Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Riper i felgen, hva gjør man?

Riper i felgen, hva gjør man? #333980 05/10/2006 08:33
B
Bein Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
B

Her om dagen måtte jeg ta en unnamanøver med racer'n for ikke å få en bil i siden. Dermed traff jeg fortauskanten, og hjulet sklei langs kanten. I tillegg til at jeg punkterte, så fikk jeg også skrapet opp en del av bremsebanen på felgen. Hjulet er fortsatt helt og rett, så det eneste jeg merker er ubehagelige lyder når jeg bremser.

Så da hadde jeg satt pris på svar fra noen rutinerte racere:
Er dette noe som må fikses? og hva er i såfall den beste måten å fikse dette på?
Hjulsettet er forøvrig Bontrager Race Lite.

Re: Riper i felgen, hva gjør man? [Re: Bein] #333981 05/10/2006 09:03
L
Lectron Offline
Entusiast
Entusiast
L
Frem med litt fint smergel så du får runda av litt i kantene. Ikke puss for mye
da det motsatte, at bremsene slipper litt et område, er nesten mer irriterende.

Re: Riper i felgen, hva gjør man? [Re: Lectron] #333982 05/10/2006 13:40
S
sigdyr Offline
Fersking
Fersking
S
for noen år siden var jeg ute for noe av det samme som du skriver om.og jeg tror det er mangen som har uhel med "kun" materielle skader. Min felg var ubrukelig,bilisten stoppet til min overaskelse, etter at jeg løp litt ut i veien og vinket på en fot.jeg mente vi kunne skrive skademelling, men han hadde ikke det i bilen, sa han. Enigheten vi kom til om at bilisten var årsaken til mitt uhell da han hadde "feiltolket" min fart og gidd gass ut hvor han hadde vikeplikt. Noe furt og overasket betalte han meg.ca.2000 kr ,det han hadde.til et nytt hjul rett i handen og jeg tok bussen hjem.

Jævla solskinnshistorie som ikke hjelper deg desverre,men smergelpapir høres ikke dumt ut.

Redigert av sigdyr; 05/10/2006 13:52.

Moderator  support, Valentino