|
|
Fastbikes på forsiden av dagbladet.no
|
Fastbikes på forsiden av dagbladet.no
04/07/2007 12:00
|
RazeFaze
OP
More than words
|
OP
More than words
-------------------- Happy Trails! Jørgen
|
|
|
Re: Fastbikes på forsiden av dagbladet.no
[Re: RazeFaze]
04/07/2007 12:17
|
Ripen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Ja polkaDOtten får det til. Way to go!
Roy
Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS
|
|
|
[Re: Ripen]
04/07/2007 13:33
|
eUnaas
Ivrig
|
Ivrig
Det ligger som første topp oppslag på førstesiden på www.dagbladet.no. Det er nok ett stykk billig reklame om billige deler. Kanskje Tormod Brenna fikk noen ekstra billige deler i dag?  Men jeg synes det er litt merkelig at en slik sak går over Sonja, "lettkleddgjørmebryting" og krig og fred og slik.
|
|
|
[Re: RazeFaze]
04/07/2007 13:36
|
MortenML
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Nei da, dette er glimrende og klassisk forbrukeropplysning 
/mitch
Tunge gir og høy frekvens - slår aldr feil.
|
|
|
[Re: MortenML]
04/07/2007 19:57
|
larsr
Fersking
|
Fersking
God reklame, jepp det er det. Nå er det slik at jeg jobber hos en av de andre sportbutikkene som var med i testen og at det var meg som oppgav informasjonen om priser. Tormod Brenna har valg å se bort fra de prisene og infoen som vi oppgav. Han har rett og slett oppgitt feil info for å stille Fast bikes i et bedre lys. Håper han fikk masse fet stasj som takk.
Hvor fører denne stien
|
|
|
[Re: larsr]
04/07/2007 20:05
|
jrm
|
God reklame, jepp det er det. Nå er det slik at jeg jobber hos en av de andre sportbutikkene som var med i testen og at det var meg som oppgav informasjonen om priser. Tormod Brenna har valg å se bort fra de prisene og infoen som vi oppgav. Han har rett og slett oppgitt feil info for å stille Fast bikes i et bedre lys. Håper han fikk masse fet stasj som takk. Kan du gi eksempler? Mener du han er korrupt?
Aut regem aut fatuum nasci oportet.
|
|
|
[Re: MortenML]
04/07/2007 21:20
|
Ripen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Nei da, dette er glimrende og klassisk forbrukeropplysning Han fikk nok ikke stasj i det hele tatt etter hva jeg vet, så motivet for forbrytelsen mangler. Men du kunne jo kommet med de rette prisene i tråden så vi kunne se hvor mye bedre din butikk kommer ut. Kanskje? Jeg synes FB gjør en glimrende jobb hva priser angår, men byttepolitikken deres holder ikke lenge, de bør følge norsk lov. Jeg har vanskelig for å forholde meg til at jeg må betale 50,- i byttegebyr om jeg har funnet ut at jeg ikke skal ha delen likevel. Det er greit nok at man bør sette seg inn i hva man skal ha, men de driver tross alt butikk og norsk kjøpslov gjelder vel der like fullt som andre steder. Jeg har da vitterlig 14 dagrs angrerett om varen ikke er brukt eller ødelagt av meg..!? Og jeg er nok villig til å betale litt ekstra for å få god og kjapp service. Man bør være alene som kunde på FB om man ikke er tålmodig og har god tid. Men i sum så er jeg altså veldig fornøyd med at jeg har en butikk jeg kan gå til som har lavere priser på det aller meste om ikke alt de selger. Håper FB får nye større lokaler, flere ansatte som kan gi kundeservice og at prisene holder seg like lave i forhold til andre butikker.
Roy
Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS
|
|
|
04/07/2007 21:21
|
Ripen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Og nå gikk siteringa mi helt bra lissom..
Det var Larsr jeg skulle sitere. tror det var en pupp på tv eller noe.. *kremt*
Roy
|
|
|
04/07/2007 21:48
|
ailisa
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Det er greit nok at man bør sette seg inn i hva man skal ha, men de driver tross alt butikk og norsk kjøpslov gjelder vel der like fullt som andre steder. Jeg har da vitterlig 14 dagrs angrerett om varen ikke er brukt eller ødelagt av meg..!?
Angreretten gjelder bare om man har kjøpt noe over tlf., nett eller på dørstokken.
|
|
|
[Re: ailisa]
04/07/2007 21:53
|
MortenML
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Det er greit nok at man bør sette seg inn i hva man skal ha, men de driver tross alt butikk og norsk kjøpslov gjelder vel der like fullt som andre steder. Jeg har da vitterlig 14 dagrs angrerett om varen ikke er brukt eller ødelagt av meg..!?
Angreretten gjelder bare om man har kjøpt noe over tlf., nett eller på dørstokken. Men det er lov å være fleksibel. Den delepusheren jeg har brukt mest i det siste, Oslo Sportslager, er helt greie på dette feltet. Hvis varen er ubrukt og i original forpakning er det selvsagt ikke noe problem å få byttet. Jeg har til og med fått igjen penger på bomkjøp.
/mitch
|
|
|
04/07/2007 21:55
|
Espen
More than words
|
More than words
Men du kunne jo kommet med de rette prisene i tråden så vi kunne se hvor mye bedre din butikk kommer ut. Kanskje?
Jepp, dette vil vi høre!!
|
|
|
[Re: Espen]
04/07/2007 22:39
|
MortenML
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
/mitch
|
|
|
04/07/2007 22:49
|
tormodb
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
larsr
Fint om du kunne belegge påstandene dine. Jeg sitter på alle mailer og alt annet innsamlet materiale til denne reportasjen.
Og angående mitt stash. Du er hjertelig velkommen hjem til meg for å lete etter det. Det finnes ikke så mye som en bremsevaier her er jeg redd.
Du kaller meg i innlegget ditt for en korrupt svindler og løgner (om jeg tolker deg rett). Jeg ber deg som sagt belegge det. Gjerne på PM om du føler det er bedre.
mvh Tormod Brenna
Redigert av tormodb; 04/07/2007 22:51.
|
|
|
05/07/2007 00:42
|
supernalle
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
God reklame, jepp det er det. Nå er det slik at jeg jobber hos en av de andre sportbutikkene som var med i testen og at det var meg som oppgav informasjonen om priser. Tormod Brenna har valg å se bort fra de prisene og infoen som vi oppgav. Han har rett og slett oppgitt feil info for å stille Fast bikes i et bedre lys. Håper han fikk masse fet stasj som takk. Jeg tror på Tormod Brenna og ikke på deg. Jeg er stadig innom sykkelbutikker i Oslo og har mer eller mindre full kontroll over prisene i Oslo. Mitt inntrykk samsvarer 100% med Brenna sin artikkel. Jeg støtter også Fast-Bikes alternativ mot blodprisene til de fleste andre sykkelbutikkene i Oslo. Veldig bra kundeservice er det og. Jeg har ingen annen tilknytning til denne butikken annet enn at jeg handler der for å få deler til en fornuftig pris. Jeg håper Fast-Bikes får en saftig inntekt pga denne artikelen, fordi de fortjener det.
Every man is guilty of all the good he did not do.
- Voltaire
|
|
|
[Re: supernalle]
05/07/2007 06:15
|
sykkeloyvind
More than words
|
More than words
Jeg reagerte litt på at Kais påstand om at en sykkel helst bør ha deler fra samme fabrikant fikk stå som et godt tips. Det er jo ikke noe problem med gir, krank, krans og bremser fra fire forskjellige merker. F.eks. Shimano XT gir og girhendler, Race Face Deus krank, Sram pg 990 krans, Formula Oro bremser. Alt dette vil fungere perfekt sammen og sannsynligheten for at flere ting går i stykker sammen så evt reklamasjon kommer fra flere steder er jo relativt liten. Bortsett fra det er det opp til resten av sykkelbutikkene å komme med fakta/prisene på bordet hvis de synes det er dumt at Fast Bikes får publisitet på sine lave priser.
Øyvind Aas Kollisjonsdukke i permisjon
|
|
|
[Re: sykkeloyvind]
05/07/2007 06:28
|
-Jan
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Enig. Jeg reagerer også når han sier at karbonsykler kan være direkte helsefarlige.
|
|
|
[Re: ailisa]
05/07/2007 06:37
|
Ripen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Angreretten gjelder bare om man har kjøpt noe over tlf., nett eller på dørstokken. "Angrerett på varer Angrerett er noe annet enn reklamasjonsrett eller bytterett. Angrerettloven gir deg mulighet til å komme ut av et kjøp uten at du behøver å begrunne overfor selgeren hvorfor du vil gå fra kjøpsavtalen. Du kan i ro og mak undersøke varen for å gjøre deg opp en formening om du ønsker å beholde den. Ønsker du å returnere varen, må den være i tilnærmet samme stand og mengde som da du mottok den. Du har angrerett i 14 dager, men i visse tilfeller forlenges fristen til 3 måneder og i enkelte tilfeller til 1 år. Selgeren må være yrkesselger, og loven gjelder kun i forbrukerkjøp, Som forbruker regnes en person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Det vil si at varen hovedsakelig er til personlig bruk for deg, din husstand eller omgangskrets. Angrerettloven gjelder også ved kjøp av tjenester og ved fjernsalg av finansielle tjenester." Dette fant jeg her: http://forbrukerportalen.no/Publikasjoner/1023824302.54/1024140584.0Jeg har alltid tatt utgangspunkt i at jeg har 14 dagers angrefrist på alle varer jeg kjøper uansett om jeg kjøper dem på nettet eller i sjappa på hjørnet, så lenge jeg har kvittering og varen er som den var da jeg kjøpte den. Og jeg har aldri blitt nektet eller hatt problemer med å få byttet varen eller fått pengene tilbake, mulig jeg har vært heldig? Jeg har i alle fall aldri hørt om et behandlingsgebyr på bytter før jeg oppdaga FB, derfor reagerte jeg med forundring over slik "forvrenging" av reglene til FB's egen interesse. Jeg skal sette meg bedre inn i kjøpsloven og angreretten, men jeg mener ganske bestemt at det medfører et snev av riktighet når jeg påstår at alle kunder står fritt til å levere tilbake varer som er i 100% forfatning og er i original og hel emballasje, uten å begrunne det overfor selger/utsalgssted.
Roy
|
|
|
05/07/2007 06:56
|
tmork
Lilloman
|
Lilloman
Du mangler noe vesentlig: Når har jeg angrerett ved kjøp av varer? Angrerettloven gjelder:
Loven gjelder ved salg utenfor fast utsalgssted når kjøpesummen er over 300 kroner, som f.eks. dørsalg, messesalg, gatesalg, hjemmeselskap (homeparties) og på arbeidsplassen. Den gjelder også ved fjernsalg som postordresalg, Internett, TV-shop og telefonsalg. Her gjelder loven uansett kjøpesum. I tillegg gjelder den ved enkeltbestillinger av varer i klubbmedlemskap (for eksempel bokklubb).
Loven gjelder ikke ved:
Kjøp i butikk
Salg på tradisjonell auksjon. Ved auksjon via fjernkommunikasjon, for eksempel via Internett, gjelder loven likevel. Loven gjelder imidlertid ved salg av brukte varer og særskilt tilvirkede gjenstander. Salg fra automat. Kjøp av fast eiendom Avtaler om tidsparter i fritidsbolig (timeshare) Når selger oppsøker deg etter din uttrykkelige anmodning Varer som raskt forringes (f.eks. ferske matvarer) Varer hvor selve leveringen hindrer en tilbakeføring (f. eks. fyringsolje som er fylt på en underjordisk tank, eller jord som er spredt utover hagen).
Lillo-Connoisseur Terje ™ Lostjenesten - Lillomarka
|
|
|
[Re: tmork]
05/07/2007 07:13
|
Ripen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jøss.. Har jeg fått så god service og velvilje i alle disse årene uten å ha dekning for mine krav? Kanskje jeg bare er et pent ansikt likevel..?
Hmmm...
Roy
|
|
|
05/07/2007 07:16
|
tmork
Lilloman
|
Lilloman
Man kommer gjerne langt med et smil.
Lillo-Connoisseur Terje ™ Lostjenesten - Lillomarka
|
|
|
[Re: tmork]
05/07/2007 07:45
|
ailisa
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Hadde vært kult om man kunne gått på auksjon og bydd en vanvittig sum for et stykke kunst eller en hest eller annet, hatt saken i 14 dager og så fått pengene tilbake.
Eller sykler på politiauksjon, gått tilbake til politihuset og bare "jeg tror ikke jeg skal ha denne likevel"
|
|
|
05/07/2007 08:19
|
bike4man
Entusiast
|
Entusiast
1: Man bør være alene som kunde på FB om man ikke er tålmodig og har god tid.
2: Men i sum så er jeg altså veldig fornøyd med at jeg har en butikk jeg kan gå til som har lavere priser på det aller meste om ikke alt de selger.
1. Ja, du har nok rett i det. En litt spesiell butikk den der. Men i den senere tid har de ansatt en liten kar, som ser ut til å ha sine slektsaner på langt sydligere breddegrader,- som har litt greie på TERRENGSYKKLING og, ikke minst, som har tid til å lytte til deg når du prøver å forklare hva du trenger...En forbedring det! 2: Ja, og la oss håpe at prisnivået i denne butikken, og delvis også Eurotex (nå nylig endret til BirkSport) medfører et generelt lavere prisnivå også i andre sports/sykkelbutikker. Uten at butikkmangfoldet tynnes for mye. Legger til at FB også fører et økende utvalg av sykkelbekledning hvor det ser ut til å være et godt forhold mellom pris og kvalitet.
|
|
|
[Re: sykkeloyvind]
05/07/2007 08:37
|
bike4man
Entusiast
|
Entusiast
Jeg reagerte litt på at Kais påstand om at en sykkel helst bør ha deler fra samme fabrikant fikk stå som et godt tips. Det er jo ikke noe problem med gir, krank, krans og bremser fra fire forskjellige merker.
Kai tenker vel her på mangelen på kompatibilitet mellom girhendler og bakgir fra enkelte typer SRAM sammen med SHIMANO. Et gir med 1:2 utveksling fungerer nok heller dårlig sammen med utstyr med 1:1 utveksling. Tror du vil være enig i det, i alle fall. Og til utsagnet fra "Jan": "Enig. Jeg reagerer også når han sier at karbonsykler kan være direkte helsefarlige". Kai sier vel her spesifikt karbonrammer til "terrengsykkling". Ser ikke helt bort fra at han kan ha et snev av rett i det, for enkelte typer "karbon". Karbon-ramme/komponent-brekkasjer, hvis det medfører "tryning", kan nok ha innvirkning på helsen...for kortere eller lengere tid.
|
|
|
[Re: bike4man]
05/07/2007 08:40
|
OveR
Apartheidmotstander
|
Apartheidmotstander
Jobber du i FB? Det høres nesten slik ut når du skriver...
mvh OveR
|
|
|
[Re: OveR]
05/07/2007 08:45
|
bike4man
Entusiast
|
Entusiast
Nei. Jobber du i en konkurrerende sykkelbutikk, OveR? Jeg tror det, - det høres ut til at du er personlig fornærmet over billigbutikkene FB og Birk Sport.
|
|
|
05/07/2007 08:46
|
Pete
Popcornansvarlig
|
Popcornansvarlig
Men i den senere tid har de ansatt en liten kar, som ser ut til å ha sine slektsaner på langt sydligere breddegrader,- som har litt greie på TERRENGSYKKLING og, ikke minst, som har tid til å lytte til deg når du prøver å forklare hva du trenger...En forbedring det!
Aka. "PolkaDOT" på terrengsykkel, aka Johannes IRL. Som faktisk er en så hyggelig fyr at han stilte opp og hjalp til når jeg skulle flytte inn i den nye leiligheten uten at jeg hadde møtt fyren før. Aka. "Svigermors drøm" kanskje?  Go Johannes!
Recovery-mode
|
|
|
05/07/2007 08:48
|
pmh
|
Det hjelper lite å ha billige priser og komme med utsagn som Ring fast bikes, og du får et ordentlig svar. Tror ikke du finner en reba så billig her i norge enn hos fast bikes. hentet fra en annen tråd. Det ble ikke fult så billig lenger da jeg fikk til svar at jeg måtte kjøpe den montert i ei ramme.
Pål
|
|
|
[Re: pmh]
05/07/2007 08:50
|
Trond Vidar
I want to ride my bicycle
|
I want to ride my bicycle
Jepp, de må montere den på ramma di. Du må ikke kjøpe ny ramme. Det koster 200,- Jeg har en kollega som fikk dette gjort med en Revelation han kjøpte der for noen dager siden.
|
|
|
05/07/2007 08:50
|
Ripen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
1: Man bør være alene som kunde på FB om man ikke er tålmodig og har god tid.
2: Men i sum så er jeg altså veldig fornøyd med at jeg har en butikk jeg kan gå til som har lavere priser på det aller meste om ikke alt de selger.
1. Ja, du har nok rett i det. En litt spesiell butikk den der. Men i den senere tid har de ansatt en liten kar, som ser ut til å ha sine slektsaner på langt sydligere breddegrader,- som har litt greie på TERRENGSYKKLING og, ikke minst, som har tid til å lytte til deg når du prøver å forklare hva du trenger...En forbedring det! 2: Ja, og la oss håpe at prisnivået i denne butikken, og delvis også Eurotex (nå nylig endret til BirkSport) medfører et generelt lavere prisnivå også i andre sports/sykkelbutikker. Uten at butikkmangfoldet tynnes for mye. Legger til at FB også fører et økende utvalg av sykkelbekledning hvor det ser ut til å være et godt forhold mellom pris og kvalitet. 1. Johannes er mannen du refererer til. Han er av Chilensk opprinnelse. Meget hyggelig mann og god kompis av meg. Spør etter ham når du er på FB så får du hjelp. 2. Jeg har selv kjøpt litt sykkelbekledning der og kommer til å handle mer. Utvalget øker i omfang og prisene er gode. Til nå har jeg kun kjøpt sokker, hansker og en trøye, men jeg kommer nok til å ende med full bekledning fra FB. Det ryktes at det kan komme litt snacks til stisyklere i hyllene også. De er for all del alltid hyggelige og har som regel god tid til å hjelpe deg, noe som gjør at de bak deg i køen må vente. Så ikke kom dit med dårlig tid og bli sur om det er andre før deg i køen. (som et lite tips til de som tenker å ta turen dit og handle)
Roy
|
|
|
05/07/2007 08:51
|
OveR
Apartheidmotstander
|
Apartheidmotstander
Ha ha! Fornærmet? Hvor har du det fra? FB fikk velfortjent skryt for prisene sine i Dagbladet!
Du har så inngående kjennskap til de som jobber der og hva Kai mener at det hørtes ut som om du har diskutert mer med de enn man gjør som vanlig kunde.
mvh OveR (ikke ansatt i sykkelbutikk nei)
|
|
|
|
|