På vei til jobben i dag tidlig fikk jeg telefon fra en kamerat. Han som omtrent dette: "Hei, jeg ligger og venter på ambulanse ved Aker Brygge, kan du komme og hente sykkelen min?"
Da jeg kom dit var det både ambulansebil og -sykkel på plass, men selv etter 15mg morfin var det tydelig at piloten hadde j*vlig vondt, og han er ikke belemret med å syte.
Han hadde måttet svinge unna noe (jeg vet ikke hva), fått hjulet (racer) i trikkeskinnen, og gått temmelig brutalt rett ned i asfalten.
Da jeg var på sykehuset noen timer senere, var det flere som hadde hørt om han, siden det er relativt uvanlig med lårhalsbrudd når man er 34 år. Operasjonen var i gang da jeg var innom, så jeg fikk bare levert en lapp, et Kadens og et annet sykkelblad (husker ikke, gitt).
Det vært hyggelig å kunne levere en utskrift av denne tråden med litt gode ønsker når han kvikner til :-)
(En liten kommentar: Han ventet på meg samme sted for en uke siden, og så to syklister velte på skinnene i løpet av en halvtime. Nå vet jeg ikke helt hva som skjedde i dag, men det var i hvert fall ikke fordi han ikke var klar over skinnene)
Redigert av Christian; 23/08/200712:18. Rediger grunn: Liten kommentar
Neeei! Utrolig kjipt! Jeg grøsser mens jeg leser her, og håper bruddet gror pent og at han klarer å bygge opp tålmodigheten til opptreningen begynner. En dag blir det bra igjen. God bedring!
Pokker så kjipt. Det er sånt som kan skje i storbyene. Håper uansett at det ikke tar motet fra deg til å sykle til jobben Stå på. Trøsten er at dette skjer ca tre ganger hver dag i følge sykkelbudene hos BOX.
Det var skikkelig leit! Men, som jeg hører rykter om har du allerede avtalt at du har behov for permisjon fra sykehuset for å stille i bryllupselskap til helga. Så, ståpåviljen er det nok ikke mye å si på. Riktig god bedring. Håper du kommer deg raskt. -rune
God Bedring ! Føler med deg, etter å ha blitt satt krafitig tilbake selv (6-7 dager) etter en velt nylig. Tok du ikke kalsiumtilskuddet ditt ? Du er helt sikkert raskt på (begge) beina igjen ! Vennlig hilsen Dag
Utrolig kjipt. Så nettopp en annen syklist (uten hjelm) tryne skikkelig etter å ha fått forhjulet i trikkeskinne på Jernbanetorvet. Var rimelig rask opp igjen, så han var nok heldigere. God bedring!
Hei! Det var trist med bruddet. Jeg skal prøve å vinkle dette positiv: - Du vil sannsynligvis kunne få med deg alle Vuelta-etappene - Dette kunne skjedd på våren - Du er forberedt på alderdommen (den var kanskje litt dårlig)
Tenk positivt og gjør noe annet enn du vanligvis ville gjort i rekonvalesenstiden. Det kan gi deg en berikende opplevelse!
Jeg har vært innom pasienten, og han er i finfin form. Litt lei av å ligge, kanskje? Etter rådslagning med Truls, leverte jeg følgende rekvisitter: Fruktsalt, svisker, "Mor Monsen"-kake og Fiin Gammel Portvin.