Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Sti fra Losby til Vangen, Losby til Mariholtet

Sti fra Losby til Vangen, Losby til Mariholtet #410448 09/06/2007 18:55
cesar Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Hadde store planer om å sykle fra Losby til Vangen i dag, men knotet meg fullstendig bort. Fulgte veien fra Losby over golfbanen og innover. Så skilt til Vangen flere steder, men ingen sti. Prøvde flere avstikkere, og så flere blåstier, men uten skilt mot Vangen. Vet noen hvor man tar av? Ga til slutt opp vangen, og skulle prøve meg mot Mariholtet. Vet at det er en sti som går inn ved et vann, har syklet den tidligere, men da kom jeg fra Vangen-siden. Vet noen hvor jeg finner denne stien fra Losby-siden? Forresten er det utrolig dårlig merket rundt Losby-området. Jeg endte til slutt opp med lysløypa?

Kristian

bike to nature
Re: Sti fra Losby til Vangen, Losby til Mariholtet [Re: cesar] #410449 10/06/2007 17:00
supernalle Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Beste vei er å sykle til Mønevann og ta veien som går brått til høyre (rett før du er ved Mønevann). Til begynnelsen kjører du mot Losby igjen (i oppoverbakke) før veien runder "mot Vangen" igjen....Da kan du enten ta blåsti som sklir ned mot Sør-Elvåga og følge langs elva og videre "rett frem" til man kommer på vei som fører til Vangen. Eller man kan kjøre videre og ta neste blåsti som går rett til Vangen. Jeg foretrekker den første. Enkelt!

Every man is guilty of all the good he did not do.

- Voltaire
Re: Sti fra Losby til Vangen, Losby til Mariholtet [Re: supernalle] #410450 20/06/2007 21:00
cantstandya Offline
Entusiast
Entusiast
Quote:
Beste vei er å sykle til Mønevann og ta veien som går brått til høyre (rett før du er ved Mønevann). Til begynnelsen kjører du mot Losby igjen (i oppoverbakke) før veien runder "mot Vangen" igjen....Da kan du enten ta blåsti som sklir ned mot Sør-Elvåga og følge langs elva og videre "rett frem" til man kommer på vei som fører til Vangen. Eller man kan kjøre videre og ta neste blåsti som går rett til Vangen. Jeg foretrekker den første. Enkelt!

interessant ! Har alltid vært ute etter en rute fra nord i Østmarka til Vangen. Er ruta omtrent som vist på vedlegget ? Husker du hvor lang tid du bruker på blåstien til du er framme ved veien ? Er det mye trilling ?

Jeg prøvde meg nylig på blåstien mot Løkensetermyrene som går ned omtrent ved krysset ved Bjønnebete. Gav opp etter en liten stund... Er det denne stien du mener i det andre forslaget ditt ?

Vedlegg
214370-SykleTilVangen2.JPG (0 Bytes, 377 nedlastinger)

Hey ho, let's go
Twittah: http://twitter.com/IvoNinive
Re: Sti fra Losby til Vangen, Losby til Mariholtet [Re: cantstandya] #410451 21/06/2007 19:15
supernalle Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Det er mye fin sti innover. Spesielt setter jeg pris på starten. Du må nok av syklen noen få ganger, men eller er det bra.
Kartet ser riktig ut. (selv om det ser ut som om du er over på andre siden av vannet. Det trenger du ikke.)

Every man is guilty of all the good he did not do.

- Voltaire

Moderator  support