Dette er egentlig litt dårlig gjort og kanskje litt dumt. Da jeg kom ned til såpegjørma så stod det to stykker og ropte "Pass på, det er driiitglatt!" og det reddet meg sannsynligvis fra et tryn, en tur i buskene og kanskje et most kne eller noe annet. Det er vanlig å si fram om spesielle hindringer eller forhold. Nå var ikke gjørme generelt noen overraskelse på Skei denne helgen, men akkurat her var det litt spesielt.
Tja, man har da øyner i hodet, og på dette spesielle stedet var det jo veldig lett å se at her var det skrekkelig glatt. I tillegg var det såpass bratt at folk begrenset farten kraftig i utgangspunktet. Det at folk står og ler er jo bare enda en markør på at her er det noe spesielt, og jeg vil tro det er rimelig å anta at en ikke setter opp farta for å nå frem å se hva de andre ser på.
Nå er det også verdt å nevne at søndagen, da du ikke syklet der, var stien ned fra Slagsfjella mye verre enn lørdagen. Mens stien lørdag var mer som en rennende elv (på det tidspunktet jeg syklet der) gav den allikevel greit feste til den siste gjørma, selv om jeg også opplevde den som grei. Søndag var derimot mesteparten av nedfarten en eneste gjørmesklie uten noen form for feste, så turdeltakerene "var" i alarmberedskap før det siste partiet(Dette var ikke dagen for BB GG).
Er allikevel enig i at noe varsling er lurt fra tid til annen, og hadde resten av stien vært tørr ville det vært mer naturlig med et "OBS, glatt".
Det blir mao veldig mye individuell synsing når og hvor en bør si fra om spesielle forhold. I Lillo får gjerne to/tre ekstra dype gjørmehull et lite "OBS", samt et par steinpartier.
Legg merke til at gutta kjører med forskjellig leading foot gjennom den svingen.
KO
"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..." - Dr A.J. Snow
Hmpf. Blei ikke noe Prestkampknoting på meg denne runden, får ta det igjen til neste år. Da tror jeg at jeg må dra opp et par dager i forveien, så jeg får gjort unna "urk, blæ, sliten, dritt"-dagen før fellesturen på fredag
Jeg er høyrehendt, og har venstre som favorittfot.
KO
"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..." - Dr A.J. Snow
10-12 (?) slitne stisyklister som står i bunnen av bakken og VRIR seg av latterkrampe hver gang det kommer en ny syklist ramlende ned såpa, og en strålende fornøyd GeirK som får ALT på TAPE!!!!!!!!! Fantastisk =)
Strålende fornøyd dekker det, ja. Egen lykke bra, andres ulykke ikke å forakte. Med litt kreativ klipping kan det der bli stor underholdning.
Når det er sagt, har jeg også hjelmkamera av Thorst ned samme sklia, smooth og kontrollert - men selv ikke han greide seg uten litt fotarbeide i enkelte svinger.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
Du advarte meg Geir, og du hadde rett. Det at jeg ikke satte den svingen, så ville den gnage bakerst i hjernen. Det har den gjort konstant nå siden søndag, selv om jeg var i ekstase over god kjøring i resten av bakken. Tror nesten jeg må stikke opp en tur i høst bare for å kjøre den svingen.
- Espen -
"Man angrer aldri på en dårlig tur, bare de gode man går glipp av"
Jeg trynte ned twice i gjørma der. Første var lengre opp, før de tette svingene. Da kom jeg litt ut av fokus og ble stoppet av en dvergeik. Jeg lå og karva litt for å komme opp. Da mistet jeg litt flyten. Og ned den første bratte kneika mistet jeg kontroll av bakhjulet med Mountain King, og havnet utenfor stien. Der var det en stein som sa stopp, og jeg fløy over styret og rullet to ganger. Det var faktisk morsomt, hadde lyst til å ta den på nye. Men alle de 10-12 stykk som sto nederst la ikke merke til dobbelsaltoen pga de var opptatt med et skadet kne ved veien...
Etter mye snakk om forumet hele helgen og hvor utrolig bortreist en er hvis enn ikke er med her, så har jeg nå også kommet meg med
Takk alle sammen for en super gøy helg. Det var min først ordentlige sykkeltur på sti og fjell, men absoulutt ikke siste. Kjempe gøy å leke i gjørme, være gøy redd ned stier og møte mange blide mennesker.(tross alt regn til tider). Jeg har absolutt blitt en livsnyter på sykkel:)(det var bare synd jeg ikke vant jentesykkelen) he he. Men like blid og helgen er allerede booket til neste år.
Jeg putter på med noen av mine minner. Link til alt mitt fra årets nederst.
Når det striregner gjør det ingenting å glo på sykkelfilmer, og det ble det mer enn nok av i nr.20
Det ble ikke den samme stemningen på tunet i år.
Men det var den samme i nr. 20 i år som i fjor, stinn brakke.
To glade gutter med en glødende interesse for motiver.
Imponerende å se en gjeng som studerer hvordan en passerer litt vann. På torsdag gjorde ”tidliggjengen” det samme i ei flomstor elv. Trygve mente det skulle la seg gjøre å hoppe via steinen men slo det fra seg og freste over uten mer dikkedarier. Resten fulgte på og fikk vaska sykkel og legger.
Hm, hørte vi litt lett vrinsking i bakgrunnen her.
Takker for en MORO uke med mange hyggelige personer, lekre stier, godt drikke og god stemning ! På torsdag var det gøy å se at flere hadde solid erfaring med å bære sykkel !