Lykteprosjekt
|
Lykteprosjekt
19/12/2006 11:52
|
torhovl
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
I helga las eg ein del artiklar om heimelaga sykkellys, både her og andre stader. No har eg blitt hekta, og har bestemt meg for å byggje meg ei lykt. Det er tre alternative valg av teknologi: Halogen er enkelt og rimeleg. Brukar mykje energi. Lyser ikkje like bra som HID, men kanskje bra nok? Men som DIY-prosjekt er det kanskje litt for traust og ueksotisk :-) HID er vel det som per i dag lyser best, og energiforbruket er ikkje ille. Men det er dyrt, og pærene treng varsam behandling om dei skal vare lenge. Eit freistande alternativ er denne: Trail-Tech 30W HID30W og 1850 lumens er temmeleg ekstremt. Prisen er heller ikkje avskrekkande, samanlikna med kommersielle, komplette lyktesystem. Ein rimelegare modell er på 13W og ligg vel på omtrent halve lysstyrken. Ikkje ille, det heller. LED er den mest spanande teknologien, ettersom vi no er midt inni ein LED-revolusjon. Nye rekordar blir slått stadig, og vi kan forvente at rimelege lysdiodar stadig blir betre og betre, og om ikkje lenge kanskje kan konkurrere fullt ut med HID. LED er rimeleg, energieffektivt og haldbart. Lysstyrken kan bli bra, men då bør ein vel bruke minst 4 3-watts diodar. Med Luxeon K2 skulle potensialet då bli rundt 400 lumen. Kan køyre det opp i 500 lumen, men då blir energiforbruket 50% større. Har litt lyst til å gå for LED. Det finst som sagt eit hav av DIY-artiklar på nettet.
Tor Hovland
|
|
|
Re: Lykteprosjekt
[Re: torhovl]
19/12/2006 12:28
|
Carsten
Veteran
|
Veteran
Vi er et par karer i SoonCk som driver med dette her også. prisen på en L&M ARC er ikke for familiefedre med hund, unger, stasjonsvogn, sint kone, ny sofa ect. Derfor har en av oss prøvd ut forskjellige typer med LED. Det er brukbart. Problemet er batterier.. Det koster uansett flesk. Du kan gjøre som oss: Kjøp en billig oppladbar 12-14v drill på Europris (ca 200kr), sag av håntaket under "avtrekkeren", dra ut minus- og plussledningen. Krymstrømpe direkte til LED. Det funker i ca 2,5 timer med LED og 1,5 med halogenpærer. Det er moro å prøve det ut, men mye stress og mas. Ender vel opp med den nye Silva L5 jeg..
"Der er nogen, der aldrig laerer at forstaa, at der er noget meget stort og meget stolt i et gigantisk nederlag" - Ole Ritter http://sykkel.hasle-loren.no/
|
|
|
19/12/2006 13:50
|
torhovl
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Det mest lovande LED-prosjektet eg har sett hittil er dette: http://nobmob.com/node/1043Det gjev 640 lumen, og ei batterilevetid på 5 timar på full styrke. Men trass i at dette er heimelaga, kjem prisen likevel opp i 300 dollar. Det var litt mykje. Kor mykje vil det koste å basere seg på den 13W HID-lykta i staden? Lykt: 116 Batteri, 12V, 4Ah m/lader: 47 Styrefeste: 10 Kabel: 3 Sum: 176 dollar Hmm, berre litt over halv pris. Og det burde gje litt betre lys også. Batteriet held berre til i underkant av 4 timar, men det burde vere nok.
Tor Hovland
|
|
|
19/12/2006 14:15
|
knusole
Avhengig
|
Avhengig
En HID på styret og noe DIY-LED eller halogen på hjelmen burde gjøre susen.
Laga meg selv en hjelm-lykt med to K2-dioder nå. Den gir i seg selv ikke nok lys til komfortabel stisykling, men fungerer veldig bra som et suplement til den kraftigere halogen-lykta på styret.
Knut Magne -These pretzels are making me thirsty!-
|
|
|
19/12/2006 16:45
|
torhovl
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
OK, no skulle eg til å bestille denne: http://trailtech.net/store/helmet_light_kits.htmli komplett pakke med batteri og lader til 200 dollar. Men dei foreslo å sende med UPS, til 113 dollar. Ikkje særleg aktuelt. Har spurt om dei ikkje kan sende med USPS, så får vi sjå... Det blir jo ikkje akkurat mykje til lykteprosjekt om eg går for dette, men poenget mitt er hovudsakleg å få godt sykkellys (relativt) rimeleg, og om eg kan få det utan å måtte lodde alt saman i hop sjølv, så er det no greit nok, det.
Tor Hovland
|
|
|
19/12/2006 19:58
|
-Jan
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg vurderer å bestille noe greier ifra batteryspace, men også der er frakta litt dyr. Kan du være interessert i å bli med på ei fellesbestilling, så deler vi på frakta? Der får du også Trailtech-lykta med Li-Ion batteri.
|
|
|
[Re: -Jan]
19/12/2006 20:03
|
torhovl
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Jeg vurderer å bestille noe greier ifra batteryspace, men også der er frakta litt dyr. Kan du være interessert i å bli med på ei fellessbestilling, så deler vi på frakta? Der får du også Trailtech-lykta med Li-Ion batteri. Kanskje. Har sett på andre forum at ikkje alle er like godt nøgd med batteryspace, men det går vel an å ta sjansen. Må berre få vite kva Trail Tech skal ha i frakt fyrst. Han skulle sjekke mot adressa mi. Men USPS var visst ikkje aktuelt... Hmm. Kanskje det er andre som vil handle også dersom vi dreg i gang ei fellesbestilling?
Tor Hovland
|
|
|
19/12/2006 20:30
|
-Jan
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jepp, er det flere fra Trondheim som trenger noe så skrik ut.
|
|
|
20/12/2006 02:39
|
chalshus
More than words
|
More than words
På dette forumet kan du få all den hjelpen du noen gang kommer til å trenge: http://candlepowerforums.com/vb/
_________________________ Det er utstyret det kommer an på!
|
|
|
20/12/2006 08:54
|
frogstar
Avhengig
|
Avhengig
Det var da rart.
10.10.2006 bestilte jeg en slik 13w Trailtech HID fra Batteryspace.com.
Det var på ingen måte snakk om 113 USD for frakten da. Snarere 50 USD. Kopi av relevant informasjon fra epost under:
[color:"red"] Shipping Information: --------------------------------------------------------------------------------
Shipping Method: UPS Worldwide Express Shipping Information Is Same As Billing. Product Information: --------------------------------------------------------------------------------
TrailTech Single 13 W HID Helmet Light with 13.2V 4.2Ah NiMH Flat Pack + Smart Charger 12 Degree Flood
Part#: HM-HID3121SXC02
(Qty: 1 x $190.95)
--------------------------------------------------------------------------------
Subtotal: $190.95
Tax: $0.00
S&H: $49.10
Final Total: $240.05
[/color]
Det kan da ikke være vektforskjell som utgjør dette?
- Fx
move 'zig'
|
|
|
[Re: frogstar]
20/12/2006 09:03
|
-Jan
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Hvis du trykker på linken til torholv så kommer du ikke til batteryspace.com, men direkte til Trailtech. Bestiller du derfra så blir frakta $113.
|
|
|
20/12/2006 09:03
|
torhovl
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Jan, det blir ingen fellesbestilling for min del. Batteryspace hadde ikkje inne akkurat den pakken eg skulle ha, og Trail Tech svarte at frakta ikkje blir meir enn 52 dollar. Så eg bestilte der.
frogstar, dette er akkurat den same pakken som eg har bestilt, bortsett frå at eg berre får eit 3.7 Ah batteri. Er du nøgd med lykta? Var litt usikker på om eg skulle bestille spot eller flood, men valgte flood fordi eg ser for meg at det blir nok lys likevel.
Tor Hovland
|
|
|
21/12/2006 07:43
|
frogstar
Avhengig
|
Avhengig
Veldig fornøyd, ja. Siden dette er litt sånn derre billig-greier satt sammen av deler som Batteryspace har funnet/laget selv, så får det litt DIY-preg. Masse ledninger som må kobles sammen/fra hverandre ved lading etc.
Angående lyset så er denne lampen på hodet alene nok for meg i skogen. Det er såpass mye lys at jeg ikke har vært plaget av mangelen på skyggekasting som jeg opplevde med gamlelykten. Den brenner vel i nesten fire timer, og det må da være godt nok (med mitt batteri). Lader helt uproblematisk og lader slår seg av som den skal når batteriet er fullt. (Merk at den kommer med amerikansk støpsel, og med mindre du har en overgang må dy bytte dette. På min lader var det bare snakk om en slik strømkabel som brukes på f.eks. monitorer/PCer, så det hadde jeg liggende. Takler fint norsk spenning)
Lyset er bra, men det kan føles som om overgangen mellom lys/mørke blir litt 'bråere' en jeg er vant med. Vet ikke om det har noe med spredningen på linsen å gjøre. Min er 12 grader (aka. 'flood' på batteryspace...) Innfestningen på hjelmen var litt overraskende siden jeg ikke kikket så nøye på bildene da jeg bestilte. Lyktehuset har en borrelås (kraftig) på undersiden, og dette festes på en selvklebende borrelås som må limes på hjelmen et sted. Selvsagt passer dette ikke bra på en XC-hjelm uten mange glatte flater. Man burde kanskje bestille med hjelmfestet de selger, eller lage et selv. Jeg fikk til å feste på min hjelm (MET Anaxagore), men tror det kan være litt problematisk på enkelte andre. Borrelåsen holder godt - har aldri mistet lykten eller merket noen form for løshet.
- Fx
move 'zig'
|
|
|
03/01/2007 19:15
|
torhovl
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
I dag fekk eg lykta, dvs. denne: http://trailtech.net/store/helmet_light_kits.htmlPakken inneheldt lykt, veske, batteri, ladar, borrelåsfeste, kabel for montering til motorsykkelbatteri, samt ein 2007-kalender. Det var verkeleg plug and play. Etter å ha lada batteriet (norsk straumkabel fulgte ikkje med, men alle har vel slike liggjande å slenge?) var det berre å kople til lykta og skru på. Så hoppa eg på sykkelen for å finne ut kvar på hjelmen eg ville ha lykta. Borrelåsen var solid. 3M Dual Lock, med "pinnar" på båe flatene, altså ikkje "ull" på den eine slik det vanlegvis er. Og så lyset, då. Jepp. Særdeles bra! Lyste lett opp heile stien, fram til neste sving, omtrent uansett kor langt det måtte vere. Eg valgte flomlysmodellen (ikkje spotlys), og det er eg nøgd med, for denne hadde kraftig lys i sentrum og ikkje meir lys ut til sidene enn eg syntes det måtte vere. Spot hadde sikkert blitt for snevert for meg. Fekk testa rekkevidda utover golfbana i Bymarka, frå stien som går ned frå klubbhuset. Konstaterte at lyset så vidt rakk bort til ein benk som eg anslo til 80 meter unna. No høyrest det kanskje ut som eg hadde ein overflod av dagslys. Det hadde eg ikkje. Billys er framleis kraftigare, og sidan denne lykta primært er meint for motorsyklar o.l. så kan eg sjå at det kunne hatt noko for seg med to lykter, eventuelt eit eksemplar av 30W-varianten. Men til terrengsykling vil eg påstå at 1 stk. av denne 13W HID-lykta er plenty lys. Det gjenstår å teste lykta litt meir grundig over tid, men fyrsteinntrykket er at dette er eit suverent alternativ til Lupine Edison og dei andre til fleire gongar høgare pris.
Tor Hovland
|
|
|
04/01/2007 08:19
|
yepp
Fersking
|
Fersking
Sikkert en fin lykt som det er vel verdt å vurdere men jeg fant ikke noen opplysninger om vekt og brukstiden.
mvh bjørn
|
|
|
[Re: yepp]
04/01/2007 08:50
|
torhovl
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Sikkert en fin lykt som det er vel verdt å vurdere men jeg fant ikke noen opplysninger om vekt og brukstiden. Eg kan godt vege lykta når eg kjem heim, om eg berre hugsar det. Sjølve lykta er lett nok, men batteripakken med 11 stk. Ni-MH batteri veg jo litt. Brukstida er oppgitt til 4 timar med denne batteripakken. Eller ein kan rekne sjølv: 13 W / (11 * 1,2 V) = 0,985 A 3,7 Ah / 0,985 A = 3,76 h, altså 3:45.
Tor Hovland
|
|
|
08/01/2007 08:07
|
frogstar
Avhengig
|
Avhengig
Jeg har i alle fall kjørt dette oppsettet i litt over 3,5 timer, så det virker som om produsenten holder det som loves her...
- Fx
move 'zig'
|
|
|
[Re: yepp]
28/01/2007 22:22
|
torhovl
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Sikkert en fin lykt som det er vel verdt å vurdere men jeg fant ikke noen opplysninger om vekt og brukstiden. Det var denne vekta, som eg lovte eg skulle finne ut av: Den komplette pakken som må med på tur veg 934 gram. Av dette utgjer batteriet 683 gram.
Tor Hovland
|
|
|
|
|