått den å se ut som en skikkelig racer.
Tror nok dette er en av mange ganger da merket på sykkelen ikke er det samme som den reele produsenten.
Jeg syklet på Phil Andersons Motorola-sykkel fra omtrent dette året. 1994- 1995 Og den var laget av den italienske customprodusenten Zullo. Hvis du ser på vinklene på syklene til Armstrong her så synes jeg mye taler for customproduksjon. Årene før syklet Motorola og Lance på Eddy Mercx og det er ikke umulig at Eddy produserte syklene for Motorola i 1995 også.
Bob Roll har vel også fortalt om Colnago-produserte Huffy'er fra 7-11-tida
den ble levert med ekstra bremsehendler på styreflaten, reflekser på pedalene og dork disc
Klarte å google fram en klubbside for eiere av Caloi 10 og fant et bilde av en. Et par år eldre enn min, så fargene var litt forskjellige (min var mørkt olivengrønn). Men jeg kjenner igjen alle detaljene, og ikke minst den fantastiske dork discen, som var stor som en hjulkapsel. Mimre, mimre...
Du burde vite bedre. Landeveisproffene er svært påpasselig med å bruke lange bukser når de trener, selv i det som kan kalles for norske sommertemperaturer fordi kalde bein restituerer seg langsommere. Kurt A feks mener at man må bruke lange bukser opp til 20 grader. Varmekrem virker jo bare i det ytterste hudlaget uansett og skaper en illusjon om at du er varm på beina
Konkurranse er selvfølgelig noe annet, men temaet var jo off-season.
Jeg driver verken med barbering eller varmekrem, men disse argumentene kommer fra folk som veit bedre enn meg.