Ja, hallo alle sammen. Dette er da den offisielle Tryvann Bike Park tråden her på forumet, hvor de seriøse tingene med fakta dukker opp. Denne tråden skal IKKE spammes, men en godt formulert setning med et spørsmål i, er da altså ikke spam. På denne tråden vil det komme bilder, info og nyheter osv. Tryvann Bike Park åpnes 1. september, av ordføreren i Oslo som klipper over båndet...
Bilder fra i dag: Dirt Parken. Hopp som ikke ser så veldig fine ut ennå.
Christoffer Condrupt jobber HARDT Første hopp.
Dosering etter første hopp.
Bjørn former sitt mesterverk. Det tar sin tid å forme et hopp fullt av gjørme av crappiest kvalitet.
CC og Bjørn jobber.
Rett før vi avsluttet arbeidet for i kveld.
Ingen av hoppene her er 100% ferdige, men i morgen (søndag) så skal det være en stor dugnad der, så bare kom og hjelp til. Grilling blir det vel også.
___________________________________________________ Bilder fra løype nummer 2.
Løypa starter foreløpig med litt kjedelig terreng gjennom skogstier, men flere hopp og dropp kommer asap.
Denne tråden oppdateres så snart som mulig, når nytt er bygget. Det er bare å følge med i denne tråden for info og sånt. Men for all del, ikke glem å komme opp her og grave dirts med oss. Ring med på 90966023 hvis du ikke kan veien opp.
-Timothy
Re: Tryvann Bike Park - den offisielle tråden.
[Re: Kthx]
#43495319/08/200709:53
Dette blir gøy! Heisbasert sykling midt i oslo er noe jeg ser frem til. Er det noen tanker på hvor grove/vanskelige løypene der oppe skal være? Jeg tenker på Aron som egentlig har et veldig godt utvalg av løyper for oss som liker å kjøre på sti også.
De siste par dagene har jeg hjulpet litt til i den ene av de to løypene som skal være klar til 1. sep. Dette er ment som den mest viderekommeende av de to og i retning freeride. Vil vel heller beskrive den som "godt bearbeidet nedoversti med mulighet for til dels stor fart og innslag av plankebruelementer". Den noe enklere løypa i Tårnbakken er tilgjengjeld kun basert på oppgravde doseringer og bumps. Det er ennå uklart hvor mange det blir av det siste. Sti og løypenettet vil bli kontinuerlig utvidet og forbedret i løpet av åpningsperioden. Hvor bra det hele etterhvert blir avhenger både av ledelsen i Tryvann så vel som frivillig innsats. De som vil hjelpe til kan ringe Erik Whist på: 95 12 17 75.
Plankebrubyggeprosjektet i går:
#43643622/08/200709:36
Bildene dine kan ikke sees, Kthx. Iallefall er vi to som ikke får dem opp. Slet med dette mysteriet før. Løsningen ble å kopiere billedadressen direkte fra søkefeltet og plusse på ".jpg" istedenfor å gå via høyknapp. Dette skjønner jeg ingenting av men noen som som kan data gjør muligens det og kan forklare bedre.
[Re: Subs]
#43644522/08/200709:56
Er det noen tanker på hvor grove/vanskelige løypene der oppe skal være? Jeg tenker på Aron som egentlig har et veldig godt utvalg av løyper for oss som liker å kjøre på sti også.
Nå er ikke jeg den rette til å svare for Tryvannledelsens løypepolitikk, men i utgangspunktet blir ikke løypende svært farlige, kan vel slåes fast. Mulighetene både på eksisterende blåstinett i anlegget og for å rydde ny sti er mange. Aron har jeg, på grunn av dill og dall med sykler, desverre ikke fått prøvd ennå, men jeg har fått intrykk av Drammensanlegget har mange tekniske og rufsete partier. Tryvann ser pr. nå ut til å helle mer mot svingete og kjapt med noen røffere partier.
[Re: Altabjorn]
#43650022/08/200711:18
Bildene dine kan ikke sees, Kthx. Iallefall er vi to som ikke får dem opp. Slet med dette mysteriet før. Løsningen ble å kopiere billedadressen direkte fra søkefeltet og plusse på ".jpg" istedenfor å gå via høyknapp. Dette skjønner jeg ingenting av men noen som som kan data gjør muligens det og kan forklare bedre.
Melding fra serveren er som følger:
Bandwidth Limit Exceeded The server is temporarily unable to service your request due to the site owner reaching his/her bandwidth limit. Please try again later. --------------------------------------------------------------------------------
Apache/1.3.36 Server at www.encorefilm.com Port 80 HTTP/1.1 500 Internal Server Error Date: Wed, 22 Aug 2007 11:17:07 GMT Server: Apache/1.3.36 (Unix) mod_throttle/3.1.2 mod_auth_passthrough/1.8 mod_log_bytes/1.2 mod_bwlimited/1.4 PHP/4.3.11 FrontPage/5.0.2.2635.SR1.2 mod_ssl/2.8.27 OpenSSL/0.9.7a Bandwidth Limit Exceeded The server is temporarily unable to service your request due to the site owner reaching his/her bandwidth limit. Please try again later. --------------------------------------------------------------------------------
I går bestemte jeg meg å hjelpe til på Tryvann. Hadde planlagt 2-3 timer, men det ble fort 5 timer og de trenger alle hjelp de kan få. Leser du denne traden og har du noe tid i morra eller neste uke reis til Tryvann!
Er ikke så flink til å laste opp bilder, her er 1 fra i går.
Redigert av Mikel; 25/08/200717:46.
Prøver meg på ting jeg ikke kan.
[Re: Mikel]
#43954128/08/200722:10
Tryvann Vinterpark betaler for løypebygginga. _____ RazeFace: Vi får håpe det blir en utforløype der til neste år, hvis noen greier å overtale Erik Whist.
#44002029/08/200717:47
Tryvann Vinterpark betaler for løypebygginga. _____ RazeFace: Vi får håpe det blir en utforløype der til neste år, hvis noen greier å overtale Erik Whist.
hvis de betaler for det, hvorfor trenger man da frivillige? ansett en gjeng polakker da.
(om ikke det er nok penger så få inn noen sponsorer)
[Re: mtbmaniac]
#44003229/08/200718:20
Poenget er at Tryvann ikke har satt av mye penger til bygging. Dette gjør da løypebygging vanskeligere. Pengene Tryvann betaler går til litt gravemaskin, planker og verktøy osv.
Erik og de andre frivillige(f.eks. meg) lager øyper fordi vi håper at Tryvann kan satse større på sykling neste år.
#44003529/08/200718:21
Det er ikke nok interesse i Norge for å "ansett en gjeng polakker",forøvrig et utrolig teit uttrykk.
Terrengsykkel er og blir et dugnadsprosjekt. Se hvor lenge og mye Hafjell jobba på dugnad før de "ansatte" noen. I Oslo er det nå et prøveprosjekt i EN måned, da trenger man hjelp og dugnadsånd. Dessuten ser jeg for meg at 10frivillige mann graver mer enn en betalt mann? Eller hva tror du?
"få inn noen sponsorer" ... er du helt på bærtur?
-------------------- Happy Trails! Jørgen
[Re: RazeFaze]
#44003729/08/200718:33
Vi får ta en tur opp å se om det er kjørbart på lørdag :-) Må uansett støtte opp om løyper i Oslo, når det først skjer noe!
men det bør bli ei utforløype der...ingen tvil, ikke bare lav-farts-trestier
vi har lagt 2 løyper nå. 1 freeride/utfor løype. Den ligner litt på det du finner i Drammen, bare med ett stor NS parti i mitten. 60 meter NS med gap og roll Ellers noe NS elementer over rock-gardens.
Men som RF sier, komm og støtt opp! Og synes du at det er noe som kan bedre er det bare å organisere en dugnad. Jeg stiller!
Prøver meg på ting jeg ikke kan.
[Re: RazeFaze]
#44004129/08/200718:39
Det er ikke nok interesse i Norge for å "ansett en gjeng polakker",forøvrig et utrolig teit uttrykk.
Terrengsykkel er og blir et dugnadsprosjekt. Se hvor lenge og mye Hafjell jobba på dugnad før de "ansatte" noen. I Oslo er det nå et prøveprosjekt i EN måned, da trenger man hjelp og dugnadsånd. Dessuten ser jeg for meg at 10frivillige mann graver mer enn en betalt mann? Eller hva tror du?
"få inn noen sponsorer" ... er du helt på bærtur?
jaja, synd at dere ikke gidder å få med dere noen butikker eller importører som sponsorer. skjønner egentlig ikke hvorfor, det ville jo gangne både dem, dere og prosjektet.
hva mener du med bærtur? hvorfor skulle dette være så problematisk? kan ikke se at publisitet på tryvann bikepark med pengesterke syklister som bruker titusenvis på sykler og utstyr kan være så veldig dumt...
#44004229/08/200718:43
bikeparken er virkelig et flott tiltak, og det er kjempebra med frivillig innsats
men trist at det er så vanlig i norge å tenke _lite_, at man ikke kan ta en sjanse og satse litt større, feks få med sponsorer, lage masse promotion-videoer, kanskje en kort snutt med hensikt å sende det på TV etc
#44008429/08/200719:32
Kan ikke du ta på deg jobben med å skaffe sponsorer? Stå på litt? Bidra med engasjement? Arbeidsinnsats? Det blir ikke løyper av å skrive på et forum.
All honnør til alle som bidrar frivillig med dugnader og innsats og stå-på-vilje, både i Tryvann og i Drammen og andre steder. Jeg har tilbragt helgen i Hemsedal, og sett hvor bra det kan bli når noen ildsjeler står på sent og tidlig, uten særlig støtte fra pengesterke aktører. Terrengsykling og særlig freeride/utfor er og blir et entusiastprosjekt i Norge. Jeg tror ikke vi har markedet for å gjøre det til big business.
KO
"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..." - Dr A.J. Snow
[Re: bik3man]
#44009329/08/200719:37
det er dette jeg gjør nå, ved å fortelle om muligheter og bryte ned negative tanker om at slikt ikke er mulig i lille norge. har dessverre ikke tid til å påta meg noe selv. har nok av andre prosjekter å drive, men om noen viser meg en ferdig pakke som kan selges så kan jeg gi tips hvordan man kan gå frem og hvem man bør kontakte.
#44009629/08/200719:38
Jeg tror ikke vi har markedet for å gjøre det til big business.
Jeg tror at det må være mulig i Oslo, men de vil bare teste om det finns noe potential her. Så håper at alle som er interessert i heis basert sti sykling og utfor sykling kommer å sykle noen ganger i September. Bare tallene kan overbevise de som driver Tryvan vinterpark til å satse mer på sykling.