Tryvann bike park på NRK!!
|
Tryvann bike park på NRK!!
31/08/2007 13:20
|
Herman B
OP
Medlem
|
OP
Medlem
kl. 18:40 på nrk, distriktsnyhetene er det et innslag om tryvann bike park.
For litt påminelse så er åpningen i morgen (lørdag). da må alle som kan, komme. mange politikere kommer for å se om de kan tjene på å ha det åpent om sommeren, og hvis de skal bli overbevist at de tjener på det så MÅ alle komme, selv om du bare har hardtail så kom!! Husk at det er gratis heis!!!
Mvh Herman
Ps. kl. 18:40 på Nrk, distriksnyhetene
|
|
|
Re: Tryvann bike park på NRK!!
[Re: Herman B]
01/09/2007 22:08
|
Kenneth R
Kjedelig å være avhengig, ass
|
Kjedelig å være avhengig, ass
For en utrolig dårlig filming.. Men flott at det kom et innslag da..
|
|
|
[Re: Kenneth R]
02/09/2007 09:05
|
RazeFaze
More than words
|
More than words
Filmingen i seg selv var ikke dårlig, men at karen bruker tre timer i bakken for 20 sekunder, og har helt tydelig hastverk med klippinga er litt kjipt.
For oss som brukte en times tid innimellom på å ikke sykle, men vente...kjipt at det blir så lite. uansett,moro i bakken var det.
-------------------- Happy Trails! Jørgen
|
|
|
[Re: RazeFaze]
02/09/2007 09:19
|
heinrich
Besatt
|
Besatt
hm, så ikke innslaget, men NRK er vel kjent for å rote til filming i alt som heter actionsporter. Vet ikke noen her har sett noe særlig på snowboardinnslagene de kjører, men var en stund de skulle gjøre alt så kult. Tegnet inn alle mulige farger som strekdotter som hoppet alle mulige veier, spant kamera 360 sideveis mens de filmet noe, valgte gjennomgående håpløs musikk og hadde kommentatorer som gjennomgående kommenterte feil hvilke triks som ble tatt. Christian Thorensen, eksproff, klarte for eksempel å kalle tre 1080'er på rad for 720'er. Man ser forskjell relativt lett da man tross alt spinner en gang ekstra rundt, som eksproff er noe han burde sett veldig veldig lett. Er vel blitt en god del bedre nå, men er vel alltid rom for forbedring.
Når man snakket om forbedring, er det bare jeg som blir pinlig berørt av Autofil? Top Gear er så uendelig mye bedre, spesielt siden de er ærlig og morsomme, samt filmer og redigerer ekstremt bra. Greit nok, de har sikkert en million ganger budsjettet, men når hørte sist Autofil slakte en bil, eller si noe negativt i det hele tatt? Stemmer, det skjer vel ikke annet enn setninger som "og det eneste negative med den bilen her er at den ikke kommer i salg før til høsten."
sorry for å mase om andre ting enn innslaget. hehe ;-)
|
|
|
[Re: heinrich]
02/09/2007 14:44
|
Christian M.
Ringrev
|
Ringrev
Er det innslaget som ligger på Webtv fra 30.08 som det snakkes om?
Joda, TV roter fort til alt som har med annet enn "standard" sportsinnslag. Dog til dems forsvar så er det ikke sikkert samme person(er) er fotograf og redigerer, samt at det kan være ett tidspress om man ikke prioriterer riktig..og da går det fort ut over kvaliteten. Nå er ikke tryvann akkurat Mt. Everest...så å bruke 3t på så få action bilder er ikke god bruk av tid. Men Live eller live on tape/fler kamera klarer NRK hvertfall etter mitt sykelig kritiske syn veldig bra, bare se på Ekstremsportveko de to siste årene.
Og litt oftopic, hva jeg mener om Topgear / Autofil har jeg vel sagt før, men Autofil bør kanskje heller sammenliknes mer med Fithgear. Mer forbruker retta, men Autofil er for snille i sin omtale av biler, for politisk korrekte! Er en bil dyr og dårlig bør både staten bli skjellt ut samt at man kaller bilen noe passende nedlatende. Topgear er blitt litt mer underholdning med biler enn testing for bilkjøpere, men hysterisk morro selv om enkelte av innslagene har vært veldig rigget. Det anbefales å se spesial episoden kanada til nordpolen med bil/hundeslede i HD...det må ses.
|
|
|
[Re: Christian M.]
02/09/2007 14:59
|
heinrich
Besatt
|
Besatt
hm, mulig du har et poeng der. Autofil må bare lære seg å stille spørsmål av kritisk natur og. Min anbefalte episode er den når de skal få en - eh hva heter den.. du vet den trehjulte bilen fra mr Bean? - et eller annet rocket, få en slik til å bli spaceworthy. Er syyyyykt morsomt, ihvertfall i slutten. Og om man leser omtalene til Jeremy Clarkson i spalten hans får man jo egentlig lite eller ingenting ut av de. Han maser stort sett om alle mulige andre ting for å indirekte si noe om bilen på en morsom måte. Menmen.
og for å være ærlig var jeg ikke fornøyd med filmingen fra pipe i ol heller da de zoomet inn så man ikke alltid så pipecopingen (kanten). Dette er viktig da en da ser hvor stort folk går.
tror jeg skal komme meg inn å se klippet jeg; edit, det var jo ikke så altfor verst. litt slapt kanskje, men skal noen som ikke har veldig peiling på sykkel filme i en park ingen har kjørt før blir det jo neppe roam kvalitet heller. var myyyyye bedre enn en del snowboardinnslag jeg har sett, og da mener jeg mye.
Redigert av heinrich; 02/09/2007 15:10.
|
|
|
02/09/2007 15:27
|
Stein
Yozo Fanboy
|
Yozo Fanboy
Det var en Reliant Robin. Mr. Bean kjører vel Mini?
|
|
|
[Re: Stein]
02/09/2007 16:13
|
slasher
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Mr. Bean kjører Mini ja, men det er alltid en Reliant Robin som velter 
|
|
|
[Re: slasher]
02/09/2007 16:43
|
heinrich
Besatt
|
Besatt
reliant var det ja. så den turen til til polen nå. underholdene saker. den ene turen kostet vel om ikke hele så store deler av autofils budsjett.
og en til ting, en annen forferdelig dum ting med Autofil er at når de skal ta tiden gjør de det per armbåndsur. utrolig nøyaktig det er da. de kan liksom bare la være. jaja, har sluttet å se på det så skal heller slutte å kritisere det og.
|
|
|
05/09/2007 14:23
|
Christian M.
Ringrev
|
Ringrev
reliant var det ja. så den turen til til polen nå. underholdene saker. den ene turen kostet vel om ikke hele så store deler av autofils budsjett.
Oh yess, om tall jeg har lest rundt på nettet stemmer bruker BBC omtrent det samme eller nær det dobbelte av hva jeg har lest Nrk bruker på sine store drama produksjoner, alt avhengig av hvor voldsomt det er snakk om.(ikke noe stygt sagt om nrk forøverig på den måten, er jo LITT forskjeller ute å går i størrelse...kun for å si noe om hvor mye resursser som ligger bak TG) Forøverig kan man lese om Arctic Trucks sin bit av nordpol turen her: http://www.arctictrucks.com/?PageID=1218+ Bilder http://www.arctictrucks.com/?pageid=1062&categoryid=279En ting til, hør litt på musikk/lydbruk i feks. Nordpol turen...noen har brukt MYE tid og resursser i ettertid på lyden. Med fare for at jeg sporet helt av nå....
|
|
|
|
|