Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Trykk av masteroppgave i Oslo

Trykk av masteroppgave i Oslo #435482 20/08/2007 17:03
JonAre Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Innleveringsdato for masteroppgaven nærmer seg med stormskritt, og det er litt praktiske ting jeg ikke har tenkt så alt for mye på, som trykk. UiO har noe opplegg, men jeg vet ikke hvordan det blir for meg som UiB-student å benytte meg av det. Ikke var det spesielt rimelig heller, med 4-5kr per fargeside, som blir litt med ~100 sider i tre kopier. Er det noen som har erfaring med lignende tjenester i Oslo, som er passe gode, passe raske og passe rimelige? Oppgaven skal inn 1. sep, og jeg vil gjerne pusle med den så lenge som mulig.

Re: Trykk av masteroppgave i Oslo [Re: JonAre] #435603 20/08/2007 20:44
R
rogerha Offline
Avhengig
Avhengig
R
Sitat: JonAre
Innleveringsdato for masteroppgaven nærmer seg med stormskritt, og det er litt praktiske ting jeg ikke har tenkt så alt for mye på, som trykk. UiO har noe opplegg, men jeg vet ikke hvordan det blir for meg som UiB-student å benytte meg av det. Ikke var det spesielt rimelig heller, med 4-5kr per fargeside, som blir litt med ~100 sider i tre kopier. Er det noen som har erfaring med lignende tjenester i Oslo, som er passe gode, passe raske og passe rimelige? Oppgaven skal inn 1. sep, og jeg vil gjerne pusle med den så lenge som mulig.

Pusle med oppgaven så lenge som mulig høres kjent ut. ICON_SMILE

Det var et lite trykkeri mellom Blindern og Vindern da jeg leverte i 2001. (hoi som tiden flyr...) Husker ikke hva det het, men det kan hende de holder på fortsatt. Det lå like etter toppen av bakken på høyre side når du går fra Blindern T-banestasjon mot Vindern. Det var helt OK kvalitet, men trykkeriet under Akademika på Blindern er bedre synes jeg.

R

Støtt NOTS sitt arbeid. Bli medlem du også.
Re: Trykk av masteroppgave i Oslo [Re: rogerha] #435892 21/08/2007 10:47
supernalle Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Instituttet betalte trykkingen for meg. Er du sikker på at de ikke gjør det for deg? Jeg kunne bruke hvilket som helst trykkeri, men valgte UIO sitt.

Re: Trykk av masteroppgave i Oslo [Re: JonAre] #436152 21/08/2007 18:44
gauter Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Reprosentralen på Blindern er bra. Instituttet ditt skal sponse deler av det du må trykke opp, men pass på at du leverer alt i pdf, helst i ett dokument. Trenger du hjelp til å fikse noe, ordnes dette overraskende effektivt og proft.

Jeg brukte en del av mine egne penger på å få trykka opp en ekstra bunke til utdeling blant venner, hjelpere og kolleger.

Gaute
Re: Trykk av masteroppgave i Oslo [Re: gauter] #436223 21/08/2007 20:50
schnappi Offline
Krokoknøtt
Krokoknøtt
Sitat: gauter
Reprosentralen på Blindern er bra.

Yeah, right. Reprosentralen på Blindern er udugelige. Både på kvaliteten til arbeidet og på oppmerksomheten. Heftene faller fra hverandre (omslagene og limet er for dårlige), og de synes det er helt ok å kutte ting feil, enda sidene ble levert med slike fine kuttemerker.

Quote:

Instituttet ditt skal sponse deler av det du må trykke opp, men pass på at du leverer alt i pdf, helst i ett dokument. Trenger du hjelp til å fikse noe, ordnes dette overraskende effektivt og proft.

Instituttet skal vitterlig sørge for at man får trykket gratis. Man får en slik sak i ekspedisjonen som man bare kan levere til reprosentralen. Så kan man hente vidunderet et par dager etterpå (evt. mindre, hvis repro har lite å gjøre/er snille)

Ich bin Schnappi, das KLEINe Krokodil
Re: Trykk av masteroppgave i Oslo [Re: schnappi] #436361 22/08/2007 07:16
gauter Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Quote:
Heftene faller fra hverandre (omslagene og limet er for dårlige), og de synes det er helt ok å kutte ting feil, enda sidene ble levert med slike fine kuttemerker.

Det er sant, lim er de ikke særlig gode på, nei... Men kvaliteten på selve trykket var bra i mitt tilfelle (også fargebildene), og de tok seg tid til å gjennomgå hele manuskriptet sammen med meg for å luke ut eventuelle feil.

Gaute
Re: Trykk av masteroppgave i Oslo [Re: gauter] #436376 22/08/2007 07:44
JonAre Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Jeg studerer ved Universitetet i Bergen, selv om jeg allerede har flyttet på meg. Har sendt en mail for å forsøke å finne ut hvordan det er med dekking av trykk og slikt.

Re: Trykk av masteroppgave i Oslo [Re: JonAre] #436393 22/08/2007 08:22
BaardM Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Jeg leverte hovedfagsoppgave ved UiB i mai. Fikk beskjed om jeg måtte dekke utgifter til trykking selv.

Re: Trykk av masteroppgave i Oslo [Re: BaardM] #436542 22/08/2007 12:07
JonAre Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Jeg fikk nettopp svar fra Institutt for Informatikk ved UiB, og jeg kan faktisk levere oppgaven i pdf-format per epost.

Welcome to the WORLD OF TOMORROW! Please mind the space pirates and killer robots.

--
Jon Are, som kommer til å ringe og forlage muntlig bekreftelse av levering i så måte

Moderator  support