Ble en kort tur for meg i dag. Morsomt - men ikke 100%. Tårnbakken ble litt "steril" - men ble morsommere jo mer jeg kjørte den. Skogsløypa var bra - bortsett fra dropsene og NS som ikke er noe for meg...ennå. (Synes spesielt droppet i NS'en var skummelt - det gapet er skummelt hvis du kommer for sakte!) Skulle ønske det var en brattere variant av tårnbakkeløypa og litt flere turer gjennom skogen. Kanskje noe a la "Collective" fra sætra?
Re: Tryvann Bike Park - den offisielle tråden.
[Re: axxis]
#44178001/09/200715:40
Ser bra ut dette her, gleder meg til å teste. Hadde vært fantastisk on Tryvann/Wyller hadde blitt et komplett anlegg på sikt. Tror absoulutt at terrenget er "bra nok" og kundegrunnlaget burde jo være tilstede...
Jens
[Re: jeth]
#44181401/09/200716:37
Fin dag i Tryvann, og overraskende mange syklister! Løypene var helt ok, og blir forhåpentligvis enda bedre etterhvert. Jeg stiller gjerne på dugnad for å lage flere løyper, hopp, dropp og NS-installasjoner.
[Re: tron]
#44183401/09/200717:43
Det er planer om å bygge ut Wyller-delen, inkl heisen, også, men man må bruke "hovedheisen" for å komme opp til P-plassen igjen. Heisen fra Wyller og opp til P-plassen sakker ikke farten vel ombordstigning, og er da vurdert som "ikke brukbar" foreløpig. Dette blir uansett ikke før neste sessong, ifølge Erik W.
Vi får håpe lovladene til Erling Lae ikke bare var typisk valgtriks, men han er en mann i politikken som faktisk har jobbet for dette.
-------------------- Happy Trails! Jørgen
[Re: RazeFaze]
#44184701/09/200718:09
Da har jeg vært og testet løypene sammen med runermm, og vi er skjønt enige om at dette var time well spent. Doseringsløypen ble morsommere etterhvert som svingene "satt" og det ble bedre flyt, og den andre løypen var jo bare morsom hele veien... :-) Anbefaler ellers stifolket her å avslutte med å kjøre grus opp til Skjennungstua og så sti videre til Frønsvoll -> Måneskinnsløypa -> Seniorløypa -> Gaustad. En verdig avsluttning på en finfin dag.
Jens
#44330604/09/200719:48
Hehe, Erik insisterte på at mine 20 kg med freeride-slede var finfin stisykkel og ville ha meg med både ned til Sørkedalen og til Gaustad. Det hadde blitt en LANG tur opp igjen til parkeringsplassen med rustning og helhjelm. Jeg er glad vi sparte det til en annen dag.
Løypene var helt knall, men litt korte :-)
KO
"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..." - Dr A.J. Snow
[Re: bik3man]
#44331504/09/200719:54
Tror ikke du hadde angret på turen til Gaustad, for i denna byen har vi noe vi kaller banen, som er som skapt for 20 kg + nedoverbekledning...
Og turen til Sørkedalen er faktisk verdt dytteturen tilbake til topps. Hvis du skjønner hva jeg mener... Neste gang setter vi bare igjen en bil i Wyller, så er det servert på et fat.
Hehe, Erik insisterte på at mine 20 kg med freeride-slede var finfin stisykkel og ville ha meg med både ned til Sørkedalen og til Gaustad. Det hadde blitt en LANG tur opp igjen til parkeringsplassen med rustning og helhjelm. Jeg er glad vi sparte det til en annen dag.
Det hadde gått fin-fint. Det ble jo ingen runde om Sørkedalen, og eneste klatringen ble da opp på grus til Skjennungstua og den er ikke spesielt krevende. Så kunne du tatt banen opp igjen og hentet bilen, ikkenoproblem ;-)
Jens
#44334504/09/200720:17
Jepp, en fin kveld i Tryvann. Jeg feiga ut på den steindroppen, men fikk sjøltilliten tilbake når gutta med 200 mm vandring snakket om at de "ikke hadde sjans på å ta rock garden". Den steinura er ikke verre enn hva du finner stiene i Nordmarka rett som der er. Så da ble det til at jeg mannet opp til å ta north shore-droppen. Den er egentlig ganske lett, men krever litt mot for oss som snart er førti...
Ettersom jeg verken har rustning eller tung slede så syklet jeg opp igjen fra Frønsvollen etter turen over Skjennungstua. )Eller var det fordi noen ringte hjemmefra og antydet at lekestunden nå gikk mot slutten?) Uansett, moro var det. Nå må de bare få ordentlig trua på dette slik at de bygger stolheis i Wyller. Da får vi et supert anlegg midt i byen. Det blir stas!
[Re: runermm]
#44339504/09/200721:15
Steindroppet er faktisk veldig ok, det bare ser rufsete ut ovenfra når man kommer rett ut av en sving. Men landingen er silkemyk. Anbefales.
Rock Garden er som en god stitur. Deilig å finne flyt og linje nedover der :-)
Hadde jeg hatt bedre tid så hadde jeg nok blitt med på tur til Gaustad, tatt banen opp igjen og slept meg det siste stykket på asfalt tilbake til bilen, men det får bli neste gang. Det var uansett digg å få mange runs i anlegget slik at man ble varm i trøya.
KO
"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..." - Dr A.J. Snow
[Re: -Joachim-]
#44356105/09/200708:56
En liten ting jeg ikke syntes var 100% kult med TBK var utleieprisene på DH/FR rigger. Kun mulighet for fulldagsleie og ikke eksempelvis 3t til redusert pris. Litt for drøy kost å svelge hvis man som meg kun har lyst til å teste litt. (Har aldri prøvd en så grov sykkel, men er veldig nysgjerrig) Men nå høres det ut som at de skal tilby 3t til 400 spenn (eller deromkring), noe som gjør at det blir mulig å få testet uten å ha følelsen av å måtte dra på seg finnlandshetten og stikke en tur i banken først. Blir nok testing av grovsykkel en ettermiddag til uken på meg likevel ser det ut som... :-)
Jens
#44476407/09/200710:04
Jeg har planlagt å ta en tur oppi anlegget mandag ettermiddag/kveld.
Jeg har en Giant Anthem, og lurer på om den er dugandes der? Det står Hutchinson Piranha 2.00 dekk på den, burde jeg bytte til noen skikkelig "mud-"dekk jeg har, med bredde 2.3?
Re Sykkelklubb
[Re: NilsRegin]
#44513007/09/200719:26