ts-"TV kjendiser" (...på Drammen lokal-TV)
|
ts-"TV kjendiser" (...på Drammen lokal-TV)
31/07/2007 22:15
|
fujifan
OP
Ivrig
|
OP
Ivrig
Fatpackers var på Østlandsturnè i mai og inviterte til sykling i Drammen. Vi var 11 som la ut på tur, og jeg filmet litt (her i elendig kompaktkamerakvalitet). Filmen har fått TV-kvalitet og ligger nå ute hos Drammensere som har TV fra EB på kanalen EB Lokal. De lar den ligge der så lenge noen tar en titt på den. Og siden vi har noen lokale Drammenshelter her på forumet, så kan jeg jo oppfordre dere til å ta en titt (om dere har "EB Lokal" da). Starring: Geir_Sint, Arne_And, Erlend, Klas, arnero (stemmer det?) (Fatpackers), samt "søringene" hCon, era, nilsodd, Mikel, Hans Jørgen, og undertegnede (snutten av meg fikk jeg tilsendt av hCon).
Eli-A.
|
|
|
Re: ts-"TV kjendiser" (...på Drammen lokal-TV)
[Re: fujifan]
01/08/2007 05:52
|
Sverre
Møre trafo
|
Møre trafo
Moro! Ser ut som dere hadde en flott tur Den håndholdte kameraføringen fikk meg til og assosiere med moderne krigsfilmer, haha. Gleder meg til tur i kveld nå.
|
|
|
01/08/2007 06:49
|
Arne_And
More than words
|
More than words
Starring: Geir_Sint, Arne_And, Erlend, Klas, arnero (stemmer det?) Jup, det stemmer. Sitter her med et stort glis etter å har sett filmen en gang til!
|
|
|
01/08/2007 07:26
|
PålP
Veldig
|
Veldig
Artig Akkurat nå er det bare den filmen som ligger ute på Eb lokal. Går og går hele tida. Kult.
PÅL
|
|
|
01/08/2007 09:46
|
bike4man
Entusiast
|
Entusiast
Fatpackers var på Østlandsturnè i mai og inviterte til sykling i Drammen...
Her går det lit tregt for meg igjen (som en eller annen her på forumet stadig gjør meg oppmerksom på (var det Nicolai, tro?)): FATPACKERS? Har hørt om backpackers, vil vel si folk med (store) ryggsekker på tur. Fatpackers? ikke påfallende mye fett å se på syklistene. Er det "fat tires" (brede dekk) det siktes til? Her trenger jeg litt hjelp igjen.(nicolai?) Morsom film, som kan virke motiverende på ikke-terrengsyklende. Men så dessverre litt sur kritikk: Filmen begynner med visning av alle gruppemedlemmenes passering av ei GREIN av ei fallen furu. Med tøffe "long-stroke" fulldempere. Greina var ikke særlig stor, men jaggu må jeg si at gutta tok det overdrevent PENT over den greina! Drevne DH-ere vil nok le av det der. Er det syklene man er redd for? Eller er det som med gamle damer med benskjørhet,- angst for lårhalsbrudd? Faen, gutter, skal dere lage film og sykling på sti m/hindringer må ubetydelige hindringer som den greina passeres i MANGEDOBBELT fart. Først da vil jeg bli immponert. Dere kjørte over greina som gamle tanter. Få redigert vekk det der. Videoen tok seg litt opp mot slutten, med et lite dropp, men ikke helt imponerende det heller. Så dra opp til location igjen, og skyt flere opptak.:-) Men så må jeg si at jeg ble ikke så veldig imponert over fremvisningen på TV fra den lille DH-løypa under Ekstremsportveko" på Voss heller. BASE-hopperne, og paraglider-"førerne" derimot...Ja, også de utrolige tøffingene med "vinge-draktene" Fytte helvete. At dem tør! Men tilbake til den furugreina der? Hva hadde dere gjort hvis greina var 1 cm tykkere? Gått av sykkelen? :-)
|
|
|
[Re: bike4man]
01/08/2007 09:53
|
bik3man
More than words
|
More than words
Slappadua, det er en feelgoodfilm for og av amatører på kosetur, skjønner du vel.
Lag heller en "imponerende" film sjøl :-)
Redigert av bik3man; 01/08/2007 10:36.
KO
"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..." - Dr A.J. Snow
|
|
|
01/08/2007 10:05
|
Sverre
Møre trafo
|
Møre trafo
Her går det lit tregt for meg igjen (som en eller annen her på forumet stadig gjør meg oppmerksom på (var det Nicolai, tro?)): FATPACKERS? Har hørt om backpackers, vil vel si folk med (store) ryggsekker på tur. Fatpackers? ikke påfallende mye fett å se på syklistene. Er det "fat tires" (brede dekk) det siktes til? Her trenger jeg litt hjelp igjen.(nicolai?) Morsom film, som kan virke motiverende på ikke-terrengsyklende. Men så dessverre litt sur kritikk: Filmen begynner med visning av alle gruppemedlemmenes passering av ei GREIN av ei fallen furu. Med tøffe "long-stroke" fulldempere. Greina var ikke særlig stor, men jaggu må jeg si at gutta tok det overdrevent PENT over den greina! Drevne DH-ere vil nok le av det der. Er det syklene man er redd for? Eller er det som med gamle damer med benskjørhet,- angst for lårhalsbrudd? Faen, gutter, skal dere lage film og sykling på sti m/hindringer må ubetydelige hindringer som den greina passeres i MANGEDOBBELT fart. Først da vil jeg bli immponert. Dere kjørte over greina som gamle tanter. Få redigert vekk det der. Videoen tok seg litt opp mot slutten, med et lite dropp, men ikke helt imponerende det heller. Så dra opp til location igjen, og skyt flere opptak.:-) Men så må jeg si at jeg ble ikke så veldig imponert over fremvisningen på TV fra den lille DH-løypa under Ekstremsportveko" på Voss heller. BASE-hopperne, og paraglider-"førerne" derimot...Ja, også de utrolige tøffingene med "vinge-draktene" Fytte helvete. At dem tør! Men tilbake til den furugreina der? Hva hadde dere gjort hvis greina var 1 cm tykkere? Gått av sykkelen? :-) HAHAHAHA ! Dagens innlegg 
|
|
|
01/08/2007 10:36
|
edmann
lillofarer
|
lillofarer
Her går det lit tregt for meg igjen (som en eller annen her på forumet stadig gjør meg oppmerksom på (var det Nicolai, tro?)): FATPACKERS? Har hørt om backpackers, vil vel si folk med (store) ryggsekker på tur. Fatpackers? ikke påfallende mye fett å se på syklistene. Er det "fat tires" (brede dekk) det siktes til? Her trenger jeg litt hjelp igjen.(nicolai?) Morsom film, som kan virke motiverende på ikke-terrengsyklende. Men så dessverre litt sur kritikk: Filmen begynner med visning av alle gruppemedlemmenes passering av ei GREIN av ei fallen furu. Med tøffe "long-stroke" fulldempere. Greina var ikke særlig stor, men jaggu må jeg si at gutta tok det overdrevent PENT over den greina! Drevne DH-ere vil nok le av det der. Er det syklene man er redd for? Eller er det som med gamle damer med benskjørhet,- angst for lårhalsbrudd? Faen, gutter, skal dere lage film og sykling på sti m/hindringer må ubetydelige hindringer som den greina passeres i MANGEDOBBELT fart. Først da vil jeg bli immponert. Dere kjørte over greina som gamle tanter. Få redigert vekk det der. Videoen tok seg litt opp mot slutten, med et lite dropp, men ikke helt imponerende det heller. Så dra opp til location igjen, og skyt flere opptak.:-) Men så må jeg si at jeg ble ikke så veldig imponert over fremvisningen på TV fra den lille DH-løypa under Ekstremsportveko" på Voss heller. BASE-hopperne, og paraglider-"førerne" derimot...Ja, også de utrolige tøffingene med "vinge-draktene" Fytte helvete. At dem tør! Men tilbake til den furugreina der? Hva hadde dere gjort hvis greina var 1 cm tykkere? Gått av sykkelen? :-) Svaret ligger vel her vil jeg tro
Redigert av edmann; 01/08/2007 10:37.
|
|
|
[Re: edmann]
01/08/2007 12:11
|
bike4man
Entusiast
|
Entusiast
Takk, "Fuji-" Der lå svaret ja. "Fatpackers" fordi syklingen som bedriver best beskrives som F E T T. Selvsagt. Dumme meg.
Men dere må øve inn litt mere fart over småkvister i stiene, gutter. I alle fall hvis det skal på video her. Mener fortsatt det. Men er man veldig forsiktig blir det jo færre skader på kropp og sykkel. Sant det.:-) Videoen er dog småkoselig den.
|
|
|
01/08/2007 12:52
|
Arne_And
More than words
|
More than words
"fatpackers" fordi vi liker å ha med mye stæsj (i motsetning til "backpackers" som prøver å klare seg med minst mulig):  Jeg skal passe på å aldri poste videoer som ikke er tilstrekkelig fartsfyllte og spektakulære til å nå opp til dine krav, det ville jo vært for galt. Videoer av glade amatører på flytsti kan vel neppe ha noen interesse. 
|
|
|
[Re: Arne_And]
01/08/2007 13:29
|
Stein
Yozo Fanboy
|
Yozo Fanboy
"Fatpacker" likner ekkelt mye på "fudgepacker", uten å utdype det noe ytterligere. 
|
|
|
01/08/2007 13:39
|
GeirK
More than words
|
More than words
Men så dessverre litt sur kritikk: Filmen begynner med visning av alle gruppemedlemmenes passering av ei GREIN av ei fallen furu. Med tøffe "long-stroke" fulldempere.
Greina var ikke særlig stor, men jaggu må jeg si at gutta tok det overdrevent PENT over den greina! Drevne DH-ere vil nok le av det der. Er det syklene man er redd for? Eller er det som med gamle damer med benskjørhet,- angst for lårhalsbrudd? Faen, gutter, skal dere lage film og sykling på sti m/hindringer må ubetydelige hindringer som den greina passeres i MANGEDOBBELT fart. Først da vil jeg bli immponert. Dere kjørte over greina som gamle tanter. Få redigert vekk det der. Videoen tok seg litt opp mot slutten, med et lite dropp, men ikke helt imponerende det heller. Så dra opp til location igjen, og skyt flere opptak.:-)
Men så må jeg si at jeg ble ikke så veldig imponert over fremvisningen på TV fra den lille DH-løypa under Ekstremsportveko" på Voss heller. BASE-hopperne, og paraglider-"førerne" derimot...Ja, også de utrolige tøffingene med "vinge-draktene" Fytte helvete. At dem tør! Men tilbake til den furugreina der? Hva hadde dere gjort hvis greina var 1 cm tykkere? Gått av sykkelen? :-)
Wow. Det innlegget der ser ut som et usannsynlig transparent utslag av personlig usikkerhet, synes jeg. Godt jobba!
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
01/08/2007 14:03
|
Jokis
Ivrig
|
Ivrig
Her går det lit tregt for meg igjen (som en eller annen her på forumet stadig gjør meg oppmerksom på (var det Nicolai, tro?)): FATPACKERS? Har hørt om backpackers, vil vel si folk med (store) ryggsekker på tur. Fatpackers? ikke påfallende mye fett å se på syklistene. Er det "fat tires" (brede dekk) det siktes til? Her trenger jeg litt hjelp igjen.(nicolai?) Morsom film, som kan virke motiverende på ikke-terrengsyklende. Men så dessverre litt sur kritikk: Filmen begynner med visning av alle gruppemedlemmenes passering av ei GREIN av ei fallen furu. Med tøffe "long-stroke" fulldempere. Greina var ikke særlig stor, men jaggu må jeg si at gutta tok det overdrevent PENT over den greina! Drevne DH-ere vil nok le av det der. Er det syklene man er redd for? Eller er det som med gamle damer med benskjørhet,- angst for lårhalsbrudd? Faen, gutter, skal dere lage film og sykling på sti m/hindringer må ubetydelige hindringer som den greina passeres i MANGEDOBBELT fart. Først da vil jeg bli immponert. Dere kjørte over greina som gamle tanter. Få redigert vekk det der. Videoen tok seg litt opp mot slutten, med et lite dropp, men ikke helt imponerende det heller. Så dra opp til location igjen, og skyt flere opptak.:-) Men så må jeg si at jeg ble ikke så veldig imponert over fremvisningen på TV fra den lille DH-løypa under Ekstremsportveko" på Voss heller. BASE-hopperne, og paraglider-"førerne" derimot...Ja, også de utrolige tøffingene med "vinge-draktene" Fytte helvete. At dem tør! Men tilbake til den furugreina der? Hva hadde dere gjort hvis greina var 1 cm tykkere? Gått av sykkelen? :-) AAAAAhahaha for en klovn! Innlegget rettferdiggjør vaffal forumområdet; -innlegget ditt er jo: 1.Snikksnakk 2.Pølsevev 3.Sludder 4.Vås. -DET skal du ha for. Jokis
|
|
|
01/08/2007 14:20
|
larsb
Bjolsen Zeit
|
Bjolsen Zeit
... Men tilbake til den furugreina der? Hva hadde dere gjort hvis greina var 1 cm tykkere? Gått av sykkelen? :-)
Sånn: http://www.youtube.com/watch?v=4FUo9tzK2SYkanskje? LarsB
|
|
|
[Re: larsb]
01/08/2007 14:35
|
rexiplex
Ringrev
|
Ringrev
Fantastisk! De skal jaggu ha for innsatsen, virkelig fornøyelig å se (samt høre) på! Selv hadde jeg vel hatt nok problemer med å klatre over uten sykkel...
-Ola Martin
|
|
|
01/08/2007 16:00
|
Samuray
myk gjest
|
myk gjest
Ufattelig enig bike4man, disse folka burde jo knapt få lov å legge ut bilder av seg selv på sykkel. Galskap!
Løk
|
|
|
01/08/2007 16:15
|
fujifan
OP
Ivrig
|
OP
Ivrig
ahhhahahaha, dette var dagens ja 
Eli-A.
|
|
|
[Re: Arne_And]
01/08/2007 16:19
|
Geir_Sint
Ringrev
|
Ringrev
Hepp! Jeg husker den turen bildet ditt er fra, Arne. Det var den tirsdagskvelden vi grilla i Korsvika, ikke sant?  g
- A loop _spinning_ too fast is a sentrifuge. Cut the rope. (Cujo)
|
|
|
[Re: Geir_Sint]
02/08/2007 07:01
|
Arne_And
More than words
|
More than words
Jup. Og du ser reaksjonen vår når vi oppdager at vi ikke har pakket ned grillen enda...
|
|
|
02/08/2007 07:02
|
Arne_And
More than words
|
More than words
Haha, ny rekord i OTB/min?
|
|
|
02/08/2007 09:40
|
bike4man
Entusiast
|
Entusiast
Takk. LarsB, virkelig morsom video! Men 2-3 av ca 15 forsøk var vellykkede! Og det er litt forskjell på småkvisten drammensklanen forsøkte å trille over, og den Redwood-kolossen i videolinken din. Imponert over at noen klarte seg over den TRESTAMMEN uten å gå av sykkelen (innrømmer at jeg nok ville gått av sykkelen der, LarsB, eller syklet rundt :-) Men tilbake til skrytevideon til drammensklanen: har dere vurdert å montere handlekurv foran på fulldemperne deres? Slik at dere kan få med håndveskene? Og eventuelt stor bagasjebærer bak, med plass til sammenleggbar rullator? Eg berre spyr... Flytesti? Ei tynn furugrein som den på drammensvideon bør ikke innvirke mye på flyten. Tror fortsatt at hardcore-gutta på utfor.com ler seg skakke....:-)
|
|
|
02/08/2007 09:42
|
bik3man
More than words
|
More than words
Hvor har du det fra at dette er Drammensklanen på tur?
De eneste som ler seg skakke er vi som leser postingene dine, har du gått på kurs hos Hvilepuls? :-)
KO
"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..." - Dr A.J. Snow
|
|
|
[Re: bik3man]
02/08/2007 09:57
|
bike4man
Entusiast
|
Entusiast
Hvor har du det fra at dette er Drammensklanen på tur?
Well, trådtittelen gir en indikasjon i retning Drammen. Synes ikke du også det, big3man?? Eller mener du at " ... på Drammen lokal-TV" peker mot Bodø, Harstad eller Kirkenes? Overrskende at noen får ødelagt nattesøvnen sin over litt spøk:-)
|
|
|
02/08/2007 09:59
|
bik3man
More than words
|
More than words
Drammensklanen er folk fra Drammen. Ikke folk som tilfeldigvis sykler i Drammen. Det burde du skjønne.
Jeg sover forøvrig veldig godt.
KO
|
|
|
02/08/2007 10:00
|
GeirK
More than words
|
More than words
Når bike4man får tenkt seg litt om skjønner han at mennesker på lokal-TV ikke nødvendigvis er like lokale som TV-stasjonen, uten at jeg skal forlange for mye.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
[Re: GeirK]
02/08/2007 10:34
|
adenladen
Bli med hjem og se anakondaen min, kanskje?
|
Bli med hjem og se anakondaen min, kanskje?
Knegg.
*lener seg tilbake*
|
|
|
02/08/2007 10:40
|
tmork
Lilloman
|
Lilloman
Drammensklanen er folk fra Drammen. Ikke folk som tilfeldigvis sykler i Drammen. Det burde du skjønne. De kan jo være:
Lillo-Connoisseur Terje ™ Lostjenesten - Lillomarka
|
|
|
02/08/2007 10:40
|
bike4man
Entusiast
|
Entusiast
Har dere kjøpt inn håndveskekurver for ettermontering på styret nå?
10hi !
|
|
|
02/08/2007 10:43
|
Arne_And
More than words
|
More than words
Men tilbake til skrytevideon til drammensklanen: (...) Flytesti? Ei tynn furugrein som den på drammensvideon bør ikke innvirke mye på flyten. Tror fortsatt at hardcore-gutta på utfor.com ler seg skakke....:-) Jeg burde vel heve meg over dette, men jeg klarer ikke å la være: - Det er ikke en skrytevideo, det er en turrapport. Når du automatisk tolker det som skryt, er det fordi det er det du selv ville ha hatt som intensjon mon tro? - Når jeg kaller det flytsti, hvordan i alle dager klarer du å tolke det som at det skal bety at det er noe som hindrer flyten? - Dette har ingenting med utfor å gjøre, jeg skjønner ikke hvorfor du trekker inn det? Hvis du tror at noen her kommer til å se på deg som en dyktig/fryktløs/tøff/<fyll inn selv> syklist fordi du disser andre syklister sine ferdigheter, da tar du veldig feil. Det finnes sikkert andre steder på nettet hvor det funker.
|
|
|
02/08/2007 10:47
|
GeirK
More than words
|
More than words
Kommer du med noe nytt snart?
|
|
|
|
|