Har som sikkert mange andre et evigvarende oppgraderingsprosjekt av sykkelen på gang og tenkte å ta for meg sete, setepinne og evt. klemme. Var sikker på at jeg hadde 27.2 dimmensjon på eksisterende pinne, men det viste seg å ikke stemme, og med 26.8 begrenser mulighetene seg veldig så vidt jeg kan finne ut av. (Ramme Easton Sc7000, Rocky Mountain Vertex Team Sc).
Har i dag med kontrollmålt vekt
----------------------------------------------
RaceFace XY 282g
Selle Flite 292g
Klemme ukjent 19g
Samlet 593g
Planen var noe som følger (oppgitt vekt)
-----------------------------------------------------------
Extralite ThePost UL2, 154g
Selle Italia SLR C64, 76g
Extralite Ultra Clamp, 11g
Samlet 241g
Med denne kombinasjonen kunne jeg spart over 350g, men ettersom Extralite pinnen ikke kommer i 26.8 trenger jeg noen gode alternativer. Regner med at gode løsninger finnes der ute bare at jeg ikke finner de. Den letteste jeg finner er den jeg allerede har, den er i nettbutikker oppgitt til 240g som ikke stemmer med mine mål, men det er kanskje en nyere modell.
Som siste utvei tenkte jeg å kappe pinnen jeg har, den er 40 cm og stikker 18,5 cm ned i setestolpen, maxmerket er på 7,5 cm så det skulle vel være trygt å kappe av ca 10 cm? Håper det finnes alternativer da, selv med kappet pinne veier den vel bare den mer en det andre tilsammen.
Takknemlig for alle innspill...